Het POPCORNHOUR topic A100 / A110

Gestart door Kjelt, november 25, 2007, 21:10:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neptune

Citaat van: Audioloog op januari 10, 2009, 14:28:02
Beide situaties die je beschrijft doen het bij mij gewoon prima hoor met de PCH ....
Net nog even geprobeerd met een mkv van tropic thunder. Maatje van me had gister zn tvix mee waar er dus subs tevoorschijnkwamen die in de mkv zitten.
De popcorn hour lukt het niet om die subs tevoorschijn te toveren... Dus ik begrijp niet hoe dit wel kan...ik heb de laatste firmware erop.
En subs selecteren gaat ook niet zo handig dus, je kan NIET zoeken naar subs op je hdd zoals op de tvix wel kan.
Pijltje naar beneden met subtitle geeft bij mij een aantal opties van OFF tot letterhoogte en kleur etc. maar subs verschijnen er niet mee...
Waar kan dit aan liggen. Kan iemand anders dit ook nog testen?
zet hier iets neer

JeKa

Citaat van: neptune op januari 10, 2009, 20:12:46
Net nog even geprobeerd met een mkv van tropic thunder. Maatje van me had gister zn tvix mee waar er dus subs tevoorschijnkwamen die in de mkv zitten.
De popcorn hour lukt het niet om die subs tevoorschijn te toveren... Dus ik begrijp niet hoe dit wel kan...ik heb de laatste firmware erop.
En subs selecteren gaat ook niet zo handig dus, je kan NIET zoeken naar subs op je hdd zoals op de tvix wel kan.
Pijltje naar beneden met subtitle geeft bij mij een aantal opties van OFF tot letterhoogte en kleur etc. maar subs verschijnen er niet mee...
Waar kan dit aan liggen. Kan iemand anders dit ook nog testen?


Heb je het met meerder films en subs geprobeerd?

riwi

Citaat van: neptune op januari 10, 2009, 20:12:46
Pijltje naar beneden met subtitle geeft bij mij een aantal opties van OFF tot letterhoogte en kleur etc. maar subs verschijnen er niet mee...
Waar kan dit aan liggen. Kan iemand anders dit ook nog testen?

Als je OFF ziet nogmaals op de subtitle knop drukken zo wip je door de beschikbare subtitels heen.

Sullivan

Citaat van: riwi op januari 10, 2009, 20:20:15
Als je OFF ziet nogmaals op de subtitle knop drukken zo wip je door de beschikbare subtitels heen.
Bij mijn A110 niet. Met de subtitle knop blader je door de mogelijkheden (taal/grootte/kleur/positie) en met de pijltjes links rechts verander je de waarde voor die selectie.

neptune

Citaat van: Sullivan op januari 10, 2009, 21:02:09
Bij mijn A110 niet. Met de subtitle knop blader je door de mogelijkheden (taal/grootte/kleur/positie) en met de pijltjes links rechts verander je de waarde voor die selectie.
Bedankt Sullivan bij mijn a100 werkt het dus ook zo!
:)
zet hier iets neer

riwi

Citaat van: Sullivan op januari 10, 2009, 21:02:09
Bij mijn A110 niet. Met de subtitle knop blader je door de mogelijkheden (taal/grootte/kleur/positie) en met de pijltjes links rechts verander je de waarde voor die selectie.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de A100 al even niet meer en was het vergeten. Bij de tvix (oude firmware) wandel je met de subtitle knop door de talen heen. Met de nieuwe firmwares krijg je een menutje waar je de taal kan kiezen (of OFF).

christa

De PCH heeft een FTP server. En via ftp is de transfer rate tussen PC en PCH twee keer zo snel dan tov Samba. Op de FTP server van de PCH kun je inloggen met een ftp client. Ikzelf gebruik Filezilla. Freeware en eenvoudig.

Installeer Filezilla. Kies Bestand -> Site beheer. Kies de knop "Nieuwe site", verander de naam van de nieuwe site in Popcornhour oid. Bij Host geeft het ip adres in van de PCH op je LAN, bijvoorbeeld 192.168.1.xxx; xxx is uiteraard het werkelijke laatste ip-nummer. Laat "Poort: " leeg. Servertype is FTP - File Transfer Protocol, inlogtype is normaal. Nu komt het: Gebruiker is ftpuser, wachtwoord is 1234. De rest leeg laten. Druk OK.

Kies dan Sitebeheer opnieuw of klik op de dropdown pijl van het meest linkse icoon en kies Popcornhour (of een de naam van de PCH die je hebt opgegeven). Als het goed is maakt Filezilla verbinding. Links zie je een explorer interface van je PC en rechts zie je een explorer interface van de menustructuur van de PCH. Kopieƫren van bestanden is gewoon sleur en pleur van de PC file structuur naar de PCH explorer menustructuur. Het werkt ook vice versa.

Succes!

dat is dus een probleem kies bestand b.v kan ik al niet vinden heb aan de bovenkant alleen file staan waar ik hem mee kan aanzetten maar geen nieuwe map kan maken dat kan ik niet vinden
zelfde geld voor samba wat ik in moet stellen op mijn xp snap ik niks van
ze hebben het over ga naar start waar zit dat tik dan nmt hostname wat is de hostname
ik heb hem bia een hub in de slaapkamer aangesloten hd materiaal lukt wel maar b.v dvd niet maar dat komt door myilhome
als ik hem via usb aansluit externe schijf loopt hij vast is het trouwens normaal dat het lampje wat aan gaat bij opstarten oranje is
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

limboconnect

Als mijn popcornhour een tijdje aanstaat dan gaat dus het oranje lampje voorop knipperen maar ook het groene lampje van de voeding.
Zou het niet kunnen zijn dat mijn externe voeding niet 100% is?

Dit gebeurd ook als ik de interne HD eruit haal.

Sanyo PLV-Z4
Proluxx scherm
Onkyo TX-SR805
B&W AS600
Dreambox 7025
Xbox HDef
Samsung 40C550
Foxconn NT-a3500
Beovox RL 1000

CineSmurf

En toen ik 'm vanochtend aanzette, kon mijn PC de netwerkdrive wel ineens vinden....

Volgende stap: torrents aan de gang krijgen.  :thumbs-up:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

hifiman

Weet iemand trouwens of indien de digitale spdif uitgang aktief is er ook signaal op de analoge stereo uitgangen staat?

neptune

Bij mij heeft de PCH een tijdje 'vreemd' gedaan doordat de interne hdd los was geraakt...
zet hier iets neer

neptune

Als ik op de pch via network browser naar een werkgroep ga genaamd workgroup die ik op mijn osx pc heb gemaakt vind hij wel printers :notify:maar geen mappen met files.
Ik heb op osx windows bestandsdeling aangezet. Hoe kan je echte mappen delen zodat ik ze in de pch kan vinden?

zet hier iets neer

Sullivan

Citaat van: neptune op januari 11, 2009, 16:41:45
Als ik op de pch via network browser naar een werkgroep ga genaamd workgroup die ik op mijn osx pc heb gemaakt vind hij wel printers :notify:maar geen mappen met files.
Ik heb op osx windows bestandsdeling aangezet. Hoe kan je echte mappen delen zodat ik ze in de pch kan vinden?

Heb je het al via NFS geprobeerd?

CineSmurf

Sommige torrents downloaden hier prima, maar bijvoorbeeld de torrents van HDBITS kan de PCH geen peers vinden (terwijl er zat zijn). Iemand een idee wat daar aan de hand kan zijn?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MovieMax

Citaatdat is dus een probleem kies bestand b.v kan ik al niet vinden heb aan de bovenkant alleen file staan waar ik hem mee kan aanzetten maar geen nieuwe map kan maken dat kan ik niet vinden
Ik doe alles vanuit filezilla, ook nieuwe mappen aanmaken. Om z'n minst moet je al contact hebben met de PCH, dwz je moet hebben ingelogd in de PCH met filezilla. Dan moet je links en rechts in de directory structuur de juiste doel en bron directory selecteren. Een nieuwe directory aanmaken is met de rechter muis knop op de directory klikken. Dan verschijnt er een optie menu waarmee je een nieuwe map kunt maken. Files selecteren doe je door een directory te openen net zoals in de normale windows explorer. 

Citaatzelfde geld voor samba wat ik in moet stellen op mijn xp snap ik niks van

Samba is een open source file netwerk protocol om files te delen over een netwerk. Windows kan hiermee files aan op een Linux machine zoals je PCH.
Je hoeft hiervoor nix op je PC in te stellen. Al het werk wordt gedaan door de samba server op je PCH. Net zoals met FTP log je met je PC hierop in.

Citaatze hebben het over ga naar start waar zit dat tik dan nmt hostname wat is de hostname
Start is de windows start in de linker beneden hoek op je taakbalk van je windows pc.



Kies dan "Run" of in het Nederlands "Uitvoeren" en type dan in \\192.168.1.xxx
xxx is weer het laatste nummer van het IP adres van de PCH. Met hostname wordt nix anders bedoeld dan het ip adres + netwerk gedeelde directories van de Samba server op de PCH. Als er een user + password wordt gevraagd is dit "nmt" en "1234", kleine letters en zonder "".

Het wordt uitgelegd in de quick start guide die bij de PCH zit onder het hoofdstuk NAS (SMB server). RTFM (Read The Freakin Manual). Als dit alles niet werkt probeer dan \\192.168.1.xxx\share


Citaatik heb hem bia een hub in de slaapkamer aangesloten hd materiaal lukt wel maar b.v dvd niet maar dat komt door myilhome
als ik hem via usb aansluit externe schijf loopt hij vast is het trouwens normaal dat het lampje wat aan gaat bij opstarten oranje is
Ik heb geen ervaring met usb HD's. Probeer het eens met een USB memory stick. Ik heb complete DVD dir's naar de interne HD gekopieerd en dat ging goed.

@Cinesmurf
De transfer torrent client van de PCH wordt door sommige torrent trackers gebanished. De torrent client http://<NMT IP ADDRESS>:8088 werkt wel op de "piratenbaai".
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

limboconnect

Citaat van: limboconnect op januari 11, 2009, 10:02:52
Als mijn popcornhour een tijdje aanstaat dan gaat dus het oranje lampje voorop knipperen maar ook het groene lampje van de voeding.
Zou het niet kunnen zijn dat mijn externe voeding niet 100% is?

Dit gebeurd ook als ik de interne HD eruit haal.

Heb de fout gevonden het lag inderdaad aan de power adapter die na 5 tot 10 min opeens het voltage liet zakken.
Hierdoor werkte de popcorn niet meer naar behoren.
Door een vervangende power adapter toegepast te hebben is het probleem opgelost.

Misschien dat dit bij meerdere mensen problemen veroorzaakt?
Doordat ik veel popcorns zie die niet goed functioneren op diverse forums.

Sanyo PLV-Z4
Proluxx scherm
Onkyo TX-SR805
B&W AS600
Dreambox 7025
Xbox HDef
Samsung 40C550
Foxconn NT-a3500
Beovox RL 1000

christa

moviemax bedankt voor de antwoorden heb de server ingesteld maar met test houd schijnbaar mijn router of firewall iets tegen dus moet ik nog uitzoeken hoe dat werkt want je moet een extern ip adres invullen maar weet niet welke dat is
moet ik ook nog wat instellen bij de popcorn hour?

via usb werkt alles nu wel

waar hebben jullie de tv instelling opstaan heb een fullhd beamer en tv en heb hem nu op 1080p 50hz staan of is 60 beter
en waarop kan ik de geluidsinstelling het beste zetten
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

royz

ik heb eignelijk niet zoveel verstand van Hz en beamers, maar op welke output zetten jullie je popcorn voor het beste resultaat? je kan bij de popcorn geloof ik uit 4 verschillende 1080p's selecteren en mijn beamer ondersteund ze allemaal.

iemand?  ;D

Sullivan

#1393
Citaat van: royz op januari 12, 2009, 11:18:09
ik heb eignelijk niet zoveel verstand van Hz en beamers, maar op welke output zetten jullie je popcorn voor het beste resultaat? je kan bij de popcorn geloof ik uit 4 verschillende 1080p's selecteren en mijn beamer ondersteund ze allemaal.

iemand?  ;D

Afhankelijk van je bron (film). Als dit een blu-ray rip is zal het meestal 23,976 zijn. Er zit ook een auto stand op, maar die werkt (nog) niet goed bij mij.

royz

maar jullie veranderen niet constant de output per film op je popcorn neem ik aan toch?

Sullivan

Citaat van: royz op januari 12, 2009, 11:27:12
maar jullie veranderen niet constant de output per film op je popcorn neem ik aan toch?
Helaas moet dat wel omdat die auto functie niet goed werkt.

JeKa

Voor de mensen die hun PCH hebben gecustomized is dit misschien wel een leuk topic.

reza

Citaat van: Sullivan op januari 12, 2009, 11:36:49
Helaas moet dat wel omdat die auto functie niet goed werkt.




Zie jij veel verschil dan tussen bv 60hrz of 23hrz?
Ik laat alles op 23hrz staan. Ik ga zeker niet elke keer veranderen, zeker als je het niet of bijna
niet kan zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sullivan

Citaat van: reza op januari 12, 2009, 15:10:18
Zie jij veel verschil dan tussen bv 60hrz of 23hrz?
Ik laat alles op 23hrz staan. Ik ga zeker niet elke keer veranderen, zeker als je het niet of bijna
niet kan zien.
'moeten' was een groot woord, maar ik zie dat inderdaad, dus verander ik het wel. Maar ik heb de PCH nog maar heel kort en mijn meeste films zijn 23,976.

Een paar andere vragen:
- Hoe spelen jullie Blu-ray rips af. Ik had ergens gelezen dat je zelf de groottste file moet opzoeken. Dit is natuurlijk sowieso een groot nadeel. Maar soms begint de film niet bij de grootste, maar een paar files terug. Alleen als ik deze kies dan stopt hij na het spelen van die file. 'Repeat all' heb ik geprobeerd, maar dan herhaalt ie alleen de gekozen file.

- Hebben jullie ook soms dat na het stoppen van een film de PCH op standby gaat?

- Ik heb als ik op home druk dat de 'wacht-cirkel' best wel lang blijft draaien. Ik heb het gevoel dat hij op het netwerk zoekt naar ???. Mijn NFS share werkt gewoon goed en deze toont hij altijd keurig. Ik heb geen (usb) HDD. Hebben jullie dit ook?

mvg,
Frank

TheSpeedSkater

BR afspelen is inderdaad niet optimaal. Tot nu toe zoeken naar de grootste file heeft mij altijd de film gebracht. Via het audio knopje kun je verschillende audio streams selecteren. Subs werken niet. Dan is de Dune toch een beter apparaat, maar wel meteen een stuk duurder.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog