CNET: iPhone verkoop in europa "valt tegen"

Started by Raphie, November 29, 2007, 18:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Nog meer berichten dat Stevie J's jongste spruit het niet zo goed doet in Europa als hij graag zou willen:
http://www.news.com/8301-13579_3-9825348-37.html
JBL PRX Power!

Erik

Oh Ralphie als ik jou was zou ik goed achterom blijven kijken als je het huis verlaat. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rielplayer

Quote from: Erik on November 29, 2007, 18:57:04
Oh Ralphie als ik jou was zou ik goed achterom blijven kijken als je het huis verlaat. ;D

roflol ;D ;D

(mijn vriendin zit me weer raar aan te kijken omdat weer eens zit te lachen achter de PC)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Hanky Panky

Who cares?

Gaan we dit van elk toestel nu bijhouden of maken we een uitzondering voor de Aaifoon? Is het nieuwtje er nu nog niet vanaf?

Zoek dit aub ook eens uit voor mijn E90 want dat is al net zo boeiend.....



*Hanky is een beetje i-moe*
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rody

Quote from: (Blue)-Rielplayer on November 29, 2007, 18:59:17
(mijn vriendin zit me weer raar aan te kijken omdat weer eens zit te lachen achter de PC)

en hier moest ik toch wel even om lachen ;D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Raphie

Ik ook.

En die E90 is niet zo interessant, daar werdt door Apple niet zo hoog vanf de toren over geblazen ;D
JBL PRX Power!

Rody

Het is gewoon een geweldig apparaat, maar ik vind dat de strategie die Apple gekozen heeft (voor de consument) gewoon verkeerd. Maar goed, dat doet niets af aan het briljante van het apparaat zelf natuurlijk ;D

Audiofiel

#8
Vandaag op de Champ-Elysees ruim 500 man in de rij. Dat is natuurlijk wel een tegenvaller à lá Raphie. In het Frans en met een leuk filmpje, zie hier. 8)


Zie voor de simlockvrij-prijs ook jouw andere Apple 'nieuws'-item of de MacWereld website. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#9
. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Damn ik moet een bril  :o ik beging Audiofiels posts dubbel te zien. Wat zat er in mijn cola ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

LOL ;D

Ik vrees toch gewoon cola en dat ik in plaats van de dooie (2e) link aan te klikken per ongeluk op 'citaat' heb geklikt. Iets wat me de afgelopen weken wel vaker is opgevallen. Iemand anders ook last daarvan? ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peppi

Quote from: Raphie on November 29, 2007, 18:36:22
Nog meer berichten dat Stevie J's jongste spruit het niet zo goed doet in Europa als hij graag zou willen:
http://www.news.com/8301-13579_3-9825348-37.html

Daar gaan we weer, :P :P :P

Dit topic mag van mij dus ook op slot.

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Raphie

Van mij niet, dus blijft hij nog lekker even open  :-*
JBL PRX Power!

Job

Is het niet een beetje vroeg om de genoemde conclusie te trekken? Vooralsnog ben ik als mogelijke koper vooral gefrustreerd over de trage aankomst van het apparaat op mijn eigen markt. Verder word ik zelf niet warm van de koppelverkoop met abonnementen van slechts 1 provider, dus in mijn beperkte blik zou dat eventueel een reden kunnen zijn voor tegenvallende sales.
Ben niet vies van wat exclusiviteit, maar ik voel me nou toch een beetje een Oostblokker die een half leven op zijn Trabant moet wachten. ;-)

Gaeje

Quote from: Hanky Panky on November 29, 2007, 19:30:40
Who cares?

Gaan we dit van elk toestel nu bijhouden of maken we een uitzondering voor de Aaifoon? Is het nieuwtje er nu nog niet vanaf?

Zoek dit aub ook eens uit voor mijn E90 want dat is al net zo boeiend.....

*Hanky is een beetje i-moe*
a lot of people care blijkbaar.
en inderdaad, toevallig dat er altijd uitzonderingen gemaakt worden voor de i-stuff en niet voor de zunes, en de E90's van deze wereld? zou er dan toch iets bijzonders aan zijn?  8)

en echt verwonderlijk is de 'tegenvallende' verkoop niet als de niet-koppel-verkochte telefoons 1000$ kosten en meer. wie geeft dat nu aan een telefoon?

Job

De berichten uit Frankrijk melden 650 / 750 Euro, en ik heb voor mijn Nokia 8800 indertijd nog wel meer betaald (zonder abo).

Raphie

Frankrijk selchts 30.000 activaties en duitsland slechts 20.000 da's 50.000 activaties in europa so far..... :P
JBL PRX Power!

Job

#18
Quote from: Raphie on December 15, 2007, 09:43:55
Frankrijk selchts 30.000 activaties en duitsland slechts 20.000 da's 50.000 activaties in europa so far..... :P
Zegt me eigenlijk niet zoveel, die pure nummers. Hoe verhoudt zich dat tegenover oplage en verwachte verkoop?

Nosoforos

#19
Ik denk dat het al veilig is te concluderen dat het zelfs hier een groot succes is. Kijk, dit soort geklooi met cijfers betekent inderdaad helemaal niets. Wat betekent het? Wie verwacht wat? En... wie kan het schelen? De reden dat dit soort dubieuze "resultaten" constant maar weer worden gepubliceerd als "nieuws" heeft erg weinig te maken met de nieuwswaarde, en vaak erg veel met het aantal hits dat de sponsors van een site er mee krijgen. Laten we maar even wachten tot er echte, officiele cijfers zijn. Zelfs dan is het de vraag of je er een bericht over hoeft te plaatsen. Het goed is namelijk allang gedaan. Who cares hoeveel er precies verkocht worden (behalve Apple zelf), feit is dat de innovatie in de mobiele industrie als geheel een prima boost krijgt door de iPhone. Daar kan iedereen van meeprofiteren.


Job

#20
Quote from: Nosoforos on December 15, 2007, 13:20:49
Ik denk dat het al veilig is te concluderen dat het zelfs hier een groot succes is.
Dat vind ik dan ook weer kort door de bocht.

QuoteEn... wie kan het schelen?
Dat kun je je van meer afvragen. Feit is dat de iPhone een fenomeen is, met veel media-aandacht, zowel vanuit interesse als vanuit argwaan (en beide insteken zijn begrijpelijk).

Quotefeit is dat de innovatie in de mobiele industrie als geheel een prima boost krijgt door de iPhone.
Ik weet niet of dat een feit is. Ik lees juist dat de iPhone steunt op naar Europese maatstaven verouderde technologie. Ik zie soortgelijke producten van merken die al langer in de mobiele telefonie zitten.

QuoteDaar kan iedereen van meeprofiteren.
Ook dat is de vraag. Ik was altijd al wars van de koppelverkoop van abonnementen en telefoons, maar zoals de iPhone in de VS in de markt is gezet is juist een trend de andere kant op, een trend die de keus voor mij als consument probeert te beperken, ten gunste van de portemonnee van de aanbieders.

Als ik de cijfers van de activaties zie, vraag ik me meteen af wat de verhouding is tussen het aantal verkochte simlocked en simlock-vrije apparaten, en hoe zich dat verhoudt tot soortgelijke producten.

En de tijd die ik daarover nadenk, weerhoudt me er in elk geval nog even van om spontaan naar de winkel te rennen en dan maar een iPod Touch te kopen. ;)

PjotrrrNL

#21
Design en interface zijn prachtig, maar vanwege gebrek aan snel mobiel internet en ingebouwde GPS houd ik het toch echt op de ook fraaie en compacte HTC P3300...






Nosoforos

Ik bedoel ook meer op gebied van innovatie zoals het gebruik van touchscreen en een bepaald design. Dat zie je nu veel meer. Verder zijn een heleboel technische voordelen die bepaalde modellen zouden hebben, vrijwel irrelevant. Zo blijkt op veel modellen die 3G hebben, dit alleen maar erg veel stroom te kosten, maar geen betere internet-ervaring op te leveren. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met te brakke browser software op zo'n apparaat. Het gaat niet om alle specificaties op zich, maar om de werking van het geheel.
Ik snap dat er veel over Apple gepraat wordt, maar erg vaak uit kromme overwegingen. Dat stoort mij dan, want dat levert ontzettend oninteressant non-nieuws op. Kijk, wat de invloed van het iPhone business-model gaat zijn op de telefonie markt op de langere termijn, dat is interessant. Maar hoeveel modellen er op dit moment volgens wat natte vinger werk zouden zijn verkocht, is hetzelfde als de praat over de "tegenvallende" verkoopcijfers van de Appletv.


Nosoforos

#23
Quote from: PjotrrrNL on December 15, 2007, 13:42:37
Design en interface zijn prachtig, maar vanwege gebrek aan snel mobiel internet en ingebouwde GPS houd ik het toch echt op mijn HTC P3300...





Door gebrek aan GPS zou ik er ook absoluut nog geen willen. En dat snelle internet zou je 1 op 1 moeten vergelijken, dat kon nog wel eens tegenvallen. (zou het zelf wel eens willen testen, maar tzt zal dat wel niet meer aan de orde zijn omdat model 2 wel over sneller internet beschikt. Toch zou een aangename, overzichtelijke en goed leesbare browser bij mij gaan boven pure snelheid, dan ga ik wel achter mijn laptop zitten.)

Job

#24
Quote from: Nosoforos on December 15, 2007, 13:43:15
Ik bedoel ook meer op gebied van innovatie zoals het gebruik van touchscreen en een bepaald design.
Design en interface dus. OK.

QuoteVerder zijn een heleboel technische voordelen die bepaalde modellen zouden hebben, vrijwel irrelevant.
Die hebben ook niets te maken met het gesuggereerde innovatieve karakter van de iPhone. Ik stel enkel dat de iPhone niet zo heel erg innovatief is als soms gesuggereerd. Een niet geheel onontdekte combinatie van bestaande technologieën in een kekke doos. Begrijp me niet verkeerd: ik koop er graag één, liever gisteren dan vandaag.

Quotewat de invloed van het iPhone business-model gaat zijn op de telefonie markt op de langere termijn, dat is interessant.
Ben ik met je eens. Al vind ik het business model dus volstrekt verwerpelijk.

Daarnaast merk ik dat ik een beetje Apple-moe begin te raken. Die demo-video van de Touch vond ik ook nogal van de vlakke. Bovendien krijg ik op de Nederlandse site een video die refereert aan de "eerder geïntroduceerde iPhone" en die praat over gratis hotspots bij Starbucks in New York. Dat doet me denken aan die keer dan ik de eerste serie Titanium Powerbook bestelde, die bij zeer late levering al weer een tweede serie bleek te zijn, omdat de eerste nauwelijks leverbaar was geweest. Indertijd adverteerde Apple zaken die ze helemaal niet konden leveren. Misschien zelfs om de exclusiviteit te vergroten.

Maar damn, wat een mooie doosjes zijn het.