Programmaatje om dvd's te catalogiseren?

Started by Jiri, April 2, 2008, 14:39:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo,
Weet iemand een programmaatje om dvd's te catalogiseren?
Het mooiste zou zijn om met je webcam de streepjescodes van de dvd's te lezen, zodat online de informatie kan worden opgezocht.
Weet iemand of dit bestaat voor Windows XP?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jos-nl

Jiri,

Ik gebruik zelf al enkele jaren tot volle tevredenheid DVD-profiler van invelos.com.
Tot een maximum van 50 dvd's is dit progje gratis dus je kunt het altijd eens downloaden en proberen.

Gr. Jos

Jiri

Ok..
Ziet er goed uit.

Hoe gaat dit programmaatje om met het herkennen van regio 2 dvd's?
M.a.w. Waar haalt deze zijn content vandaan. van Amazon.com? Of ook europeesche databases?
Wel jammer dat je de streepjescodes niet kan scannen.  :-[

Groet,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jos-nl

Jiri,

Dit programma verzameld DVD info (inclusief Hd-media) van zijn gebruikers die deze uploaden.
Ben heel tevreden over de info die je krijgt over de DVD's. Is best uitgebreid.

Je kunt je dvd's toevoegen door het intikken van de bar-code, zoeken op titel of je dvd in je dvd-drive van je PC te stoppen.
Na het inbrengen van je dvd worden de gegevens van de invelos server gehaald.

Nog even gekeken maar de database bevat nu zo'n 360.000 titels waarvan ruim 25.000 regio-2 uit NL.



Jiri

Quote from: jos-nl on April  2, 2008, 15:21:55
Jiri,

Dit programma verzameld DVD info (inclusief Hd-media) van zijn gebruikers die deze uploaden.
Ben heel tevreden over de info die je krijgt over de DVD's. Is best uitgebreid.

Je kunt je dvd's toevoegen door het intikken van de bar-code, zoeken op titel of je dvd in je dvd-drive van je PC te stoppen.
Na het inbrengen van je dvd worden de gegevens van de invelos server gehaald.

Nog even gekeken maar de database bevat nu zo'n 360.000 titels waarvan ruim 25.000 regio-2 uit NL.




Ok klinkt goed, ik zal de trail eens proberen
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

DJ-Foxx

Quote from: jos-nl on April  2, 2008, 15:21:55
Ben heel tevreden over de info die je krijgt over de DVD's. Is best uitgebreid.

Je kunt je dvd's toevoegen door het intikken van de bar-code, zoeken op titel of je dvd in je dvd-drive van je PC te stoppen.

vraag me af of je hiervoor ook een barcode scanner kan gebruiken ??? heb er een paar waar ik niets mee doe! ::)

jos-nl

Quote from: DJ-Foxx on April  2, 2008, 15:37:23
vraag me af of je hiervoor ook een barcode scanner kan gebruiken ??? heb er een paar waar ik niets mee doe! ::)
Weet niet waar de 'output' van die barcode scan verschijnt maar als je in DVD profiler je cursur op het barcode veld zet en je dan via een scan dit veld kunt vullen ben je er dus al.

DJ-Foxx

Quote from: jos-nl on April  2, 2008, 15:39:10
Weet niet waar de 'output' van die barcode scan verschijnt maar als je in DVD profiler je cursur op het barcode veld zet en je dan via een scan dit veld kunt vullen ben je er dus al.

de scanner kan ik volledig met mijn meegeleverde ascii boek instellen of in de output van de barcode scanner een enter meegeven! zal het vanavond eens proberen, in zoverre ook bedankt voor de info. :D

Peerless Monster

Bestaat zoiets ook voor CD's en platen (dus LP's ;) )?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brtram

Quote from: Peerless Monster on April  2, 2008, 15:53:26
Bestaat zoiets ook voor CD's en platen (dus LP's ;) )?

Hebben LP's al barcode's  ;D

harrytasker

Quote from: DJ-Foxx on April  2, 2008, 15:37:23
vraag me af of je hiervoor ook een barcode scanner kan gebruiken ??? heb er een paar waar ik niets mee doe! ::)

Ja doe ik namelijk ook. Als je er eentje hebt die je tussen je keyboard kunt zetten dan werkt het altijd.
Als je een USB ding hebt, moet het in elk geval de juiste drivers hebben, verder heb ik daar geen ervaring mee!
Verder is er echt niks beters als DVDprofiler in mijn optiek, duidelijk, accuraat en cheap.... en ook beschikbaar voor pDA!
5150 time!

DJ-Foxx

Quote from: harrytasker on April  2, 2008, 21:41:53
Ja doe ik namelijk ook. Als je er eentje hebt die je tussen je keyboard kunt zetten dan werkt het altijd.
Als je een USB ding hebt, moet het in elk geval de juiste drivers hebben, verder heb ik daar geen ervaring mee!
Verder is er echt niks beters als DVDprofiler in mijn optiek, duidelijk, accuraat en cheap.... en ook beschikbaar voor pDA!


mijne is inderdaad usb en plug en play onder w2000 en XP :) heeft namelijk zijn eigen software ingebouwd in een flashchip  ;)

thx voor de tip Harry   :D

Jiri

Hallo,

Nou, ik ben er uit.. Ik heb mijn programmaatje gevonden. :D
Het draait niet onder XP, maar onder macos X
Het heet DVDpedia en kost $18,-
Het programmaatje werkt verschrikkelijk snel, kan de streepjescodes lezen via een webcam en kan wel in 20 verschillende databases zoeken, zoals die van Amazon, Bol.nl en IMDB e.v.a.
Ook kan de database in prachtige html worden omgezet, of op een .mac account geplaatst worden. Synchronisatie met een ipod is mogelijk.
Voor meer info kijk op: http://bruji.com/dvdpedia

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

mikekiwi

En dan ga je er ook nog een mac bij kopen dan??? In je topicstart vraag je om een XP-proggie.. (of draai je dualboot op een mac?)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

edwin99

Hoi

Ik gebruik allmymovies, werkt perfect.
Je kan instellen welke database hij moet raadplegen.
Barcodes is ook geen probleem volgens de beschrijving, ik heb geen barcode scanner en kan dat helaas niet in praktijk testen.
Is ook geschikt voor Blu Ray en HD-DVD

grt Edwin
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Jiri

Quote from: mikekiwi on April  4, 2008, 09:11:09
En dan ga je er ook nog een mac bij kopen dan??? In je topicstart vraag je om een XP-proggie.. (of draai je dualboot op een mac?)

Klopt..ik heb bootcamp draaien op mijn macbook pro.  :P

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

R

Is er ook een cd variant?

Quote from: Jiri on April  4, 2008, 08:51:52
Hallo,

Nou, ik ben er uit.. Ik heb mijn programmaatje gevonden. :D
Het draait niet onder XP, maar onder macos X
Het heet DVDpedia en kost $18,-
Het programmaatje werkt verschrikkelijk snel, kan de streepjescodes lezen via een webcam en kan wel in 20 verschillende databases zoeken, zoals die van Amazon, Bol.nl en IMDB e.v.a.
Ook kan de database in prachtige html worden omgezet, of op een .mac account geplaatst worden. Synchronisatie met een ipod is mogelijk.
Voor meer info kijk op: http://bruji.com/dvdpedia

Groet,
Jiri

KHunt-er

#18
Quote from: R on June 16, 2008, 13:55:33
Is er ook een cd variant?


Yep, bestaat ook:

http://www.bruji.com/cdpedia/

Werkt alleen op Mac...


Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

R


Nosoforos

Ja DVDPedia is top! Het is eindelijk mijn oplossing voor het hele mediacenter gebeuren. Ik had genoeg van die halfgare fullscreen programma's, nu kan ik gewoon achter de mac zoeken naar een film zoals naar muziek in iTunes. Ik heb de posters in het overzicht gekoppeld aan het bestand, dus ik hoef alleen op de "play" knop te drukken en de film start automatisch op mijn plasma/beamer.

mrrepel

Ik gebruik hier moviecollector, werkt super. Deze is er ook als music collector voor je cd's en lp's

jschoorl

Gebruik zelf al een aantal jaar mymovies.dk. Het index programma werkt onder XP, Vista. Vooral bedoeld voor onder XP MCE of Vista. Top programma !

Kunt ook een online database publisheren voor vrienden etc. Ondersteund daarnaast ook BlueRay, HD DVD etc.