aangepast.

Started by rwijnhov, February 25, 2008, 21:55:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwijnhov

bedankt.


brtram

Een vast contract met ruzie afdwingen heeft weinig zin  ;)

Probeer eens om in het nieuwe contract ook jullie wensen op te nemen.
Ik zou voorstellen om er een halfjaar contract van te maken, met een evaluatie na 3 maanden waarbij schriftelijk wordt vastgelegd of er over 3 maanden een vast contract komt of dat het na het einde van het contract einde verhaal is.

In deze 3 maanden kan je vriendin zich orienteren op andere banen en eens goed kijken of er bij deze baas wel de wil is om haar een vast contract te geven.

Nahpets

Een waardeloze situatie. Zo'n 15 jaar geleden een soortgelijk geval gehad. Zelfde zinsnede in mijn contract, niet de taken uitgevoerd waar ik voor was aangenomen (deze taken waren door de werkgever opgedragen). Na 1 jaar geen contract onbepaalde tijd maar wederom een 1 jarig contract, viel niet over te praten. Ben (uiteraard) meteen gaan zoeken naar een andere werkgever en was binnen 2 maanden weg. Nooit spijt van gehad.

Jullie specifieke geval:
Werkgever kan hier mee weg komen. Het niet schriftelijk bevestigen van een evoluatie-/functioneringsgesprek is op zijn minst onhandig maar niet onwettig. Afspraken zijn uiteraard lastig te bewijzen zonder (ondertekend) papier. Een functioneringsgesprek van te voren afspreken is uiteraard hoe het hoort, maar staat een ad-hoc gesprek niet in de weg.

Situatie zal overigens duidelijk anders worden als werkgever niet vóór vrijdag met een bevestiging van het gesprek komt. Je vriendin heeft namelijk wel op papier staan dat er vanaf 1 maart een contract voor onbepaalde tijd is, werkgever moet dan maar bewijzen dat er (mondeling) andere afspraken zijn gemaakt.

Door gebleken onbetrouwbaarheid/onprofessionele houding van werkgever is het misschien tijd om verder te gaan kijken.

Succes met de hele situatie,

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rwijnhov

even de startpost met de hele pasage van het artikel uit het contract uitgebreid.

brtram

Als ze de komende dagen niets hoort heeft ze 3 mogelijkheden:

a. vrijdag afscheidsgebak bestellen en haar spullen inpakken 
grote kans dat de werkgever denkt dat zij besloten heeft niet verder te gaan en zal haar niet tegenhouden.

b. niets zeggen en maandag gewoon weer beginnen. Als ze haar maandag niet wegsturen is het contract stilzwijgend omgezet in een vast contract. 

c. duidelijkheid vragen en aangeven dat een nieuw jaarcontract voor haar niet acceptabel is.
Ook de werkgever wordt dan misschien wakker en beseft dat hij maandag zonder medewerkster zit.

Sterkte samen in deze spannende tijd.

jankees

Uit de rechtspraak komt voort dat het afdwingen van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, op basis van een bepaling in de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd, bijzonder moeilijk is. Ik zou dan ook berusten in de situatie en een nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd ondertekenen. Als zij de juiste vrouw op de juiste plaats is, zal het uiteindelijk wel goed komen.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

hifiman

Daarnaast heeft je vriendin dan een jaar de tijd om eens rustig om haar heen te kijken wat er verder nog voor leuke vacatures zijn bij andere bedrijven  ^-^

Durk

ik zou op zoek gaan naar een nieuwe baan.. als ze na een jaar al niet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

rwijnhov

Heren,

Bedankt voor al jullie info, het was erg nuttig. Aangezien we nu helemaal op de hoogte zijn, ga ik dit topic sluiten. Ik zal tevens even de startpost om privacy redenen aanpassen. NOgmaals bedankt allen.