The Hobbit, in D R I E (!!!!) delen: 2012 en 2013!

Started by blue-eyes, December 19, 2007, 19:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

op die gedesatureerde films? ik ook, wou dat het al zo ver was


blue-eyes

Ik kan niet wachten!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De opnames zijn afgerond:

http://www.nu.nl/film/2853052/peter-jackson-klaar-met-opnames-hobbit-films-.html

Quote
Peter Jackson heeft de opnames voor zijn twee Hobbit-films afgerond.

''We hebben het gehaald! Opnamedag 266 en het einde van de belangrijke opnames'', aldus de regisseur vrijdag op zijn Facebookpagina.

Op de pagina bedankt Jackson ook zijn cast en crew en laat hij weten dat het werk nog lang niet gedaan is: ''Volgende halte, de montagekamer.''

In maart 2011 werd er begonnen met de opnames voor de twee films The Hobbit: An Unexpected Journey en The Hobbit: There And Back Again. In december moet het eerste deel in de bioscopen draaien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jantje112

Zeker de film waar ik naar uitkijk..

VlisChris

Het wordt tijd de titel aan te passen ;)
Die twee mag je in een drie veranderen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Bron WIKIPEDIA


Quote
The Hobbit is een driedelige film gebaseerd op het gelijknamige boek van J.R.R. Tolkien. Oorspronkelijk zou het verhaal in twee delen verfilmd worden: het eerste deel zou het verhaal van De Hobbit vertellen en het tweede deel de overgang van De Hobbit naar The Lord of the Rings. Op 30 juli 2012 maakte regisseur Jackson echter via Facebook bekend dat de filmadaptatie een trilogie zal worden. Deel 1 zal in december 2012 en deel 2 in december 2013 worden uitgebracht. Deel drie wordt verwacht in de zomer van 2014.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Etiennevh

Best wel snel achter elkaar, dat is wel lekker! Ben heel erg benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kjelt

commerciele uitbuiterij om er drie delen van te maken  :baaa: hadden ze met de Harrie Potters moeten doen, 21 delen  :yawnee: maak er dan een tv serie van.

blue-eyes

Dan had ik ze alle 21 nog gekocht!


Gaaf, alleen wachten tot 2016 voordat de extended BD discen in de winkel liggen. Ik hoop dat ze een beetje in lijn zijn met de LOTR uitvoering. In minimaal al de drie de delen gelijke vormgeving, etc.
Of in een grote doos.

Ik denk dat je straks voor 200 euro alle 6 de disken (LOTR en de Hobbit) in een collectors box kan kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

wel hatelijk om steeds een jaar te wachten op het vervolg. Tis gelijk één lange film die je twee keer op pauze zet en een jaar later verder kijkt. Zeer irritant
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Etiennevh

Quote from: Blue-Eyes on July 31, 2012, 16:18:23
Dan had ik ze alle 21 nog gekocht!


Gaaf, alleen wachten tot 2016 voordat de extended BD discen in de winkel liggen. Ik hoop dat ze een beetje in lijn zijn met de LOTR uitvoering. In minimaal al de drie de delen gelijke vormgeving, etc.
Of in een grote doos.

Ik denk dat je straks voor 200 euro alle 6 de disken (LOTR en de Hobbit) in een collectors box kan kopen.
Zou wel mooi wezen ja. Moet het wel in dezelfde sfeer zijn opgenomen. Ben erg benieuwd.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maartje

#39
waarom doet die JOETOEP film het nou niet ?

Gewoon de link vanuit de browserbalk tussen die [youtube][/youtube] dingen plakken zoals we al jaren doen toch ?  :notify:



Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Eddye

Ik weet echt niet wat ik van deze verfilming moet vinden. Er wordt zoveel zooi bij bedacht (Radagast, een nieuwe vrouwelijke vechtende elf, Galadriel, Saruman). Dan nog het splitsen van 2 (wat ik eigenlijk al op het randje vond) naar 3 films, en dat voor een boekje van 300 pagina's met een vrij simpel verhaaltje. Hopelijk wordt het geen teleurstelling. 
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RonG

#41
Ik heb het volgende reden gehoord om er meerdere delen te maken maar weet niet of het waar is. Ik zet het even als mogelijke spoiler.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ik heb dit van horen zeggen dus ik weet niet wat er waar van is. Het boek The hobbit heb ik wel gelezen.

Martijnst1990

Ik heb de boeken niet gelezen (ja shame on me :P), wat in dit geval dus wel goed uit komt denk ik. De trailer is volledig in de Lotr stijl (logisch natuurlijk) en dat vind ik echt fantastische films, dus ik vind het alleen maar gaaf dat het in totaal weer 3 delen worden met, voor mij, meer bekende personages :)

Heb er in ieder geval al echt zin in, alleen jammer dat er weer zoveel tijd zit tussen de delen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

graafie

Vanacht om 12 minuten over 12 in het Smoky Theater gezien. 3D brilletje op en genieten.

aklasse

Heb hem gezien,ik vondt de film erg lang duren viel dus erg tegen een beetje een uitgemolken lord of the rings,mijn dochter vondt het ook niet veel.De echt lord fans zullen hem wel geweldig vinden.
Na de voorstelling waren er niet veel vrolijke gezichten van jee wat was die mooi.

XanaduNL

Wat vonden jullie van de 48fps? (indien van toepassing)

VlisChris

Geen 48 gezien. Vlissingen biedt hem jammer genoeg enkel in 24 aan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

road rebel

Morgen in 2D in Leeuwarden cinema, we zullen wel zien of het iets is!

JCL

Ook net terug van de 2D versie. Al met al een redelijke film. De sfeer van Lord of the Rings is helemaal terug. Je hebt vooral het idee alsof je naar de extended editie zit te kijken, want het verhaal is overall wat traag. Toch zit er ook weer genoeg actie in om het leuk te houden. Ja, het had 20 minuten korter gekunt, maar nee het is niet heel erg storend.

Van te voren had ik verhalen gelezen over beroerde CGI. Nou als ik iets irritant vind (King Kong, case and point  :nopompom: ) maar dat viel gelukkig mee. Er is 1 scene die beroerd is, de rest van de film is goed te doen. Blu-screen is af en toe wel minder, maar gelukkig niet zo storend als bij King Kong. Daar was de blu-screen zo belabberd dat de hele film totaal niet kijkbaar is.

Conclusie: The Hobbit is meer van hetzelfde, maar LOTR is wel een van de beste films ooit gemaakt. Meer van iets geweldigs dus. Het haalt het nooit bij het origineel, maar 10 - 3 is nog altijd een 7.