vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

buizesmurf

Streaming is mooi als alles perfect volgens boekje verloopt.Daarom hou ik naast streaming mijn zilveren schijfjes,de lade in en spelen......

KayaRahnee

Quote from: buizesmurf on February 19, 2017, 20:36:28
Streaming is mooi als alles perfect volgens boekje verloopt.Daarom hou ik naast streaming mijn zilveren schijfjes,de lade in en spelen......

Inderdaad, en zo'n SBT is zeker geen P&P apparaat.
Te veel instellingen waar een doorsnee gebruiker de bedoeling niet eens snapt, kijk maar eens in LMS --> serverinstellingen --> Plug-in ... je weet niet wat je ziet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

59r

Quote from: KayaRahnee on February 19, 2017, 20:32:39
Inderdaad.

Heb je de bibliotheek laten wissen en opnieuw laten scannen? Anders blijft hij mogelijk op de zelfde fout hangen.


KayaRahnee

#1529
Quote from: 59r on February 19, 2017, 21:49:40
Heb je de bibliotheek laten wissen en opnieuw laten scannen? Anders blijft hij mogelijk op de zelfde fout hangen.

Heb zoveel geprobeerd dat ik het allemaal niet meer weet ... bib laten wissen heb ik vermoedelijk niet gedaan vermits ik bij zo'n beschrijving steeds bang ben om alles kwijt te raken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

59r

Quote from: KayaRahnee on February 19, 2017, 22:50:11
Heb zoveel geprobeerd dat ik het allemaal niet meer weet ... bib laten wissen heb ik vermoedelijk niet gedaan vermits ik bij zo'n beschrijving steeds bang ben om alles kwijt te raken.

In het menu waar je naar nieuwe bestanden kan laten scannen heb je ook de optie om je bibliotheek te laten wissen en opnieuw te laten scannen.

En ehhhh No guts, no glory

buizesmurf

Quote from: 59r on February 19, 2017, 23:02:05
In het menu waar je naar nieuwe bestanden kan laten scannen heb je ook de optie om je bibliotheek te laten wissen en opnieuw te laten scannen.
C
En ehhhh No guts, no glory

Voor de zekerheid altijd eerst een back-up maken.Indien je dan per ongeluk alles wist of er iets verloren  gaat heb jenogaltijdjeplan B

KayaRahnee

Ik vind trouwens (bij zowel mediamappen volume1 alsook bij mediacollectie opnieuw scannen) alleen de mogelijkheid "opnieuw scannen", wissen zie ik nergens.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Henkjan_O

Quote from: buizesmurf on February 20, 2017, 03:57:57
Voor de zekerheid altijd eerst een back-up maken.Indien je dan per ongeluk alles wist of er iets verloren  gaat heb jenogaltijdjeplan
er gaan geen mediabestanden verloren, alleen de database die SB gebruikt wordt dan gewist en opnieuw opgebouwd. die optie bij t scannen moet je altijd kiezen als je wat verwijderd, verplaatst, vernieuwd hebt, alleen als je wat toegevoegd hebt kan je de optie 'alleen nieuwe bestanden' kiezen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

KayaRahnee

Nogmaals gescand zonder resultaat. (eigenlijk hoef ik dat toch niet handmatig te doen? ... staat op automatisch ingesteld ...).
Bij "nieuwe muziek" is de CD wel zichtbaar, kan ze van daaruit ook afspelen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Jij speelt toch middels "Muziekmap" (folder structuren)? Dus dan maak je geen gebruik van de squeezebox database...
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 14:10:46
Jij speelt toch middels "Muziekmap" (folder structuren)? Dus dan maak je geen gebruik van de squeezebox database...

Via "mijn muziek" zitten volgende mogelijkheden:
Artiesten
Albums
Genres
Jaar
Nieuwe Muziek
Willekeurige Mix
Muziekmap
Playlist
Zoeken
Collectie wisselen

Speel inderdaad al mijn muziek via "muziekmap" ... behalve die van Roch Voisine.(leeg).
Wanneer ik "Nieuwe Muziek" aanklik zie ik de CD daar wel en kan ze van daaruit wel afspelen.
(Sorry dat ik steeds weer in herhaling val).

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

buizesmurf

Heb je deze cd op dezelfde manier geript dan de vorige?
Herinner me dat daar ook wel enkele opties zijn

KayaRahnee

Quote from: buizesmurf on February 20, 2017, 14:56:28
Heb je deze cd op dezelfde manier geript dan de vorige?
Herinner me dat daar ook wel enkele opties zijn

Ja, en meermaals.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Quote from: KayaRahnee on February 20, 2017, 14:38:36
Speel inderdaad al mijn muziek via "muziekmap" ... behalve die van Roch Voisine.(leeg).
Wanneer ik "Nieuwe Muziek" aanklik zie ik de CD daar wel en kan ze van daaruit wel afspelen.
(Sorry dat ik steeds weer in herhaling val).

Volgens mij haalt ie "Nieuwe Muziek" uit de database. Wel vreemd dat hij op bestandsnivo de bestanden niet kan zien, maar wel kan afspelen middels de metadata.

Zou je eens een schermafdruk kunnen laten zien van de inhoud van de betreffende folder?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 17:46:03
Volgens mij haalt ie "Nieuwe Muziek" uit de database. Wel vreemd dat hij op bestandsnivo de bestanden niet kan zien, maar wel kan afspelen middels de metadata.
Zou je eens een schermafdruk kunnen laten zien van de inhoud van de betreffende folder?

