Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Davey op augustus 22, 2009, 08:51:43
Ziet er zeker goed uit Madison  8). Genieten met de hoofdletter "G"!

Thnx Dave! Het is absoluut genieten! :inlove:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op augustus 22, 2009, 10:29:18
Thnx 8) Die Sammy is ook erg mooi :o En 50 inch is echt  :inlove: (maar weet je zeker dat je niet een Pana wilt :devil:)

SSST :devil: ;). Keuze is heel lastig.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Het 4-voudig stekkerblok is ook alweer een tijdje binnen. Nu nog even tijd vinden om het af te monteren..
Foto's volgen uiteraard!
And always, always will.

Robbert54

maak jij nou zelf ook kabels??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Is verrekte handig trouwens!
Ben jij ook een beetje handig met de soldeerbout, Robbert?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 21:59:49
Is verrekte handig trouwens!
Ben jij ook een beetje handig met de soldeerbout, Robbert?
als ik er 1 had wel ja ;) ben nog op zoek naar een goede kabel voor mijn pioneer en voor mijn ps3 Slimmie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik heb er 2, een 15 watt (Conrad) en een 25 watt (Velleman), plus nog een no-name 30 watter die uit elkaar ligt, waar ik nog eens een nieuwe punt voor moet halen.

HDMI kan je beter niet solderen, vraag me af of zelfs Erik van Voorst dat lukt! ;)
Ik heb wel eens een scartkabel gesoldeerd, wat een werk! :o (en dat was nog met dunne draadjes uit een flutkabel, met dikke wordt 't heeeeel lastig)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

-madison-

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 21:54:58
maak jij nou zelf ook kabels??

Al m'n netkabels maak ik zelf ja ;) Ik wil best wat voor je in elkaar zetten hoor, stuur maar een PM.
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op september  5, 2009, 00:28:26
Al m'n netkabels maak ik zelf ja ;) Ik wil best wat voor je in elkaar zetten hoor, stuur maar een PM.
dat zijn toch gewoon kabels om de stekker van je tv en of ps3 te vervangen toch?? sorry ben een leek wat betreft kabels..

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op september  5, 2009, 00:38:12
dat zijn toch gewoon kabels om de stekker van je tv en of ps3 te vervangen toch?? sorry ben een leek wat betreft kabels..

Stroomkabels ;)
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op september  5, 2009, 01:09:11
Stroomkabels ;)
zijn die dingen duur dan? anders moet ik nog even een maandje wachten voordat ik pm ;D

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: Robbert54 op september  5, 2009, 21:40:07
zijn die dingen duur dan? anders moet ik nog even een maandje wachten voordat ik pm ;D

Prijs valt wel mee vind ik zelf. Heb Namelijk ook een stekkerdoos van Madison´s gekocht en hij heeft hem ook voor mij afgemonteerd, en ben er zeer tevreden mee.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Ik heb dezelfde ervaring met een stroomkabel van madison. Zijn originele kabel was voor mij te kort, maar heeft hij toen verlengd. En de prijs was erg netjes :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Leuke reacties Alex en Phiiip, bedankt! Ik vind het leuk om af en toe wat kabeltjes etc in elkaar te zetten dus dat doe ik ook graag voor forumgenoten. :) 
And always, always will.

-madison-

Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets inhoudelijks heb gepost over de set..

In die tijd is er in de set niets veranderd alleen de manier waarop ik de set gebruikt wordt steeds anders. Ik ben de laatste tijd vooral erg druk met m'n studie en m'n andere hobby waardoor er weinig tijd/zin overblijft voor de HT/stereo hobby. Ik speel dan ook vrijwel geen lp's meer af en ook de cd speler staat weinig aan. De set wordt op het moment voornamelijk gebruikt voor de achtergrond muziek tijdens het studeren en internetten etc.(middels de Apple TV), ik heb geen zin om er echt voor te gaan zitten.
Dit wil niet zeggen dat ik minder muziek luister! Zo loop ik elke dag wel bijna 2 uren met m'n ipod rond en zit ik steeds meer te luisteren naar muziek filmpjes op youtube. (Zoek maar eens naar Kierstenmh, prachtige covers :inlove:) Vreemd genoeg trekt het niet meer om echt te gaan zitten voor de set en een hele avond door m'n collectie heen te spitten en platen op te leggen.
Ik heb het gevoel dat de set (voornamelijk de versterker vermoed ik) me niet meer emotie kan brengen dan m'n ipod op Macbook.. Technisch luisterend heb ik m'n set nog nooit zo strak/mooi gehoord, en is het beter dan het hier ooit geweest is! Echter qua beleving biedt het op het moment minder dan de Yarland/klipsch combinatie destijds.. Tenminste dat idee heb ik.

Film kijken is de laatste tijd op een heel laag pitje komen staan, ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een film heb gezien op de beamen. waarschijnlijk een aantal weekjes terug :-\ Dit komt niet alleen door gebrek aan tijd/zin maar ook het geklooi om een gedownloade film af te spelen. (audio omzetten van dts/dd-> analoge soundtrack + ondertitels zoeken etc.) Blurays kopen doe ik nog wel af en toe, maar dat wordt me ook een beetje te duur aangezien ik zeer binnenkort ook eindelijk met m'n rijlessen wil beginnen.

Dit alles wil niet zeggen dat ik de set ga downgraden, of een buizenversterker aan ga schaffen. Het houdt echter wel in dat ik m'n luister"gedrag" de komende tijd een beetje in de gaten ga houden.
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op september 17, 2009, 00:00:34
Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets inhoudelijks heb gepost over de set..

In die tijd is er in de set niets veranderd alleen de manier waarop ik de set gebruikt wordt steeds anders. Ik ben de laatste tijd vooral erg druk met m'n studie en m'n andere hobby waardoor er weinig tijd/zin overblijft voor de HT/stereo hobby. Ik speel dan ook vrijwel geen lp's meer af en ook de cd speler staat weinig aan. De set wordt op het moment voornamelijk gebruikt voor de achtergrond muziek tijdens het studeren en internetten etc.(middels de Apple TV), ik heb geen zin om er echt voor te gaan zitten.
Dit wil niet zeggen dat ik minder muziek luister! Zo loop ik elke dag wel bijna 2 uren met m'n ipod rond en zit ik steeds meer te luisteren naar muziek filmpjes op youtube. (Zoek maar eens naar Kierstenmh, prachtige covers :inlove:) Vreemd genoeg trekt het niet meer om echt te gaan zitten voor de set en een hele avond door m'n collectie heen te spitten en platen op te leggen.
Ik heb het gevoel dat de set (voornamelijk de versterker vermoed ik) me niet meer emotie kan brengen dan m'n ipod op Macbook.. Technisch luisterend heb ik m'n set nog nooit zo strak/mooi gehoord, en is het beter dan het hier ooit geweest is! Echter qua beleving biedt het op het moment minder dan de Yarland/klipsch combinatie destijds.. Tenminste dat idee heb ik.

Film kijken is de laatste tijd op een heel laag pitje komen staan, ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een film heb gezien op de beamen. waarschijnlijk een aantal weekjes terug :-\ Dit komt niet alleen door gebrek aan tijd/zin maar ook het geklooi om een gedownloade film af te spelen. (audio omzetten van dts/dd-> analoge soundtrack + ondertitels zoeken etc.) Blurays kopen doe ik nog wel af en toe, maar dat wordt me ook een beetje te duur aangezien ik zeer binnenkort ook eindelijk met m'n rijlessen wil beginnen.

Dit alles wil niet zeggen dat ik de set ga downgraden, of een buizenversterker aan ga schaffen. Het houdt echter wel in dat ik m'n luister"gedrag" de komende tijd een beetje in de gaten ga houden.
niet raar hoor, de Ipod is ook gewoon een geweldig ding, en met een goede koptelefoon de beste Mp3 speler die je kunt hebben, waarom heb ik die van mij niet meer :nopompom: :blink: :hmmm:

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op september 17, 2009, 00:07:03
niet raar hoor, de Ipod is ook gewoon een geweldig ding, en met een goede koptelefoon de beste Mp3 speler die je kunt hebben, waarom heb ik die van mij niet meer :nopompom: :blink: :hmmm:

Dan maar de hele set de verkoop in :D
And always, always will.

celerontje

Citaat van: Robbert54 op september 17, 2009, 00:07:03
Er bestaan echt wel MP3 spelers met een betere geluidskwaliteit!

Lex Groningen

Citaat van: -madison- op september 17, 2009, 00:00:34

Neem vooral geen overhaaste beslissingen. Ben namelijk altijd bang dat je er later weer spijt van gaat krijgen. Dit gevoel komt voornamelijk bij mij, omdat ik het zelf heb mee gemaakt.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op september 17, 2009, 06:51:29
Neem vooral geen overhaaste beslissingen. Ben namelijk altijd bang dat je er later weer spijt van gaat krijgen. Dit gevoel komt voornamelijk bij mij, omdat ik het zelf heb mee gemaakt.

Vandaar ook de laatste zinnen ;)
And always, always will.

frank2

Citaat van: celerontje op september 17, 2009, 00:47:40
Er bestaan echt wel MP3 spelers met een betere geluidskwaliteit!

zeker alleen het mp3 is zo slecht, 320 kb/s is het max. en het klinkt niet belabberd, maar het is ook geen cd kwaliteit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Koen K

De iPod klinkt uitstekend hoor. Met Apple Lossless, maar ook met mp3/m4a van 256 kbps of meer is het echt niet te horen. Ik wil graag een keer een CD naar je opsturen met lossless- en mp3-bestanden door elkaar en dan ben ik heel benieuwd of jij de mp3's kunt identificeren!

frank2

dat hoeft niet je hoort het gewoon, mp3 blijft gewoon slecht. Ik heb zat mp3 tjes voor in de auto, zelf opgenomen met 320kb/s. Het is net als alle sat zenders een te lage bitrate, waardoor alle opnames kaal/ hoogachtig klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Zee

Citaat van: Koen K op september 17, 2009, 16:26:07
De iPod klinkt uitstekend hoor. Met Apple Lossless, maar ook met mp3/m4a van 256 kbps of meer is het echt niet te horen. Ik wil graag een keer een CD naar je opsturen met lossless- en mp3-bestanden door elkaar en dan ben ik heel benieuwd of jij de mp3's kunt identificeren!

Helemaal met je eens Koen!  Op 320kb/s denk ik niet dat er iemand ie die verschil zal horen (en bij 256 vaak ook al niet)!  Het zou Frank dus sieren als hij jouw uitdaging zou aannemen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

celerontje

Als je lossy compressie kunt vermijden, doe dat dan ook!