Sta je geparkeerd als je in de auto zit?

Started by spotmatic, December 10, 2007, 15:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Mijn vader heeft me gevraagd een bezwaarschrift te schrijven in verband met een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Maar eerst zou ik willen weten of dit bezwaar wel kans maakt cq. hout snijdt.

Wat is er gebeurd: mijn vader heeft een tijdje op een betaalde parkeerplek gestaan (zonder een kaartje te kopen bij de automaat), echter zonder de auto te verlaten. Hij zag een controleur bonnen uitschrijven, maar voordat deze bij de auto van mijn vader was reed mijn vader weg (mijn moeder was toen alweer ingestapt).

Een paar weken later viel de naheffingsaanslag op de deurmat. Nu wil mijn vader bezwaar aantekenen tegen deze naheffingsaanslag aangezien hij nooit uit de auto is geweest en dus, met zijn eigen woorden, feitelijk niet geparkeerd stond. Maakt hij hiermee een kans?

(Ik heb hier verder geen verstand van want ik krijg nooit verkeersboetes, noch naheffingsaanslagen, dus een ervaringsdeskundige ben ik niet ;D)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

LexiconLogan

HAHAHA te grappig dit. Ik heb dit ooit mee mogen maken in mijn tijd als rechtenstudent. Het antwoord is; JA als je in de auto zit staat de auto ook geparkeerd. Zonder twijfel
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

spotmatic

Bedankt! Da's dan duidelijk, ik ga niet mijn tijd verdoen met het schrijven van een bezwaarschrift :)

Tip: hou je netjes aan de regels, dan krijg je ook geen boetes! Tenminste, meestal niet  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

kippekop

Eigenlijk moet je hier bijna andersom denken: Wat zou je anders staan als je in een auto zit op een parkeerplaats?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Nelisje

Stilstaan/ laden en lossen. Volgens mij is er een flink verschil tussen de 2. Zowiezo 1 streep op het verbodsbord :P

Beetje vaag verhaal maar het is allicht te proberen om bezwaar aan te tekenen. Niet geschoten is altijd mis en je hebt dan zowiezo nog wat meer waar voor je geld als je een paar ambtenaren weer eventjes bezig houdt :D

BernHardN

Quote from: Lexicon Logan on December 10, 2007, 15:46:01
HAHAHA te grappig dit. Ik heb dit ooit mee mogen maken in mijn tijd als rechtenstudent. Het antwoord is; JA als je in de auto zit staat de auto ook geparkeerd. Zonder twijfel

toch heb ik geleedr dat dit juist niet zo is, als je in de auto zit heet het "stoppen" als je niet in de auto zit heet het "parkeren"
maarja, je houd wel een parkeer plaats bezet, en dan nog de vraag, hoe heeft die ambtenaar kunnen zien of er daadwerkelijk geen kaartje achter het raam lag?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Sjakie81

Als je vader aandraagt dat hij "stil stond" en dus terstond goederen en/of passagiers aan het uitladen was dan geef ik je grote kans. Echter als de verbalisanten hebben geconstateerd dat het voertuig er 5 minuten stond "geparkeerd" zonder enige activiteit dan houd het op.
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

spotmatic

Quote from: Sjakie81 on December 10, 2007, 16:31:51
Als je vader aandraagt dat hij "stil stond" en dus terstond goederen en/of passagiers aan het uitladen was dan geef ik je grote kans. Echter als de verbalisanten hebben geconstateerd dat het voertuig er 5 minuten stond "geparkeerd" zonder enige activiteit dan houd het op.

Maar de vraag is: hoe moet ik zoiets dan bewijzen? Het is het woord van mijn vader tegen dat van de controleur, dus het laat zich raden wie aan het kortste eind trekt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

#8
Dat gaat je niet lukken.

bij ons smijten ze zo ook 10tallen huisvaders, die even op moeders wachten terwijl ze ff snel een boodschap doet, op de bon....
volgens mij worden die parkeerwachters erop geselecteerd. Ratten zijn het  ;D
JBL PRX Power!

Mariusz

#9
Heb exact hetzelfde meegemaakt, ze kunnen blijkbaar van 100 m afstand zien dat jij geen betaalbewijsje onder de ruit hebt! Die had ik ook niet, maar daar gaat het nu niet om;)
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bmateijsen

Quote from: Lexicon Logan on December 10, 2007, 15:46:01
HAHAHA te grappig dit. Ik heb dit ooit mee mogen maken in mijn tijd als rechtenstudent. Het antwoord is; JA als je in de auto zit staat de auto ook geparkeerd. Zonder twijfel

Er is geloof ik een tenzij..... namelijk tenzij je met knipperende alarmlichten staat.

eazyQ

Quote from: bmateijsen on December 10, 2007, 17:07:04
Er is geloof ik een tenzij..... namelijk tenzij je met knipperende alarmlichten staat.

volgens mij geld die nou weer niet als je op een parkeerplaats staat, maar alleen op laad- en losplekken. Maar ook dan moet er binnen 10 minuten geloof ik wel aktiviteit zijn.

LexiconLogan

Quote from: Tim Radges on December 10, 2007, 17:20:28
volgens mij geld die nou weer niet als je op een parkeerplaats staat, maar alleen op laad- en losplekken. Maar ook dan moet er binnen 10 minuten geloof ik wel aktiviteit zijn.
Parkeerplaats bezetten; betalen. Dat is de regel.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

Wellicht moet je gewoon op de rijbaan blijven staan (als er geen stopverbod geld)
Dan is het denk ik makkelijker hard te maken dat je aan laden en lossen doet.
Dus stel nu je gaat voor 2 lege parkeerplekken staan op de rijbaan, en er is geen stopverbod...

Krijg je dan:
- 1 bon (je staat erg slordig geparkeerd volgens de parkeerwachter)
- 2 bonnen (2 parkeerplekken bezet houdend, dus dubbele bon)
- geen bon (je staat niet geparkeerd, maar bent gestopt)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

#14
Dames,

Jullie halen een aantal zaken door elkaar:
De wegenverkeerswet aangaande het verschillen tussen stoppen/laden & lossen v.s. parkeren
daarnaast wanneer je alarmverlichting dient te gebruiken
en het in gebruik nemen van een betaalde parkeerplaats, die de beheerder (meesal gemeente) ter beschikking heeft gesteld zonder parkeerbewijs.....

Maar goed, boom nog even verder....................   ;D

hier praten we niet over het beboeten van een verkeersovertreding, maar puur over het niet betalen voor een plek ;)
JBL PRX Power!

Tazzy

Hoe denkt de controlleur aan te tonen dat je pa geen kaartje had eigenlijk?
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

Dergert

Dat vroeg ik mezelf inderdaad ook al af. Als je vader gewoon zegt dat ie een kaartje had.  >:D

W

Quote from: Tazzy on December 10, 2007, 19:09:41
Hoe denkt de controlleur aan te tonen dat je pa geen kaartje had eigenlijk?

mijn eerste gedachte,

Het is aan hun om te bewijzen dat je geen kaartje uit de automaat hebt getrokken... ik zou lekker die brief schrijven, nooit geschoten is altijd mis ;)

VlisChris

Wordt er in zulke gevallen dan niet gevraagd of je dat kaartje kan laten zien?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

The Foundation

#19
in belgie is er verschil

er zijn hier zelfs aparte verkeersborden voor

verboden parkeren
en
verboden stilstaan en parkerern

ps ,je vader stond stil , volgens mij



edit :

http://images.google.be/images?q=verboden%20stilstaan&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

VlisChris

Heb je in Nederland ook zulke borden.
Stopverboden, of parkeerverboden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J@cco

Quote from: Tazzy on December 10, 2007, 19:09:41
Hoe denkt de controlleur aan te tonen dat je pa geen kaartje had eigenlijk?

Ik denk dat je vader in dit geval bij zijn bezwaarschrift een kopie van zijn parkeerkaartje moet gaan bijvoegen, en hij zal dan het onderspit delven omdat hij dit niet heeft.

suc6

Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Tazzy

naja beter het onder spit delven dan delft onderspitten

Aan de andere kant, vind ik het wel vreemd dat de bewijslast bij de vader zit nu.
Is de verbaliserende controleur een beedigd opsporings ambtenaar of vergelijkbaar?
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

vieze freddie

...en als dolf ondergespoten is zal je toch moeten betalen :'(
voertuig stond stil aan de kant van de rijweg zonder te betalen=...
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Kale

en als moeders nu eens naar de betaalautomaat was gelopen om een kaartje te kopen, en er daar achter kwam dat ze haar tassie had vergeten thuis met haar portomonee.
En dat ze daarom weer wegreden, om die op te halen.

(moet ze natuurlijk niet met een volle boodschappen kar van de appiehein komen aanlopen)