eweka

Started by gogo, March 1, 2008, 11:35:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo

Ik dl via eweka en heb daar 8 lijntjes tot mijn beschikking.

Nu heb ik 4 lijntjes "uitgeleend" en zelf dus nog 4 over, wat is daar eigenlijk het voor of nadeel van, want of ik nu met 4 of 8 lijntjes dl, mijn max snelheid is 320kb.

Volgende maand ga ik eindelijk naar 12000kbit/s ;D

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

ShellBeach

Eweka capped alle connecties tesamen op 20mbit, dat kunnen ze vrij simpel omdat 1 account altijd op 1 server gehost staat. Als je connecties gaat uitlenen dan ga je die totale 20mbit ook delen, als jullie beide bvb 6mbit hebben dan zal je dit niet merken, als je elk 20mbit hebt dan zal je slechts elk 10mbit krijgen.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

gogo

Quote from: klinktbeter on March  1, 2008, 11:56:53
Eweka capped alle connecties tesamen op 20mbit, dat kunnen ze vrij simpel omdat 1 account altijd op 1 server gehost staat. Als je connecties gaat uitlenen dan ga je die totale 20mbit ook delen, als jullie beide bvb 6mbit hebben dan zal je dit niet merken, als je elk 20mbit hebt dan zal je slechts elk 10mbit krijgen.

Oke , dus als je samen in totaal onder de 20mbit blijft maakt het niet uit of je nu met 2 lijntjes dl of 4 lijntjes ???

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Sk

Quote from: gogo on March  2, 2008, 19:58:01
Oke , dus als je samen in totaal onder de 20mbit blijft maakt het niet uit of je nu met 2 lijntjes dl of 4 lijntjes ???

gr

Met 4 lijntjes downloaden zal sneller gaan als met 2 lijntjes. Je maakt immers meer connecties naar de server toe om het bestand binnen te halen. Deze 20 Mbit deel je pas als jullie beide tegelijk aan het downloaden zijn. Degene met meerdere connecties ingesteld zal hierdoor sneller kunnen downloaden mits je verbinding het toestaat.

Ik zelf heb 24 Mbit en maak gebruik van hitnews, deze kan 30 Mbit aan. Een vriend van mij heeft 2 connecties van mij en dit gaat prima omdat hij toch niet sneller als 550 kBps kan downloaden.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

treky22

Heb sinds kort via UPC ook 24 Mbit.
Hoe bevalt je Hitnews ? Ik heb nu eweka.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sk

Quote from: treky22 on March 11, 2008, 10:08:54
Heb sinds kort via UPC ook 24 Mbit.
Hoe bevalt je Hitnews ? Ik heb nu eweka.


Met Eweka had ik altijd problemen met de snelheid. Vaak kwam ik overdag niet boven de 300 kbps. Het is bekend dat Chello knijpt op poort 119.

Hitnews daarin tegen bevalt stukken beter. Hierbij is het ook mogenlijk om via SSL te downloaden (poort 563) Normaal gesproken haalde ik altijd de volledige snelheid. Maar sinds de upgrade van 20 naar 24 Mbit zakt de snelheid erg vaak in. Alhoewel alles beter dan Eweka op poort 119.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Ghosty J

voor de mensen met chello onder ons:


Geachte klant,

Langs deze weg willen wij u informeren over Eweka haar nieuwe services en aanbiedingen.

- SSL

Op verzoek van onze usenet klanten hebben wij, als test, een SSL-gateway opgebouwd voor ons usenet platform. Voor iedereen die een actief account heeft, geldt dat u met ingang van heden kunt inloggen op sslreader.eweka.nl, met uw gebruikelijke inlog gegevens onder voorbehoud dat uw softwareprogrammatuur dit ondersteunt.

Door het gebruik maken van SSL kunt u in veel gevallen, indien uw provider snelheidsbeperkingen heeft opgelegd, een verbetering van snelheid behalen. Echter, dit is niet gegarandeerd. Door gebruik te maken van SSL wordt de data tussen uw computer en onze servers encrypted (versleuteld). Dit kost extra rekenkracht op uw computer, waardoor het mogelijk is dat de snelheid die u met SSL-encryptie behaalt lager is dan de snelheid zonder SSL-encryptie.

In de testfase zijn het totaal aantal connecties op de SSL reader beperkt. Het is hierdoor mogelijk dat tijdens drukke periodes de SSL service tijdelijk niet beschikbaar is. Voor eventuele vragen over de voortgang van de test en de beschikbaarheid kunt u terecht op ons forum http://www.eweka.nl/phpbb


Met vriendelijke groet,

Het Eweka Team



ps je kan nu inloggen via ssl poort 563 en gewoon met poort 119 connecten (newsleecher) met 16 connecties downloaden
handig voor de mensen die hun account hebben gedeeld :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ShellBeach

Het blijft een kat en muis spelletje met de providers. Tegenwoordig werken packet shapers kwa klassificatie al op layer 7, de enige manier omdat te omzeilen is de inhoud niet klassificeerbaar te maken zodat het in een andere klasse terecht komt zonder drastische shaping, dus bvb SSL of bittorrent encryptie.

Quote from: Sk on March 11, 2008, 12:53:03
Met Eweka had ik altijd problemen met de snelheid. Vaak kwam ik overdag niet boven de 300 kbps. Het is bekend dat Chello knijpt op poort 119.

Gewoon zielig dit soort providers. Maar bij ons doen de meeste het ook.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Ghosty J

#8
heb weer een nieuwsbrief gehad van eweka :D

Quote
Uitbreiding Retentie

De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

donaldk

Hitnews stuurde onlangs ook zo'n mailtje dat ze nu 200 in plaats van 160 dagen hebben. News-service.com zit ook op die weg, maar geen idee bij welke reseller je die tegenwoordig kunt bestellen. Ik zal eens opletten hoeveel Tweak biedt, volgens de website is het 120 dagen. Xennews uit Groningen adverteerd met 200 dagen maar die vragen wel 12,50 per maand, maar las ergens dat ze redelijk wat resellers hebben en die kunnen alleen op prijs concurreren, dus... Spot hoe bevalt XSNews, momenteel, las wat ontevreden geluiden op FTD forum?

DJ-Foxx

yup hitnews, ticket voor 48uurs access en 5-7 films verder lijkt me ook niet verkeerd ;), uiteraard niet DL's maar goed genoeg :P

FrankB

Eweka is top! Ben al een hele tijd trouwe klant, ook met het oog op fiber in de toekomst en de maximale downloadsnelheid van 40mbit  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jaco

Quote from: donaldk on December  2, 2008, 18:37:46
Spot hoe bevalt XSNews, momenteel, las wat ontevreden geluiden op FTD forum?
Ben wel geen Spot, maar ik gebruik ook XSnews.
Werkt redelijk goed moet ik zeggen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raimond

ik gebruik eweka,werkt alseen zonnetje hier ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Uitje

Ik gebruik sinds een maandje of twee ook eweka. Bevalt me prima moet ik zeggen. Haal meestal gewoon m'n volledige download snelheid (ongeveer 17 a 18Mbit/s) , behalve in het weekend wanneer ik overdag soms niet boven de 10 a 12 uit kom.
Lig hier echter niet wakker van, maar ze halen dus niet altijd de volledige snelheid bij mij.

reza

Quote from: Sk on March 11, 2008, 12:53:03
Met Eweka had ik altijd problemen met de snelheid. Vaak kwam ik overdag niet boven de 300 kbps. Het is bekend dat Chello knijpt op poort 119.



Hoi,

Ik gebruik tweaknews samen met Chello. Maar Chello knijpt indd behoorlijk op poort 119.
Is er nog een andere poort die ik kan gebruiken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

royz

ik denk inderdaad dat je SSL moet gaan om eronder uit te komen.

ik zit overigens ook bij eweka en ik haal met 1 lijntje max 600kb en met 8 lijntjes wel mijn volle 12mbit...

searcher

Quote from: reza on January  6, 2009, 12:58:25
Hoi,

Ik gebruik tweaknews samen met Chello. Maar Chello knijpt indd behoorlijk op poort 119.
Is er nog een andere poort die ik kan gebruiken?

De SSL verbinding van Tweaknews gebruiken,chello herkent je dan niet.

                                                                              Gr Searcher



reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Durk

net een berichtje dat de retentie van Download 2 Day naar 400 dagen gaat.. nog even en we hoeven niets meer op de HD op te slaan;  :tounge2:
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

peterrr

Ja dan zouden we direct "streamen" vanuit de servers naar de tv :biggrin:


Het blijft voor mij toch al jaren betrouwbaar, al ben ik er eens geweest in Amsterdam.....Rommelig daar maar het werkt :shaun:

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

DJ-Foxx


Sullivan

Ik gebruik ook sinds een aantal weken Eweka, maar als ik 's nachts download dan zijn een heleboel delen soms fout gegaan door een authentication probleem. Als ik echter opnieuw probeer (resume) dan gaat het gelijk goed. Herkennen jullie dit probleem of moet ik het meer bij mijn client (Unison voor OS X) zoeken? Overigens heb ik dit soort problemen niet bij xs4all.

FrankB

Quote from: Sullivan on February 20, 2009, 20:24:49
Ik gebruik ook sinds een aantal weken Eweka, maar als ik 's nachts download dan zijn een heleboel delen soms fout gegaan door een authentication probleem. Als ik echter opnieuw probeer (resume) dan gaat het gelijk goed. Herkennen jullie dit probleem of moet ik het meer bij mijn client (Unison voor OS X) zoeken? Overigens heb ik dit soort problemen niet bij xs4all.

Voor mij is dit niet herkenbaar, en ik heb al 100en gb's via Eweka gedownload. Waar het eventueel aan zou liggen kan ik je niet zeggen, gebeurt dit structureel?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Hanky Panky

Ik herken het Eweka verhaal ook niet. Gaat als een tierelier met een Live 20/1 lijn haal ik continu 1200-1400 kb/sec via een SSL verbinding.
Een DVD is in iets minder dan een uurtje binnen, een volle BD-J rip duurt tussen de 8 en 10 uur.

Hiervoor gaf mijn router(livebox) van Live/Wanadoo/Orange regelmatig scheisse toen ik nog Bittorrent gebruikte (200-300 connecties open) maar nu... nergens last van.
DHCP gedraagt zich nu voorbeeldig (daar ging het altijd mis). Gebruik usenet nu een maand en heb het ding nog geen enkele keer hoeven resetten, daarvoor minstens 3-4 x per maand.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000