Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Started by Fico, November 26, 2007, 02:50:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ro-Co

Wat is er mis dan met de SD kwaliteit van Telenet? Vooral de Vlaamse zenders kunnen volgens mij niet beter. Bij de Discovery kanalen is het een ander verhaal.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

ACQUA

1,canvas,vtm zijn hier degelijk ka2 en vt4 enkel bij belgische programma's. al de rest van de zenders zijn "ingezoomde youtube filmpjes" of is panasonic zo slecht bij het weergeven van beeld?

Ro-Co

Ik vind Panasonic zelfs één van de beste schermen en vooral bij het "relatief bescheiden" 37" formaat moet de kwaliteit toch zeer goed zijn via de Digibox. Of bedoel je de analoge kwaliteit, want daar ben je in een andere thread over bezig geweest. De kwaliteit en sterkte van je ontvangst kan je in een van de menus van je Digibox opvragen en als het niet goed is bel je toch gewoon naar Telenet en die sturen dan een technieker om je net op te meten.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

ACQUA

Ik heb het vooral over mation blur bij mijn plasma, is er erger dan mijn philips lcd  >:(  op analoog,digitaal,scart,component en hdmi.  volgens sommige heeft dit te maken met het inspelen van de plasma.  Hij staat hier elke dag zeker 5 uur op en staat momenteel op 424uren

ccpl

bij Pana alles wat digitaal is afzetten : dan heb je een prachtig plaatje

Hebben VRT zitten vergelijken : analoog, via sat of via digibox en Telenet won duidelijk het pleit (op een Pana 42PZ700)


LittleNinja

Heren,

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wie produceert die HD Digibox eigenlijk?

Ben ook wel benieuwd of dat apparaat in NL zou werken ( onder Casema bijvoorbeeld ).

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ACQUA

Alle digitale optie's staan uit en de vlaamse zenders zijn in beste kwaliteit als ze hun eigen materiaal tonen. Films ed is op mijn plasma redelijk van kwaliteit.  Wat ik niet snap is waarom deze tv het minder doet op alle aansluitingen?

@LittleNinja
QuoteADB-5820C/CX advanced high definition
http://www.adbglobal.com/?q=node/182

Ramius

Quote from: LittleNinja on January  5, 2008, 21:02:43
Heren,
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wie produceert die HD Digibox eigenlijk?
Ben ook wel benieuwd of dat apparaat in NL zou werken ( onder Casema bijvoorbeeld ).
Gegroet,
LittleNinja

He LittleNinja,

Bekijk onderstaande link eens over de HD-box, Fico denkt (en ik ook trouwens) dat het deze firma is die ze levert aan de kabelaars.

ADB-5820C/CX advanced high definition
http://www.adbglobal.com/?q=node/182

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Bengbeng

#58
Qua design gaat dat apparaat niet de 2008 award winnen in ieder geval.  :-\

Quote
Ben ook wel benieuwd of dat apparaat in NL zou werken ( onder Casema bijvoorbeeld ).

Gegroet,
LittleNinja

Volgens de specs o.a. Irdeto en Open-TV geschikt, werkt uitstekend dus bij Casema.

Waarom er nog steeds geen enkele nederlandse kabelaar een HDTV PVR heeft begint ondertussen
een irritant raadsel te worden.  >:( Zijn deze dingen soms verboden door de Nederlandse regering?  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

teske

ik zie hier nu pas dat er een topic is over de HD-recorder van Telenet.
Ik heb vorige week mijn 42" Philips plasma scherm vervangen door een 50" full HD van Panasonic (TH-50PZ700)
en de kwaliteit van sommige programma's is er echt op achteruit gegaan met een groter scherm  :-\
Ik dacht ja waarom niet m'n 2 jaar oude digicorder vervangen door iets nieuws waardoor de beeldkwaliteit zou moeten omhoog gaan.
Daar gaat m'n vraag dan ook over : zijn de "gewone" programma's zoals FRIENDS op VT4 enzo ook beter van kwaliteit?Want sommige programma's zitten vol met ruis hier bij mij,waar het vroeger met een 42" minder opviel valt het nu véél harder op.
Zit er dus een verschil in resoluties van programma's op de digicorder en de HD-recorder?Met welke resolutie word een programma zoals the simpons op VT4 nu uitgezonden met de digicorder?En zendt de HD-recorder dit nu misschien met een iets hogere resolutie naar m'n tv?  ???Kortom krijg ik een iets beter beeld met de HD-recorder dan met de digicorder op de gewone "niet-HD" kanalen?

ps : ik laat mijn box aankomen op een TELENET-verdeler en instaleer hem zelf,dat spaart mij alle installatiekosten uit en betaal ik alleen de maandelijkse kost van de huur (10€).

Fico

Quote from: teske on January  8, 2008, 16:11:49
zijn de "gewone" programma's zoals FRIENDS op VT4 enzo ook beter van kwaliteit?Want sommige programma's zitten vol met ruis hier bij mij,waar het vroeger met een 42" minder opviel valt het nu véél harder op.
Zit er dus een verschil in resoluties van programma's op de digicorder en de HD-recorder?Met welke resolutie word een programma zoals the simpons op VT4 nu uitgezonden met de digicorder?En zendt de HD-recorder dit nu misschien met een iets hogere resolutie naar m'n tv?  ???Kortom krijg ik een iets beter beeld met de HD-recorder dan met de digicorder op de gewone "niet-HD" kanalen?

Teske, alle SD-kanalen worden uitgezonden in het PAL-formaat, ofwel 576i@50Hz (=720x576i@50Hz). Het enige verschil bij deze SD kanalen met de nieuwe HD Digicorder is dat je deze over een HDMI uitgang beschikt waarbij je dit 576i50 beeldsignaal ofwel "native" naar je Panasonic kan sturen in 576i50, ofwel de-interlaced in 576p, ofwel kan laten upscalen naar 720p50 (1280x720p@50Hz) of 1080i (1920x1080i@50Hz).

Het voordeel van zo een HDMI verbinding is dat het digitale TV signaal nu niet meer eerst naar een analoge vorm (SCART) moet omgezet worden vooraleer het naar de TV gaat. Indien je over een scherm beschikt met een goede scaler, haal je de beste resultaten met de HDMI stand 576i, zodat het oorspronkelijk formaat door de TV in 1 keer naar de panelresolutie wordt verschaald.

Sommige TV's hebben een iets mindere scaler aan boord en krijg je betere resultaten met HDMI @ 720p of 1080i.

Maar om nu een antwoord op je vraag te geven: de HD Digicorder zal nauwelijks beter beeld geven bij SD-kanalen zoals VT4.
De kwaliteit van de uitzending is vele malen belangrijker en heeft dus veel meer invloed dan dat je nu voor een SCART of HDMI verbinding kiest.

Ter Info, mijn decoder is aangesloten met zowel SCART als HDMI. SCART voor SD en HDMI voor HD ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

teske

bedankt voor je uitleg Fico,ben een stuk wijzer geworden  ;)
Maar ergens ben ik wel teleurgesteld,aangezien de telenet verdeler me toch ook heeft verteld dat de "gewone" programma's ook iets beter gaan worden met de HD-digicorder omdat het beeld met een HDMI kabel kan getransporteerd worden naar de tv ipv een scart.Tsjah véél beter verwachte ik het ook niet,hij kan moeilijk iets naar het scherm sturen wat hij niet binnen krijgt natuurlijk,ik had alleen gehoopt dat de storende slechte kwaliteit van sommige programma's zou verminderen.

VTM zend volgens mij soms toch ook HD uit,niet?

Fico

Quote from: teske on January  8, 2008, 18:28:45
VTM zend volgens mij soms toch ook HD uit,niet?

Yep, maar ik weet niet of Telenet dat ook al daadwerkelijk doorgeeft? Indi al wel, dacht ik. En indien dit al wel het geval zou zijn, op hetzelfde of via een ander kanaal?

Ik gebruik zelf een HD satellietontvanger i.c.m. TV Vlaanderen en kijk naar HDTV via FTA (Free To Air) kanalen en  een Smartcard van Euro1080 voor de HD kanalen HD1 en EXQI.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

mikeske

Zo, sinds een uur of 2 staat hier nu ook de hd digicorder.
Eerste indrukken zijn heel positief.
Beeld (sd) is echt een stuk beter en de hd kanalen zijn zalig  8)
Geluid voorlopig nog via hdmi, zal morgen eens optisch aansluiten om te vergelijken.
Uiterlijk is er ook een pak voruit op gegaan, jammer dat de ab nog dezelfde is.
De digicorder staat nu boven op de slaapkamer en is verbonden via een powerline.
We hadden er toch al 3 en voor die 25€ ga ik geen gaten borden en een netwerkkabel naar boven trekken.

Meer bevindingen later  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Ramius

Quote from: mikeske on January  8, 2008, 21:53:54
Eerste indrukken zijn heel positief.
Beeld (sd) is echt een stuk beter en de hd kanalen zijn zalig  8)
Geluid voorlopig nog via hdmi, zal morgen eens optisch aansluiten om te vergelijken.

Ben benieuwd, straks komt Telenet ook mijn decoder installeren. Ben wel aangenaam verrast dat je het geluid ook over HDMI kunt sturen, laat ik nou speciaal nog een optische interlink gekocht hebben. Ik zal ze allebei aansluiten en eens luisteren of er veel verschil inzit. Bij mijn dvd-speler heb ik de keuze uit HDMI, toslink en coax en voor het moment stuur ik het geluid over HDMI en klinkt het ook prima... :D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

teske

Zo te horen vind Mike het gewone beeld toch ook iets beter met de HD-recorder dan met de "gewone" digicorder,hopelijk ondervind ik hier hetzelfde  ::)
Het geluid kan je ook optisch doorsturen naar je tv/versterker ofwat?
hmm interessant....ik heb een optische ingang in m'n pana plasma  :P

Fico

Quote from: teske on January  9, 2008, 18:03:57
Het geluid kan je ook optisch doorsturen naar je tv/versterker ofwat?

Dit kon voordien met de gewone Digibox en Digicorder ook al hoor  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

teske

ja maar volgens TELENET zou je ook 5.1 signalen naar de versterker kunnen sturen,maar heb dit bij nog geen enkele film kunnen ontvangen,altijd stereo,meer niet.

Ro-Co

Ik heb al enkele films met DD5.1 ontvangen, let wel enkel op PrimeHD. Het HD info kanaal was altijd in DD5.1. Vergeet niet om in de instellingen van uw Digicorder bij beeldscherm het geluid op Dolby te zetten.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

JeKa

Ik heb met mijn Samsung digitale ontvanger ook een keer een film op een Duitse "gewone" zender in surround gezien

Ramius

Quote from: Ro-Co on January 10, 2008, 17:19:58
Ik heb al enkele films met DD5.1 ontvangen, let wel enkel op PrimeHD. Het HD info kanaal was altijd in DD5.1. Vergeet niet om in de instellingen van uw Digicorder bij beeldscherm het geluid op Dolby te zetten.

Ik heb hem voorlopig met een HDMI aangesloten en stuur ook het geluid over deze kabel. Zolang ik niet kies voor 'DOLBY' in de instellingen krijg ik zonder probleem twee kanalen geluid binnen op de receiver. Zet ik de Digicorder echter op 'DOLBY' dan heb ik niet voor alle posten twee kanalen geluid. Bijvoorbeeld op 'Prime HD' heb ik dan heel stil geluid en slechts één kanaal dat binnenkomt op de receiver. Strange...  ::)
Zou ik de Digicorder dan toch geen 5.1 geluid uitsturen over HDMI en zou ik hem dan nog eens met een toslink moeten verbinden met de receiver om meerkanaals te kunnen beluisteren?? ::)

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ro-Co

Ik heb dat even voor u getest Ramius. Er loopt momenteel een film in DD5.1 (You, Me and Dupree) en inderdaad als de Digicorder op Dolby staat krijg ik ook geen klank via HDMI op het TV toestel. Ik gebruik die ingebouwde luidsprekers echter toch nooit. Het is inderdaad bij mij zo dat ik een optische verbinding heb naar mijn Surround systeem.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

Ramius

Hi Ro-Co,

Bedankt voor de snelle reactie en voor het testen natuurlijk. :D  De reden waarom ik nog geen toslink had aangesloten is dat ik alles doe via mijn receiver, beeld en geluid. Zowel mijn Digibox als mijn DVD-speler zijn met een HDMI verbonden met de receiver en die is dan weer met de tv verbonden met één HDMI. Misschien dat dit nog wel komt met een update dan de box... ;)

Grtz
Ramius
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

teske

morge mag ik de mijne gaan afhalen,ik zal de gewone digicorder er ook op laten hangen,dan kan ik rechtsreeks vergelijken of het beeld in het algemaan beter wordt  ;D

teske

ik heb hem gisteren gaan afhalen en ben tot de volgende conclusie gekomen :

- de HD recorder is raar genoeg wat trager bij het laden van de tv-gids e.d. dan de digicorder ???
- De gewone programma's zijn met de HD recorder net iets scherper dan met de digicorder ALS het uitgangssignaal ingesteld staat op 1080i
- HD programma's zijn gewoonweg super beeld  8),wel spijtig dat er nog zo weinig zijn  :-\,en als je een uurtje HD kijkt en je zapt dan terug naar digitaal dan lijkt het net alsof je op een oude videoband aan het kijken bent,zo groot is het verschil soms  :o
- Als ik een HD film opneem en ik zet "dolby digital" op NEEN,dan neemt hij het surround geluid niet mee op,dus als ik het daarna terug wil afspelen en ik zet "dolby digital" op JA,dan krijg ik op de tv geen geluid,maar de versterker ontvangt alleen een stereo signaal ipv een 5.1  :-\ Nu zou ik eens moeten testen op "dolby digital" op JA te zetten en dan een HD film opnemen,zien of hij het 5.1 signaal mee opneemt.

Nog een klein vraagje : wat is concreet het verschil tussen 1080p en 1080i ?IK weet dat de p staat voor progressive en de i voor inter...blabla  ;D
Maar is de beeldkwaliteit in de praktijk veel anders?