"audiofiele" test cds, wat zijn tips?

Started by HTR, December 6, 2007, 12:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTR

ik zoek cds met erg goede opnames, met niet te drukke muziek, je zou het kunnen omschrijven als audiofiele test cds.

iemand die me hier mee kan helpen? namen van cds of artiesten?

alvast bedankt

Kingpin

Hier een aantal uit mijn lijstje:

- Diana Krall - The Girl In The Other Room
- Dire Straits - On Every Street 
- Eva Cassidy - Live at Blues Alley 
- Gare Du Nord - Sex'N Jazz 
- Katie Melua - Piece By Piece
- Mark Knopfler - Shangri-La  (HDCD)
- Roy Gaines - New Frontier Lover  (HDCD)
- Sara K. - Water Falls 
- Trijntje Oosterhuis - Who'll Speak For Love 
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Interficior

Katie Melua? :o

Daar klinkt élke speaker te sibilant op volgens mij

Stockfish records heeft een zooi mooie ceedees met rustige muziek, goed opgenomen.

Zelf vind ik de ceedees van xxx meets cuba goed, dus bijvoorbeeld Classic Meets Cuba, of Mozart Meets Cuba.
Take it or lease it

Raphie

dubbel topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57163.0 (slechts een van de vele oudere topics die al over dit onderwerp gaan ;) )
JBL PRX Power!

HTR

ah excuus, ik had ook al zown idee dat er al een topic was hierover, maar heb ze zelf niet kunnen vinden... dank u allen!  ;D

Kingpin

#5
Quote from: Interficior on December  6, 2007, 12:23:44
Katie Melua? :o

Daar klinkt élke speaker te sibilant op volgens mij

Nee hoor, niet als je set geheel goed is gematched ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sjors

Inderdaad, Stockfish is een goed voorbeeld:


Hier een linkje ;) als je de link aan geklikt hebt, wacht dan even.. dan hoor je een korte Demo in goede kwaliteit.



http://www.stockfisch-records.de/




Groet, Sjors

joostpolletje

Neem zelf altijd verschillende genres mee. Zodat je op elk genre specifieke eigenschappen hoort.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

garmtz

Je eigen favoriete muziek is de beste test...

Ghostbuster

Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

silitek

test altijd met Norah Jones...en als het dan net is alsof ze fysiek aanwezig is is je setup inorde ;D
Cambridge Audio|MHZS|B&W CDM1|42PX80

Sjors

Quote from: garmtz on December  6, 2007, 23:25:22
Je eigen favoriete muziek is de beste test...


Ik weet niet of ik het daar mee eens ben Garmt.. ik snap dat je je eigen muziek goed kent en dat is een belangrijke factor !

Echter kan een vreemde CD (die je niet kent) soms kwalitatief je eigen muziek overtreffen in kwaliteit ;)





Groet, Sjors

graafke


Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Kingpin on December  6, 2007, 12:52:18
Nee hoor, niet als je set geheel goed is gematched ;D

Nope....bad recording  ;)
Dus ik wil je niet ongerust maken maar als het op je set lekker klinkt dan..... :-X

Ik ben het met Garmt eens...je eigen cd´s....maar wel gelijk een stuk of 15... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kingpin

Quote from: Erik van Voorst on December 20, 2007, 19:27:27
Nope....bad recording  ;)
Dus ik wil je niet ongerust maken maar als het op je set lekker klinkt dan..... :-X

Ik ben het met Garmt eens...je eigen cd´s....maar wel gelijk een stuk of 15... ;D

Nee hoor, ik maak me zeker niet ongerust, ik geniet nog elke dag van m'n set (en daar gaat het om)  ;D
Uiteraard klinkt de ene cd beter of slechter dan de ander op m'n set, dat hangt ook voornamelijk van de afmix af.
Bij dvd's is dit verschil zelfs groter, helaas zijn er ook maar relatief weinig (muziek)dvd's die echt goed uitgemixed zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tiptop

Best of acoustic is een mooie.

Eric Clapton unplugged vind ik persoonlijk een hele goede. Alles zit er in. Al jaren favoriet en behoorlijk uitgekauwt, maar perfect voor beoordelingen.
Ik heb er ook een van MArecordings die alles in de juiste verhouding weet te brengen.
Audiofiele opnamen vind ik vaak veels te veel laag bevatten (MFSL, RR, STS, Audioquest) of te rustig (Chesky). Goede opnamen vind je vaak ook tussen jaren 50 en 60 opgenomen CD's. Lekker simpele opnamen met minimale miking en mixing en vaak ook nog met buizenapparatuur. Heerlijk :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

haythijs

#16
Fleetwood mac - The Dance,  ik heb dit altijd een lekkere liveopname gevonden. krachtig,helder,strak,ruimtelijk, dynamisch en een band die nog 'leuk'speelt ook.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

reMC

Gewoon mooie muziek meenemen die je goed kent... 'Audiofiele' cd's nodigen vooral uit tot analyseren, terwijl je vooral wilt genieten en dat doe je met je eigen, bekende, mooie muziek!

Erik van Voorst (in memoriam)

#18
Het is eigenlijk wel belangrijk aan de hand waarvan je dit vraagt.... ;)

M.a.w.

Wil je een 6 Watt SET amp testen...
Wil je een 600Watt ARC buizenamp tot de max jagen... :P
Wil je macho Wilson Watt Grand Slam speakers testen
Wil je de fragiele Sonatina speakers in hun ideale gebied laten spelen

Dat zijn parameters waarop je kunt anticiperen met je cd´s  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hitman333

Ik wist het wel! Die Heineken kratspeakers waren wel Hifi! :P Dat liedje wat je aanhaalt van Katie Melua - perfect is de theme song van de Heineken reclame  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: hitman333 on January  1, 2008, 17:20:46
Ik wist het wel! Die Heineken kratspeakers waren wel Hifi! :P Dat liedje wat je aanhaalt van Katie Melua - perfect is de theme song van de Heineken reclame  O0

Before or after...... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Leon

Quote from: silitek on December 20, 2007, 14:56:56
test altijd met Norah Jones...en als het dan net is alsof ze fysiek aanwezig is is je setup inorde ;D

Vannacht had ik een droom.  Een hele "fijne" droom.  Ze was fysiek heel duidelijk aanwezig.

Mijn set is in orde .............  Thanks.

Leon
Groetjes Leonneke

blue-eyes

Ik ben het eens met Garmt.

Je eigen CD's ken je het best. Je hebt wellicht je set afgestemd op je eigen smaak. Hierbij als doel maximale emotie te beleven bij je eigen muziek (smaak). Als je deze emotie ook ergens anders hoort of nog beter, weet je dat het goed zit.

Dan hoeft de CD's helemaal niet audiofiel verantwoord te zijn, immers je referentie is het luisteren van dezelfde CD!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

qinq

Quote from: tiptop on December 20, 2007, 19:49:01
Best of acoustic is een mooie.

Eric Clapton unplugged vind ik persoonlijk een hele goede. Alles zit er in. Al jaren favoriet en behoorlijk uitgekauwt, maar perfect voor beoordelingen.
Ik heb er ook een van MArecordings die alles in de juiste verhouding weet te brengen.
Audiofiele opnamen vind ik vaak veels te veel laag bevatten (MFSL, RR, STS, Audioquest) of te rustig (Chesky). Goede opnamen vind je vaak ook tussen jaren 50 en 60 opgenomen CD's. Lekker simpele opnamen met minimale miking en mixing en vaak ook nog met buizenapparatuur. Heerlijk :)
Ja maar met eric clapton als referentie sta ik na elke speaker die ik beluister bij de kassa. Bijna elke speaker klinkt lekker met die cd. Zo is er wel meer muziek die ik mooi vind die ik expres niet meeneem. Een nummers zoals White Satin is bijvoorbeeld erg mooi, maar stelt qua opname niet erg veel voor. (oud) Zelf heb ik nu een verzamel cd gemaakt uit de complete veronica top1000, best acoustic en nog wat albums.