Ik kan mijn sleutel niet vinden

Started by JeKa, December 2, 2007, 00:07:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

De key van mijn Linksys draadloze router kon ik altijd aan iemand geven als we voor bijvoorbeeld school hier aan het werk gingen. Ik had gewoon het IP adres tussen mijn bladwijzers staan, maar opeens kom in niet meer "in" mijn router en dus niet ook bij de sleutel. Heeft iemand een idee hoe ik anders bij mijn instellingen en de sleutel van de router kan komen?

Alvast bedankt

Tube-freak

Meestal kan je de router een harde reset geven zodat alles weer als de standaard fabrieks instellingen staat.  Dan kan je dus daarna met je wachtwoord zoals die in het boekje vermeld staat inloggen.  je moet dan natuurlijk wel alles overnieuw instellen.

Meestal gebeurt zo een reset door een knopje in te drukken waar je aleen bij kan met een pen of een speld of iets (Zeg maar net zoiets als een cd-rom speler op een computer daar zit ook zo een soort knopje in het laadje).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mikekiwi

zijn het nog steeds de standaardinstellingen van de router? Zo ja, dan is het ip-adres 192.168.1.1 en aanmeldnaam + wachwoord = beide: admin

als je het veranderd hebt dan is de eerder voorgestelde reset de enige optie vrees ik...

Nahpets

Google eens op wirelesskeyview, werkte bij mj perfect.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

JeKa

Quote from: mikekiwi on December  2, 2007, 08:45:16
zijn het nog steeds de standaardinstellingen van de router? Zo ja, dan is het ip-adres 192.168.1.1 en aanmeldnaam + wachwoord = beide: admin

als je het veranderd hebt dan is de eerder voorgestelde reset de enige optie vrees ik...

Dit is inderdaad het ip-adres en ook het wachtwoord en aanmeldnaam, maar het probleem is dat ik dan alleen een blanke pagina zie......

JeKa

Quote from: Enno on December  2, 2007, 10:42:47
Google eens op wirelesskeyview, werkte bij mj perfect.

Helaas, hij weet niets te vinden. Wel bedankt voor de tip.

Het probleem is ook wel wat groter, want ik zie de routersettings helemaal niet op het ip-adres

Tube-freak

Als alles nog standaard stond en je kan er opeens niet meer in dan heb je een kans dat iemand je heeft gehacked.
Zelfs met een key kan je ook gehacked worden.  Is een kwestie van tijd.  Ik gebruik geen wireless in elk geval.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Raphie

ehmmmmm back to basics........

in windows type RUN: CMD
in je window type ipconfig /all

Wat geeft die aan bij gateway? > dat is je huidige router addres en dáár kan je de webinterface vinden.

anders router resetten (knopje achterop 10sec inhouden)
PC opnieuw opstarten en dan nog eens kijken via start > CMD ? Ipconfig /all
JBL PRX Power!

JeKa

De gateway is nog gewoon het zelfde.... Resetten dan maar ben ik bang ???

Raphie

JBL PRX Power!

Joep

Ik kon laatst ook mijn router niet in, bleek dat het niet draadloos kon. Toen ik de netwerkkabel aansloot, kon ik er wel in. Misschien dat het bij jou ook zo is? :)

JeKa

Quote from: Raphie on December  2, 2007, 12:34:24
wat is je deafult gateway ip?

Dat is de standaardgateway toch?

192.168.1.1

@Proprius; Ik heb mijn desktop wired aangesloten, dus dat kan het probleem niet zijn.

Tube-freak

Quote from: JeKa on December  2, 2007, 17:07:19
Dat is de standaardgateway toch?

192.168.1.1

@Proprius; Ik heb mijn desktop wired aangesloten, dus dat kan het probleem niet zijn.

Bij sommige routers is het 192.168.1.254
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

JeKa

Quote from: Tube-freak on December  2, 2007, 17:18:30
Bij sommige routers is het 192.168.1.254


Helaas, werkt ook niet. Het was trouwens ook altijd 192.168.1.1

Tube-freak

ALshet na een reset nog niet werkt dan is hij misschien kaduuk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

JeKa

De reset heeft gewerkt ;D Alleen alles even opnieuw instellen, maar dat zal wel lukken.
Bedankt voor de adviezen!

theo_reet

om welke linksys gaat het btw ?
Die standaard linksys firmware is aardig maar de DD-WRT is leuker en daar kun je veel meer mee (en is ook stabieler)

JeKa

Het gaat om de WRT54G. Inmiddels draait alles weer zonder problemen O0