Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Started by Fico, November 26, 2007, 02:50:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fico

Eerste indrukken Telenet HD Digicorder



Afgelopen vrijdag heeft Telenet bij mijn vader één van de eerste Telenet HD Digicorders geïnstalleerd en dit zijn onze eerste indrukken:

- HD Digicorder heeft dezelfde user interface als de Digibox en Digicorder, maar is wel véél sneller
- HD Digicorder is relatief geruiloos en bevat geen fan's
- HD Digicorder blijft relatief koel
- HD Digicorder beschikt over een duidelijk alfanumeriek display waarop de naam van de zender af te lezen is
- HD Digicorder beschikt over een dubbele HD kabeltuner en een harde schijf van 320GB waarmee 2 programma's simultaan kunnen worden opgenomen tot 65 uur in HD en maar liefst 200 uur in SD  :o

- Volgende aansluitingen zijn aanwezig:
   - SCART (TV)
   - SCART (Video)
   - HDMI (576i, 576p, 720p en 1080i), geen "Auto" mogelijk
   - Stereo RCA(cinch) out
   - S/PDIF Optical (TOSlink) out
   - Ethernet
   - USB (not used)

- Te ontvangen HD kanalen zijn:
   - Telenet HD Info
   - National Geographic HD
   - EXQI HD
   - PRIME One HD
   - PRIME Sport HD
(laatste 3 kanalen beschikbaar vanaf 1 december 2007)

Meer info: http://telenet.be/850/0/1/nl/thuis/televisie/high-definition-televisie.html
en ook: http://telenet.be/548/23726/1/nl/
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Feli, jouw vader is dan één van de gelukkigen die deze box mag gebruiken. Ik wou dat ik dit ook al kon zeggen... :-X Ziet er op het eerste zicht wel goed uit : snel, stil en redelijke aansluitmogelijkheden. 8)

Hoe zit het eigenlijk met de stroomkabel? Zit die aan het toestel vast of kan je die ook losmaken? En welke stekker zit er dan op, een IEC of een scheerapparaatstekkertje? Hopelijk los want ik heb nog een mooie stroomkabel over... :P

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Quote from: Ramius on November 26, 2007, 08:42:38
Hoe zit het eigenlijk met de stroomkabel? Zit die aan het toestel vast of kan je die ook losmaken? En welke stekker zit er dan op, een IEC of een scheerapparaatstekkertje? Hopelijk los want ik heb nog een mooie stroomkabel over... :P

De HD Digicorder is voorzien van een externe voeding (zoals bij een notebook PC).

De stroomkabel kan je dus losmaken van de HD Digicorder maar volgens mij niet veranderen  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Zo, gisteren even een HD-digicorder besteld en hij zal op 9 januari geinstalleerd worden... can't wait...hahaha 8) 8) 8)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Spekkie99

Mooi hoor, heb Casema ook de link doorgestuurd om hun te prikkelen om die ook in NL te gaan leveren!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Bengbeng

#5
Quote from: Ramius on December 22, 2007, 15:04:09
Zo, gisteren even een HD-digicorder besteld en hij zal op 9 januari geinstalleerd worden... can't wait...hahaha 8) 8) 8)

Grtz
Ramius



Ik vroeg me al af, zo veel (videofiele) Belgen hier op 't forum, maar niet of nauwelijks belangstelling
voor een HDTV DVR decoder icm Telenet.  :P Dit topic zou toch inmiddels al ettele pagina's moeten tellen.  ;D

Hoe moet het dan wel niet met de "gewone" Belg, hebben die
dan helemaal geen belangstelling voor HDTV?  :)

Ik las trouwens in een ander topic dat Fico niet kapot was van het beeld, blijkbaar zijn
de gehanteerde bitrates niet geweldig? Is er bekend hoe hoog deze zijn? 
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#6
Quote from: Spekkie99 on December 22, 2007, 18:41:28
Mooi hoor, heb Casema ook de link doorgestuurd om hun te prikkelen om die ook in NL te gaan leveren!

Daar word je inderdaad een beetje maf van, we hebben in NL al anderhalf jaar HDTV via
de kabelaars, maar een DVR ho maar.  :(
UPC zou ergens in dit kwartaal met de HDTV DVR komen, maar is uitgesteld tot ergens in 2008.  >:(
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ccpl

AMs je de gevoerde verkoopscampagne van Telenet ziet dan heb je toch gewoon het gevoel dat ze het liever niet verkopen ?

Je hebt al een box ? PRACHTIG, dan kan je die gebruiken voor de tv boven
HOEDADDE ? ? ?

Je zou toch minstens een inruilactie verwachten, zeker gezien de barslechte kwaliteit van de Philip digiboxen die ze tot nog toe verpatsten....

Ik ben al Telenet klant van toen het in ons gebied mogelijk was, heb steeds in het bedrijf gelooft, maar hier slaan ze toch serieus de bal mis....

Fico

Quote from: Bengbeng on December 22, 2007, 18:51:42
Ik las trouwens in een ander topic dat Fico niet kapot was van het beeld, blijkbaar zijn
de gehanteerde bitrates niet geweldig? Is er bekend hoe hoog deze zijn? 

Nou, zo slecht is het beeld nu ook weer niet. Bovendien lijkt het we met de dag beter te worden.
Spijtig dat ik, zoals op linowsat.de, nergens de gehanteerde bitrate nergens kan aflezen (is een 100% gesloten systeem).

Het beeld is gewoon minder dan dat van BBC HD via de Astra 2 satelliet, maar ja, om dat te overtreffen  :o

Ik kan de beeldkwaliteit het best vergelijken met die van het demokanaal HD5 van Euro1080 op Astra 3. Natuurlijk heb ik de vergelijking niet echt goed kunnen maken daar mijn vader zijn Telenet HD Digicorder aangesloten is op een Toshiba 52Z3030D en mijn Humax HDCI-2000 op een Pioneer PDP-507XD.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Quote from: ccpl on December 22, 2007, 20:08:59
AMs je de gevoerde verkoopscampagne van Telenet ziet dan heb je toch gewoon het gevoel dat ze het liever niet verkopen ?

Je hebt al een box ? PRACHTIG, dan kan je die gebruiken voor de tv boven
HOEDADDE ? ? ?

Je zou toch minstens een inruilactie verwachten, zeker gezien de barslechte kwaliteit van de Philip digiboxen die ze tot nog toe verpatsten....

Ik ben al Telenet klant van toen het in ons gebied mogelijk was, heb steeds in het bedrijf gelooft, maar hier slaan ze toch serieus de bal mis....

Je hebt die box wel gekocht, je wist dat dus op voorhand. OK, het had misschien wel netter geweest indien ze een omruilactie hadden gestart, maar eigenlijk doen ze dat wel min of meer hé. Nog beter, ze bieden de trouwe Digital TV klanten gewoonweg een GRATIS upgrade naar de HD Digicorder aan. Enfin, t.t.z. de eerste 6 maanden, want daarna betaal je dacht ik €10/maand voor de huur van de HD Digicorder. Dat vind ik een goede formule. Na max. 2 jaar wil je toch weer iets anders en dan heb je nog maar €240 uitgegeven voor een HD PVR :)

Wat betreft de hardware/software en gebruiksgemak van de Telenet HD Digicorder zijn er, buiten het feit dat je geen DVD's kan branden van je opames, geen minpunten te melden hoor ;) Fantastische PVR als je het mij vraagt. Bovendien krijg je met deze box ook GRATIS FlexView, waarmee met 1 druk op de knop een opnameprogrammering kan maken.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ccpl

@Fico:

Dat van die eerste 6 maanden gratis vind ik nergens terug op hun site... ben je daar zeker van ? Want dan wordt het idd wel interessant, gezien de grotere HD en de hdmi uitgang...


Ramius

@Fico : al bij al heb je toch een positieve indruk van die decoder en dat ie niet de kwaliteit haalt van een referentie zoals BBC-HD wil nog niet zeggen dat het ontoereikend zou zijn. Ik heb al op verschillende plaatsen plasma/lcd schermen gezien die met de oude Digibox via scart speelden en dat zag er al een stuk beter uit dan bijvoorbeeld Belgacom digitale tv. Komt er nog bij dat de LX zo goed overweg kan met SD materiaal dat het hier bij mij thuis heel waarschijnlijk nog beter zal overkomen. Ik ben echt wel benieuwd of het iets wordt en als dat niet het geval is gaat ie zowiezo terug.

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

ACQUA

Nu heb ik even een digitale tv en plasma: Ik heb sinds kort ook een plasma en al een tijdje "digitale" tv van telenet.  Nu heb ik veel last van motion blur/smearing.  Is dit normaal, gaat dit weg of is dit eigen aan de digitale tv van telenet.  Op men vorige tv, LCD van Philips had ik dit totaal niet.  Ik ben al overgestapt naar kabels van Monster maar het blijft hetzelfde.  Zou dit met satelliet ook zou zijn?

Graag jullie advies hierover

Fico

Quote from: ccpl on December 23, 2007, 11:49:18
@Fico:

Dat van die eerste 6 maanden gratis vind ik nergens terug op hun site... ben je daar zeker van ? Want dan wordt het idd wel interessant, gezien de grotere HD en de hdmi uitgang...

Kan ook 4 of 5 maanden zijn, maar je moet daar wel een persoonlijke uitnodiging per brief voor gekregen hebben met een code. Binnen deze periode kan je dan ook alle betaalzenders gratis zien :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

offshore

Quote from: Fico on December 23, 2007, 21:07:27
Kan ook 4 of 5 maanden zijn, maar je moet daar wel een persoonlijke uitnodiging per brief voor gekregen hebben met een code. Binnen deze periode kan je dan ook alle betaalzenders gratis zien :)

4maanden gratis in mijn geval, nadien 10euro/maand. Deze avond nog een (zeer) mooi beeld (LX608D) gedurende een reportage op Nat Geo HD. Niet alle HD uitzendingen hebben dezelfde kwaliteit.
Greetz ;)
LX608D-HD Telenet-Panasonic DMR E500H-Ferguson HF8900HD-BDP-LX70A-BG1209S

Take it easy!

Fico

Quote from: offshore on December 26, 2007, 00:30:54
Deze avond nog een (zeer) mooi beeld (LX608D) gedurende een reportage op Nat Geo HD. Niet alle HD uitzendingen hebben dezelfde kwaliteit.

Inderdaad, veel beter dan SD uitzendingen, maar nog niet half zo goed als BBC HD via de Astra 2 satelliet of de Blu-ray van Kingdom of Heaven of Spider-man 3 via een PS3  :o

Ik heb de Spider-man trilogy op Blu-ray gekregen voor de kerst en als je dat speelt op een Pioneer dan zie je pas hoe groot het verschil nog kan zijn, zelfs op mijn 507. Je moet jezelf dan maar eens afvragen hoe groot het verschil dan wel niet moet zijn op je LX608D ;)

BTW, de surround geluidseffecten van die Spider-man 3 mogen er ook best wel zijn :)

Nu terug on-topic  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ccpl

Vanmorgen eens gebeld of ik ook van zo'n speciaal aanbod zou kunnen gebruik maken ?

Dan denk je toch dat daar iemand zit die denkt : dat HD aanbod marcheert toch voor gene meter, en hier hangt er een idioot aan de lijn die er ZELF om vraagt... dan geven we hem dat toch gewoon ?

Neeje, noppes.... kan u nie helpen meneer... 't zal nie gaan, 't nie mogelijk... alleen, klanten die METEEN digitale tv namen of full abo hebben op Prime komen in aanmerking

Dus: ik blijf kijken naar m'n decoder die nog volledig openstaat sedert ik hem anderhalfjaar geleden ging halen (en dus niet voor betaal) en pas nog ff voor HD (zoals de meerderheid van Telenet klanten met mij)

O jee, Telenet en commercieel zijn....

ACQUA

Tja mij vallen ze elke dag minstens 2 keer telefonisch lastig om te vragen om toch maar over te stappen naar HD.  Ik heb een half jaar digitale tv en geen extra pakketten.  Je mag de mijne hebben, ik overweeg om over te stappen naar satelliet...  ;D

ccpl

Sat heb ik al... in blijde verwachting van de DM 8000 ;-)

ACQUA

Ik zou alleen moeten weten ofdat er bij sat ook zoveel compressieproblemen zijn zoals bij digitale tv via kabel.

Bornin7ty2

Quote from: Bengbeng on December 22, 2007, 18:55:25
Daar word je inderdaad een beetje maf van, we hebben in NL al anderhalf jaar HDTV via
de kabelaars, maar een DVR ho maar.  :(
UPC zou ergens in dit kwartaal met de HDTV DVR komen, maar is uitgesteld tot ergens in 2008.  >:(

Ik snap ook niet waarom er zo weinig HD DVR's te koop zijn, ik zoek al maanden een goeie om te gebruiken op Delta digitale tv.

Fico

Quote from: ACQUA on December 26, 2007, 21:10:55
Ik zou alleen moeten weten ofdat er bij sat ook zoveel compressieproblemen zijn zoals bij digitale tv via kabel.

Hangt sterk af van de provider...

Toppers, wat betreft beeldkwaliteit (beter dan Telenet Digital TV), zijn:
- ARD, ZDF en WDR via Astra 1
- BBC HD via Astra 2
- Luxe TV HD via EuroBird 1
- Euro1080 HD1 en EXQI, Anixe HD, Prosieben HD en Sat 1 HD via Astra 1

Nog zéér goed, maar zeker niet beter dan VTM of één via Telenet Digital TV:
- BBC en ITV via Astra 2
- RAI en Mediaset via HotBird

Iets minder dan VTM of één via Telenet Digital TV:
- één, Canvas, VTM, Ka2, NED1, NED2, NED3, .... via Astra 1

Véél slechter dan via Telenet Digital TV:
- Eurosport, MTV, ...

Als ik een bepaald TV kanaal voor je moet uittesten laat je me het maar weten ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ACQUA

Dan blijf ik nog even bij de kabel denk ik, toch erg als alles zo hard gecomprimeerd wordt. Kwaliteit is toch belangrijk of niet???

mikeske

zo, 10 min geleden dit topic gezien en direct besteld  ;D

8 januari is hij er  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Fico

Quote from: ACQUA on December 27, 2007, 14:27:10
Dan blijf ik nog even bij de kabel denk ik, toch erg als alles zo hard gecomprimeerd wordt. Kwaliteit is toch belangrijk of niet???

Zeker weten!

Bovendien heb je de interactiviteit, etc...

Ik zou alleen satelliet overwegen indien je:
- échte integratie wil van digital TV met een HTPC
- absoluut zelf je satellite HD PVR wil kiezen (om eventueel zelf HD opnames te maken die je op een extern medium kan bewaren)
- naar TV kanalen wil kijken die je niet via de kabel kan ontvangen (RAI 2&3, Mediaset, HD1, BBC HD, BBC 3&4, ITV, RTL 102.5, etc...)

Ben nu wel eens benieuwd met welke HD aanbod TV Vlaanderen nu op de markt gaat komen
- :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500