Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

anton

#825
We blijven lekker bezig  ;D , gisteravond hebben Viktor en ik mijn CM 8802A Ultimate omgewisseld voor de 8805 CM Ultimate....., hebben het er al vaker over gehad die eens een keer in mijn setup uit te proberen. Pascal is even later ook nog gezellig aangeschoven  :pompom: . Eerste indrukken zijn goed, we laten hem een tijdje staan en kom daarna met een uitgebreid verslag hierop terug.
Viktor gaat nu ook de afspraak definitief maken met de CM jongens om de sub,s af te komen regelen. Is door diverse omstandigheden enkele maanden later dan de planning was maar is ook niet anders, wel leuk om naar uit te kijken.
Hou jullie op de hoogte  :headbanging:  :headbanging:

vik

Top avondje Anton en leuk dat Pascal nog even binnen kwam vallen.

De afsluiter van de avond "The Conjuring 2" in Atmos. Ik heb jou nog nooit zo hoog zien springen  :laugh:







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Conjuring 2 was een toppertje, wat begon als een paar scènes is volgens mij zowat de hele film geworden :P
Kippenvel!  :popcorn:  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Quote from: PascalP on August  1, 2023, 11:14:47Conjuring 2 was een toppertje, wat begon als een paar scènes is volgens mij zowat de hele film geworden :P
Kippenvel!  :popcorn:  :headbanging:

Leuk. Was echt iets voor mij geweest ;D .
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje


PascalP

Quote from: Remco on August  1, 2023, 12:43:38Leuk. Was echt iets voor mij geweest ;D .

In gedachten was je bij ons ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

mooi spul weer anton

ben benieuwd geworden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Wordt toch echt tijd dat ik eens een keer naar het noorden v.d. provincie afzak geloof ik  O0

Hoe moet ik dit jouw ruimte plaatsen t.o.v. de ruimte bij CM in de kelder? Voor mijn gevoel namelijk veel gelijkwaardige apparatuur en speakers?

anton

Als de afstellingen gereed zijn dan laat ik het zsm weten  :pompom:  :pompom: , allemaal van harte welkom hier op de boerderij  :coffee: .
@ Teejoo : veel spullen zijn gelijkwaardig, wil echter niet dat je denkt dat het Simmenrath 2 is bij mij. Die jongens gaan wel niet zo ontzettend veel verder dan op mijn kamer  :'(  :'( . Ligt alleen al voor een godsvermogen aan de duurste AQ kabels, een PJ van een ton en werkelijk op alles zit een modificatie (zelfs op het koffiezetapparaat  :worship:  :worship: ).
Ik probeer wel de sound van hun te benaderen. Ik ben helemaal verliefd geworden op hoe het daar klinkt  :wub: .
Let wel: die sound vind IK dan weer lekker  :headbanging: , smaak van eenieder is toch weer anders.....
Maar nodig je van harte uit net als iedereen om een leuke middag/avond te hebben met HT liefhebbers  :coffee:  :pompom:  :headbanging:

denoontje

#834
Oe een gemodde bezerra espresso apparaat...tempting :coffee:  :coffee:

Marco66

Quote from: anton on August  2, 2023, 09:07:08Als de afstellingen gereed zijn dan laat ik het zsm weten  :pompom:  :pompom: , allemaal van harte welkom hier op de boerderij  :coffee: .
@ Teejoo : veel spullen zijn gelijkwaardig, wil echter niet dat je denkt dat het Simmenrath 2 is bij mij. Die jongens gaan wel niet zo ontzettend veel verder dan op mijn kamer  :'(  :'( . Ligt alleen al voor een godsvermogen aan de duurste AQ kabels, een PJ van een ton en werkelijk op alles zit een modificatie (zelfs op het koffiezetapparaat  :worship:  :worship: ).
Ik probeer wel de sound van hun te benaderen. Ik ben helemaal verliefd geworden op hoe het daar klinkt  :wub: .
Let wel: die sound vind IK dan weer lekker  :headbanging: , smaak van eenieder is toch weer anders.....
Maar nodig je van harte uit net als iedereen om een leuke middag/avond te hebben met HT liefhebbers  :coffee:  :pompom:  :headbanging:

Prik maar datum haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje


vik

So far so good Anton ik was zelf ook erg onder de indruk. Ook stereo heeft een behoorlijke sprong gemaakt.

Bij mij ging er toch wel een belletje rinkelen en daarmee bedoel ik dat de 8805 die bij jou staat nog de oude versie 8805A is met de AKM dacs en niet de versie met de Sabre ESS Dacs. Ik heb ze zelf nooit 1:1 kunnen vergelijken bij CM maar toe nu toe heb ik een lichte voorkeur voor de AKM versie.

Ben benieuwd of hij blijft staan maar ik denk dat ik het al weet.  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Je bent van harte uitgenodigd voor de volgende ronde.  :P




Quote from: Remco on August  1, 2023, 12:43:38Leuk. Was echt iets voor mij geweest ;D .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Quote from: vik on August  3, 2023, 08:41:34Je bent van harte uitgenodigd voor de volgende ronde.  :P





Leuk filmpje ook, echt ontspanning voor mij  :tongue2: .
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

prik maar een datum mannen, ikzelf heb in mijn stoel nu veiligheidsgordels laten monteren.......geen overbodige luxe voor mij  ;D  ;D

Marco66

Wellicht rare vraag maar staat je center niet in het beeld met kijken?
Lijkt op de foto wel zo.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Christof_G

Quote from: Marco66 on August  3, 2023, 12:01:55Wellicht rare vraag maar staat je center niet in het beeld met kijken?
Lijkt op de foto wel zo.
Je bent nog maar de 10de die dit vraagt in dit topic 😀 Telkens als ik een foto zie van de setup denk ik hetzelfde.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

PascalP

Alleen last van met 16:9, kijkt toch niemand meer naar... :P
(En zelfs dan is het niet storend)

21:9 is waar het om draait  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on August  3, 2023, 15:51:14Alleen last van met 16:9, kijkt toch niemand meer naar... :P
(En zelfs dan is het niet storend)

21:9 is waar het om draait  :devil:

ehh formule 1, moto gp, soms wat op Netflix......allemaal 16/9

anton

@Marco : bij 16/9 staat hij idd midden in het beeld, bij 99 % wat ik kijk (21/9) valt hij keurig buiten het beeld  :headbanging: , naast de programma,s die Denoontje noemt zijn er natuurlijk "onze" vaste demo discs die een 16/9 verhouding hebben (de dames, revolverheld,peter maffay en nog enkele concerten meer).
Pascal heeft hier een 21/9 mask beeldmodus in het geheugen gezet om bv films die van 21/9 naar Imax gaan (Top Gun,Mission Impossible, The dark knight enz.) constant in 21/9 te blijven zien. Allemaal heel goed te doen hoor maar om het helemaal 100 % te krijgen zul je moeten gaan werken in mijn situatie met een Envy of Lumagen.
Die Lumagen staat op de lijst om hier eens een keer uit te gaan proberen by the way  :pompom:  :pompom:

buckler

Ziet er weer damn gaaf uit Anton.
En het zal wel een blijvertje worden... lol
Ps, over een Envy zou ik niet twijfelen als ik jou was, de switch tussen IMAX naar 2.40:1 is echt instant in 1 frame en werkelijk onzichtbaar.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Robbo

Hi Anton,  ik wil wel een keer langskomen met de Lumagen.

anton

Hey Robbo, da,s een verdraaid fideel aanbod  :clapping:  :clapping: . Heb echter met de CM jongens al een afspraak om hier de laatste tuningversie van de Lumagen uit te gaan proberen. Een middag/avond HT verhalen ophalen tijdens wat demo,s zou ik prachtig vinden  :coffee:  :popcorn: . Nogmaals bedankt voor het mooie aanbod !!!