verliefd.........

Started by dennis, May 2, 2003, 20:53:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

Wie weet wat te vertellen over de JM LAB speakers??Mijn god,zie net een speaker staan van 184 kilo,maar goed,hij is zoooooooooooooo mooi,maar heb er never nooit van gehoord.pffffffffff
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

Je bent dus verliefd op deze speaker................ :P
http://www.focal.tm.fr/gb/home/utopia/u_gutopia.htm

Ja je moet toch ergens van houden. ;D ;D ;D


mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

 ;D helemaal geweldig,maar niet in mijn budget denk ik zo...Is het kwalitatief een goede speaker,bedoel daarmee het merk in het algemeen,ik ga nl morgen speakers luisteren en als het kwalitatief iets is zoek ik ook in de rondte wie dit merk heb staan.Heb op site van JM LAB gekeken en zag daar ook een mooie set op.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

Hoi

Ik heb de boekenplank speakers van hun wel eens beluisterd.

En dit klonk geweldig,met en zeer mooi hoog,maar bijna geen laag in de speaker.

Vondt toen de prijs nog al aan de hoge kant ,meende 1000€ per speaker.

persoonlijk vindt ik b&w nog al lekker klinken, en dan voornamelijk de 604`s.
Als je een mooie en goede staande speaker wilt zou ik toch ens naar de 604 gaan luisteren.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

Ik ben morgen in amsterdam en heb hele dag te luisteren naar diverse speakers.Ik zal zeker je raad niet in de wind slaan en ook gaan luisteren naar de 604 van B&W.Wie heeft er nog meer raad over welke speakers ik zeker naar moet gaan luisteren?
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Zoveel mogelijk luisteren in je prijsklasse. Ga niet zwaar boven je prijsklasse luisteren :)

Probeer eerst een poos met gewoon muziek, dan hoor je speaker verschillen het best. In surround opstelling is het iets lastiger omdat er dan ook een center en surrounds meespelen.
Het mooist is als je kan zelf snel kan wisselen tussen verschillende speakers.

jaco

JMlab maakt prima speakers. De focal driver units (Focal JMlab is de nieuwe naam van het bedrijf) worden door veel fabrikanten gebruikt in hun speakers. Wilson heeft bijvoorbeeld ook veel drivers van Focal in diverse luidsprekers zitten.

Ik zou zeker ook naar de JMlab speakers gaan luisteren. Bas alleen zou ik me niet door laten leiden bij de keuze voor een HT speaker. Bass wordt dan wel door de subwoofer gegenereerd.
Luister naar de balans tussen laag, mid en hoog, en hoe goed een speaker de zang/instrumenten plaatst. Daar heb je meer aan dan aan een bonk doos met veel laag (ik wil de B&W niet van zoiets beschuldigen, het is een algemene opmerking)

Veel plezier morgen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dennis

#7
Eindelijk is vandaag keuze gemaakt en ik ben er zeer bblij mee.De DENON3803 en de DVD2900 waren al een feit,maar had in gedachte de Infinity alpha50.Heb vandaag allerlei speakers geluisterd,waaronder B&W en andere merken.Hetgeen wat mij persoonlijk het meest verbaasde dat ik een heel ander geluid van de B&W had verwacht,vanwege het feit dat ik lees hoeveel mensen B&W als speakers hebben.Nu begrijp ik pas echt dat alleen jij kan bepalen welke soort speaker het beste bij je past.De B&W kwam bij mij helder,maar totaal niet vol over,hetgeen ik heel belangrijk vind.Ik heb geluisterd naar diverse soorten muziek en films.Ik bleef uitkomen op de Infinity speaekrs omdat die naar mijn mening het volst en het warmst overkwamen.Het is alleen niet de alpha50 maar de alpha40 geworden omdat de rearspeakers iets te groot waren,naar de mening van mijn vrouwtje en heb dus voor de alpha40 gekozen met de rearspeakers die daar het beste bij klonken.Ook heb ik gekozen voor een andere centrespeaker die iets meer volume heeft.Ook geluisterd naar diverse subwoofers maar ik als leek vond er weinig verschil tussen diverse merken zitten,en heb dus mede daarom wederom voor de infintywoofer gekozen omdat deze ook gewoon goed klonken.Heb o.a blind geluisterd(vanwege het feit dat ik het tableau kon zien met de nummer van de speaker die gespeeld werden),om niet te zien welke speakers aan het spelen waren.Ook heb ik voor de scart/scart en scart/tulp en de speakerkabels gekozen vooor QED.Bij dit samen ook de pronto950 besteld en zag mijn spaargeld zeer snel slinken.Maar goed,je leeft maar een keer en heb daarom naar mijn mening een hele goede set aangeschaft,alleen nu is het wachten tot eind mei dat ik dit alles in mijn bezit heb..........
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Sullivan

Hi Dennis,

Heb je de Infinity's geluisterd met de Denon 3803 ???. Dit is namelijk een 'warm' klinkende versterker. Ben je niet bang dat het daardoor allemaal te 'warm' klinkt?

mvg,
Frank

dennis

Hoi Frank,jawel ik heb de infinity speakers met de 3803 beluisterd en ik was er helemaal ondersteboven van.De muziek/filmgeluid moet voor mij warm overkomen en dus ben ik zeer blij met hetgeen waar ik voor gekozen heb.En eerlijk gezegd kunnen de klanken mij niet warm genoeg zijn.Daarom zei ik ook al dat ik nu pas begrijp hoe men als dag en nacht kan verschillen qua mening over geluid.Ik meen het echt,ik ben zeer maar dan ook zeer tevreden met hetgeen wat ik heb gehoord en weet zeker dat het nog warmer zal klinken bij ons in de huiskamer.Maar in ieder geval bedankt voor je reactie frank!!!
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Zo zie je maar hoe verschillend meningen kunnen zijn. Bij mij komen infinity speakers vaak over als schel. B&W vindt ik een stuk warmer en voller.
Iedereen luistert anders en heeft andere voorkeuren.

Gefeliciteerd met je aankoop en post nog eens wat als je de boel thuis hebt staan :)

Johan Van Gompel

Quote from: dennis on May  2, 2003, 21:57:25
Ik ben morgen in amsterdam en heb hele dag te luisteren naar diverse speakers.Ik zal zeker je raad niet in de wind slaan en ook gaan luisteren naar de 604 van B&W.Wie heeft er nog meer raad over welke speakers ik zeker naar moet gaan luisteren?

Canton LE 109.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

AppleMies

Hoi,

Aantal jaren geleden de Mezzo Utopia gehoord in combinatie met Jeff Roland :P.......Dit is een combinatie die tot heden voor mij persoonlijk de referentie is gebleven. Allemachtig zo makkelijk hard en live zoals dat klonk.  Maar de gemiddelde Hollandse woonkamer is veeeeel te klein voor de grotere Utopia's.  De Mini Utopia en de Micro Utopia gaan wel goed.

De Mezzo:


gr.

Mies

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Raymen

Hoi

He Dennis gefeliciteerd met je aankoop.

Nou dat is wel in een keer alles zeg,meestal koop je beetje bij beetje,maar jij schaft alles maar in eens aan.
Ik hoop dat je er veel film/muziek plezier van mag hebben.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Scarp

Ik heb alles in 1x aangeschaft en de helft weer doorverkocht en er iets anders voor gekocht binnen een paar maand. Ik hoop dat je me niet gaat nadoen Dennis ;D

riwi

Gisteren op beamertreffen3 die jmlabs gehoord : mezzo utopia voor en micro utopia als centre en rear. Dit klonk echt als een huis, geweldig. Ik weet niet wat ze kosten, maar het was een indrukwekkende demonstratie. Zat wel een hele dure lexicon installatie achter dus dat zal ook wel invloed hebben gehad.

beamertreffen thread met fototjes van de jmlab's

Richard

dennis

Wanneer zijn er trouwens van die dagen/beurzen waar je gewoon kunt rondkijken en genieten van hetgeen dat ze in de toekomst verwachten qua HT???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Er is net zo'n beurs geweest. De lente hifi show in de Doelen.

Geen idee of er weer zoiets is later dit jaar. Gewoon opletten hier, aankondiging komt vanzelf :)

dennis

Wie kan mij trouwens vertellen wat een goede positie is om je subwoofer te plaatsen in je kamer?Of doe je dit naar eigen mening bv waar jij je sub het beste vind klinken?
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Sub kan je het beste niet precies recht tegen een muur zetten, hierdoor krijg je staande golfen en wordt het geluid vermindert. Dus altijd iets schuin zetten (kijk maar naar hoe ik 'm heb staan).
Er wordt aangeraden om 'm of net buiten je fronts te zetten (naast je linker/rechter front), of erbinnen (tussen center en linker/rechter front).

Verder moet je gewoon experimenteren met de positie. Theoretisch is het handigst om je sub op je zit positie neer te zetten en dan vervolgens rond te lopen en luisteren waar ie het best klinkt, daar kan je 'm dan neerzetten.

Raymen

hey

Ik heb mijn sub ook tussen de center en de linkerbox staan.

klinkt daar bij mij toch het lekkerst.

En een goede sub kabel doet ook wonderen,heb er zelf 1 van mostercable de (m550i).

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

AppleMies

Quote from: dennis on May  4, 2003, 15:29:41
Wanneer zijn er trouwens van die dagen/beurzen waar je gewoon kunt rondkijken en genieten van hetgeen dat ze in de toekomst verwachten qua HT???

VAD Show 2003, Veldhoven altijd midden oktober.  Een combi van Hifi en HT.  Is inmiddels de grootste van Europe werd mij laatst verteld. ???  Daar twijfel ik echter wel een beetje aan.


gr.



Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

dennis

Hier even wat gegevens over de kabels die ik ga gebruiken.
Klik HIER voor mijn digitale coax.
Klik HIER voor mijn speakerkabel.
Klik HIER voor mijn scart/tulip.
Klik HIER voor de sqart/sqart.
Klik HIER voor mijn subwooferkabel.
Klik HIER voor mijn verbindingskabels tussen dvd en reciever.
Klik  HIER voor mijn reciever.
Klik HIER voor mijn dvd speler.
En als laatste klik HIER voor mijn AB.
Ben er trots op dat ik dit allemaal heb kunnen aanschaffen door al jullie hulp hier op het forum!!!!
thanks allemaal en nu nog een kleine 3 weekjes op het leveren wachten ivm verbouwing :'(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

garmtz

Quote from: Scarp on May  4, 2003, 08:06:19
Zo zie je maar hoe verschillend meningen kunnen zijn. Bij mij komen infinity speakers vaak over als schel. B&W vindt ik een stuk warmer en voller.
Iedereen luistert anders en heeft andere voorkeuren.

Er zijn wel behoorlijk felle Infinities, maar de Alpha serie is inderdaad een 'Brits' ontwerp, gedaan door Robin Marshall van Epos faam, dus lekker warm... ;)   Ik vind B&W persoonlijk niet altijd even mooi (mag opener klinken o.h.a.), hoewel de N805 een snoepje blijft. Zoveel mensen, zoveel smaken...

bryan vd B

Hi, dennis

Gefeliciteerd met je aankoop en hoop dat je er veel luisterplezier mee krijgt, maar dat gaat volgens mij helemaal lukken ;).

ik speel zelf ook met infinty's maar dan met de overture 3. Deze speaker heb ik sinds het weekend op een NAD aangesloten en wil ik niks anders meer.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.