DTS: Een exotische subwoofer --> Klaar!

Started by Interficior, October 25, 2007, 16:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Interficior

Take it or lease it

tiptop

 Van de week kan ie al hier weer getest worden hoor ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

[email protected]

erg mooie afwerking, mag ook hier getest worden
ik zoek nog een leuke subwoofer daar ik mijn eigen monolith in de verkoop gooi ::)

fgroen

Quote from: [email protected] on November 20, 2007, 16:28:22
erg mooie afwerking, mag ook hier getest worden
ik zoek nog een leuke subwoofer daar ik mijn eigen monolith in de verkoop gooi ::)

Je zou zeggen dat je erin handelt.  :P
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikekiwi

Impressive!!! Welke lijmsoort gebruik je om het leer te lijmen?

tiptop

Quote from: fgroen on November 20, 2007, 18:50:46
Je zou zeggen dat je erin handelt.  :P
Misschien is dat dan ook zo ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

#108
Quote from: mikekiwi on November 20, 2007, 19:27:10
Impressive!!! Welke lijmsoort gebruik je om het leer te lijmen?
Bison Tix (De druiperige contactlijm), niet de neopreen gel. De laatste kun je ook gebruiken (heb ikj bij die van BOUBOU gedaan), maar deze kun je kwasten, en is derhalve handiger.
QuoteMisschien is dat dan ook zo ;)
Ik zie mezelf niet als een handelaar erin. :)
Edit: Bovendien ging het volgens mij over Ralf. :)
Take it or lease it

[email protected]

klopt, dat ging over mij
en ik blijf naast de verkoop van subs toch een zelfbouwer, alleen niet zo extreem als hier
iedere keer weer jet geval is, afwerking is van zeer hoog niveau en daar kan de fabrikant soms best een voorbeeld aan nemen, als je soms ziet waar die subkasten van gemaakt zijn

El Penumbra

Quote from: [email protected] on November 20, 2007, 19:56:06
klopt, dat ging over mij
en ik blijf naast de verkoop van subs toch een zelfbouwer, alleen niet zo extreem als hier
iedere keer weer jet geval is, afwerking is van zeer hoog niveau en daar kan de fabrikant soms best een voorbeeld aan nemen, als je soms ziet waar die subkasten van gemaakt zijn

Tja, prijs en kwaliteit liggen zo toch net effe anders. ;)

mikekiwi

Quote from: Interficior on November 20, 2007, 19:45:23
Bison Tix (De druiperige contactlijm), niet de neopreen gel. De laatste kun je ook gebruiken (heb ikj bij die van BOUBOU gedaan), maar deze kun je kwasten, en is derhalve handiger.

Duidelijk, dank je! En veel succes met de volgende stappen in dit project!

Interficior

Quote from: mikekiwi on November 20, 2007, 20:29:56
Duidelijk, dank je! En veel succes met de volgende laatste stappen in dit project!
;)

Dankje. :) Je bent altijd welkom hoor. (Ik was van die Aeon speakers, mocht je het vergeten zijn).
Take it or lease it

mikekiwi

Quote from: Interficior on November 20, 2007, 20:39:14
;)

Dankje. :) Je bent altijd welkom hoor. (Ik was van die Aeon speakers, mocht je het vergeten zijn).

Ik weet wie je bent Camiel, don't worry :)

Interficior

Haha oké.

Intussen heb ik net even het leer bijgesneden, het eind jaren '60 kapsel heeft ruim baan gemaakt voor een nette geschoren look. Strak, jong en dynamisch om het zo maar te zeggen.



Take it or lease it

eazyQ

Wat ziet dat er goed uit, zoals al eerder gezegd, sommige fabrikanten kunnen hier nog een puntje aan zuigen.

Ben ook erg benieuwd naar de sound van deze sub.

fgroen

[offtopic = on]

Quote from: Interficior on November 20, 2007, 20:39:14

(Ik was van die Aeon speakers, mocht je het vergeten zijn).

Was daar niet een draadje van??? Ik kan het op het HT forum niet vinden.

[/offtopic = off]
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Nee, daar was geen draadje van op het HTForum. :)

Misschien als ze helemaal afgebakken zijn, dat ze nog een draadje krijgen. Nu is het nog in de 'cooking-phase', om het zo te zeggen.
Take it or lease it

El Penumbra

Quote from: Tim Radges on November 21, 2007, 09:31:11
Wat ziet dat er goed uit, zoals al eerder gezegd, sommige fabrikanten kunnen hier nog een puntje aan zuigen.

Ben ook erg benieuwd naar de sound van deze sub.

Dan kom je tzt een keer luisteren.

Hopelijk kun je dat met thuis een keer combineren... ;)

Interficior





Het onderste plaatje is een vrij nutteloze restauratie (ik heb er twee gedaan), maar toch is dat nét het stukkie extra. Als je niet weet wat er bedoelt wordt: gewoon een paar foto's terugkijken.
Take it or lease it

eazyQ

Quote from: El Penumbra on November 21, 2007, 18:51:16
Dan kom je tzt een keer luisteren.

Hopelijk kun je dat met thuis een keer combineren... ;)
ik denk dat dat wel een keer moet lukken en kunnen hoor ;) .

Interficior

#121
Even de binnenkant van de subwooferkast weer naar voren toveren hoor:



En dan nu...



Zoals je ziet sit het er best strak omheen, want hij blijft gewoon zitten. Hhet kan wel gewoon schuiven, maar als ik het zo zie komt er geen zwarte rand. Hij zit er niet helemaal overheengedrukt, dus hij ligt 'in het echt' wel gelijk met het oppervlak. ;)

Edit: Voor de zebranogeilo's: vanavond gaat het zebrano in de olie, dan krijg je een stuk diepte!
Take it or lease it

mikekiwi

zie ik nu een cirkelvormig randje in het hout? (van de frees). Ik hoop dat het op de foto erger lijkt dan het is, maar is zo ook weer weg te 'poetsen' natuurlijk... ziet er verder zeer netjes uit zo!

Interficior

Quote from: mikekiwi on November 22, 2007, 17:26:50
zie ik nu een cirkelvormig randje in het hout? (van de frees). Ik hoop dat het op de foto erger lijkt dan het is, maar is zo ook weer weg te 'poetsen' natuurlijk... ziet er verder zeer netjes uit zo!
Dit komt zo 'rauw' uit de frees. Het komt van het fout dat eronder lag, want ik ben bij de achterkant begonnen met frezen, om te voorkomen dat mijn mal ging krassen. Maar dit is een kwestie van bijschuren en weg.
Take it or lease it

El Penumbra

Quote from: Interficior on November 22, 2007, 17:22:34

Edit: Voor de zebranogeilo's: vanavond gaat het zebrano in de olie, dan krijg je een stuk diepte!

:-[