Welke HDMI kabel?

Started by Ranger, March 30, 2008, 22:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ranger

Ik zoek een goede, no nonse HDMI kabel. Weet iemand hier wat je het beste kunt kopen. Geen exotische merken of prijzen.

HTip

Ik heb een W&M audio HD-01. Niet duur, wel goed. Is bij sponsor AV123 te krijgen.

http://www.av123.nl/bekabeling/hd01/index.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ranger


MLCinema

Gebruik zelfs sinds kort naar volle tevredenheid een Golden Note 2M HDMI kabel van 24,95. Niet exotisch niet fancy gewoon goed beeld voor een goede prijs.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

El Penumbra

Quote from: Ranger on March 30, 2008, 22:38:32
Ik zoek een goede, no nonse HDMI kabel. Weet iemand hier wat je het beste kunt kopen. Geen exotische merken of prijzen.

Altijd handig om lengte en budget te noemen.  ;)

MadEd

Ik zou er gewoon ééntje uit de duurdere serie dan de budget serie van allekabels.

tijse400

maar heb je dan ook platte / dunne / soepele kabel ivm oprollen, dat is wat de vraag was eigenlijk, ivm met meenemen en zo..
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

pch

Gefen! Te koop bij de sponsor Clofis!  ;D
Uit mijn hoofd €49,- voor een 2 meter versie.
Kwalitatief zeer goed en geen geld.

Gr. Paul.

tiptop

Ixos of taralabs. voor ong. tussen de 40 en 100 euro.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dmeerpa

Profigold is prjs kwaliteit zeer goed.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

MadEd

Degene die jullie hier aanprijzen vind ik veel te duur, zeker voor 2 meter. Bij HDMI werkt het mijns inziens zo dat (anderen zullen daar weer anders over denken) op het moment dat je beeld hebt zonder overduidelijke artifacts het beeld niet beter kan. Genoeg artikelen gelezen die dat ondersteunen + als techneut geloof ik niet in kabelmania. Pas bij afstanden > 10 meter wordt het interessant een wat duurdere kabel te nemen, omdat de goedkopere dan vaak helemaal geen beeld of beeld met artifacts geven.

tiptop

Waarom stel je de vraag dan ??? ::)

Niks ten nadele van jou, maar als je zo denkt koop je toch gewoon een "gewone" HDMI-kabel. Ben je meteen klaar. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MadEd

Quote from: tiptop on April  2, 2008, 18:50:05
Waarom stel je de vraag dan ??? ::)

Niks ten nadele van jou, maar als je zo denkt koop je toch gewoon een "gewone" HDMI-kabel. Ben je meteen klaar. :)

Het is niet mijn topic hoor  ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Quote from: MadEd on April  2, 2008, 17:48:33
Degene die jullie hier aanprijzen vind ik veel te duur, zeker voor 2 meter. Bij HDMI werkt het mijns inziens zo dat (anderen zullen daar weer anders over denken) op het moment dat je beeld hebt zonder overduidelijke artifacts het beeld niet beter kan. Genoeg artikelen gelezen die dat ondersteunen + als techneut geloof ik niet in kabelmania. Pas bij afstanden > 10 meter wordt het interessant een wat duurdere kabel te nemen, omdat de goedkopere dan vaak helemaal geen beeld of beeld met artifacts geven.


Het is niet jouw topic, maar wat je schrijft als techneut en wat er in bladen geschreven wordt is maar ten dele waar.
Het is helaas een groot misverstand dat er bij digitaal geen duidelijk waarneembare kwaliteitsverschillen zijn.
Verschillen in beeld en geluid tussen sommige kabels van €10,- en €100,- durf ik zelfs vrij fors te noemen als je apparatuur/keten in staat is dit weer te geven.
Maar voorlopig blijf ik nog een roepende in de woestijn.......


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ed-S

#15
Quote from: snowmaster on April  5, 2008, 17:15:42
Maar voorlopig blijf ik nog een roepende in de woestijn.......

Welke woestijn, volgens mij zijn vele het eens met de stelling dat wat betere kabels beter zijn dan de dropveters. de vraag is in hoevere ben je bereid om zelfs in het betere segment nog meer geld uit te geven.

Als je de gehele keten bekijkt van je eigen set dan is het niet slim om dropveters te gebruiken in een dure opstelling. mooi voorbeeld vind ik wel het forum van de 905 waarin er door switchen van bekabeling een beter geluidsbeeld wordt gecreerd voor de luisteraar van de set.

Dit is uiteraard subjectief daar een ieder zijn eigen geluidsbeeld beleeft, dat maakt het zo mooi.
Ook in beeld zijn er verschillen in smaken
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

ajbeefde

Quote from: tiptop on April  1, 2008, 21:44:13
Ixos of taralabs. voor ong. tussen de 40 en 100 euro.

Taralabs beter dan dan Ixos?  Of is er geen verschil bij 1,5 mtr?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Quote from: Ed-S on April  5, 2008, 17:27:03
Welke woestijn, volgens mij zijn vele het eens met de stelling dat wat betere kabels beter zijn dan de dropveters.

Bij HDMI en antennekabels die digitaal signaal transporteren denken velen dat het "aan of uit" is.
Maar gelukkig loop ik blijkbaar niet meer alleen in de woestijn  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

-Freek-

Als je er geen antwoord op wilt geven, geen probleem. Maar mag ik dan vragen in welke mate je wél verschil ziet tussen goedkope en dure kabels? Want ik ben één van de velen die denkt dat het 'aan' of 'uit' is. En op ebay zijn leuke kabels te vinden van 2 meter voor nog geen 5 euro...

bigbro

Beste niet exotische kabel is zonder twijfel de IXOS XHT-658

Groet

Bigbro

-Freek-

Quote from: bigbro on April  5, 2008, 18:34:18
Beste niet exotische kabel is zonder twijfel de IXOS XHT-658

Groet

Bigbro
...dan ben ik benieuwd wat jij wél exotisch vindt.

Vlearmoes

De prijs winnende supra voor een klein bedrag
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

bigbro

Freek,

Bijvoorbeeld Transparent.

De Ixos is heel goedkoop bij een webwinkel die je kunt vinden op kieskeurig.nl. Scheelde mij op een lengte van 3 meter 90 euro.

Groet

Bigbro

muzikant

#23
http://search.ebay.com/_W0QQsassZhdmaven van deze verkoper(waarschijnlijk ook de fabrikant) heb ik een 25 ft (8m) hdmi kabel aangekocht,zeer mooie prijzen en geen problemen ermee.Niet met de samsung BD-P1400 en ook niet met telenet HD recorder.

mbman

Quote from: Ranger on March 30, 2008, 23:22:58
Hama of Hirschmann?

opletten met de zwarte hama hdmi's, die met 5 sterren. Heb daar redelijk slechte ervaringen mee ivm compatibiliteit ;)