Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MLCinema

Quote from: anton on June 15, 2021, 09:57:06
Een gebruikt scherm kopen heeft als nadeel dat je de meest optimale maten voor je eigen situatie haast nooit kunt vinden  :nopompom:. Dit scherm loopt idd net als mijn oude scherm helemaal door tot op de grond. Als ik echter 21:9 projecteer dan kan er met gemak de grote center onder, hij staat dan niet in beeld. Bij 16:9 beeld (wordt gelukkig steeds minder) komt hij wel wat in beeld, zelf maak ik hier niet zo,n probleem van maar als je het heel puristisch gaat bekijken dan is het natuurlijk not done  :angel:
Als de CM center er is ga ik een masking op maat maken die ik bij 16:9 content weer weg kan halen (had ik bij het oude doek en Maxime center ook al), puntje op de i  8)

Die film Kong vs Godzilla heb ik previews van gezien, lijkt me een echte popcornfilm die wel in mijn straatje past  :headbanging:, hoor graag van je of die audio/beeldtrack referentie is ???????

mvrgr Anton
Kong komt vandaag binnen. Staat voor dit weekend op de programmering. Zal je laten weten of die de moeite is[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

 :D :D :D

Quote from: PascalP on June 15, 2021, 10:34:24
Mooi verhaal Vik, en geloof best dat in een oude boerderij veelal huisvlijt terug te vinden is in de meter kast en dat er in de loop der jaren her en der wel wat eraan geknoopt is ;)

Volgens mij heb ik ook nog een foto van Anton zijn meterkast gevonden, zie het al helemaal voor me met zo'n ouderwetse schakelaar waar de vonken vandaan vliegen :P


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Mooie verslagen, heren! Dit moet weer een next level ervaring zijn. Binnenkort zitten de prikken erin, dan wordt het tijd om die M&G's eens goed op te starten weer  ;D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ppeter

Quote from: skyfox on June 15, 2021, 14:59:37
Mooie verslagen, heren! Dit moet weer een next level ervaring zijn. Binnenkort zitten de prikken erin, dan wordt het tijd om die M&G's eens goed op te starten weer  ;D
Hier vandaag de tweede prik ontvangen, binnenkort eens een ritje naar het Noorden? 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

anton


anton

Gisteren een m&g gehad met audiomanagement (Bastiaan), in zijn topic (Showcase, Little Gijon) heb ik mijn verslag geschreven  :pompom:.

vik

Voor de leden die het leuk vinden. Hier bij wat foto's van 1080p materiaal bij Anton op zijn nieuwe StudioTek 130 scherm en de rest van de keten. N7, Oppo CM enz. 

(wel wat compressie in de foto bestanden uiteraard maar dan nog een redelijke indruk dacht ik zo )  8)

















Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

denoontje

#309
Quote from: PascalP on August  1, 2021, 14:10:13
:inlove: :inlove:

dat was ooit anders ;-) mbt de dames

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Quote from: denoontje on August  1, 2021, 14:34:56
dat was ooit anders ;-) mbt de dames

Ik waardeer ze steeds meer  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fasteddie

Die met het baardje natuurlijk....

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Quote from: vik on August  1, 2021, 14:01:48
Voor de leden die het leuk vinden. Hier bij wat foto's van 1080p materiaal bij Anton op zijn nieuwe StudioTek 130 scherm en de rest van de keten. N7, Oppo CM enz. 

(wel wat compressie in de foto bestanden uiteraard maar dan nog een redelijke indruk dacht ik zo )  8)


Wauw...... !  :thumbs-up: ..het wordt maar beter en beter in de HT-ruimte  ;). Plezier ervan Anton!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje


vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: denoontje on August  2, 2021, 19:36:57
weer wat anders dan TA met snor ;-)

Vanmiddag Tori nog voorbij zien komen, weet niet wat ze allemaal op die pianokruk aan het doen was...  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Gisteravond ook Tori gezien (ze is populair), maar ze was een stukje bovenlip vergeten :colgate:

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Het arme krukje had weinig keuze  :laugh:

Was weer een toppertje!! Nordost hdmi shoot out it was!   :music:

Quote from: PascalP on August  3, 2021, 22:10:46
Vanmiddag Tori nog voorbij zien komen, weet niet wat ze allemaal op die pianokruk aan het doen was...  :devil:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: PascalP on August  3, 2021, 22:10:46
Vanmiddag Tori nog voorbij zien komen, weet niet wat ze allemaal op die pianokruk aan het doen was...  :devil:
[emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Quote from: vik on August  3, 2021, 23:09:27
Het arme krukje had weinig keuze  :laugh:

Was weer een toppertje!! Nordost hdmi shoot out it was!   :music:

Denk dat het krukje wat vochtschade heeft opgelopen tijdens die opname  :blush:

Maar was zeker weer een (onverwachte) topmiddag met een paar mooie verrassingen  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

#323
Jongens !!!!! Je moet die vrouw gewoon beoordelen op haar zangkwalitieten ehm,,,, zangkwaliteiten !!!!!
Gistermiddag Viktor rond de middag langsgeweest voor wat kleine dingen af te geven voor mij en Pascal en er ontstond vanuit het niet zomaar een mini m&g  :coffee: :clapping:.
Wat was het geval: Viktor had drie Nordost hdmi kabels bij zich om eens uit te proberen en voor we er erg in hadden zaten we met z,n drieen bij mij op de hooizolder een hdmi vergelijkingstest te doen. Kandidaten: de Wireworld Geel van mijzelf, de Wireworld Paars van Pascal, een blauwe ,rode, en 1 met houten blokjes van Nordost, de kabel die CM al ongeveer 9 jaar als eigen referentie gebruikt, een Kordz (type onbekend bij mij) en de AQ Cinnamon van mijzelf die aan de Apple tv zit.
Heb in alle eerlijkheid nooit geweten dat er zoveel verschil in hdmi kabels kon zitten  :ohmy:. Verschillen in beeld liepen van : mooi en netjes tot kleurrijker, scherper......., verschillen in geluidskwaliteit waren echter des te groter  :wacko:. De instappers, wireworld geel en paars en de cinnamon verschilden eigenlijk niet zo gek veel van elkaar, mooi beeld en fijn geluid (retailprijzen van deze 3 tussen de 60 en 150 euro). Natuurlijk geen koopjes als je het met de Ali kabels gaat vergelijken maar ik denk dat jullie helemaal snappen wat ik bedoel. De blauwe Nordost kabel is bij dit merk de instapper (rond de 250 euro????) en presteerde ook heel erg netjes zonder zich in positieve of negatieve zin echt af te zetten tegen onze instappers. De Kordz viel me erg tegen (in mijn set althans) omdat het geluidsbeeld naar de voorkant van het ht werd getrokken en aan de scherpe,platte kant was. Dit scherpe was ook bij de rode Nordost (retail rond de 600 euro) in het begin te horen maar werd heel snel verdreven door een mooie volle sound (inspelen ??). Dit viel ons alledrie positief op. Wat bij de rode wel enorm opviel was het boosten van het laag.....tjeempienee zeg, dan hoor je de dino,s wel ffe je kamer in komen lopen  8). Bij muziek vond ik het wat minder prettig maar ook hier de vraag wat de kabel doet als hij mooi ingespeeld is ? Dan de Nordost met de houten blokjes, die kost retail een banksaldovernietigende 3000 euro  :wow: :wow:. Als die aangesloten wordt dan liggen de verwachtingen vanzelfsprekend op een heel hoog niveau !!!!! Bij deze was het beeld grandioos, niet 10 keer beter dan de andere kabels maar wel duidelijker, scherper,vloeiender (vond ikzelf tenminste). Het geluid is van een heel ander niveau. Het hele geluidsbeeld was groots maar vooral de detail geluiden werden door deze kabel uitvergroot, er gebeurt veel duidelijker dan bij de andere kabels meer "om je heen".  Tenslotte de al dik 9 jaar door CM gebruikte referentie hdmi kabel. Deze was voor mij althans de kabel die t.ov. de instappers een duidelijke boost geeft aan beeld en geluid zonder dat hij dingen in het geluidsbeeld extra gaat benadrukken.
Na de vergelijkingen (van 12 tot half 5) was het erg leuk om van Viktor en Pascal hun oordelen te horen. We vonden alledrie dat er duidelijk verschillen in "karakter" van de kabels zitten, waar de 1 het aanzetten van het zwaar prettig vond daar vond een ander het weer "to much" ...., en ook op beeldbeoordeling was het best wel mooi om te horen dat we dat alledrie weer een beetje anders bekeken.
Als conclusie kom ik dan (en nu spreek ik echt voor mezelf) aan bij het volgende: de instapkabels voldoen ruimschoots aan wat we willen, goed beeld en geluid tegen een alleszins redelijke prijs. Wil je verder gaan ontdekken wat een kabel in je set kan doen (zowel positief als negatief) dan blijft het testen en vergelijken in je eigen set gewoon randvoorwaarde nummer 1. Voor ons was de rode Nordost zo,n beetje de verrassing van de middag, tegen het hogere aankoopbedrag staat een duidelijke beeldverbetering maar vooral een indrukwekkende sound boost als bonus. We waren alledrie ook best wel benieuwd naar de prestaties als de kabel gewoon wat meer speeltijd heeft gehad. Bij de sessie kwam hij nieuw uit de doos maar hij werd alsmaar mooier en beter !!!!
Al bij al een erg leuke middag en qua hdmi kabels: een echte eye en ear opener  ;D

PascalP

Mooi geschreven Anton  :headbanging:

En zoals je ook aangeeft waren de verschillen tussen de kabel echt overduidelijk hoorbaar, wie na een middag als gisteren kan beweren dat dit niet zo is... tja...  :hehe:
Er zat geen slechte kabel tussen (nou misschien die Kordz dan die wel een heel 'plat' 2.0 stereo geluid neerzette in vergelijking met de andere kandidaten).
Maar was inderdaad zeer spontaan, wist dat Vik jouw kant op kwam met wat goodies en denk kom ook ff langs om wat op te halen, hebben we er uiteindelijk van 12:00 tot 16:30 ongeveer gezeten met een handjevol HDMI kabels en test discs.
Werd een spontaan plugfest waar we diverse nummers of scenes selecteerden en deze gingen vergelijken met de verschillende kabels, meeste nummers meerdere keren op iedere kabel en bleven maar wisselen.
Ik had van te voren ook niks opgezocht over de Nordost kabels en wist dus ook niet zo goed welke kabel waar in het segment valt tegen welke prijs om er zo 'blind' mogelijk in te gaan.

Waren bepaalde dingen die er bij sommige kabels bovenuit sprongen of juist niet omdat ze mooi gebalanceerd waren, de 'rode' Nordost was ikzelf nogal enthousiast over en deze zou ik graag nog eens luisteren in mijn eigen set met nog een andere kandidaat (de 9 jaar oude CM).
Maar denk dat wij ons niet hoeven te schamen met onze Wireworld kabels die we hebben (jij de gele Chroma en ik de paarse Ultraviolet), deze stonden echt wel hun mannetje en als je dan aan het einde van de dag alles op een rijtje gaat zetten bieden deze gewoon bijzonder veel waar voor hun geld.

Tot de volgende (spontane) M&G maar weer, kan nooit lang duren  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono