Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

Gefeliciteerd met deze en wel overwogen upgrade  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Uitstekende keuze Anton!

De NX9 is minstens zo goed als de NZ9 dus gaat helemaal goed komen.   8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Dank je wel allemaal !!!!! Zojuist bevestigd gekregen dat hij volgende week richting Simmenrath vertrekt voor de modificatie  :wub:. Mooi,mooi, hou jullie op de hoogte  :pompom:

PascalP

Anton geeft weer even gas, gaat weer snel allemaal  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

audiomanagement

Je kijkt even om.. en de setup heeft een upgrade of wijziging ondergaan.. :inlove: :pompom:
Mooie move Anton! It doesn't get any better...! Of..? ;)

anton

Beter kan altijd Bastiaan  8), heb nog vers in het geheugen de demo van de Sony 380 met de Lumagen (CM tuned), was echt jaw dropping !!!!!!
Maar denk serieus dat de 9 het aankijken ook wel waard is .........

audiomanagement

Vast en zeker!
Enne... je moet altijd een beetje moeten kunnen blijven dromen ;D

PascalP

Quote from: anton on November 30, 2021, 19:40:58
Beter kan altijd Bastiaan  8), heb nog vers in het geheugen de demo van de Sony 380 met de Lumagen (CM tuned), was echt jaw dropping !!!!!!
Maar denk serieus dat de 9 het aankijken ook wel waard is .........

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Is een Lumagen CM overigens ook een (onder)deel van de deal? :pompom: :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

De Lumagen is geen onderdeel van de deal Jan, begin volgend jaar gaan we hem wel testen hier........en tja...... :sigh:

PascalP

Quote from: anton on November 30, 2021, 23:39:44
De Lumagen is geen onderdeel van de deal Jan, begin volgend jaar gaan we hem wel testen hier........en tja...... :sigh:

Dat wordt een enkele reis voor de Lumagen  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Na allerlei strubbelingen (onderdelen, ziekte van diverse medewerkers waarvan Cinemike zelf) begint er een klein beetje licht in de tunnel te komen  :pompom: :pompom:.
Hou jullie op de hoogte  :headbanging: :headbanging:

PascalP

Quote from: anton on February 14, 2022, 14:44:10
begint er een klein beetje licht in de tunnel te komen  :pompom: :pompom:.

Jehova's aan de deur geweest?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Klopt Anton het is op dat vlak (nu lijkt het wel de pan uit te rijzen want ik hoor niets anders om mij heen op het moment) even een tegenslag. CM is al een goede 14 dagen uitgeschakeld geweest en als het goed is begint hij deze week weer. Dan gaat hij hopelijk beginnen aan jouw NX9 want die staat als eerste in de planning.

Maar wat in het vat zit.....  :colgate:


Quote from: anton on February 14, 2022, 14:44:10
Na allerlei strubbelingen (onderdelen, ziekte van diverse medewerkers waarvan Cinemike zelf) begint er een klein beetje licht in de tunnel te komen  :pompom: :pompom:.
Hou jullie op de hoogte  :headbanging: :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Zet je n7 projector aan...heb je toch ook licht in de tunnel ;-)

Sterkte met wachten Anton!
Komt goed!

buckler

Quote from: anton on February 14, 2022, 14:44:10
Na allerlei strubbelingen (onderdelen, ziekte van diverse medewerkers waarvan Cinemike zelf) begint er een klein beetje licht in de tunnel te komen  :pompom: :pompom:.
Hou jullie op de hoogte  :headbanging: :headbanging:

Nice Anton, dat gaat knallen straks  :popcorn:
Hoe eerder jij aan de beurt bent hoe beter... ik zit namelijk in hetzelfde schuitje maar ben geloof ik nummer drie of vier op de (wacht)lijst met mijn ATV 4k 2021 CM.
Ben benieuwd hoe je de NX9 gaat vinden, al denk ik dat antwoord al wel te weten hoor.

Je geduld word vast beloond  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

#466
komt allemaal goed, zit gelukkig niet zonder maar ben uiteraard wel ontzettend nieuwsgierig  8). Zoals jullie misschien nog weten heb ik hier een tijdje geleden samen met Viktor en Thuur een Hegel eindversterker getest, mooi apparaat  maar de Parasound vond ik nogal wat beter  :clapping:. Ik heb nu een A21, een A51 en een 5150 (voor atmoskanalen), totaal dus voor 12 kanalen eindversterkers (gebruik er nu 9). Ze spelen als een tierelier maar ben nog steeds nieuwsgierig naar "iets anders". Heel misschien krijg ik op korte termijn een trinnov amplitude 16 op bezoek. Plan is dan om de grondlaag te bridgen. Ook van deze plannen houd ik jullie op de hoogte  :headbanging: :headbanging:

Jean Sibelius

Parasound, JVC NX9, Trinnov,  :pompom:

Goed bezig Anton  :colgate: ;)

Hopelijk werken ze een beetje door daar in Duitsland.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Goed advies is belangrijk maar nog belangrijker dat je er wel op vooruit gaat en de beste bang for the buck.  8)

Voor de leden die mee lezen: ik heb Anton het advies gegeven om een keer zijn Parasound versterkers na te laten kijken op gebreken en eventueel revisie.  Ze spelen daar al weer een behoorlijk lange tijd en het zijn redelijke kachels  :colgate:

"Voorkomen is beter dan genezen" want als je te lang wacht is het te laat en dan ben je verder van huis.  Een revisie van 3 versterkers gaat ook weer in de papieren lopen en kan altijd nog

Nieuwe versterkers zijn er al besproken en hij heeft zelfs al bezoek gehad van een 5 kanaals Hegel. Die gaat het zeker niet worden want speelt in zijn set onder het niveau van de Parasounds. Een Trinnov amp is voorbij gekomen en mogelijk een optie om een keer te testen. Bij CM staat er één in bestelling voor in de nieuwe ruimte en sluit mooi aan met de Trinnov en Lyngdorf. Mooi voordeel is meer kanalen in één behuizing en het wordt ook minder warm.

Leuk dat er mooi Trinnov logo op staat maar tot op de dag van vandaag ben ik persoonlijk nog steeds niet overtuigd van de nieuwe versterker technieken. De NAD M33 was daar een mooi voorbeeld van en volgens mij was die hype ook snel over.

Kortom genoeg om nog even verder te sparren met Anton. Wordt vervolgd!  :bigsmile:

Quote from: anton on February 14, 2022, 19:38:27
komt allemaal goed, zit gelukkig niet zonder maar ben uiteraard wel ontzettend nieuwsgierig  8). Zoals jullie misschien nog weten heb ik hier een tijdje geleden samen met Viktor en Thuur een Hegel eindversterker getest, mooi apparaat  maar de Parasound vond ik nogal wat beter  :clapping:. Ik heb nu een A21, een A51 en een 5150 (voor atmoskanalen), totaal dus voor 12 kanalen eindversterkers (gebruik er nu 9). Ze spelen als een tierelier maar ben nog steeds nieuwsgierig naar "iets anders". Heel misschien krijg ik op korte termijn een trinnov amplitude 16 op bezoek. Plan is dan om de grondlaag te bridgen. Ook van deze plannen houd ik jullie op de hoogte  :headbanging: :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

klopt helemaal Viktor !!!!!! Al staat er Rolls Royce op het deksel.....moet wel klinken anders is het einde verhaal !!!!! 

Teejoo

#470
Quote from: vik on February 15, 2022, 08:46:45
Goed advies is belangrijk maar nog belangrijker dat je er wel op vooruit gaat en de beste bang for the buck.  8)

Voor de leden die mee lezen: ik heb Anton het advies gegeven om een keer zijn Parasound versterkers na te laten kijken op gebreken en eventueel revisie.  Ze spelen daar al weer een behoorlijk lange tijd en het zijn redelijke kachels  :colgate:

"Voorkomen is beter dan genezen" want als je te lang wacht is het te laat en dan ben je verder van huis.  Een revisie van 3 versterkers gaat ook weer in de papieren lopen en kan altijd nog

Nieuwe versterkers zijn er al besproken en hij heeft zelfs al bezoek gehad van een 5 kanaals Hegel. Die gaat het zeker niet worden want speelt in zijn set onder het niveau van de Parasounds. Een Trinnov amp is voorbij gekomen en mogelijk een optie om een keer te testen. Bij CM staat er één in bestelling voor in de nieuwe ruimte en sluit mooi aan met de Trinnov en Lyngdorf. Mooi voordeel is meer kanalen in één behuizing en het wordt ook minder warm.

Leuk dat er mooi Trinnov logo op staat maar tot op de dag van vandaag ben ik persoonlijk nog steeds niet overtuigd van de nieuwe versterker technieken. De NAD M33 was daar een mooi voorbeeld van en volgens mij was die hype ook snel over.

Kortom genoeg om nog even verder te sparren met Anton. Wordt vervolgd!  :bigsmile:
Ik kan er over meepraten als het gaat over de nieuwe versterkertechnieken... ::) Sommige zaken waren echt wel beter, maar aan het einde gaat het om de match. Overigens staat er wel Trinnov op, maar hij wordt voor Trinnov gemaakt op basis van hun specs. Ik ben even kwijt door wie. Hij is qua gain bijvoorbeeld wel optimaal afgestemd.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, want het is op papier een super amp.

PascalP

Quote from: Teejoo on February 15, 2022, 13:00:52
Ik kan er over meepraten als het gaat over de nieuwe versterkertechnieken... ::) Sommige zaken waren echt wel beter, maar aan het einde gaat het om de match. Overigens staat er wel Trinnov op, maar hij wordt voor Trinnov gemaakt op basis van hun specs. Ik ben even kwijt door wie. Hij is qua gain bijvoorbeeld wel optimaal afgestemd.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, want het is op papier een super amp.

Ja er zal inderdaad een eigen Trinnov input buffer of iets dergelijks in zitten gezien de Icepower modules normaal een gain hebben van 25.8dB en deze Amplitude 18dB net als de Altitude's dacht ik?
Maar wel mooi, 1 behuizing en Anton is klaar voor alles, mits hij bevalt natuurlijk :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Hoor net dat de Amplitude in bestelling staat maar dat deze variant (amplitude 16) nog niet gereleased is.....

PascalP

Quote from: anton on February 15, 2022, 19:24:49
Hoor net dat de Amplitude in bestelling staat maar dat deze variant (amplitude 16) nog niet gereleased is.....

Ah de Amplitude 8 dan, die heeft Ncore 1200 modules, dat is ook geen kattenpis Anton en zou misschien nog wel beter zijn dan de Icepower modules in de Amplitude 16?
Maar dan kom je weer niet weg met 1 versterker en x2 wordt het ook wel erg prijzig voor 1 extra kanaal... :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

De 16 gaat niet eens werken besef ik mij gister (D25) en je zit ook met het verschil in gain output. We sparren lekker nog even door.  ::)



Quote from: PascalP on February 15, 2022, 19:28:56
Ah de Amplitude 8 dan, die heeft Ncore 1200 modules, dat is ook geen kattenpis Anton en zou misschien nog wel beter zijn dan de Icepower modules in de Amplitude 16?
Maar dan kom je weer niet weg met 1 versterker en x2 wordt het ook wel erg prijzig voor 1 extra kanaal... :(
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike