Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Started by Fico, November 26, 2007, 02:50:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

planeet

Wat is nu de verbetering als je nu Telenet Digital TV hebt (in kwaliteit en aanbod ?)

ACQUA

Beste vind ik bijna geen ruis meer in het beeld waardoor dat alles kleuriger wordt met iets meer diepte.  Grote nadeel bij een iets groter scherm, vindt ik, dat je alle foutjes duidelijker in beeld krijgt zoals de compressiefoutjes e.d.

stoffels

zitten hier installatiekosten aan vast ?


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JeKa

Quote from: mikeske on December 28, 2007, 16:50:25
1 x 75€ activatiekosten

Belachelijke prijs :-X

Toch hopen dat er snel zo'n apparaat in NL te krijgen is!

ACQUA

Ze hadden beter een koopversie uitgebracht...
Nu betaal je per jaar: kabel, huur box, hd kanalen (+PRIME), extra paketten???

Dan geef ik liever in 1 keer 300euro zoals bij INDI, maarja INDI is hier niet aanwezig  :'(

stoffels

dus als ik goed reken
1 x 75 euro activatie
12x10 huur box = 120
12 x 5 abbo hd channel 60

dus 255 euro per jaar voor Nat geographic  HD en exqi HD ?

ben ik dan niet beter uit met sateliet ? (meer keus)

ccpl

#32
@Stoffels

VOor HD via sat is het toch wachten op de Dreambox 8000 die er nu eindelijk lijkt te gaan aankomen (na 3 jaar)

Achiel

Liever beetje ruis dan compressiefoutjes (blokjes)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Ro-Co

Een goede dag allemaal,

Ik heb me ook maar eens op dit forum geregistreerd om mijn bevindingen met jullie te delen. Misschien even voorstellen, ik ben de vader van Fico (Mr. Plasma haha).

Ik gebruik die HD Digicorder nu sinds 23/11/2007. Ben onmiddellijk ingegaan op het aanbod van Telenet voor de first adopters en die Box is bij mij dus gratis geactiveerd. Ik krijg ook de 4 eerste maanden huur cadeau evenals het HD Start (5€) pakket tot 30/4 en Prime HD + Sport HD. Na 2 jaar zal dat mij dus kosten:
huur digicorder 20 X 10€ = 200€
HD Start         19 X 5 € =  95€
Prime HD         23 X 5 € = 115€
Totaal                           410€
Ik vind dit billijk aangezien die PVR's nogal eens stuk gaan en 5€ per maand om 24/7 films in HD te kunnen bekijken is toch een spotprijs.

Nu het toestel zelf, de harde schijf van 320GB draait altijd, ook als je het apparaat afzet, maar is zo goed als onhoorbaar. Het verbruik is 24 Watt, zowel in gebruik als in Standby.

De connectie naar mijn full HD scherm loopt via een HDMI kabel van Bandridge en naar de HTPC via een S-Video verbinding. De verbinding naar het surround systeem gebeurt door middel van een optische kabel.

Spoelen gaat tot 64X en de menu's staan gestoken scherp op mijn scherm. De snelheid van de menu's en de EPG is veel hoger dan van de gewone Digibox (waarvan ik er ook 2 heb) en benadert die van een echte HTPC.

De kwaliteit van Prime HD is na mijn eerste scepticisme toch wel indrukwekkend, ik kon bijv. geen verschil merken tussen Zwartboek op Prime en via een WMV-HD 1080p, maar verdere testen samen met Fico zijn nodig. Dolby Digital 5.1 wordt nog weinig gebruikt, heb nog maar 1 film met dit geluid opgenomen.

Indien jullie nog verdere vragen hebben zal ik er graag op antwoorden.

Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

molle

Damn, ik heb nog maar een maand een digicorder en zijn ze weer met iets anders daar :P
Ben toch niet van plan om direct om te schakelen hoor. Zoveel kijk ik er niet naar ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Ramius

Quote from: Ro-Co on December 29, 2007, 13:53:30
Een goede dag allemaal,

Misschien even voorstellen, ik ben de vader van Fico (Mr. Plasma haha).

Hallo "Papa Plasma", welkom op het forum... hoe is het met de LCD trouwens...  ;D ;D ;D

Mijn HD-decoder zal normaal volgende week geleverd worden en ben erg benieuwd hoe de kwaliteit zal zijn? Ik kijk nu via de interne DVB-T tuner en heb op de meeste posten een enorm strak beeld, heel af en toe heb ik wel wat last van wat blokjes vorming maar films zijn gewoon retestrak. Deze week nog "Heat" gezien op een duitse post en de beeldkwaliteit was zeker zo goed als met mijn 3930... als de Telenet decoder het even goed doet ben ik al dik tevreden. 8)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Quote from: Ramius on December 30, 2007, 12:36:35
Deze week nog "Heat" gezien op een duitse post en de beeldkwaliteit was zeker zo goed als met mijn 3930...

Kan jij dan de duitse TV zenders ontvangen via een DVB-T binnenhuisantenne ???  :o ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

stoffels

@ RO-CO: welkom op het forum. Nog een vraagje, hoeveel films kan je zo op die 320 gb zetten ? Kan je bvb zien hoeveel van de hd er bezet is na 1 film te hebben opgenomen ?

Kan je die films blijven bekijken of zit er een soort van tijdsslot op ?
is er een mogelijkheid om de films op een hd-dvd of blu ray te branden ? (een 2dehdmi uit bedoel ik)




Ramius

Quote from: Fico on December 30, 2007, 14:56:41
Kan jij dan de duitse TV zenders ontvangen via een DVB-T binnenhuisantenne ???  :o ::)

Yep, een tiental en dat zelfs zonder anntenne... ik heb in totaal 15 posten voor het ogenblik... 8)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ro-Co

@Ramius: Ik wist ook niet dat je zoveel posten via DVB-T kon ontvangen, dat ga ik ook eens proberen. Blokjesvorming heb ik soms op de zenders die Telenet aan een lagere bitrate uitzend, dit zijn toevallig de Discovery kanalen waar ik het meeste naar kijk. Over mijn nieuw scherm zal ik wel eens uitvoerig verslag uitbrengen met foto's. Wat ik wel al kan zeggen dat het even wennen is, zoals Doorhof al ergens schreef in een thread over Calibratie raakt iedereen gewend aan zijn scherm ook al staan de instellingen volledig fout. Het is wel gigantisch groot en op korter dan 3m kijken is op de duur vermoeiend. De Burosch testen doorstaat het scherm wel met vlag en wimpel.

@Stoffels: je kan inderdaad zien hoeveel je nog vrij hebt op de HDD. Ik heb er momenteel 13 films opstaan in HD kwaliteit en heb nog 68% vrij. Hoe je die opnamen op een optisch medium moet krijgen zou ik niet weten. Ik heb zelf een HTPC en de enige manier om er HD materiaal op te krijgen is via Firewire en dat heeft die Box niet, er is wel een USB aansluiting, maar weet niet waarvoor dat dient. Er is geen 2de HDMI aanwezig.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

Ramius

Ik moet er wel bij vertellen dat ik acht hoog woon in een blok die dan nog eens op één van de hoogste plaatsen van de omgeving is gebouwd. Maar de ontvangst is wisselend en daarmee bedoel ik dat ik een paar maanden Nederlandse zenders kon ontvangen (ook in goede kwaliteit) en dat ik die nu niet meer heb. Nu heb ik de Duitse zenders in de plaats... begrijp ook niet goed hoe dit kan maar hier komen veel films op (wel in het Duits gedubbed maarja...)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Ik heb een actieve Hirshman DVB-T binnenhuisantenne aan mijn 507XD hangen en afhankelijk van waar ik die plaats  kan ik daar de VRT en/of de RTBF zenders mee ontvangen. Kwaliteit is over het algemeen toch wel wat minder dan via TV Vlaanderen. Ik heb de indruk dat de compressie bij DVB-T in België nog een stuknhoger ligt dan bij TV Vlaanderen.

De duitse zenders ARD, ZDF en WDR via de Astra 1 (19,2E) zijn zowat dé referentie wat betreft de beeldkwaliteit bij SD uitzendingen via de satelliet. BBC HD via de Astra 2D (28,2E) is dan weer dé referentie wat betreft HD uitzendingen (ook qua inhoud)  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Savart

De compressie via DVB-T in België is inderdaad wat te veel van het goede. Ik zit nu al een paar jaar van de macro-blokjes te genieten maar laat dat de kerstsfeer niet vergallen!  ;D

Ramius

Wat mij vooral opvalt is de uitstekende kwaliteit van films. Hier heb ik geen enkel probleem mee, deze zijn soms gewoon even goed als dvd?? Concerten zijn ook bijna foutvrij, ben voor het ogenblik van een concert van Katie Melua aan het genieten op "3 sat" ...  8) Sportreportages op "één" of canvas zien er echt niet uit, de studio programma's  is dan weer wel goed...

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat dit toestel overeenkomt met de Telenet HD Digicorder?

ADB-5820C/CX advanced high definition
http://www.adbglobal.com/?q=node/182
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Quote from: Fico on January  4, 2008, 23:35:06
Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat dit toestel overeenkomt met de Telenet HD Digicorder?

Lijkt er verdacht sterk op en kan aan de eisen van de kabelaar aangepast worden  :D  Volgens mij is de InDi-box van dezelfde origine  ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

ACQUA

En ondertussen heeft Belgacom ook een HDready digibox te KOOP voor 99euro ben benieuwd hoe telenet gaat reageren...

Ramius

Quote from: ACQUA on January  5, 2008, 09:12:14
En ondertussen heeft Belgacom ook een HDready digibox te KOOP voor 99euro ben benieuwd hoe telenet gaat reageren...

En wat gaan ze daarmee doen dan... ??? ???
Ze kunnen met moeite SD leveren... :-\ :-\

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

ACQUA

QuoteZe kunnen met moeite SD leveren...

Belgacom en Telenet hebben beide een slecht aanbod in SD, ze moeten eerst hun compressie bijschaven vooraleer HD aan te bieden