Yippie

Author Topic: Welke koptelefoon hebben we en waarom?  (Read 161353 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kees-O

Re: Welke koptelefoon hebben we en waarom?
« Reply #850 on: October 6, 2018, 17:05:27 »
Na lange tijd met de Sennheiser HD 600 te hebben gespeeld, heel neutraal qua weergave, heb ik deze verkocht en vervangen voor de Hifiman H 400i en recent ook nog een Onkyo A800 er bij gekocht.

Hangt een beetje af van de muziek en de stemming welke ik gebruik, Hifiman super gedetailleerd en de onkyo iets minder op details maar erg lekker muzikaal.
Als ik naar 1 zou moeten gaan geef ik toch de voorkeur aan de Onkyo A800. Hifiman 400i is echt te vermoeiend om lang naar te luisteren, Onkyo heeft volop details en laagweergave maar ook het neutrale van de Sennheiser HD600.

Voor de sennheiser liefhebbers die direct HD650 gaan roepen, de Onkyo A800 klinkt echt een stuk mooier en op een hoger niveau.

Wellicht ooit de Audeze LCD serie, maar voor het verschil in prijs doet de Onkyo het echt te goed om die stap te zetten.

Offline jossie

Welke koptelefoon hebben we en waarom?
« Reply #851 on: October 12, 2018, 12:49:15 »
Recent heb ik een AKG K712 bijgekocht. Ik dacht een leuke uitgekozen te hebben maar ja... opnames voor speakers beluisteren op een hoofdtelefoon? Het blijft behelpen. Het klinkt in mijn oren altijd gekunsteld. Hij klinkt zeker beter als de Sennheiser PX 100-II die ik lange tijd gebruikt heb. Die is onderweg natuurlijk veel makkelijker 

Is de AKG dan maar maar een tikkie beter? Nou niet dus, alleen muziek opnamen zijn niet echt geschikt om het verschil te duiden, je weet gewoon simpelweg niet hoe het wl moet klinken.

Nou vond ik op Youtube wat filmpjes met Binaural opnamen...    Ai! De Sennheiser valt compleet door de mand! De AKG is ongelooflijk realistisch, tikkie beangstigend... De illusie is werkelijk 100% (vooruit 99%) De Sennheiser komt niet in de buurt van de AKG illusie...

Dus heb je meerdere hoofdtelefoons en vraag je je af welke het meest natuurlijk is? Ik zou dit bekijken:

https://youtu.be/oPTa4_HrPhs

Al 8 jaar oud, ik kan wel iets dergelijks op het forum vinden maar die link is dood. En velen zullen 'm nog niet gehoord hebben denk ik zo... dus ff luisteren en met name de virtual haircut. De ruimte illusie is bij mij compleet! 

Nou nog iets om muziek ook zo realistisch te maken    :hmmm:
« Last Edit: October 12, 2018, 21:22:43 by jossie »
Clubloos...

Offline MAW

« Reply #852 on: October 20, 2018, 18:49:02 »
Al met al heb ik inmiddels best een verzameling.

Custom art harmony 8.2 custom iems
Audeze sine
Oppo Pm-3
Oppo Pm-1
Sennheiser hd650
Akg k240 sextett

Akg en sine heb ik te koop gezet
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Offline AndreF

• HT forum donateur
  • full member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 0
  • WYSIWYG
« Reply #853 on: October 20, 2018, 21:35:38 »
Sennheiser psx100-2
Jabra Evolve 75
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Offline mondiaal

« Reply #854 on: October 21, 2018, 01:16:15 »
Sennheiser psx100-2
Jabra Evolve 75

Ik ken wel de px 100 en voor de niet geheel audiofielen is dit de fijnste lichtgewicht headphone die ook nog eens leuk klinkt.