welke progressive scan dvd speler (revoy, philips, NAD)

Started by rbs, May 9, 2003, 15:18:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rbs

Ik ben op zoek naar een progressive scan dvd speler t.b.v. mijn Barco 701.
Ik ben aan het twijfelen :-\ tussen de REVOY3200dx, philips963SA en de NAD T752 (allen met progressive scan).
Wie heeft ervaringen met bovenstaande spelers.
Kunnen deze allen direct aangesloten worden op de projector, zonder verlies van beeldkwaliteit en zonder extra converters etc te hoeven te gebruiken!.

garmtz

Als je er geen component -> RGB transcoder bij wilt kopen (de 701 heeft geen component, maar wel RGB ingangen), kun je het beste een Nintaus of Skyworth of anderssoortige speler van Chinese makelij kopen. Wellicht dat er mensen zijn die hier het laatste "flavor of the month" model weten. Ook interessant: de Kiss DP460 (http://www.dvdzine.nl/spotlight/spotlight.php?id=100).

Oracle

De Revoy is een kloon van de Kiss.

Zit zelf ongeveer voor dezelfde keuze (Kiss/Revoy of Philips).

E.e.a. is sterk afhankelijk of je last hebt van de scanlines bij 576p/480p. Zo ja, dan kun je beter voor de revoy/kiss gaan.

Middels een hidden menu kun je een RGBHV signaal uit de scart laten komen. Je kunt dan zonder verdere hardware (enkel de juiste stekkertjes) de speler aan de barco hangen. Ook verschillende resoluties zoals 800*600, 1024*768, etc.

Zie hier voor meer info.

Nadeel is natuurlijk het feit dat het een kloon is met een gewone dvd-rom drive. De NAD en Philips klinken zonder twijfel beter.

Groet,
Mark

Erik

Quote from: garmtz on May  9, 2003, 16:19:36
Als je er geen component -> RGB transcoder bij wilt kopen (de 701 heeft geen component, maar wel RGB ingangen), kun je het beste een Nintaus of Skyworth of anderssoortige speler van Chinese makelij kopen. Wellicht dat er mensen zijn die hier het laatste "flavor of the month" model weten. Ook interessant: de Kiss DP460 (http://www.dvdzine.nl/spotlight/spotlight.php?id=100).
Misschien niet onbelangrijk, maar deze (en misschien de andere ook) kan alleen 480P aan, dus regio 1.
Als je regio 2 pal wilt afspelen in progresive moet je even kijken of je ook 576P kunt instellen via een truuk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Oracle

Die 576p (alsmede 720p en 1080i) is te enablen met een hidden menu. Helaas kan dat tot en met firmware 2.5 of zo. In 2.6 hebben ze Macrovision aangezet, en zijn de 720p en 1080i niet meer te kiezen. Dan is enkel nog de 576p en 480p beschikbaar.

Maar zowel Pal als NTSC progressive uit dus.

De VGA resoluties aslmede de RGBHV over scart blijven beschikbaar.

Groet,
Mark

Rob_Dingen


Oracle

In dat geval zou ik zeker mijn keuze maken uit de NAD en de Philips. Ik ken beide niet uit ervaring, maar ik gok op de NAD voor het betere geluid, en de Philips voor het betere beeld.

Groet,
Mark

garmtz

Quote from: Rob_Dingen on May 10, 2003, 09:10:42
Een 701 accepteerd gewoon component.

OEPS... Sorrie, voor mijn beurt gesproken dus...   :-[

riwi

Progressive scan is niet gelijk aan progressive scan.
Ik bedoel als je een interlaced signaal door een linedoubler haalt heb je ook progressive scan. Er is juist winst te behalen door deze conversie zo 'mooi' mogelijk te doen (motion adaptive deinterlacing en zo). De philips 963 doet dit met een faroudja fli2310 chip. Wat wordt er gebruikt in de NAD en de revoy/kiss ?

Trouwens de Harman kardon dvd25 kan ook pal progressive op component leveren en is ong even duur, dus zou ook een optie kunnen zijn.

Uit deze thread is van alles te lezen over progressive scan.
En http://www.teranex.com/support/docs/TeranexMC_%20DeInterlace%20v1.2.pdf hier staat ook veel info.

Richard

Martin_G

Ik zou zelf voor de philips gaan omdat die ook nog SACD en CD-upsampeling heeft.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

rbs

Bedankt voor de respons,

ik heb een lichte voorkeur voor de philips :) gekregen.
ik zal jullie z.s.m. mijn ervaringen meededelen.

de groete

Point7

Nog 14 dagen en dan heb ik normaal ook een Philips 963SA.

Punten die mij overtuigd hebben:
- Progressive scan PAL (na hack)
- Simpel regiovrij te maken (via pronto die ik heb)
- component uitgang (voor projector)
- DCDi van Faroudja
- CD-upsampling
- beeldkwaliteit (zou goed zijn volgens vele reviews)
- prijs is gunstig

in SACD en DVD-A heb ik niet zulke interesse.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

kermit

Hi, Ik zou zeker gaan voor de Philips. Ik heb het nu 4 weken en het beeld is echt super. Je hebt een gamma instelling en je kunt alle kanten op met de instelling hiervan. Je zult er zeer zeker geeeeen spijt van krijgen.
MVG Brian

WouterNeyn

#13
Wat is progressive scan?  ???

Never mind :) heb hier -> http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html een hele goede uitleg gevonden.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73