1 oem xp licentie, op 2 pc's installen mogelijk?

Started by Erik, December 2, 2007, 14:23:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Als ik een nieuwe pc koop, zie ik me geen Vista daarop zetten. Dus ik wil ook daar mijn oude XP opzetten, totdat Vista een beetje minder debiel werkt.

Kan ik mijn oude xp laten staan op mijn oude computer en tegelijk installeren op mijn nieuwe pc? Of gaat MS mopperen omdat hij ziet dat 2 pc's blijven updaten? Als het goed is zal ik voor de nieuwe pc ook nieuwe key moeten ophalen, vanwege compleet andere onderdelen dus ik vermoed dat MS het wel zal merken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ajbeefde

Volgens mij gaat MS dus moeilijk doen met updaten..... volgens mij kom je met de 2e pc niet door de validatie die MS uitvoert alvorens je te informeren over welke updates voorhanden zijn.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

peterrr

Hmm, vista debiel..

Ik vind het zelf beter dan Xp  ;)
Groet peterr

Oja,  en een Oen ehh.Oem versie mag alleen op het apparaat waar je het bij gekocht hebt. 
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Grample

Een OEM licentie mag inderdaad max op een PC geïnstalleerd worden en sterker nog, je mag de licentie niet overnemen naar een nieuwe PC ook al verwijder je XP op je oude PC. Dus op 2 PC's tegelijk gebruiken mag sowieso niet.

Dirc

Quote from: Grample on December  6, 2007, 17:58:07
Een OEM licentie mag inderdaad max op een PC geïnstalleerd worden en sterker nog, je mag de licentie niet overnemen naar een nieuwe PC ook al verwijder je XP op je oude PC. Dus op 2 PC's tegelijk gebruiken mag sowieso niet.

Overnemen mag wel. Ik heb het pas gedaan. Dan bel je ff naar de validatieservice, wordt ie gereset en klaar!

Sappien

Als je een merk pc koopt, kun je vaak via de fabrikant een XP cd bestellen (bij HP iig kosteloos)

Grample

#6
Quote from: Dirc on December  6, 2007, 18:10:34
Overnemen mag wel. Ik heb het pas gedaan. Dan bel je ff naar de validatieservice, wordt ie gereset en klaar!

Niet met een OEM licentie, retail wel overigens.

Mag mijn klant zijn bestaande OEM licenties gebruiken op zijn nieuwe pc's?
Nee, dat mag niet. Een OEM licentie is pc/servergebonden. Met andere woorden, als de pc of Server vervangen wordt, vervalt de licentie. Een OEM licentie mag dus niet worden overgezet op een ander systeem, wat betekent dat bij aanschaf van nieuwe systemen ook nieuwe licenties moeten worden aangeschaft.


Zie hier.

Erik

#7
Vreemd ik begreep juist dat ms helemaal niet moeilijk deed met oem versies, overhevelen, pas met de oem versies van vista doen ze nogal wazig. tenminste daar staan ze bekend om.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SisterOfMercy

Kan je niet ergens een Volume License Key vandaan halen? Ben je meteen van dat activeren af ;)
The kissing and the colour come crashing down

Dirc

#9
Quote from: Grample on December  6, 2007, 20:27:04
Niet met een OEM licentie, retail wel overigens.

Mag mijn klant zijn bestaande OEM licenties gebruiken op zijn nieuwe pc's?
Nee, dat mag niet. Een OEM licentie is pc/servergebonden. Met andere woorden, als de pc of Server vervangen wordt, vervalt de licentie. Een OEM licentie mag dus niet worden overgezet op een ander systeem, wat betekent dat bij aanschaf van nieuwe systemen ook nieuwe licenties moeten worden aangeschaft.


Zie hier.
slimme jongens bij dell dan. De mijne heeft ze gereset en t werkte...(BTW wel vista OEM)

SisterOfMercy

Het zal wel afhangen van wie je aan de telefoon krijgt.. Als je vertelt dat je moederbord na een week of twee gebruik is stukgegaan, en dat je een nieuwe hebt gekregen van de fabrikant.. tsja.. Dan hangt het er van af of ze je geloven of dat ze hun poot stijf houden.
The kissing and the colour come crashing down

JeKa

Quote from: Sappien on December  6, 2007, 18:17:50
Als je een merk pc koopt, kun je vaak via de fabrikant een XP cd bestellen (bij HP iig kosteloos)

Maar wat heb je aan dat schijfje als je geen key hebt? Een cd is namelijk zo goed als waardeloos en daar betaal je in eerste instantie dan ook niet voor. Je betaalt om het programma te mogen gebruiken en daar wordt dan vaak een cd voor gebruikt.
Ik neem namelijk aan dat je er niet gratis een key bij krijgt ;D

Hanky Panky

Quote from: SisterOfMercy on December  6, 2007, 22:38:40
Het zal wel afhangen van wie je aan de telefoon krijgt.. Als je vertelt dat je moederbord na een week of twee gebruik is stukgegaan, en dat je een nieuwe hebt gekregen van de fabrikant.. tsja.. Dan hangt het er van af of ze je geloven of dat ze hun poot stijf houden.

Sinds Vista er is doen ze niet meer moeilijk over XP. Vd week mijn nieuwe server (compleet andere pc, geen onderdeel overgenomen uit de vorige pc) gevalideerd en het enige dat ik moest doen was bellen en het voice response systeem doorlopen om een validatiekey te krijgen. Geen centje pijn. En deze licentie zat daarvoor al bijna 2 jaar op de vorige pc (die even van een welverdiende vakantie geniet  :D).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirc

Quote from: SisterOfMercy on December  6, 2007, 22:38:40
Het zal wel afhangen van wie je aan de telefoon krijgt.. Als je vertelt dat je moederbord na een week of twee gebruik is stukgegaan, en dat je een nieuwe hebt gekregen van de fabrikant.. tsja.. Dan hangt het er van af of ze je geloven of dat ze hun poot stijf houden.
verteld dat ik hem overgekocht heb en dat degen die hem verkocht het op zijn pc heeft staan, terwijl ik hem heb.
O meneer dan reset ik hem even.

Prima, dank u

denoontje

question:

wat gebeurt er dan als je de oude harddisk met vista geïnstalleerd mee overzet als bootdisk naar een nieuwe pc?

Raphie

Heren een Microsoft OEM licentie is systeem gebonden en mag dus niet worder ingezet op een ander systeem dan waarbij geleverd.
Creatieve vragen over "wat nou als ik een cooler/geheugenmodule/HD/Mobo koop" ga ik al geeneens op in.
JBL PRX Power!

Dirc

Quote from: denoontje on December  7, 2007, 08:25:18
question:

wat gebeurt er dan als je de oude harddisk met vista geïnstalleerd mee overzet als bootdisk naar een nieuwe pc?

zowieso wordt er een hash gecreeerd van je systeeminhoud geloof ik (iets met cpu / chipset / hdd / ram enz.)
maar goed de mijne kon blijkbaar gereset worden..

Raphie

er zijn 2 verschillende antwoorden op deze vraag
1. Licentie Technisch > nee mag niet, is gebonden aan 1 PC
2. uitvoerbaar technisch, kan zeker wel, er zijn voldoene product activation hacks en slipstreamdisks te downloaden op het internet.

Als je voor je nieuwe PC een geldige Vista licentie heb, mag je sowieso naar XP downgraden op dat bewuste systeem, je OEM verstuurt je zelfs gratis media hiervoor ;)
JBL PRX Power!

Dirc

Quote from: Raphie on December  7, 2007, 09:53:41
er zijn 2 verschillende antwoorden op deze vraag
1. Licentie Technisch > nee mag niet, is gebonden aan 1 PC
2. uitvoerbaar technisch, kan zeker wel, er zijn voldoene product activation hacks en slipstreamdisks te downloaden op het internet.

Als je voor je nieuwe PC een geldige Vista licentie heb, mag je sowieso naar XP downgraden op dat bewuste systeem, je OEM verstuurt je zelfs gratis media hiervoor ;)

gratis media??? leg eens uit?
Mijn server draait vista nu omdat die erbij zat, maar als ik kan downen naar xp doe ik dat meteen;D

Raphie

Zoals ik al zei, naar je leverancier gaan gaan ;)
JBL PRX Power!

Hanky Panky

#20
Quote from: Raphie on December  7, 2007, 09:34:30
Heren een Microsoft OEM licentie is systeem gebonden en mag dus niet worder ingezet op een ander systeem dan waarbij geleverd.
Creatieve vragen over "wat nou als ik een cooler/geheugenmodule/HD/Mobo koop" ga ik al geeneens op in.

Dat hoeft ook niet want mijn OEM licentie heb ik, zonder truuks en zonder jouw hulp, perfect werkend/gevalideerd gekregen op mijn (geheel) nieuwe server met 1 simpel telefoontje via het voice response systeem van Uncle Bill
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JeKa

Quote from: Raphie on December  7, 2007, 09:34:30
Heren een Microsoft OEM licentie is systeem gebonden en mag dus niet worder ingezet op een ander systeem dan waarbij geleverd.
Creatieve vragen over "wat nou als ik een cooler/geheugenmodule/HD/Mobo koop" ga ik al geeneens op in.

Een beetje respect voor medeforumleden (die misschien op dit gebied wat minder achtergrondkennis hebben dan jij) kan geen kwaad denk ik. Je hoeft wat mij betreft niet te melden waar je GEEN antwoord op gaat geven :-*. Misschien dat een ander het wel wil, dus gewoon posten je vraag.