Powerbuy SVSsubwoofers?!?

Started by tan1415, May 2, 2003, 20:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanmik

Eduard, Garmt en jij zelf Thommy zijn vol lof over de SVS sub.
Jijzelf had het enorm moeilijk (heb ik gelezen) om te beslissen wat je zou houden (de SVS of je Focals)
Als 3 mensen met zoveel kennis zo positief zijn over iets ben ik al een groot stuk overtuigd.
Specificaties en reviews zeggen ook dat de SVS goed is.
Beluisteren van een SVS is bijna onmogelijk (je kan hem hier nauwelijks kopen en heel weinig mensen hebben er 1)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

thommy

#51
Quote from: willem1 on May  6, 2003, 22:56:49
Eduard, Garmt en jij zelf Thommy zijn vol lof over de SVS sub.
Jijzelf had het enorm moeilijk (heb ik gelezen) om te beslissen wat je zou houden (de SVS of je Focals)
Als 3 mensen met zoveel kennis zo positief zijn over iets ben ik al een groot stuk overtuigd.
Specificaties en reviews zeggen ook dat de SVS goed is.
Beluisteren van een SVS is bijna onmogelijk (je kan hem hier nauwelijks kopen en heel weinig mensen hebben er 1)

Ok Willem,

Ik begrijp je conclusie, maar ga toch eerst eens zelf luisteren hoor.
Trouwens, ergens in het Nederlandse land staan zeker weten reeds twee SVS Ultra op twee diverse plaatsen. ;)
En de personen zijn zelfs aktief op dit forum!

Toch bedankt dat je ons in vertrouwen neemt ;)

Mvgr
Yves.

Yanmik

Toch even een vraagje aan de (ex)eigenaars van een SVS sub:
de modellen PCi of PC plus met interne amp zijn voor aansluiting 120 V
Als je dit model besteld voor in Europa voorziet SVS dan de interne amp voor aansluiting op 220 V ?
Daarover vind ik niets terug op hun site.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

jamoman

goede vraag; maar ik kan moeilijk geloven dat daar een switch op zit ?of dat ze die voor de EU aanpassen.

trouwens ik denk dat de SVS subs dat ze hier hebben pasieve modellen waren
.................................

Rivak

De aktieve SVsubs worden gewoon met een interne 220V amp geleverd voor Europa.

gr henk

Yanmik

Dank je HWW, is goed om weten.
Maar mag ik vragen hoe je dat weet? Staat het ergens op site van SVS ?
Over zoiets wil ik wel wat zekerheid voor ik dat zou aankopen. Anders komt die sub toe en kan ik er nog niets mee doen ook. Dat zou pas zonde zijn  ::)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Rivak

Ik heb er zelf ook 1... vandaar.

gr henk

Yanmik

Aha ... en hoe bevalt ie? Welk type heb je?
Alles goed verlopen met bestelling en levering? Zou voor mij eerste keer zijn dat ik via internet iets bestel in USA
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Rivak

#58
Hij bevalt tot zover goed(erg slecht voor de constructie van m`n uitbouw ;D) maar ik kan er eigenlijk nog geen goede review over geven, omdat mijn set verre van compleet is.
Hij hangt nu aan de subuitgang van mijn Sony 905 dvd speler in combinatie met twee Mirages (FRX-Nine) die nog via/over een oude Technics stereo versterker lopen, dus zonders center en achter luidsprekers.

De bestelling en levering gingen perfect (+/- 2 weken)
Je moet wel even vermelden dat je een 220V amp wil hebben geschikt voor Europa.

Oh ja het gaat om een 20-39PC-Plus


mvg henk

Yanmik

Als ik er eentje bestel zou ik twijfelen tussen de 16-46PC+ en de 20-39PC+
Wat deed jou beslissen om de middenste van de 3 modellen PC+ te kopen?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Rivak

Ik heb maar voor de tussenweg besloten.
De kleinste speelt het luidst, maar gaat het minst laag t.o.v. de grootste die weer het diepst gaat maar waarvoor er wat DB`s ingeleverd moeten worden, ik heb dus maar voor de tussen weg gekozen, die ook nog eens lager te tweaken is d.m.v de twee bijgeleverde poortpluggen .

mvg henk


tan1415

Yves,

Ik zit zelf niet in de topsegment als jij, maar in de segment waar ik zit...onder de €800 zijn er weinig subs die met de SVS die ik op het oog heb kan wedijveren.

Volgens mij kan alleen DIY subs qua prijs/kwaliteit wedijveren.

En ik begrijp wel dat het belangerijk is om zelf naar de subs et luisteren, maar er zijn zoveel goede reviews over de SVS lijn dat het niet slecht kan zijn.
Het beluisteren in de winkel of de meningen van eigenaren/reviews zijn IMO van gelijke nivo.Je kan toch pas een sub echt beoordelen als je het thuis hebt beluisterd met je eigen systeem.

In principe zijn er slechts 2 redenen waarom ik zou afzien van de aankoop:
1)Prijs...€750 is voor mij gewoon een hoop geld.
2)Heb ik het eigenlijk wel nodig? Misschien is de Velodyne CHT10 of de yamaha YSTW800 wel voldoende voor wat ik zoek?!?





jeroen_B

Ik zou bij yamaha wegblijven kwa subs. Spaar anders nog even door zodat je het geld kan missen. Ik heb zelf een yamaha en ben er wel achtergekomen dat die voor mij niet meer voldoet en dat ik in de tijd dat ik hem kocht beter had kunnen doorsparen voor eentje die wel heel goed is.

Het gebruik van een sub word erg onderschat.Het is niet allen zo dat de sub lekkere klappen geeft. Een sub heeft meer invloed op je totaal geluid als je denkt.
De meeste mensen (ik ook) hebben achter kleine speakers hangen. De signalen uit die kanalen zal ook naar de sub worden gerouterd waardoor je surround beleving ook beter word. Je main speakers worden ontlast en zullen ook beter gaan klinken.

Bij mij merkte ik vooral meer laagweergave (uiteraard) maar ook vooral een betere surround beleving.

Hou je van een lekker potje house blijf dan helemaal bij yamaha weg! Veels te traag!


jeroen

Yanmik

-> Tan1415 Weet je al iets meer over powerbuy SVS subs ?
Ik wacht vol ongeduld op verder nieuws 8)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

tan1415

Tot zover zijn er pas 3 mensen die mee willen doen. nog te weinig IMO.

Yanmik

Tja, inderdaad met slechts 3 zal je geen korting kunnen krijgen bij SVS denk ik.
Zijn er dan echt slechts 3 mensen geinteresseerd in een product als een SVS sub?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

tan1415

Het lijkt erop dat het dood bloedt...ik kan eerlijk gezegd het ook niet geloven.

Zo weinig interesse?!? Tweedehandse RELs van de ST lijn zijn al duurder dan SVS subs nieuw.

Bij een aantal websites die ook hun subs verkopen..zijn men bereid korting te geven bij grote orders(5/6 stuks)
Ik denk dat het sowieso scheelt in de vervoers/importkosten.


Yanmik

Ik blijf nog even wachten tot er hier meer mensen zijn die mee willen doen om SVS subs aan te kopen.
Ben nog altijd kandidaat.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

garmtz

Ik wil desnoods best wel een CS Ultra kopen en mijn CS Plus met kleine korting wegdoen hoor... Niet dat ik ontevreden ben met mijn CS Plus hoor, in tegendeel. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan... :)  2 SVS subs is wat mij betreft compleet overkill...

Yanmik

Da's goed nieuws Garmt.
Dan zijn we met 4
Misschien nog 1 persoon erbij en als we 5 SVS subs kunnen kopen wordt de bestelling wellicht iets interessanter voor SVS en krijgen we misschien zo een korting op de verzending.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

garmtz

Quote from: willem1 on May 15, 2003, 15:11:18
Da's goed nieuws Garmt.
Dan zijn we met 4
Misschien nog 1 persoon erbij en als we 5 SVS subs kunnen kopen wordt de bestelling wellicht iets interessanter voor SVS en krijgen we misschien zo een korting op de verzending.
Ik vraag me dat nog steeds af hoor, of we korting krijgen...

tan1415

Bij HSU een andere direct sell bedrijf...praten ze bij een order van 6 subs van een korting van 15%.

Kijk de korting hoeft natuurlijk niet perse van de subwoofer zelf te komen.(wel begrijpelijk)
Misschien korting in vervoerskosten etc is ook mooi meegenomen.

Anyway als de 5e koper zich aandient kunnen we echt serieus aan beginnen.Inventariseren welke subs we eigenlijk willen.
Ik moet kiezen tussen de 25-31 of de 20-35 PCi

trouwens voor slechts €30 meer werd mij door SVS geadviseerd dat het beter was om de subs aan huis te leveren ipv ophalen op het vliegveld.
Dan zal de vervoersbedrijf alle administratie rompslomp voor ons regelen.

eduard

Het ophalen op het vliegveld lijkt me geen goed idee. Vaak moet je douane nummer hebben en ingeschreven staan bij de kamer van koophandel om ietst optehalen. En dan moet je ook nog door de hele papiermolen heen. Ik zou zeker kiezen voor de optie om de sub thuis afteleveren. Alleen als je ervaring hebt in het inklaren van goederen zou je het op het vliegveld kunnen ophalen.

Yanmik

Ook ik zou verkiezen voor levering aan huis.
Het model dat ik zou kopen is: 20-39PC+
Kan toch niet dat er geen vijfde persoon is die een SVS sub wil kopen?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Melvin

Ik wil wel eentje meebestellen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik precies wil. Ook dat je die subs nergens kunt testen maakt de keuze niet bepaald makkelijker :(

Ik heb een kamer van ong. 40m2 in een appartements complex (plaatje), dus ik zou een sub willen die niet de buren uit hun bed dreunt, maar toch de kamer met genoeg bas kan vullen. En het moet een actieve zijn.

Welke raden jullie dan aan ?