vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Kingpin on November 25, 2011, 12:21:55
Ja 7.6.1 is een echte verbetering, scanning en image taggen etc gaat heel erg snel in verhouding tot voorgaande releases.
Wat me ook opviel tov voorgaande releases is als je zelf een verzamel mapje maakt met nummers erin deze bij de voorgaande release opsplitst in meerdere mappen met een max aantal songs.
Dus als je 1 map maakt met bv "POP" dan zie je ineens in je display 3 mappen met "POP" waarbij de nummers zijn verdeelt .. en dat wil je niet.
Bij 7.6.1 is dit weer netjes 1 map "POP" met de bijbehorende nummers zoals ze zijn opgeslagen op de server.

Snap ook niet dat Synology net voor die release de stekker eruit heeft getrokken. Want met 7.5.x is het toch wel wat traag op een 207+. Gelukkig zijn er creatieve mensen, en mag ik mijn linux kunsten weer gaan uitproberen :D

De persoon had een CS407 werkend met SSODS en heeft dat package dus vrijgegeven. Dus moet op een DS207+ ook draaien ivm zelfde hardware. Ben benieuwd...

Kingpin

Quote from: WickedGame on November 25, 2011, 12:48:52
Snap ook niet dat Synology net voor die release de stekker eruit heeft getrokken. Want met 7.5.x is het toch wel wat traag op een 207+. Gelukkig zijn er creatieve mensen, en mag ik mijn linux kunsten weer gaan uitproberen :D

De persoon had een CS407 werkend met SSODS en heeft dat package dus vrijgegeven. Dus moet op een DS207+ ook draaien ivm zelfde hardware. Ben benieuwd...
suc6 ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Quote from: Kingpin on November 25, 2011, 17:16:21
suc6 ...

Nou succes had ik hard nodig, en heb het voor elkaar gekregen om de synology omzeep te helpen. Handleiding van flipflip gevolgd maar dat ging gruwelijk mis met installeren. Synology hing zich zelf op en vervolgens starten die never nooit meer op. Linux blijft helaas nooit zonder risico's en heb een complete formatering moeten uithalen. Alle muziek weg  ;D

Gelukkig is mijn NAS een back-up van mijn ouders en vise versa en nu weer doodleuk overpompen. Jammer maar helaas met mijn plannetje wat ik dacht. Dan maar DSM 3.1 en SBServer 7.5.3 en maar eens kijken of we de NAS niet kunnen verkopen en een nieuwe neerzetten. Ik ben er klaar mee  :P

skank1

niemand die zn sb wegdoet? :)
damn heb geen zin om 150 neer te hoesten voor de receiver alleen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

T_I

Die uitdaging had ik ook, de 2e hands prijzen rijzen de pan uit. (de mijne komt via dit forum uit België, incl. verzend nog goedkoper dan hier om de hoek oppikken)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Kingpin

Quote from: WickedGame on November 26, 2011, 12:15:51
Nou succes had ik hard nodig, en heb het voor elkaar gekregen om de synology omzeep te helpen. Handleiding van flipflip gevolgd maar dat ging gruwelijk mis met installeren. Synology hing zich zelf op en vervolgens starten die never nooit meer op. Linux blijft helaas nooit zonder risico's en heb een complete formatering moeten uithalen. Alle muziek weg  ;D

Gelukkig is mijn NAS een back-up van mijn ouders en vise versa en nu weer doodleuk overpompen. Jammer maar helaas met mijn plannetje wat ik dacht. Dan maar DSM 3.1 en SBServer 7.5.3 en maar eens kijken of we de NAS niet kunnen verkopen en een nieuwe neerzetten. Ik ben er klaar mee  :P
Tjee , daar wordt je niet vrolijk van  :o
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

squeezebox en spotify (be) is dit combineerbaar? en gratis?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clockwork

Quote from: skank1 on December  2, 2011, 17:52:09
squeezebox en spotify (be) is dit combineerbaar? en gratis?

Wel combineerbaar maar alleen met een premium account (€10 per maand).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skank1

Quote from: clockwork on December  2, 2011, 18:24:31
Wel combineerbaar maar alleen met een premium account (€10 per maand).


mm das jammer
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

vanzomereng

Ik probeer de Squeezesoftware 7.6.1 op mijn NAS (QNap) te updaten naar 7.7.0
via de button Get-QPKG, vervolgens verschijnt het juiste popup-scherm en
"processing"   echter na 5 minuten nog geen response  >:(
Zaak maar afgebroken  :dozingoff:

Is dit nornaal ?, alternatieve methodes ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kingpin

Quote from: VANZOMERENG on December  2, 2011, 22:23:10
Ik probeer de Squeezesoftware 7.6.1 op mijn NAS (QNap) te updaten naar 7.7.0
via de button Get-QPKG, vervolgens verschijnt het juiste popup-scherm en
"processing"   echter na 5 minuten nog geen response  >:(
Zaak maar afgebroken  :dozingoff:

Is dit nornaal ?, alternatieve methodes ?

7.7.0 is als package nog niet beschikbaar (dus met ssots included).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ron_Z

Quote from: Kingpin on December  2, 2011, 23:24:46
7.7.0 is als package nog niet beschikbaar (dus met ssots included).

Nou.... kijk hier maar eens dan:   http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=35740

WickedGame

Quote from: Kingpin on November 26, 2011, 16:44:48
Tjee , daar wordt je niet vrolijk van  :o

Klopt, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van  ;D

Maar goed mijn ouders hebben ook geconstateerd dan de DS207+ niet de snelste meer is met de library die er nu aangelegd is. Dus hebben ze maar een DS411+II aangeschaft  :clapping: Mag zoonlief weer aan de gang om het te migreren... ben benieuwd naar de snelheden van deze NAS.

Maro

Mijn squeezebox touch doet na de firmware update van vandaag geen wav files meeer afspelen. Meer mensen daar last van..ook oplossingen? Krijg het niet meer aan de praat. :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ejorne

Ik moet ook maar eens aan een NAS maar kwam ook op een HP Proliant MicroServer terecht. Daarop zou je toch ook freenas of zo op moeten kunnen draaien? Hoewel een windows versie natuurlijk een nas taakje ook wel op zich kan nemen maar misschien is dat overkill en verbruikt het alleen maar extra stroom?

johan d

Quote from: Ron_Z on December  3, 2011, 07:48:30
Nou.... kijk hier maar eens dan:   http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=35740

wordt dat niet automatisch updgedate als dat beschikbaar komt voor QNAP nassen of moet je dat echt manueel gaan updaten?

WickedGame

Afgelopen weekende de DS207+ gemigreerd naar een DS411+II en wat een verademing. Wat een rappe NAS is dit, scannen van de complete library duurde 25 minuten. Vergelijk met de 207+ die er 6,5 uur over deed. Uiteraard zal de nieuwe SQL in 7.6.1 een debet hierin hebben, maar dit zijn toch wel serieuze snelheids verbeteringen.

DS207+ is naar mijn zusje met de SB Classic gegaan. Dus heb het hele weekend in de Squeezeboxen en Nasjes gehangen. :D

Kingpin

#792
Quote from: WickedGame on December  5, 2011, 10:09:13
Afgelopen weekende de DS207+ gemigreerd naar een DS411+II en wat een verademing. Wat een rappe NAS is dit, scannen van de complete library duurde 25 minuten. Vergelijk met de 207+ die er 6,5 uur over deed. Uiteraard zal de nieuwe SQL in 7.6.1 een debet hierin hebben, maar dit zijn toch wel serieuze snelheids verbeteringen.

DS207+ is naar mijn zusje met de SB Classic gegaan. Dus heb het hele weekend in de Squeezeboxen en Nasjes gehangen. :D
Scannen van Squeezebox bedoel je? Wat voor library heb je wel niet dan dat de 207 er 6,5 uur over doet?
Ik heb ongeveer 700Gb aan flac files op de NAS staan (binnenkort maar eens de cd kast in de verkoop gooien) en mijn TS-119 doet er 5 minuten over met Squeezebox Server 7.6.1 om deze incl. tags van plaatjes te scannen (volledige scan, geen nieuw materiaal, dus clearing library en new scan).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Quote from: Kingpin on December  5, 2011, 13:41:49
Scannen van Squeezebox bedoel je? Wat voor library heb je wel niet dan dat de 207 er 6,5 uur over doet?
Ik heb ongeveer 700Gb aan flac files op de NAS staan (binnenkort maar eens de cd kast in de verkoop gooien) en mijn TS-119 doet er 5 minuten over met Squeezebox Server 7.6.1 om deze incl. tags van plaatjes te scannen (volledige scan, geen nieuw materiaal, dus clearing library en new scan).

7.6.1 is uberhaupt rapper dan 7.5.3 waarop de 207+ moest draaien. Ik pak de tijd die squeezebox server gebruikt om alles opnieuw te scannen. Maar 5 minuten is wel heel rap... geen idee waardoor het dan zo snel gaat.

Verschil is misschien dat alles wat ik lossless heb staan in *.wav staat met een *.cue. Wat betreft bestanden (zit ook mp3 collecties bij van houselabels) kom ik op een 38769 bestanden. Collectie meet as we speak rond de 1TB.

Ron_Z

Quote from: johan d on December  5, 2011, 08:36:16
wordt dat niet automatisch updgedate als dat beschikbaar komt voor QNAP nassen of moet je dat echt manueel gaan updaten?

Nee, dat gaat niet automatisch (hoop dat je hetzelfde antwoord gaat krijgen op het QNAP forum ;-) ). Maar zoveel werk is dat toch ook weer niet? Zeker niet vergeleken met de "oude" methode van aparte SSOTS installatie en daarna SBserver.

johan d

Quote from: Ron_Z on December  5, 2011, 16:05:01
Nee, dat gaat niet automatisch (hoop dat je hetzelfde antwoord gaat krijgen op het QNAP forum ;-) ). Maar zoveel werk is dat toch ook weer niet? Zeker niet vergeleken met de "oude" methode van aparte SSOTS installatie en daarna SBserver.
Als ik op het SBS aanlog, komt onderaan in beeld dat er een versie 7.7.0 beschikbaar is voor download. maar ik dacht ergens gelezen te hebben dta je het best niet op deze manier doet op een QNAP.

Ron_Z

Quote from: johan d on December  6, 2011, 08:05:16
Als ik op het SBS aanlog, komt onderaan in beeld dat er een versie 7.7.0 beschikbaar is voor download. maar ik dacht ergens gelezen te hebben dta je het best niet op deze manier doet op een QNAP.

Nee, dan wordt niet de versie op je QNAP ge-update, maar een versie die je lokaal op je PC/laptop geinstalleerd heb en waarbij die versie als de server/interface fungeert om je muziek-bestanden te benaderen. Deze installatie heb je echter niet nodig (ik heb hem niet eens geinstalleerd staan), want de gein is juist om e.e.a. op je NAS (QNAP, Synology of ander merk waar dit o kan) te draaien zodat je computer niet altijd aan hoeft te staan.

Kingpin

Quote from: WickedGame on December  5, 2011, 14:02:37
7.6.1 is uberhaupt rapper dan 7.5.3 waarop de 207+ moest draaien. Ik pak de tijd die squeezebox server gebruikt om alles opnieuw te scannen. Maar 5 minuten is wel heel rap... geen idee waardoor het dan zo snel gaat.

Verschil is misschien dat alles wat ik lossless heb staan in *.wav staat met een *.cue. Wat betreft bestanden (zit ook mp3 collecties bij van houselabels) kom ik op een 38769 bestanden. Collectie meet as we speak rond de 1TB.
Moest toch nog ff scannen, bij deze op een TS-119 met SBS 7.6.1:



Dan zou dat wel ongeveer gelijk kunnen zijn, mijn collectie is beduidend minder  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Quote from: Kingpin on December  7, 2011, 23:55:32
Moest toch nog ff scannen, bij deze op een TS-119 met SBS 7.6.1:



Dan zou dat wel ongeveer gelijk kunnen zijn, mijn collectie is beduidend minder  :D

Je collectie is inderdaad wat minder, verklaart het dan ook wel :)

Ben nu bezig om te kijken of ik beide Synology machines met elkaar kan laten synchroniseren over het internet. Dat leek makkelijker dan dat het in werkelijkheid is. Dus ben nog aan het stoeien daarmee :)


Ralph71

Quote from: johan d on December  6, 2011, 08:05:16
Als ik op het SBS aanlog, komt onderaan in beeld dat er een versie 7.7.0 beschikbaar is voor download. maar ik dacht ergens gelezen te hebben dta je het best niet op deze manier doet op een QNAP.

Hier staat de handleiding en file voor update van je QNAP:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=35740
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro