Twijfel...koop ik een TViX HD-M6500A V2 of een Popcorn Hour A-100

Started by Wild_Willy, May 20, 2008, 22:09:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke Netwerk Media Speler is er beter?

TViX HD-M6500A V2
30 (50%)
Popcorn Hour A-100
27 (45%)
...anders
3 (5%)

Total Members Voted: 60

Wild_Willy

Allen,

na vele topics te hebben gelezen moet ik eerlijkheidhalve bekennen dat het jullie gelukt is....ik ben de draad kwijt betreffende de aanschaf van een Netwerk Media Speler :'(

Ik twijfel tussen de aanschaf van een TViX HD-M6500A V2 of een Popcorn Hour A-100.
Beide systemen werken goed, beide worden volgens mij heet en hebben vele bugs  O0 en beide spelen veel verschillende formaten.

Mijn hoofdvraag is dan ook "Wat is nu de betere" of eerlijk gezegd....is er eigenlijk wel een betere?
Ik wil voornamelijk MKV bestanden kunnen afspelen


Gr,
Wild_Willy

P.s. de kosten schelen wel wat maar dat is geen issue
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

advr



niet peiekren, gewon de 6500A kiezen. Die speelt zo'n beetke alles af. als je de versie 2 koopt heb je een pracht apparaat in handen ;D
nog niet 100% uitontwikkeld maar wordt veel werk gemaakt van upgrades en wensen van de kopers.
er wordt dus geluisterd. hij is wel duurder ::)

succes met denken 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Communicator

Ja....de PCH speelt alleen maar MP3's af.....

Volgens mij kunnen ze allebei zo'n beetje hetzelfde afspelen, MKV's zeker.

Ik heb zelf voor de PCH gekozen, omdat er in de 6500 gewoon product fouten in de hardware zaten. Dat de software nog niet uitontwikkeld is, kan ik inkomen, maar dat de hardware gewoon niet goed is (alhoewel ze dat met retourbeleid keurig oplossen), gaf voor mij de doorslag.

De PCH wordt wel heel warm, weet niet hoe dat met de 6500 is.

Ik zou een head-2-head test wel mooi vinden.....

Wild_Willy

Goedemorgen....en alvast bedankt voor jullie reacties!  8)

Zo'n "head-2-head test wel" zou ik ook erg leuk / handig vinden om te lezen maar ikzelf heb deze nog niet kunnen vinden dus als iemand hiermee een ervaring heeft dan zou ik die graag lezen!
Qua temp is het inderdaad voor mij ook nog een vraag hoe de M6500A V2 zich verhoudt tot de Popcorn Hour dus ook ervaringen daarmee zijn gewenst  >:D

Het is leuk te lezen dat het feit dat ik twijfel in ieder geval niet vreemd is  ;) >:D

gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

jaco

Ik heb/had ze beide.
In mijn situatie werkt de popcorn hour veel beter.

Dan met name het afspelen van Blu Ray rips op 23,976 Hz. Wel moet dat handmatig ingesteld worden.
Bij de TViX werkte dat gewoon niet goed omdat het automatisch zou moeten gaan, maar niet werkte bij alle containers.

Ik heb niet de allerlaatste software versies op beide units geprobeerd (de TViX is onderweg voor RMA)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dvd-fan

voor het prijsverschil kan je ook wat extra externe harddisks kopen. Zul je nodig hebben als je eenmaal aan hd begint. Heb zelf een Popcorn en een tvix 4000, maar die speelt geen mkv af. Is een ouder type. Ik zou zelf voor de PHC gaan.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Wild_Willy

Tussenstand.....de Popcorn Hour is voorlopig favoriet  :D

....wie zou gaan voor de TViX...en waarom dan?  O0
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

advr


als je ook muziek in wav/flac wilt afspelen ben je met de tvix beter af. :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RvD

Ik heb zelf een Istarhd ziehttp://www.istarhd.com/ deze wordt niet warm want heeft standaard een ventilator erin zitten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

hoodlum77

Ik zit zelf ook met dit dillema.

Nog ene reden voor mij om voor de TVIX te kiezen is het display. Ik wil graag muziek kunne afspelen zonder de tv aan te moeten zetten.


kermit

Quote from: jaco on May 21, 2008, 07:52:19
Ik heb/had ze beide.
In mijn situatie werkt de popcorn hour veel beter.

Dan met name het afspelen van Blu Ray rips op 23,976 Hz. Wel moet dat handmatig ingesteld worden.
Bij de TViX werkte dat gewoon niet goed omdat het automatisch zou moeten gaan, maar niet werkte bij alle containers.

Ik heb niet de allerlaatste software versies op beide units geprobeerd (de TViX is onderweg voor RMA)


Heb ze ook beide en de popcorn doet me versteld staan. Als ik eerder de popcorn had kunnen bestellen had ik de tvix niet gekocht. In mijn situatie is de popcornhour scherp genoeg doordat ik met een anamorfische lens werk . En dan komt er ook nog eens bij dat de popcornhour maar 170 euro kost.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Een voordeel van de tvix is dat je er makkelijk een interne sata disk in kan zetten. Je kan dan via de USB aansluiting de harddisk vullen (25-30MB/sec). In de PCH kan je ook een ATA harddisk zetten, maar deze is dan alleen via FTP te vullen (tergend langzaam 4MB/sec, ongeveer even snel als de Tvix via FTP te benaderen is).
Bediening van de tvix is iets makkelijker dan met de PCH.

De PCH kan op meer manieren contactmaken met de PC. De PCH kan via Upnp en DLNA met een standaard mediaserver contact maken en streamen. De Tvix en PCH kunnen beide ook via Samba en NFS filesharing doen met de PC zodat je daarmee ook media vanaf de PC kan afspelen. De PCH kan de filesharing manier minder goed dan de Tvix (stottert eerder bij hoge bitrate files).

Een nadeeltje die ik heb gemerkt met de Tvix is dat deze met NFS over gigabit niet kan samenwerken met een server waar jumboframes aan staan. Ik neem aan dat dit ook voor de PCH geld als je NFS gebruikt, maar met de PCH heb je als alternatief Upnp waarbij je waarschijnlijk niet hier tegenaan loopt.

Ik vind de makkelijke portabiliteit van de tvix wel een voordeel. Harddisk erin en je favoriete films/serie er op en meenemen waar dan ook naar toe. Lekker compact ding.

Nadeel van de tvix is de 30+ seconden boot tijd. De PCH gaat in een soort standby (waardoor hij ook in de uit-stand warm blijft) en start daardoor super snel (binnen 1 a 2 seconden).

Donnie

Quote from: hoodlum77 on May 21, 2008, 15:56:55
Nog ene reden voor mij om voor de TVIX te kiezen is het display. Ik wil graag muziek kunne afspelen zonder de tv aan te moeten zetten.

Zo groot is het display nou ook weer niet. (snel)Scrollen door je directory kun je wel vergeten.

Mijn ervaring is dat  de TVIX niet alles echt goed af kan spelen alhoewel het met muziek best goed gaat. (FLAC)
Ik heb mij een PCH besteld, dit omdat het een vrij goede support heeft en een leuke, behulpzame community.
Daarentegen zie ik vaker updates uitkomen voor de PCH dan de TVIX. Als je problemen hebt met je PCH kun je rekenen op goede support, zowel hardware als softwarematig. De interface van de PCH is wat gebruiksvriendelijker en heeft net dat beetje extra aan functies: Youtube, Flickr, SayaTV etc... Ik hoop dat mijn PCH snel komt... ;D

Wild_Willy

Hmmmm...ik krijg het idee dat de Popcorn Hour toch een beetje in de favoriet rol aan het kruipen is.
Maar net als bij de voorverkiezing in de Amerika kan ook hier een super superdelegate nog voor een verrassing zorgen ;)

....op naar de conventie dan maar :)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

K405

Ik zit ook te twijfelen tussen de PCH en de TIVX. Vakantiegeld is binnen.  ;)
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

K405

Hmmm... nog maar effe wachten dan?

http://www.engadgethd.com/2008/05/21/popcorn-hour-prepping-trio-of-new-media-streamers/

QuoteSaid rumblings have originated from a curious post over at GeekZone, which sees a prospective reseller of Popcorn Hour products admit that "three new models" will be released "in the very near future," including one with WiFi. We are told that the three models will be priced around $250, $250 and $320, though not a bit of it has been confirmed. Hit the read link for a list of proposed specifications for each of the possibly forthcoming boxes, and in case you haven't figured it out, we'd keep those hopes low for now.
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Wild_Willy

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

dvd-fan

Quote from: K405 on May 22, 2008, 12:56:13
Ik zit ook te twijfelen tussen de PCH en de TIVX. Vakantiegeld is binnen.  ;)

heb jij maar 180 euro vakantie geld? >:D
Dat kost nl ded popcorn als je hem via internet besteld en invoerrechten moet betalen.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

K405

 ;D

Kan em daar alleen pre-orderen :( In Spijkenisse hebben (hadden?) ze em op voorraad voor 249,-

De 6500A is 399,-
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Wild_Willy

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

dvd-fan

Quote from: K405 on May 22, 2008, 13:42:05
;D

Kan em daar alleen pre-orderen :( In Spijkenisse hebben (hadden?) ze em op voorraad voor 249,-

De 6500A is 399,-
Volgens mij is er geen wachtlijst meer en sturen ze hem binnen een week op.
Zit RHISC niet in Spijkenisse?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

K405

Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

K405

Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Wild_Willy

Quote from: K405 on May 22, 2008, 14:24:03
Of toch maar deze:

http://www.egreatworld.com/en/ProductShow.asp?ID=118

Ja joh...gooi er nog eentje bij....alsof ik al niet genoeg grijze haren heb ;)
Maar even series...ik weet dat er nog 10tallen andere zijn alleen de twee die ik nu heb opgenomen zijn hier wel de meest bekende (denk ik) en voor mij dus de aparaten op mijn short-list :)

gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M