Bedoel je dit?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

Nee, ik bedoel van Windows Explorer, maar ik herinner me nu pas dat je al eerder zo'n schermafdruk had gemaakt. Sorry ;-) Ik kan daar niets vreemds aan zien, aan die schermafdruk van toen.

Toen was ik ook benieuwd wat er gebeurt als je een muziekbestand in die Roch Voisine folder zou plaatsen in een andere folder, of een ander willekeurig muziekbestand zou plaatsen in de Roch Voisine folder  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 18:52:25
Nee, ik bedoel van Windows Explorer, maar ik herinner me nu pas dat je al eerder zo'n schermafdruk had gemaakt. Sorry ;-) Ik kan daar niets vreemds aan zien, aan die schermafdruk van toen.
Toen was ik ook benieuwd wat er gebeurt als je een muziekbestand in die Roch Voisine folder zou plaatsen in een andere folder, of een ander willekeurig muziekbestand zou plaatsen in de Roch Voisine folder  :smile:

Misschien kan je hier iets mee:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Martin!!!

Quote from: KayaRahnee on February  4, 2017, 15:52:43
Ik had reeds een map "music"  "Roch Voisine", via de PC zie ik de bestanden, op het SBT scherm niet (melding "leeg" dus).

In die schermorint zie ik VLC besranden en geen flacs
mainly British stuff

devkon

Quote from: KayaRahnee on February 20, 2017, 18:57:58
Misschien kan je hier iets mee:

Goed idee om de log na te kijken.
Blijkbaar is die folder niet de enige die een probleem heeft.
Lijkt alsof ie denkt de bestanden er niet meer staan. Vreemd.

Zou je niet eens die Roch Voisine folder kunnen hernoemen?
In Windows Explorer (van je eerste schermafdruk), met de muis op de folder Roch Voisine gaan staan, rechtermuisklik, herbenoem/rename, en dan even een totaal andere naam. Dan nog eens kijken of je via Muziekmap die nieuwe folder kunt zien. Paar minuten wachten kan helpen, zodat ie tijd heeft om de verandering op te pikken.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Quote from: Martin!!! on February 20, 2017, 19:06:35
In die schermorint zie ik VLC besranden en geen flacs

VLC is slechts het programma dat gekoppeld is aan dit muziekbestand (of beter gezegd : extensie), en als je goed kijkt op die regel zie je dat ie eindigt op ".fl". Dat is dan vast en zeker .flac  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Quote from: devkon on February 20, 2017, 19:18:10
Goed idee om de log na te kijken.
Blijkbaar is die folder niet de enige die een probleem heeft.
Lijkt alsof ie denkt de bestanden er niet meer staan. Vreemd.
Zou je niet eens die Roch Voisine folder kunnen hernoemen?
In Windows Explorer (van je eerste schermafdruk), met de muis op de folder Roch Voisine gaan staan, rechtermuisklik, herbenoem/rename, en dan even een totaal andere naam. Dan nog eens kijken of je via Muziekmap die nieuwe folder kunt zien. Paar minuten wachten kan helpen, zodat ie tijd heeft om de verandering op te pikken.

Ja, Zjef Vanuytsel staat er ook tussen, echter doet die het wel goed.

Bedoel je dat ik in de map "mijn muziek" de naam Roch voisine een andere naam moet geven?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

devkon

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Martin!!!

Quote from: devkon on February 20, 2017, 19:20:05
VLC is slechts het programma dat gekoppeld is aan dit muziekbestand (of beter gezegd : extensie), en als je goed kijkt op die regel zie je dat ie eindigt op ".fl". Dat is dan vast en zeker .flac  :smile:

Dat heb ik zeker gezien. Mijn ripjes zien er zo niet uit, dat zijn nette flac-bestandjes van een aantal mb, dit zijn kleine kb bestandjes...... maar goed zo veel verstand heb ik er ook niet van. Ik dacht even dat de rip wellicht niet goed uitgevoerd was.
mainly British stuff

devkon

#1549
Quote from: Martin!!! on February 20, 2017, 20:45:19
Dat heb ik zeker gezien. Mijn ripjes zien er zo niet uit, dat zijn nette flac-bestandjes van een aantal mb, dit zijn kleine kb bestandjes...... maar goed zo veel verstand heb ik er ook niet van. Ik dacht even dat de rip wellicht niet goed uitgevoerd was.

Ik kan zo niks vreemds zien aan die muziekbestanden. De bestandgroottes zijn niet vreemd hoor : tientallen mb's per flac, dat lijkt me normaal. Voor zover ik weet zijn de leestekens die ik hier zie, ook niet direct een probleem. Ik heb ze zelf ook in bestanden.

Maar het vreemde is dat je deze muziekbestanden niet kunt zien via "Muziekmap", waardoor je dus gewoon door de directory structuur heen gaat. Dan speel je dus geeneens content af, maar hij weigert om de bestanden te laten zien. Feitelijk zou ie die alle bestanden moeten laten zien, mits de extensie van dat bestand ondersteund wordt (flac, wav, mp3, cue, etc).

Het is mij nog niet duidelijk waar het nu aan ligt.

+ Rechten zijn ook niet het probleem, want de muziek is wél af te spelen via (ik meen) "Mijn muziek", wat gewoon een andere route is voor SB om de muziek af te spelen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }