Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Anton zit er nu 'warmpjes' verkoelend bij... :D
Geniet er van... :popcorn:

Wij genieten hier nu al >35 jaar van airco in de woning....wij zouden nooit meer zonder kunnen  ;)
In die tijd verklaarde velen ons voor gek...waarom wij in hemelsnaam airco genomen hadden wij kregen vaak de volgende opmerkingen te horen..:"oooh nee hoor  ,voor die pààr warme daagjes hier in NL" of "wij kunnen niet tegen een airco,daar worden we ziek van..." velen van hun die deze opmerkingen destijds plaatsten hebben nu toch ook maar airco genomen volgens mij was het meer het argument dat ze tegen de aanschafprijs zaten aan te hikken ::)  :D want deze is in der loop der jaren flink gedaald en nu voor veel meer mensen bereikbaar.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Lekker Anton :pompom:

Wat is het uiteindelijk geworden?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Refie

Quote from: ppeter on July 17, 2022, 09:44:59
Dit is mij niet bekend, en kan hierover online ook niets vinden? (alleen monoblock zonder buitenunit)

Kanaalunit.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

denoontje


PascalP

De airco was een zeer fijne upgrade gisteren Anton  :D :popcorn: :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

@Jan : het is een LG geworden, type zou ik op moeten zoeken. Weet wel dat hij fluisterstil is (heb ik ook specifiek naar gevraagd), met de app te bedienen  8) en de kast en vin worden matzwart gewrapped........ Wilde per se niet dat ik in de stoelen de kans zou kunnen lopen op koude luchtstromen dus is hij naar het midden van de kamer gezet (kwam ook nog eens heel goed uit). Ik kon van LG een zwart exemplaar kopen maar dat was van een soort spiegelend zwart glas gemaakt dus was voor mij dan ook geen optie. Weet dat er meerdere merken en types zijn maar de installateur van mijn keuze adviseerde deze in mijn situatie.
Gisteravond toen Pascal en Richard voorbij kwamen kreeg hij met een van de warmste dagen van het jaar de vuurdoop  :pompom: :pompom:.....perfect !!!!
Dus ja Pascal  :pompom:, zeer tevreden over de upgrade !!! (was weer errug gezellig gisteren by the way  :coffee: :popcorn:)

denoontje

He wrappen, quanta costa en waar laat je dat doen?

skyfox

Quote from: anton on July 20, 2022, 19:34:41
@Jan : het is een LG geworden, type zou ik op moeten zoeken. Weet wel dat hij fluisterstil is (heb ik ook specifiek naar gevraagd), met de app te bedienen  8) en de kast en vin worden matzwart gewrapped........ Wilde per se niet dat ik in de stoelen de kans zou kunnen lopen op koude luchtstromen dus is hij naar het midden van de kamer gezet (kwam ook nog eens heel goed uit). Ik kon van LG een zwart exemplaar kopen maar dat was van een soort spiegelend zwart glas gemaakt dus was voor mij dan ook geen optie. Weet dat er meerdere merken en types zijn maar de installateur van mijn keuze adviseerde deze in mijn situatie.
Gisteravond toen Pascal en Richard voorbij kwamen kreeg hij met een van de warmste dagen van het jaar de vuurdoop  :pompom: :pompom:.....perfect !!!!
Dus ja Pascal  :pompom:, zeer tevreden over de upgrade !!! (was weer errug gezellig gisteren by the way  :coffee: :popcorn:)
Was ik er? In spirituele zin zeker! Mijn fysieke gat zit in Luxemburg [emoji41]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on July 20, 2022, 20:45:53
Was ik er? In spirituele zin zeker! Mijn fysieke gat zit in Luxemburg [emoji41]

We kennen nog een Richard ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

anton

@ denoontje : wrappen kost voor deze unit 150 euro (matzwart), kosten zijn beetje afhankelijk van type heb ik begrepen. Is een zaak in Helmond die dat gaat doen. De installateur van mijn airco levert een gelijke kap en vin bij deze zaak, laat hem wrappen en komt dan met de gewrapte unit mijn kant uit. Hij vervangt hem dan en pikt meteen een filmpje mee ...... :coffee: :popcorn: :headbanging:

reza

Die van mij heb ik beplakt met zwart verlours, werkt prima en het rest licht verdwijnt  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

anton


Jean Sibelius

Mooi Anton en als de LG het onder een schuin dak bij 40 graden nog steeds comfortabel qua temperatuur kan houden dan perfect! :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

Na enkele weken airco kan ik nogmaals volmondig zeggen dat het 1 van de betere upgrades is die ik gedaan heb  :headbanging:. Kap is nu vervangen door de gewrapte onderdelen en ziet er keurig uit (totaal onzichtbaar tijdens film) en ja Thuur  ;D , foto,s volgen....
Heb ondertussen ook de beugels binnen voor de atmos speakers (moesten in alle kanten kunnen bewegen EN ze moesten dik 11 kilo kunnen hebben  ) dus dat wordt de komende tijd de volgende klus  :pompom:.
Restpartij adamantium overgenomen van Raymen dus de "balk" die zo lekker door m,n kamer loopt gaat ook "verdwijnen" tijdens film kijken als het goed is  8).
We blijven bezig, maar wat is het leuk  ;D ;D

denoontje

hoe kun je nu een foto maken als hij verdwijnt :P

Mooi man! Lekker bezig!

vik



Nu nog een petje en een gouden tand Anton  :P :P

Pimp my ride!





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Netjes gedaan Anton! Maarre... is het wel dezelfde airco?  :tongue2:

Wanneer heb je de nieuwe Atmos speakers ingeregeld?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

Beloofde foto,s .......check  :angel: (thx Vik !!!).
Mbt de airco : Ja Jan, is dezelfde unit  ;D, heb gezegd dat alles bedekt kan worden dus ook de logo,s , chrome strip en display (licht van display kan uitgezet worden), totaal mat zwart dus......geen reflektie tijdens film  :headbanging: :headbanging:.
De atmos speakers is de volgende klus, Viktor komt een keer langs met zijn nieuwe laserunit om de hoeken zo nauwkeurig mogelijk te meten (met de kamer uiteraard als beperkende  faktor.....). Zal de komende weken gaan gebeuren alleen met dat bloedhete weer op komst is het wat drukker op de boerderij (beregenen) dus we zullen even moeten gaan kijken wat haalbaar is (weet echter zeker dat het helemaal goed gaat komen).
En nu ik dan toch aan het bespreken ben wat er allemaal nog moet gebeuren (moet is natuurlijk heeeeel betrekkelijk) het volgende: sinds ik bij Cinemike in Simmenrath ben geweest ben ik nogal onder de indruk geraakt van de infrabass sub die daar in combinatie met de full range speakers/CM sub 1800 aan het draaien is. Heb nu aan Viktor gevraagd of hij het er samen met de jongens van CM eens over wil hebben of dat bij mij thuis ook te realiseren is. Als ik het net als in Simmenrath wil doen dan moet ik een betonnen ruimte metselen op de hooizolder en een opening maken in mijn ht. Hier zou dan een CM infrabass systeem in gerealiseerd kunnen worden.(de ruimte hiervoor is volop aanwezig ). Optie twee is om een speciale infrabass sub aan te schaffen. Het merk Ascendo heeft die in zijn leveringsprogramma, de SMSG24 zou dan een kandidaat kunnen zijn.....
Het klinkt nu waanzinnig goed, begrijp me niet verkeerd  :wub: :wub: maar iedereen die een keer "de CM treatment" heeft ondergaan in Simmenrath weet precies wat ik bedoel te zeggen  :pompom: :pompom:
Nogmaals: plannen, plannen en nogmaals: niets moet, maar het blijft toch kriebelen  :angel: :angel:
Maar eerst even de komende hittegolf zien te verslaan  :devil: :devil:

RvD

Ziet er enorm strak uit de airco zo.

Mooie plannen het infra bass systeem is een ervaring apart.  :headbanging:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

denoontje

Mooi die airco zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Die SMSG24 is wel een beest zeg  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

#673
ja en wat een prijs  :wow: :wow: :wow: :wow:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

#674
Quote from: Raymen on August  7, 2022, 13:05:49
ja en wat een prijs  :wow: :wow: :wow: :wow:

En dan is dit nog maar de 'kleinste', ze hebben ook een 32" en zelfs een 50" :D  :devil:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono