Beeldverbetering behalen d.m.v. andere antennekabel?

Started by Sol, February 3, 2008, 10:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Op mijn IsoTek Mira zitten ook twee aansluitingen voor het filteren van een antennesignaal. Ik wil deze filtering gaan gebruiken alvorens het antennesignaal de HD STB zal bereiken.

Nou is alleen de vraag: Zal ik ook echt substantieel verschil kunnen bereiken door hier een high-end variant voor te gebruiken ( en deze eventueel ook toepassen vanaf de meterkast )?

Ik erger mij namelijk af en toe nog wel eens aan de ruis die er soms te zien op sommige zenders ( SBS6, NET5, RTL8 ).
Ik heb mijn STB op 1080i uitvoer staan, en de LCD op 'Just Scan' 1:1 pixelmapping. Beide zijn aangesloten op mijn Mira.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

chulin


Ik heb een Oehlbach 120db antennekabel rechtstreeks aangesloten op mijn decoder icm vergulde connectoren. Ik gebruik ook 2 mantelstroom filters op de kabel en bij mij is geen enkele vorm van ruis te bekennen
Ik heb ook geprobeerd een antenneversterker tussen te zetten maar ik vond dat het beeld onrustiger werd.
Ik gebruik wel een versterker voor mijn alle andere sluitingen (slaapkamers).

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Oké, klinkt goed! En merk je duidelijke verschillen in het gebruik met standaard kabeltjes en de Oehlbach?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ajbeefde

Goede vergulde connectoren maakt ook al een verschil......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

voor digitaal (in tegenstelling tot analoog) maakt het geen pepernoot uit, je hebt kwalitatief goede kabel nodig om boven je beeld threshold te blijven, maar heb je beeld dan valt er ook niks meer te verbeteren (ondanks wat anderen beweren)
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 12:10:15
voor digitaal (in tegenstelling tot analoog) maakt het geen pepernoot uit, je hebt kwalitatief goede kabel nodig om boven je beeld threshold te blijven, maar heb je beeld dan valt er ook niks meer te verbeteren (ondanks wat anderen beweren)

Niet geheel correct, ik had van die geweldige Praxis connectoren en deze verwisseld voor degelijke, sindsdien heb ik geen gekke storingen meer en is de kwaliteit van het beeld beter......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chulin

Het belangrijkste is het rechtstreeks kunnen aansluiten en eerlijk gezegd denk ik dat goede connectoren maken juist het verschil. Ik had van de bouwmarkt dingentjes en te veel tussenstations (kamer naar meterkast, meterkast naar vesterker, versterker naar splitter, splitter naar kabel aansluiting in de kamer, kabel aansluiting naar decoder). Verschillen zijn bij mij duidelijk zichtbaar.
Zie jij verschil met de Mira?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Zonder het gebruik van de filtering op de Mira ( dus gewoon STB en LCD op de Mira ) zie ik inderdaad al vrij duidelijke verschillen.
Het beeld is al rustiger geworden ( prettiger om naar te kijken ), kleuren zijn nóg levensechter ( waar de F96 overigens al behoorlijk in presteert ) en ik heb minder last van ruis.

Maar alleen dat laatste is af en toe nog een probleem bij sommige zenders. Ik weet dat het aan de zenders zelf ligt, maar ik wil dit probleem toch zoveel mogelijk verhelpen. Ruis op 52" kijkt namelijk niet zo bijzonder prettig.


Hmm.. Allerlei verschillende reacties zie ik wel. Ik denk dat het gewoon het proberen waard is. Meteen vanuit de meterkast met een hoogwaardige kabel lijkt mij het beste, van meterkast naar STB is immers < 10m. . Wat voor merk raden jullie aan qua kabel en connectoren?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Raphie

Quote from: ajbalmere on February  3, 2008, 12:12:06
Niet geheel correct, ik had van die geweldige Praxis connectoren en deze verwisseld voor degelijke, sindsdien heb ik geen gekke storingen meer en is de kwaliteit van het beeld beter......

"Gekke storingen" is het verliezen dan sync, (freezes e.d.) maar de absolute beeldkwaliteit KAN gewoon niet beter zijn. Wel kan je beeldverbetering halen uit bijv een goed filter, afscherming, betere SCART kabel etc.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je SCART kabel RFI oppikte van van de antennekabel bijv. De schuld is hier dan niet het signaal, maar de drager die door de opstelling als stoorzender voor het analoge domein (de SCART) fungeert.
Het verleggen van de kabel (mits voldoende signaal natuurlijk) zou het zelfde effect hebben gehad ;)
JBL PRX Power!

Raphie

Mira en mijn G2 Minisub helpen het beeld te verbeteren in het analoge domein, door RFI te filteren. maar doen absoluut niks met het signaal zelf. Interferentie is iets anders als signaal verbetering.

Zie het als het "rondzingen" van een microfoon als hij te dicht bij een speaker komt. Dit zegt niks over de opname kwaliteit als hij wel goed staat opgesteld ;) Het verwarren van deze 2 maakt de discussie wat "breder"  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 12:35:53
"Gekke storingen" is het verliezen dan sync, (freezes e.d.) maar de absolute beeldkwaliteit KAN gewoon niet beter zijn. Wel kan je beeldverbetering halen uit bijv een goed filter, afscherming, betere SCART kabel etc.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je SCART kabel RFI oppikte van van de antennekabel bijv. De schuld is hier dan niet het signaal, maar de drager die door de opstelling als stoorzender voor het analoge domein (de SCART) fungeert.
Het verleggen van de kabel (mits voldoende signaal natuurlijk) zou het zelfde effect hebben gehad ;)

Als we de kabel aanraakten haden we storing, dus bv even opzij legden om te stofzuigen, nu is dat opgelost.... dat bedoelde ik met gekke storingen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sol

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 12:38:46
Mira en mijn G2 Minisub helpen het beeld te verbeteren in het analoge domein, door RFI te filteren. maar doen absoluut niks met het signaal zelf. Interferentie is iets anders als signaal verbetering.

Het is voor mij dan ook de bedoeling dat ALVORENS HET SIGNAAL MIJN STB BEREIKT het signaal wordt gefilterd, en ook wordt aangevoerd met betere antennekabels dan de standaard zwarte prul.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

jaco

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 12:10:15
voor digitaal (in tegenstelling tot analoog) maakt het geen pepernoot uit, je hebt kwalitatief goede kabel nodig om boven je beeld threshold te blijven, maar heb je beeld dan valt er ook niks meer te verbeteren (ondanks wat anderen beweren)
Dus alle coax kabels zijn gelijk als er maar digitaal signaal over gaat  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Quote from: jaco on February  3, 2008, 16:49:15
Dus alle coax kabels zijn gelijk als er maar digitaal signaal over gaat  ;)

voor videosignaal kan je dat volgens mij zo stellen ja, beeld is beeld ;D maar een slecht digitale kabel kan wel invloed hebben op het analoge domein.
JBL PRX Power!

jos r

Ik volg dit topic met veel interesse en heb ook wat vragen.
Maar klopt het wel dat de Mira RF signeel filtert.Vorige week heb ik er ook eentje gekocht en volgens mij zei Vincent dat de Mira alleen als een protector werkt en niet als filter(maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)Daarom zie ik nu eigenlijk de Mira als een extra schakel(bedoel verlies door weer meer connectors)en wou hem eigenlijk niet gebruiken(als Rf filter dan).Ook ik wil dolgraag gaan kijken naar een ruisvrij beeld.
Ik laat nu al zowieso een nieuwe groep aanmaken voor alleen mijn scherm en dan de Mira ertussen(volgens mij het uiterste wat ik kwa stroom kan doen).
120 db kabel komt ook met vergulde connectoren.
Neem aan dat je als laatste aansluiting Hdmi naar je scherm hebt.
Ik wil gewoon het beste tv beeld mogelijk aangezien we hier nog best veel tv kijken en ik ook geen gezeur wil over dat ik weer zonodig een te grote(60 inch) heb gekocht.
Gr.Jos

Robbert54

Quote from: jos r on February  3, 2008, 21:21:54
Ik volg dit topic met veel interesse en heb ook wat vragen.
Maar klopt het wel dat de Mira RF signeel filtert.Vorige week heb ik er ook eentje gekocht en volgens mij zei Vincent dat de Mira alleen als een protector werkt en niet als filter(maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)Daarom zie ik nu eigenlijk de Mira als een extra schakel(bedoel verlies door weer meer connectors)en wou hem eigenlijk niet gebruiken(als Rf filter dan).Ook ik wil dolgraag gaan kijken naar een ruisvrij beeld.
Ik laat nu al zowieso een nieuwe groep aanmaken voor alleen mijn scherm en dan de Mira ertussen(volgens mij het uiterste wat ik kwa stroom kan doen).
120 db kabel komt ook met vergulde connectoren.
Neem aan dat je als laatste aansluiting Hdmi naar je scherm hebt.
Ik wil gewoon het beste tv beeld mogelijk aangezien we hier nog best veel tv kijken en ik ook geen gezeur wil over dat ik weer zonodig een te grote(60 inch) heb gekocht.
Gr.Jos
de mira is juist een verbetering en filtert wel RF signaal. is heel duidelijk verschil zichtbaar op mijn tv
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 12:10:15
voor digitaal (in tegenstelling tot analoog) maakt het geen pepernoot uit, je hebt kwalitatief goede kabel nodig om boven je beeld threshold te blijven, maar heb je beeld dan valt er ook niks meer te verbeteren (ondanks wat anderen beweren)

Zullen wij eens flink ruzie maken..... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Quote from: Robbert54 on February  4, 2008, 15:48:55
de mira is juist een verbetering en filtert wel RF signaal. is heel duidelijk verschil zichtbaar op mijn tv

Misschien ga ik ook de Mira proberen  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 18:27:28
voor videosignaal kan je dat volgens mij zo stellen ja, beeld is beeld ;D maar een slecht digitale kabel kan wel invloed hebben op het analoge domein.

Je hebt een verschrikkelijk mooie set Raphie. Als je geen verschil ziet dan heb je of hele stabiele apparatuur of heel weinig storing in je huis.
Als ik morgen alles kon vervangen door dropveters deed ik dat onmiddelijk en kocht ik van het geld een mooiere HT.  ;D
Je hoort toch wel verschil in geluid bij diverse digitale kabels  ???.
Beeld wordt ook beïnvloed door de kabel ; meer en minder ruis/storing en hierdoor meer/minder detail.  Afhankelijk van de kwaliteit van de kabel gaat er ook beeldinformatie verloren onderweg. Je ziet dan iemand in een geel truitje i.p.v. een geel gehaakt truitje. Of in een blauw overhemd i.p.v. een blauw ongestreken overhemd.  Tot het moment dat je dit ziet, mis je het echt niet, maar ik wil het niet meer missen.  TV kan in Nederland beter zijn dan DVD en dat kijkt heerlijk weg  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: chulin on February  5, 2008, 16:29:17
Misschien ga ik ook de Mira proberen  ;)

Misschien moet ik hem ook maar eens proberen. Dan weet ik in ieder geval waarover ik praat.  Kun je hem 2 weken proberen bij Vincent en retourneren met geld teruggarantie?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Quote from: snowmaster on February  5, 2008, 16:40:39
Misschien moet ik hem ook maar eens proberen. Dan weet ik in ieder geval waarover ik praat.  Kun je hem 2 weken proberen bij Vincent en retourneren met geld teruggarantie?
Ja, volgens mij wel  ;D
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Quote from: snowmaster on February  5, 2008, 16:40:39
Misschien moet ik hem ook maar eens proberen. Dan weet ik in ieder geval waarover ik praat.  Kun je hem 2 weken proberen bij Vincent en retourneren met geld teruggarantie?

Helemaal correct.
Weet niet of dit ook voor losse verkoop geldt, maar i.c.m. aankoop van een TV zeker.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Raphie

Quote from: snowmaster on February  5, 2008, 16:40:39
Misschien moet ik hem ook maar eens proberen. Dan weet ik in ieder geval waarover ik praat.  Kun je hem 2 weken proberen bij Vincent en retourneren met geld teruggarantie?

Jouw "probleem" zit hem in het analoge domein, niet in het digitale ;)
JBL PRX Power!

Snowmaster

#23
Quote from: Raphie on February  5, 2008, 19:49:38
Jouw "probleem" zit hem in het analoge domein, niet in het digitale ;)

OK, wij gooien het in de groep  :).   Leg eens uit waar "mijn" probleem zat, zonder dat wij Ralphie /Koffieleut toestanden krijgen  ;D.  Vanaf ontvangst tot aan mijn scherm verloopt alles digitaal, waar zit het stukje analoog  ???. Als niet-techneut
wil ik graag alles proberen te snappen. 

De Mira wil graag proberen uit nieuwsgierigheid. Misschien voegt hij nog iets toe. In mijn geval verwacht ik het niet en hou ik zelfs rekening met een minder signaal. Maar ik laat mij graag verrassen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

ik ben nu toch wel heel tevreden met de mira! de kleuren zijn nu echt briljant te noemen! en de ruis is echt zo goed als weg! en het scheelt behoorlijk met of zonder!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo