Bouw HT "Highend Palace"

Gestart door GTDesign, december 18, 2007, 21:14:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stevieB

Tsjonge, jonge, wat een gave ruimte is dit geworden  O0

Sfeer, looks, apparatuur, alles  8)

vakwerk met een hoofdletter "V" door beide partijen, hulde

Gr StevieB
Under construction.....

Ghosty J

#451
Citaat van: bmateijsen op maart 27, 2008, 20:09:01
Neem maar van mij aan dat er veel impact was.... de broekspijpen waren gewoon aan het wapperen, en de subwoofer was niet aan te wijzen. Daarnaast met muziek een heerlijke kickdrum...

Als laatste wij doen niet dingen lukraak, maar denken echt wel erover na wat de beste keuzes zijn. Overigens kan het altijd nog beter dan een 18"..... DD1812


hebben jullie de dd1812 in de winkel staan als demo ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

DJ-Foxx

Citaat van: bmateijsen op maart 27, 2008, 20:09:01
Neem maar van mij aan dat er veel impact was....


ik begrijp dat jullie die SF Domus wall speakers kunnen leveren, hebben jullie daar een prijsopgave van ? en klopt het dat ze volledig met leer zijn bekleed ???

molle

Citaat van: LittleNinja op maart 27, 2008, 19:48:44
Ben je de SVS al weer zat dan?!  :o

Al weer? Heb deze al bijna 3 jaar ;D En Velodyne heeft me altijd al kunnen bekoren 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

GTDesign

Citaat van: PjotrrrNL op maart 27, 2008, 22:44:35
Quote from: GTDesign on Yesterday at 22:12:12
38 mm en dat heeft inderdaad een reden...

Reflecties vanaf het doek naar de ruimte verminderen?
Of zitten er nog andere ervaringswijsheden achter die dikke/diepe rand om het doek?

Het is eigenlijk het geheim van mijn scherm maar ik zal het proberen kort uit te leggen.

Bij een traditioneel scherm waarbij het zwarte kader (zwart kader is op het doek gespoten) op hetzelfde oppervlakte ligt als op het witte projectievlak is het bijna onmogelijk om overal 100% tegen het zwarte kader te projecteren. Meestel ga je er ergens wel een paar millimeter overheen. Hierdoor zie je dus altijd iets restlicht over het zwarte kader, het is niet veel maar mij stoort dat.

Bij mijn schermen vallen die millimeters net tegen de binnenzijde van het zwarte kader onder dezelfde hoek echter + 90 graden.
Hierdoor valt het nauwelijks op dat het beeld een paar millimeter groter is als het witte doek en lijkt het net of het beeld exact past in het zwarte kader.

Het heeft dus eigenlijk te maken met onder welke hoek het beeld op het scherm valt waardoor er op het zwarte velours kader geen restlicht meer te zien is.

GTDesign

Citaat van: DJ-Foxx op maart 27, 2008, 23:49:25
ik begrijp dat jullie die SF Domus wall speakers kunnen leveren, hebben jullie daar een prijsopgave van ? en klopt het dat ze volledig met leer zijn bekleed ???

Ik heb er niet opgelet maar volgens mij was het de boven en onderzijde wat met leer bekleed was.
De overige zijden waren pianolak.

Ik denk ook dat je snel moet zijn met bestellen want ik dacht dat BB&G mij wist te verstellen dat ze niet meer gemaakt gaan worden.


Eduro

Ge
Echt een fantastische mooie ruimte geworden, je mag zo bij mij aan de gang ???

Citaat van: GTDesign op maart 28, 2008, 01:15:31
Het is eigenlijk het geheim van mijn scherm maar ik zal het proberen kort uit te leggen.

Bij een traditioneel scherm waarbij het zwarte kader (zwart kader is op het doek gespoten) op hetzelfde oppervlakte ligt als op het witte projectievlak is het bijna onmogelijk om overal 100% tegen het zwarte kader te projecteren. Meestel ga je er ergens wel een paar millimeter overheen. Hierdoor zie je dus altijd iets restlicht over het zwarte kader, het is niet veel maar mij stoort dat.

Bij mijn schermen vallen die millimeters net tegen de binnenzijde van het zwarte kader onder dezelfde hoek echter + 90 graden.
Hierdoor valt het nauwelijks op dat het beeld een paar millimeter groter is als het witte doek en lijkt het net of het beeld exact past in het zwarte kader.

Het heeft dus eigenlijk te maken met onder welke hoek het beeld op het scherm valt waardoor er op het zwarte velours kader geen restlicht meer te zien is.

Goede oplossing voor een irritant probleem.


groeten,

Eduro

Durk

Citaat van: Ghosty J op maart 27, 2008, 23:40:33
hebben jullie de dd1812 in de winkel staan als demo ?

ik denk het niet.. ik ben hem nergens tegengekomen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Nog niet..... maar komt wel dit jaar 8)

Citaat van: Ghosty J op maart 27, 2008, 23:40:33
hebben jullie de dd1812 in de winkel staan als demo ?

fastlex

Citaat van: GTDesign op maart 28, 2008, 01:15:31
Het is eigenlijk het geheim van mijn scherm maar ik zal het proberen kort uit te leggen.

Bij een traditioneel scherm waarbij het zwarte kader (zwart kader is op het doek gespoten) op hetzelfde oppervlakte ligt als op het witte projectievlak is het bijna onmogelijk om overal 100% tegen het zwarte kader te projecteren. Meestel ga je er ergens wel een paar millimeter overheen. Hierdoor zie je dus altijd iets restlicht over het zwarte kader, het is niet veel maar mij stoort dat.

Bij mijn schermen vallen die millimeters net tegen de binnenzijde van het zwarte kader onder dezelfde hoek echter + 90 graden.
Hierdoor valt het nauwelijks op dat het beeld een paar millimeter groter is als het witte doek en lijkt het net of het beeld exact past in het zwarte kader.

Het heeft dus eigenlijk te maken met onder welke hoek het beeld op het scherm valt waardoor er op het zwarte velours kader geen restlicht meer te zien is.
Slim!
Supermooie ruimte geworden zeg!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Ghosty J

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2008, 08:19:46
Nog niet..... maar komt wel dit jaar 8)

laat maar weten wanneer deze binnen is ben zeer benieuwd hoe deze in het echt klinkt!
niet dat ik deze zou kunnen kopen maar wel geintreseerd! :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bmateijsen

Dat zal vanzelf wel een keer langskomen ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: Ghosty J op maart 28, 2008, 13:05:21
laat maar weten wanneer deze binnen is ben zeer benieuwd hoe deze in het echt klinkt!
niet dat ik deze zou kunnen kopen maar wel geintreseerd! :D

Sol

Ik moet toegeven, incluis apparatuur: een plaatje!
Zonder de apparatuur doet het een beetje 'goedkoop' overkomen, if you get what I mean. ;)
Maar met de equipment ready to use, zou ik er zelf ook wel plaats willen nemen. ;D

Weer puik werk afgeleverd, G!

... En BB&G niet te vergeten. ^-^
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

PjotrrrNL

#463
Citaat van: GTDesign op maart 28, 2008, 01:15:31
Het is eigenlijk het geheim van mijn scherm maar ik zal het proberen kort uit te leggen.

Bij een traditioneel scherm waarbij het zwarte kader (zwart kader is op het doek gespoten) op hetzelfde oppervlakte ligt als op het witte projectievlak is het bijna onmogelijk om overal 100% tegen het zwarte kader te projecteren. Meestel ga je er ergens wel een paar millimeter overheen. Hierdoor zie je dus altijd iets restlicht over het zwarte kader, het is niet veel maar mij stoort dat.

Bij mijn schermen vallen die millimeters net tegen de binnenzijde van het zwarte kader onder dezelfde hoek echter + 90 graden.
Hierdoor valt het nauwelijks op dat het beeld een paar millimeter groter is als het witte doek en lijkt het net of het beeld exact past in het zwarte kader.

Het heeft dus eigenlijk te maken met onder welke hoek het beeld op het scherm valt waardoor er op het zwarte velours kader geen restlicht meer te zien is.

Dank namens alle zelfbouwers... ;D
Alle goede ideeen zijn zoals gewoonlijk eenvoudig (nadat men er op is gekomen...)

GTDesign

Vandaag heb ik het project afgerond. Zitplaatsen zijn gereserveerd.  :D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Arno P

Citaat van: GTDesign op april  2, 2008, 22:10:15
Vandaag heb ik het project afgerond. Zitplaatsen zijn gereserveerd.  :D

Zit vast en zeker beter dan mijn 80 jaar oude bioscoopstoeltjes  :P  ;D ;)

gogo

Dit is echt mooi, als ik ooit eens een groot huis heb dan weet ik het wel :)
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

GTDesign


JeKa

Wat vind ik die banken zonde zeg! Op zich wel mooi, maar in de ruimte komen ze absoluut niet tot hun recht.
Waarom geen dikke bioscoopstoelen?






PS: plaats je hier een linkje van het topic van de volgende klus? Wil ik niet missen namelijk!

molle

Citaat van: JeKa op april  2, 2008, 22:24:52
Wat vind ik die banken zonde zeg! Op zich wel mooi, maar in de ruimte komen ze absoluut niet tot hun recht.
Waarom geen dikke bioscoopstoelen?






PS: plaats je hier een linkje van het topic van de volgende klus? Wil ik niet missen namelijk!

Nu kan je nog wel eens rustig in het slaap vallen he ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

GTDesign

Citaat van: JeKa op april  2, 2008, 22:24:52
Wat vind ik die banken zonde zeg! Op zich wel mooi, maar in de ruimte komen ze absoluut niet tot hun recht.
Waarom geen dikke bioscoopstoelen?






PS: plaats je hier een linkje van het topic van de volgende klus? Wil ik niet missen namelijk!

Hé het is ook nooit goed.
Plaats ik bioscoopstoelen dan wil iedereen banken zien en als ik banken plaats dan...zucht.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bart_M

Ik vind die banken juist super. Helemaal goed dus! ;D

PjotrrrNL