Kingpin

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2008, 16:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Deze dagen als special guest Kingpin screens.

Kingpin Screens is een jonge speler op de markt voor projectieschermen, maar heeft in diverse Europese landen inmiddels een groot marktaandeel verworven. Sinds een aantal jaren werken we ook in Nederland en België hard aan de positionering van Kingpin Screens. En met succes!

Nu we de beschikking hebben over een eigen design- en productiefaciliteit volgen de productintroducties en innovaties elkaar in steeds sneller tempo op. De Kingpin Crown met de unieke Front-end-exit was het eerste product dat in eigen beheer vanaf scratch ontwikkeld en geproduceerd is. Met de introductie van ons nieuwe Kingpin Velvet Framed Screen afgelopen week op de ISE2008 is er een nieuwe mijlpaal neergezet. Een uiterst luxe spanscherm, afgewerkt met fluweel, voor de prijs van een standaard spanscherm.
Verder staat voor dit jaar nog een nieuw handbediend scherm met soft-retraction-system, een nieuwe controllerbox met o.a. IR/RF bediening en een nieuwe lijn elektrische schermen speciaal voor installateurs op de planning.

Via dit forum proberen we inzicht te krijgen in de beleving en ervaringen van Kingpin Screens gebruikers en middels deze Special Guest post, willen we graag alle vragen van forumleden beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens


Als je dus vragen hebt voor Kingpin, dit is de plek om het te doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Freek-

'Afgewerkt met fluweel'. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Leveren ze eigenlijk ook doek van de rol?

Kingpin Screens

#2
Beste Frank,

Bedankt voor deze uitnodiging!

-----

Beste Freek,

Met 'afgewerkt met fluweel' bedoel ik dat het aluminium frame voorzien is van een zwart fluwelen laag aan de voorzijde. Dit geeft een diepe zwarte kleur aan het frame en dat zorgt weer voor een hogere contrast-beleving. Bij onze concullega's worden dit soort schermen ook wel aangeduid als 'deluxe' varianten.



Wij leveren diverse soorten schermen, maar altijd als een compleet pakket, dus niet los van de rol.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

roland p

Hallo Lars,

Mijn eerste handbediende kingpin scherm is momenteel in bestelling :)
Hebben jullie nog plannen voor tab-tensioned achtige schermen?

groeten,
Roland.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

sj0er-D

kingpin is top. het bedrijf waar ik werk is reseller :)

noise

Hallo.

Zullen er ook hi contrast schermen komen?

Ben vooral geintreseert in de elektrische schermen.

Gr, Wim.

Kingpin Screens

Bedankt voor alle reacties!
---

Hallo Roland,
Gefeliciteerd met je aanschaf! We hebben geen tab-tensioned schermen in de planning staan, te meer ook omdat we voortdurend werken aan de kwaliteit van het doek, zodat alle schermen perfect vlak hangen.

---

Beste Sjoerd,
Bedankt voor het compliment! Voor welk bedrijf werk je als ik vragen mag?

---

Beste Wim,
Kingpin Screens is opgericht met de mainstream in gedachten. Dat wil zeggen dat ons assortiment zich richt op de producten en specificaties waar de meeste vraag naar is. Matwit met een gain-factor van 1,0 - 1,1 is daarom ons standaard doek. Je zult bij ons dan ook geen schermen van 4 meter of meer vinden, of met afwijkende verhoudingen anders dan 1:1, 4:3 of 16:9.

We bieden een zeer overzichtelijk assortiment, dat ervoor zorgt dat het voor zowel de consument als de zakelijke markt gemakkelijk is om keuzes te maken. Bijkomend voordeel is dat we alle producten altijd op voorraad kunnen houden en dus binnen enkele dagen kunnen uitleveren.


Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

johnhifi

#7
Oh leuk! Ik heb ook een Kingpin scherm, ik zocht specifiek een wat kleiner handbediend scherm dan gebruikelijk, namelijk +/- 1.50 meter breed, en dan 16:9. Dat was bij andere merken moeilijk tot onmogelijk, maar Kingpin had hem hoor. En voor een redelijke prijs ook nog, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Projecta. Ik ben tevreden! Wel vind ik het af en toe moeilijk om hem helemaal terug opgerold te krijgen, hij blijft vaak hangen op het laatste stukje, en dan sta ik daar als een idioot het scherm stukjes op en neer te rollen. :) Gelukkig is het op zolder dat niemand het ziet.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Kingpin Screens

Beste Johnhifi,

Hoewel het met enige handigheid heel soepel werkt, is dat precies de reden waarom we dit jaar nog een nieuw model handbediende schermen op de markt gaan zetten. Dit model zal werken met een soft-retraction-system, wat wil zeggen dat het oprollen van het scherm een kwestie is van de beweging in gang zetten, en het systeem doet de rest. Nog makkelijker dus!

Een tip voor jou: trek het scherm een beetje naar je toe (zodat het onder een kleine hoek komt te hangen), geef een rukje naar beneden en laat het scherm zichzelf oprollen, waarbij je het wel begeleidt, maar geen weerstand biedt. Je zult zien dat het dan perfect werkt!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Erik

Hebben jullie ook bijbehorende zwarte fluwelen maskeer stukken voor als je een 2.35 film op een 16:9 wilt projecteren? Zou mooi zijn als je dat wiite stuk dan niet ziet aangezien een groot deel van de films toch 2.35 is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eduard

Zijn deze spanschermen ook als 4:3 scherm leverbaar?

Kingpin Screens

Beste Erik,

Die zwarte maskeerstukken hebben we nog niet, maar dat is wel een goed idee. Dat ga ik sowieso voorleggen aan het hoofdkantoor!

--------

Beste Eduard,

Bij de spanschermen gaan we er vanuit dat die vooral in dedicated HT terecht komen en daar is 16:9 toch wel mainstream. Op onze elektrische, handmatige en pull-up screens hebben we wel de 4:3 verhoudingen.


Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

PjotrrrNL

Quote from: Kingpin Screens on February 15, 2008, 13:56:59


Die zwarte maskeerstukken hebben we nog niet, maar dat is wel een goed idee. Dat ga ik sowieso voorleggen aan het hoofdkantoor!





Lijkt mij ook een welkome aanvulling, wellicht is er iets te ontwkkelen met gebruik van supermagneetjes?

eduard

Quote from: Kingpin Screens on February 15, 2008, 13:56:59
Bij de spanschermen gaan we er vanuit dat die vooral in dedicated HT terecht komen en daar is 16:9 toch wel mainstream. Op onze elektrische, handmatige en pull-up screens hebben we wel de 4:3 verhoudingen.

Bedankt, jammer ik kijk momenteel nog erveel tv en 4:3 materiaal via mijn barco808.

turtlespeed

Hallo,

Voor zover ik het begrijp is een spanscherm kwalitatief het beste, maar voor mij geen optie.
Mijn interesse gaat uit naar 104" 16/9 en dan elektrisch.
Ik heb op diverse fora gelezen dat sommige schermen op den duur gaan bobbelen, moet ik me daar zorgen over maken of zal dit op een kijkafstand van 5,5 m niet zichtbaar zijn ?

En betreft de zwarte maskeerstukken voor 2:35 zal zeker een interessante aanvulling zijn !!

Ik hoop over enige tijd dit scherm een keer te bewonderen icm de jvc hd1 bij ITC.


Greetz,

Michel
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Kingpin Screens

Beste Michel,

We hebben een Kingpin Crown (elektrisch met a.b.) van 104" in het 16:9 formaat. Deze zou je evt. via Frank kunnen bestellen, ze zijn op voorraad, dus je kunt het scherm binnen 2 dagen in huis hebben.

Voor wat betreft de bobbels het volgende. Een 100% garantie dat het niet gaat bobbelen, krijg je bij geen enkel merk, dat komt ook omdat het afhankelijk is van bijvoorbeeld temperatuurwisselingen in je ruimte en of je het scherm absoluut waterpas (de onderkant van het scherm) hebt gehangen.
Wil je absoluut geen bobbels, dan ben je praktisch verplicht om voor een spanscherm of een tab-tensioned scherm te gaan. Deze laatste zijn behoorlijk prijzig, dus het is net wat je ervoor over hebt.
Wel is het zo dat wij bij Kingpin instaan voor een goede kwaliteit en perfecte service. Mocht het nu onverhoopt zo zijn dat een scherm van ons hinderlijke bobbels vertoond, dan kunnen we in overleg het scherm kosteloos omruilen.

Ik hoop dat ik je daarmee voldoende vertrouwen kan geven!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

turtlespeed

Hallo Lars,

Hartelijk dank voor je antwoord. Dit geeft voor mij voldoende vertrouwen en zal in de toekomst zeker tot aanschaf over gaan (bij Frank) wanneer ik hier (financieel) aan toe ben  ;)

Plezierig te lezen dat jullie zo achter je product staan en deze service bieden !

Met vriendelijke groet,

Michel
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

new kid in town

Hallo Lars,

Ik mis eigenlijk in het overzicht van handbediende schermen (bij 16:9) de buitenmaat 220 en zichtmaat dan zo'n 214 cm. Wellicht de MS220??
Dat zou een mooie maat voor mij zijn. De MS 240 wordt mij net iets te groot en de MS 200 weer te klein.

MS200-16:9 88"    16:9 1,1   2000x2000   30   909  1940x1091  2095  85  70  7/8    2130x140x125
MS240-16:9 106"   16:9 1,1   2400x1815   30   499  2340x1316  2495  85  70  9/10  2530x140x125

Is of wordt die maat ook leverbaar? 

Bedankt voor je reactie.

Gr.
New kid in town

Kingpin Screens

Beste New kid in town,

Op dit moment zijn dat de enige leverbare formaten. Eerder al sprak ik over het nieuwe type handbediende scherm met soft-retraction-system dat dit jaar zal uitkomen. De maatvoering van dit scherm zal dan gelijkgetrokken worden met o.a. de Kingpin Crown (elektrisch) en Kingpin Velvet (span), dus als volgt: 150 - 180 - 210 - 240 (- 270). Oftewel in gelijke stappen van 30cm.

--------------

Beste Michel,

Geen probleem, alles op z'n tijd!  :)



Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Gerbrand

Ik heb zojuist het 240 cm brede velvet scherm besteld bij Frank. Ik ben erg benieuwd!

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Kingpin Screens

Beste Gerbrand,

Dat is hartstikke mooi!
Het scherm wordt als het goed is binnen enkele uren bij je bezorgd, ik ben heel benieuwd naar je reactie. Wellicht kun je je bevindingen hier op het forum plaatsen?

Alvast veel kijkplezier!


Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Gerbrand

Hoi Lars,

M'n vriendin mailde net dat het scherm binnen is   :). Ophangen zal nog wel even op zich laten wachten tot het HT helemaal klaar is (moet nog vloerbedekking in). Maar als het zover is, zal ik mijn ervaringen hier posten.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on February 27, 2008, 08:00:18
Wellicht kun je je bevindingen hier op het forum plaatsen?

Alvast veel kijkplezier!

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Dat vroeg je mij ook al :)

Wat kan ik zeggen? Ophangen was een fluitje van een eurocent. Stekker in het stopcontact, knopje drukken, simpel. De reden dat ik voor Kingpin ben gegaan was de combi prijs tov aanbeveling door Frank. Het kan natuurlijk nog goeiekoper, maar ik heb geen zin om elk jaar alle zooi naar voren te halen om weer eens een nieuw scherm op te hangen ;-) Dus ik hoop jarenlang storingsvrij van mijn CES240 te kunnen genieten.

Dingen die bij mij opkomen:
Op de controle-unit zitten twee lampjes die continu branden: één rood, één groen. Nogal fel zelfs, dus die ga ik maar eens afplakken. Via de mail dit al met je besproken, je gaf aan dat één groen lampje ter indicatie dat alles goed is, ook wel voldoende is en dat dat in de nieuwe versie herzien zal zijn. Hulde :)
Dan vind ik het scherm nogal hoog hangen. Op termijn als de CRT-TV weg is, kan hij veel lager, dus dan zal ik hem wellicht aan twee balkjes of buizen hangen, maar ondertussen mag hij wel iets lager gedraaid worden. Ik zat al even met de schroef te pielen, maar zag zo snel geen effect. Moet ik de schroef tegen de klok in of met de klok meedraaien om het scherm iets lager te krijgen? En als ik niet goed genoeg oplet, valt het schroefje er dan uit met desastreuze gevolgen?
Onaangenaam verrast was ik, toen bleek dat de schermen vanaf 240 slechts maximaal 10cm lager kunnen, itt de smallere exemplaren die 40cm halen. Ik zat te twijfelen tussen de 210 en de 240. Ik heb de 240 gekozen om maximaal effect te scoren, maar was alsnog voor de 210 gegaan als ik dit had geweten. Het had iets duidelijker gemeld mogen zijn in de folder.
Tenslotte vind ik het zeer jammer dat er geen 12V input-triggerpoort in zit. Uiteraard is dat mijn eigen afweging geweest, maar ik mis hem wel :)
Komt dat in de nieuwe serie wel?
Finally: ik waardeer de persoonlijke benadering. Zeer prettig.
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

Kingpin Screens

Hi Alex,

De reden dat ik dat aan alle Kingpin Screens bezitters vraag mag duidelijk zijn. Ik kan hier zelf natuurlijk een leuk verhaal ophangen over hoe goed we zijn, maar de mening van eindgebruikers telt dan toch zwaarder. En aan gezien we nog een jonge speler op de markt zijn, is een beetje (positieve) feedback altijd welkom!  :)

Verder even inhoudelijk v.w.b. je vragen:
1) Op de nieuwe controllerbox zit straks 1 blauw lampje (lekker modern  :))
2) Op de nieuwe controllerbox zitten diverse aanstuurmogelijkheden waaronder trigger, RF en IR
3) De blackdrop van de CES240 staat in dezelfde kolom vermeld als die van de CES210, dus veel duidelijker kunnen we het niet maken denk ik  ;)
4) Om de eindpositie van het scherm te bepalen doe je het volgende: laat het scherm eerst helemaal uitrollen, plaats direct daarna de bijgeleverde sleutel in het achterste gaatje en draai met de klok mee (rechtsom). Je zult dan zien dat het scherm telkens een paar millimeter zakt. Door in de behuizing te kijken kun je zien hoeveel doek er nog op de rol zit en zolang kun je gewoon blijven doordraaien. Je kunt het schroefje niet eruit draaien, dus no worries.

Hopelijk kun je hier weer wat mee! Overigens zijn we bezig met het laten maken van ophangbeugels speciaal voor de Crown, dus mail ons maar even tegen de tijd dat je CRT eruit gaat, dan kan ik je misschien aan die beugels helpen.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on February 27, 2008, 12:12:35
1) Op de nieuwe controllerbox zit straks 1 blauw lampje (lekker modern  :))
Echt modern zou je pas zijn met een hoogglans zwart lichtje  8)

Quote
2) Op de nieuwe controllerbox zitten diverse aanstuurmogelijkheden waaronder trigger, RF en IR
Geweldig! Ik ben in staat nu om de box met geweld te vervangen  ;D
Is het mogelijk om ze uberhaupt te verwisselen? Zo ja, Wat zou dat kosten?

Quote
3) De blackdrop van de CES240 staat in dezelfde kolom vermeld als die van de CES210, dus veel duidelijker kunnen we het niet maken denk ik  ;)
Toch blijf ik mopperen  ;)

Quote
Hopelijk kun je hier weer wat mee! Overigens zijn we bezig met het laten maken van ophangbeugels speciaal voor de Crown, dus mail ons maar even tegen de tijd dat je CRT eruit gaat, dan kan ik je misschien aan die beugels helpen.

Ga ik zeker doen! Misschien kun je alvast een foto posten van wat het precies gaat worden?
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0