Monitor Audio / Audio Physic; bij wie mag ik ze eens beluisteren?

Gestart door Martin_M, januari 3, 2008, 17:57:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin_M

Van veel kanten hoor/lees ik dat Monitor Audio speakers erg goed rock en andere stevige muziek kunnen weergeven.

Ik heb ze één keer gehoord en ik vond ze daar juist niet geschikt voor. Daar klonk het mij te 'engels'. Te vol en weinig definitie in het laag.

Diezelfde ervaring heb ik met Audio Physic terwijl ik daar dikwijls andere dingen over hoor.
Nu zou ik graag willen weten of dat aan het merk, aan de opstelling daar of aan mijzelf ligt.

Dus....als iemand een beetje in de buurt woont en mij een demo'tje zou willen geven, neem ik wat lekkers mee voor bij de koffie ;)

Ik woon in de Nop (Noord Oost Polder) en vind anderhalf uur rijden niet zo'n probleem.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martin_M

Citaat van: advr op januari  3, 2008, 18:11:34

ga je van de Puppy's af ;D ;D

Hehe, nou nee hoor. Dik tevreden hier.

Maar ik heb me in verschillende topics moeten inhouden omdat ik vind dat ik geen mening over een speaker(merk) kan hebben na één ervaring.
Deze merken vallen me op omdat mijn (enkele) ervaring anders is dan de vele positieve berichten; nieuwsgierigheid is gewekt ;).

Valt dus onder de noemer 'algemene interesse'.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

kippekop

Ik kan je heel wat km's besparen: beiden hebben een vol en wollig laag (dan praat ik over de monitor audio silver en gold serie en de audio physic scorpio en tempo) in audiofiele termen. De meeste mensen waaronder ik vinden dat wel lekker klinken, ook bij rock hoor!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Vincent

En ik vind precies weer het tegenovergestelde .. vindt de Monitor verre van wollig.. :) misschien lag het aan de combinatie ?

advr

Citaat van: Martin_M op januari  3, 2008, 18:15:56
Hehe, nou nee hoor. Dik tevreden hier.

Maar ik heb me in verschillende topics moeten inhouden omdat ik vind dat ik geen mening over een speaker(merk) kan hebben na één ervaring.
Deze merken vallen me op omdat mijn (enkele) ervaring anders is dan de vele positieve berichten; nieuwsgierigheid is gewekt ;).

Valt dus onder de noemer 'algemene interesse'.

je kunt natuurlijk ook eens bij een dealer of importeur gaan luisteren. dat doe ik ook vaak. hierdoor maak je ook kennis met allerlei andere producten. zo krijg je een idee wat er allemaal is en hoe het klinkt.
ik doe dat niet om in topics mee te kunnen praten maar om langzaam een gevoel te krijgen wat voor speakers ik ooit zou willen kopen ter vervanging van mijn huidige MC's ;D ;D
want ooit gaan die er wel uit 8)

Audio Physics heb ik ooit wel gehoord maar da's jaren geleden en niet echt meer representatief. Het waren wel flinke jongens die lekker in het gehoor lagen :)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martin_M

Citaat van: Vincent op januari  4, 2008, 10:18:10
En ik vind precies weer het tegenovergestelde .. vindt de Monitor verre van wollig.. :) misschien lag het aan de combinatie ?

Dit is nu precies de reden waarom ik ze weer eens in het echt wil beluisteren ;D.

Het kan heel erg goed aan de combinatie en/of ruimte/plaatsing liggen maar ook goed aan de audiofiele termen welke wij aan bepaalde eigenschappen geven.

Bij een dealer luisteren zou kunnen maar ik vind het bij een medeforummer leuker/gezelliger.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Citaat van: Martin_M op januari  4, 2008, 12:55:02

Bij een dealer luisteren zou kunnen maar ik vind het bij een medeforummer leuker/gezelliger.

Martin

dat is zeker waar natuurlijk ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Martin ik raad je aan om contact op te nemen met stefan s en/of met kingpin zij hebben beide audio physics staan de een met primare en de andere met rotel. Wonen beiden net als ik in twente.

AD: als ik jouw was hoef je alleen de speakers maar te vervangen voor usher dancers en je bent klaar. De rest bij jouw is vlgs mij zeer goed tot uitmuntend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin_M

Citaat van: frank2 op januari  4, 2008, 16:33:04
Martin ik raad je aan om contact op te nemen met stefan s en/of met kingpin zij hebben beide audio physics staan de een met primare en de andere met rotel. Wonen beiden net als ik in twente.

Bedankt, ik zal 't even polsen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Citaat van: frank2 op januari  4, 2008, 16:33:04

AD: als ik jouw was hoef je alleen de speakers maar te vervangen voor usher dancers en je bent klaar. De rest bij jouw is vlgs mij zeer goed tot uitmuntend.

Hoi Frank,

Ik weet het echter nadat ik de Wilson Benesch Trinity's heb gehoord i.c.m. een Velodyne D15 sub heeft die toch een streep voor gekregen. Dit speelt voor mij echt de sterren van de hemel ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bornin7ty2

Citaat van: Vincent op januari  4, 2008, 10:18:10
En ik vind precies weer het tegenovergestelde .. vindt de Monitor verre van wollig.. :) misschien lag het aan de combinatie ?

Ik heb nog maar pas geleden nieuwe speakers gekocht en tijdens mijn laatste vergelijkende test bij een dealer heb ik o.a.  GS60 en B&W704 geluisterd maar hierbij waren de GS60's beduidend minder "wollig".  Ik vond de MA's véél mooier klinken, ook met rock btw.

denoontje

ik heb de audio physics beluisterd (tempo en scorpio) op primare set. Tevens B&W 804s en Focals beluisterd.
Heb uiteindelijk gekozen voor Wilson benesch.

Niet direct voor je topic mbt luisterplek m&g maar  mijn ervaring met AP's:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58607.0

Rob H

Citaat van: denoontje op januari  4, 2008, 20:31:52
Niet direct voor je topic mbt luisterplek m&g maar  mijn ervaring met AP's:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58607.0

Interessant leesvoer 8) .... Heb onlangs de Square Two beluisterd bij BB&G (op een Arcam AVR350), en was erg onder de indruk van deze speakers. Ook geluisterd naar de SF Grand Piano, maar dat was geen goede match met de 350 (te licht voor deze speakers).

De AP Spark en Tempo wil ik ook nog eens beluisteren (de Scorpio is denk ik wat te moeilijk voor mijn Arcam, en waar ik bang voor was -te veel bas- lees ik ook al terug in je bevindingen). Lees wel bijna overal dat de Spark een prettigere speaker is dan de Tempo.

Ook nog heel hoog op mijn lijst: de Totem Forest. Gehoord in combinatie met Naim, en klonk eveneens erg goed 8).
Destroy the core!™

denoontje