Into the Wild (2007)

Started by Xstream, March 18, 2008, 18:34:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Als ik jullie zo hoor moet ik hem toch eens opnieuw gaan kijken.
Tijdje geleden met mijn vriendin gekeken, maar die was al heel snel ingeslapen tijdens de film en toen ben ik een half uur later ook maar gaan maffen. Mede omdat de film me niet echt trok.
Maar geloof dat als ik kijk terwijl ik wat frisser en fruitiger ben dat die wel goed te doen is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: jaco on September 10, 2009, 10:46:48
Man, wat een afknapper. Oog in oog met een beer en niet opgegeten worden..
Dan kan ik je de docu-drama aanraden van die bear talker die iedere zomer naar een familie beren gaat om mee te praten, totdat ie een zomer een vriendin meeneemt en niet meer terugkeert (echt gebeurd verhaal), de docu gaat op zoek naar die meneer en vind zijn tent en camera terug, je ziet dan ook echte beelden er tussen door (wat ik me kan herrinneren want heb hem >4 jaar geleden in de fimlhuis bioscoop gezien). Zeer aangrijpende film moet ik zeggen met spectaculaire (nee niet dat ie opgegeten wordt) beelden, kan me alleen de naam van de film niet herrinneren  :nopompom:

oud_account_1

Quote from: Kjelt on December 30, 2010, 09:43:37
Dan kan ik je de docu-drama aanraden van die bear talker die iedere zomer naar een familie beren gaat om mee te praten, totdat ie een zomer een vriendin meeneemt en niet meer terugkeert (echt gebeurd verhaal), de docu gaat op zoek naar die meneer en vind zijn tent en camera terug, je ziet dan ook echte beelden er tussen door (wat ik me kan herrinneren want heb hem >4 jaar geleden in de fimlhuis bioscoop gezien). Zeer aangrijpende film moet ik zeggen met spectaculaire (nee niet dat ie opgegeten wordt) beelden, kan me alleen de naam van de film niet herrinneren  :nopompom:
The Bear Witch Project? ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Roger Black


SandozHD

Quote from: Kjelt on December 30, 2010, 09:43:37
Dan kan ik je de docu-drama aanraden van die bear talker die iedere zomer naar een familie beren gaat om mee te praten, totdat ie een zomer een vriendin meeneemt en niet meer terugkeert (echt gebeurd verhaal), de docu gaat op zoek naar die meneer en vind zijn tent en camera terug, je ziet dan ook echte beelden er tussen door (wat ik me kan herrinneren want heb hem >4 jaar geleden in de fimlhuis bioscoop gezien). Zeer aangrijpende film moet ik zeggen met spectaculaire (nee niet dat ie opgegeten wordt) beelden, kan me alleen de naam van de film niet herrinneren  :nopompom:

Dat was Grizzly Man http://www.imdb.com/title/tt0427312/
Inderdaad wel aangrijpend en ook aandoenlijk, met een triest einde.
Panasonic AT-5000E, OPPO BDP-95 region+zonefree, Pioneer SC-LX85, Triangle Esprit Ex, Dali Suite 2.8, B&W DM602, ELAC 2070 sub

Sonic Circle

Quote from: squadra on December 30, 2010, 09:58:50
The Bear Witch Project? ;D
:clapping:

Vond Into the Wild een verrassend goede film. En de muziek van Eddie Vedder juist erg goed passen.

Kjelt

Quote from: SandozHD on December 30, 2010, 11:03:42
Dat was Grizzly Man http://www.imdb.com/title/tt0427312/
Inderdaad wel aangrijpend en ook aandoenlijk, met een triest einde.
Ja dat was hem van Werner Herzog, goede film, terechte 7.9 imdb score. Aanrader voor fans van into the wild  ;)

Gaeje

Quote from: Christiaan S on December 30, 2010, 09:29:25
Als ik jullie zo hoor moet ik hem toch eens opnieuw gaan kijken.
Tijdje geleden met mijn vriendin gekeken, maar die was al heel snel ingeslapen tijdens de film en toen ben ik een half uur later ook maar gaan maffen. Mede omdat de film me niet echt trok.
Maar geloof dat als ik kijk terwijl ik wat frisser en fruitiger ben dat die wel goed te doen is?

zeker nog een kans geven!

gerard1

heb ook met knikkend hoofd naar deze film gekeken, je moet er echt van houden om deze film uit te zitten.
vond het zeer traag en saai en dat gaat niet goed samen, voor het verhaal mocht het wel een uurtje korter.

Roger Black

Ik snap wel wat je bedoeld. Maar door de prachtige beelden en muziek bleef ik toch wel wakker hoor  :wub:

jaco

Quote from: SandozHD on December 30, 2010, 11:03:42
Dat was Grizzly Man http://www.imdb.com/title/tt0427312/
Inderdaad wel aangrijpend en ook aandoenlijk, met een triest einde.
Dan moet ik die maar kijken, eindelijk echte hongerige beren :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Gaeje

ik snap soms de filmsmaak op dit forum niet. Actiecrap en slechte humor a la expendables en tropic thunder (begrijp me niet verkeerd, films die ik ook wel weet te pruimen) gaan er hier altijd vlot in, maar als er dan eens een menselijk pareltje met prachtige beelden en dito muziek passeert dan is het saai en om in slaap te vallen.

gerard1

Je noemt nu ook 2 uitersten, zit nog wel wat tussen hoor.

celerontje

Tropic Thunder... mijn miskoop van het afgelopen decennium! :crazy: (maar Rambo 4 was best te pruimen)

Ach, sommigen kijken niet verder dan pief-paf-poef. ;)

Quote from: gerard1 on December 31, 2010, 15:30:38
Je noemt nu ook 2 uitersten, zit nog wel wat tussen hoor.
Alsof je dat Gaetan moet vertellen... :crazy:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xstream

#39
Quote from: celerontje on December 31, 2010, 15:34:47
Ach, sommigen kijken niet verder dan pief-paf-poef. ;)
Alsof je dat Gaetan moet vertellen... :crazy:
Whaha, idd :)

Ik vind het ook altijd wel apart dat mensen zo'n andere smaak kunnen hebben. Ik kan soms enorm genieten van de details als het trager gaat dat de doorsnee hollywood pulp. Al hangt het er dan wel vanaf of er details zijn. Een goede film is bijna als een schilderij. Je ziet dan steeds meer dingen die je eerst niet begreep of doorhad, maar vaak een betekenis hebben. Als ik dat herken en zie, samen met een goede opbouw, dan is het voor mij een juweel. Dat zijn films die je dan kunt blijven kijken.

Een recent voorbeeld van een film die iedereen wel wat leek volgens mij en een hoog afknappersgehalte had: Moon. Ook die was soms tergend langzaam, maar dat gaf wel veel ruimte om over de situatie na te denken. Ik begon te malen over details die ik zag, of te bedenken hoe de karakters zich voelden, hoe ik zou reageren etc ...

Ik denk dat het grote verschil is dat veel mensen een film kijken puur ter hersenloos vermaak, waar andere meer behoefte hebben aan wat denk werk, of de techniek meer interessant vinden. Ik kan van beide genieten, als er maar een idee achter zit en de uitvoering goed is. Dat kan een popcorn film zijn, maar ook de meer realistische trage weergave van een situatie of leven van iemand. Zo'n film maakt uiteindelijk wel veel meer indruk na afloop en kan je dagen of weken bezig houden, waar de popcorn film al vergeten is. Tis maar net wat je zoekt in een film. Ik vind het ook altijd zonde als iemand niet het geduld, of wellicht is het inzicht, niet heeft om zo'n film echt een kans te geven en het blikveld wat breder te stellen als "Wanneer komt die explosie nou" of "Wanneer kan ik nou eens lachen" of "Gaat er nog wat gebeuren?" terwijl er non-stop aandacht wordt gegeven aan een karakter, details of omgeving die ze dan niet boeit of ontgaat. Maargoed, dat heeft ook weer met smaak te maken.

Een goed voorbeeld hiervan is ook om na de film te vragen: Weet je de muziek nog? Heb je die ring gezien wat betekend zus of zo? Zag je dat vreemde shot bij die actiescene? etc ... Je zult zien dat de vermaak kijkers dit vaak compleet ontgaat. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik ben met vrienden naar films als Adaptation, Mulholland Drv. en dat soort films geweest. Die vonden er niks aan, maar deden ook helemaal geen moeite om na te denken over wat er nou gebeurde. Als je dat niet doet, tja, dan zie je inderdaad alleen maar een serie raar opvolgende beelden. Crouching Tiger, Hidden Dragon, nog zo 1. Ik ging met 6 man daar naartoe. 2 vonden hem superdik. De rest zat alleen maar te zeiken over dat gezweef, dat het niet kon etc ... die hebben blijkbaar niet de open mind om zoiets te accepteren. En dat het alleen maar dient om de bijna geromantiseerde nagedachtenis van de oude Aziatische cultuur te versterken. Om een droom wereld te creëren die ook de love story versterkte daardoor. Als een soort sprookje. Maar als je realistisch kijkt, tja, dan klopt er geen kont van inderdaad. 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

celerontje

#40
Mooi geschreven.

Eén van de meest trage films die mij ontzettend geïntrigeerd heeft is ''There Will Be Blood'', je begint met kijken met vrij algemene verwachtingen... en langzaam maar zeker draait alles helemaal om en weer terug en door elkaar etc. etc.
Die film vind ik echt een meesterwerk! :worship:

Maar er zijn genoeg andere trage films die niet interessanter zijn dan de gemiddelde dag van een gefrustreerde kantoormedewerker... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

gerard1

Quote from: celerontje on December 31, 2010, 15:34:47
Tropic Thunder... mijn miskoop van het afgelopen decennium! :crazy: (maar Rambo 4 was best te pruimen)

Ach, sommigen kijken niet verder dan pief-paf-poef. ;)
Alsof je dat Gaetan moet vertellen... :crazy:

yep :crazy:

celerontje

Hij gaf enkel even een voorbeeld van een typische pief-paf-poef film. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Ik heb de film op HD-DVD gekeken, en vond hem prima om te kijken. Alleen die scene met die beer vond ik wat onwerkelijk. Het landschap ziet er niet zo uit dat er voor die beer ook van alles te eten is, en dan probeer je geen mens op te eten ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robin87

Ik vond de symboliek van de beer-scene wel mooi, hij was daar al zover heen dat hij zelfs voor de beer niet interessant meer was (of dat realistisch is even in het midden gelaten).

Gaeje

wat een gemekker over die beer trouwens.
na die film was ik gewoon 2 dagen slecht omdat die gast daar écht in die bus liggen rotten heeft, enkele jaren geleden. dat hij de moed heeft om zo'n onwaarschijnlijk avontuur aan te gaan, en dan het moet bekopen. Sommigen vinden dan weer dat hij het verdiende, want hij weigerde zich deftig voor te bereiden, had hij bvb een kaart gehad, dan had hij gezien dat er 4 km verder een kabelbaan over die rivier was... etc etc. Het feit dat het eindigt ook met een foto van die gast zelf, die hij gemaakt had met de zelfontspanner, wat dan maanden, jaren op zo'n rolletje gestaan heeft, en wat ze pas na z'n dood ontwikkelen. En ergens liggen misschien nog schriftjes van hem begraven, over zijn belevenissen, wat dus waarschijnlijk nooit meer gaat opduiken. Stof tot nadenken, .... Maar die beer, dat was ik allang vergeten.

tevens ben ik het ontzettend eens met Xstream en Celerontje. There will be blood is echt een pareltje. Ziek hoe die DD Lewis zo'n personage speelt

Xander32

Prachtige beelden en het album van Vedder heb ik minimaal 1x per week even in de speler.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT