Welke plasma/LCD?

Started by aMUSEd, October 23, 2007, 21:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis N

Of het de helft is weet ik niet precies dat zal ook per model verschillend zijn, maar de verschillenc zijn zeker niet zo groot als de vermogens die opgegeven worden.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

aMUSEd

Quote from: Vincent on October 28, 2007, 22:35:53
Helaas geen LX want dat vindt de vrouw geen goed plan :(
Aan welk scherm zit je dan te denken?

aMUSEd

Quote from: Dennis N on October 28, 2007, 22:47:36
Of het de helft is weet ik niet precies dat zal ook per model verschillend zijn, maar de verschillenc zijn zeker niet zo groot als de vermogens die opgegeven worden.
Gevonden! Op de site van panasonic staat:
Energieverbruik = 569 Watt
Normaal energieverbruik (verondersteld bij normaal kijkgedrag) = 425 Watt
Een stuk minder maar nog steeds behoorlijk wat(t).

Dennis N

Tja het licht eraan wat(t) je wilt, mij is het het wel waard , plasma is nou eenmaal mooier, en als je minder stroom wilt verbruiken kan je beter uit het raam gaan kijken (dat is pas full HD) ;D >:D

Grt

Dennis
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Bengbeng

Quote from: Vincent on October 28, 2007, 22:35:53
Ben ik ook benieuwd naar waar je dat hebt gezien... ? Met de beste wil van de wereld kan ik een Panasonic niet zo krijgen als een Pioneer. Qua scherpte scheelt het idd niet gek veel.

Dat bedoelde ik ook, qua beeldscherpte vond ik de Panny niet onderdoen.

(de vergelijking heb ik gemaakt bij Correct in R'dam).
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Robbert54

de panny heeft dan wel weer de lelijke matte glasplaat. ik denk dat de samsung ook zeker een goede keus zal zijn.

het tv signaal maakt wel ook nog uit met digitale tv. aangezien die ook nog maar in 576i uitstuurt. hier is de pioneer denk ik toch het beste in. maar denk dat de nieuwe generatie van panny hier niet voor onder zal doen.

qua verbruik zit de panny idd heel hoog. veel te hoog naar mijn mening, maar dit is wel het piekvermogen natuurlijk, dus bij een compleet wit beeld.

nog een pluspunt van de panny is trouwens dat hij, als ik het goed heb, een bijgeluiden heeft. maar misschien dat bengbeng daar wat meer over kan zeggen. mijn pio heeft heel soms namelijk nog wel een lichte brom. maar dit is denk ik wel te verhelpen met een modificatie.

en je zei dat je vond dat een full hd lcd er scherper uitziet. en daar heb je gelijk in. maar let dan  maar eens goed op ogen bijv. scherper is niet altijd beter. het kan daardoor ook heel fake overkomen. de glasplaat maakt een plasma wat minder scherp, maar zorgt wel voor veel warmere kleuren en veel meer diepte in het beeld.  neem anders een keer je ps3 met je favoriete spel en een film op blu-ray en een film op dvd mee naar een zaak en sluit m aan op de tv's die jij interressant vind. en ga dan wel op de afstand staan hoe jij thuis tv kijkt. en doe dan voor de zekerheid 1 stapje naar voren en kijk wat jij het mooist vind.

mag ik vragen wat je maximale budget is?? misschien is het nog waard om te wachten op de g11 van panny. die moet ook erg goed worden.

groeten Robbert
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

sandervg

Quote from: cip54 on October 29, 2007, 01:32:40
het tv signaal maakt wel ook nog uit met digitale tv. aangezien die ook nog maar in 576i uitstuurt. hier is de pioneer denk ik toch het beste in. maar denk dat de nieuwe generatie van panny hier niet voor onder zal doen.
Volgens mij dit probleem van de Samsung (dus slechte handling van SD TV signalen) op te lossen door het door een ander component te laten scalen / deinterlacen (bv. HTPC, scaler etc.). Klopt dat?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PjotrrrNL

De 42PV70 heeft geen matte glasplaat zoals de Full HD modellen, is inderdaad superstil, geen enkele brom en heeft als enige plasma ook geen ventilators maar passieve koelribben....

aMUSEd

Quote from: Bengbeng on October 29, 2007, 00:29:11
(de vergelijking heb ik gemaakt bij Correct in R'dam).
Daar heb ik ze ook vergeleken.

Quote from: cip54 on October 29, 2007, 01:32:40
qua verbruik zit de panny idd heel hoog. veel te hoog naar mijn mening, maar dit is wel het piekvermogen natuurlijk, dus bij een compleet wit beeld.
De samsung gebruikt nog meer energie.. maar het opgegeven getal zal ook wel het niveau bij volledige helderheid zijn.

Quote from: cip54 on October 29, 2007, 01:32:40
mag ik vragen wat je maximale budget is?? misschien is het nog waard om te wachten op de g11 van panny. die moet ook erg goed worden.
2500 euro. Wanneer komen de nieuwe schermen van panasonic ongeveer uit?
Wat verwacht jij dat verbeterd wordt met G11 tov de G10 schermen?

Robbert54

van wat ik heb gehoord moeten de G11 schermen bijna net zo goed worden als de pio's van dit moment. alleen met een veel interessantere prijs. ;D niet dat ik ooit spijt heb gehad met wat ik heb betaald voor mijn pio (behalve bijna toen ie fresh uit the box kwam) denk trouwens niet dat de prijzen van pioneer nog erg omlaag zullen gaan aangezien pio zich op de markt wil zetten als een premium brand.

maar ff terug naar de panasonic. ik hoop dat de nieuwe serie niet meer die matte glasplaat zal hebben en denk dat de 24p ondersteuning beter zal worden. en de blacklevels zullen oog nog wel weer wat verbeterd worden. en dan ook gelijk de kleurechtheid.

volgens mij was het iets van februari ofzo? durf ik je niet met zekerheid te zeggen. er is verder nog niks bekend over de G11 behalve dan dat ie in de buurt moet komen van de pio 8G.

ik zou als ik u was toch gaan voor een panasonic. ik denk dat samsung en panny zo dicht bij elkaar liggen dat het alleen nog een kwestie is van smaak.. en ik vind de panny er wel wat strakker en duurzamer uitzien. alleen jammer van dat matte scherm. dus ik zou niet voor full hd gaan, want ik vind dat matte scherm echt verschrikkelijk! en als ik u was zou ik ze nog even testen op de blacklevels. welke de meeste schaduwdetail weergeeft enzo. maar let wel op dat het niet te overdreven moet worden. (te licht is ook niet mooi)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Quote from: cip54 on October 30, 2007, 03:16:25
alleen jammer van dat matte scherm. dus ik zou niet voor full hd gaan, want ik vind dat matte scherm echt verschrikkelijk!
Bedankt voor de info. Het matte scherm is me helemaal niet opgevallen. Maar het verklaart misschien wel waarom ik de pana er een beetje soft uit vond zien.. misschien is de sammy in dat opzicht een betere keus.
Omdat ik het scherm wil gebruiken icm de PS3 wil ik eigenlijk wel voor full hd gaan.. puur gevoelsmatig want de hdready 428 van pioneer had, na de 508d, het mooiste beeld.

Robbert54

Quote from: aMUSEd on October 30, 2007, 21:56:58
de hdready 428 van pioneer had, na de 508d, het mooiste beeld.

;D ja prachtig beeld he! ik snap wat je bedoelt met gevoelsmatig, maar je moet echt rekening houden met je afstand dan is full-HD en HD-ready gewoon te verwaarlozen. kun je net zo goed een HD-ready scherm halen en een heel wat blu-ray films en spellen voor dezelfde prijs als een full-HD. full hd is dan misschien wel de toekomst. maar dan meer voor als je groot wilt kijken en dichtbij wilt zitten. en games zijn tegenwoordig nog bijna alleen maar HD-ready.

en over het algemeen kan een HD-ready scherm beter omgaan met SD signalen en ziet DVD er ook gewoon wat beter uit.. behalve bij de LX natuurlijk maar das dan ook een SUPERRRRR SCHERM!! en belachelijk duur.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PjotrrrNL

Inderdaad, gwoon een 42PV70 halen of wachten tot Panasonic (rond maart/april) met de nieuwe modellen komt...

aMUSEd

Quote from: cip54 on October 31, 2007, 03:32:31
;D ja prachtig beeld he! ik snap wat je bedoelt met gevoelsmatig, maar je moet echt rekening houden met je afstand dan is full-HD en HD-ready gewoon te verwaarlozen. kun je net zo goed een HD-ready scherm halen en een heel wat blu-ray films en spellen voor dezelfde prijs als een full-HD. full hd is dan misschien wel de toekomst. maar dan meer voor als je groot wilt kijken en dichtbij wilt zitten. en games zijn tegenwoordig nog bijna alleen maar HD-ready.
Het scherm moet voorlopig blijven hangen.. dus kijk ik graag wat verder de toekomst in wanneer het specs aangaat.

Robbert54

ja doe ik ook maar met zo'n afstand maakt het niet meer uit. blijft natuurlijk je eigen keus maar ga je niet blindstaren op full-HD.je kunt zo ook weer aardig wat geld besparen natuurlijk. ga gewoon naar een winkel waar een hd en een full hd (van dezelfde kwaliteit natuurlijk) naast elkaar staan. ga op 4.5 meter zitten en kijk of je verschil ziet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Quote from: cip54 on November  1, 2007, 01:58:20
ga gewoon naar een winkel waar een hd en een full hd (van dezelfde kwaliteit natuurlijk) naast elkaar staan. ga op 4.5 meter zitten en kijk of je verschil ziet.
Tussen de 508XD en de LX508D zie ik duidelijk verschil in detaillering.. of vergelijk ik hier appels en peren?

Vincent

Quote from: aMUSEd on November  1, 2007, 12:15:31
Tussen de 508XD en de LX508D zie ik duidelijk verschil in detaillering.. of vergelijk ik hier appels en peren?

Niet helemaal.. Alleen deze schermen zitten natuurlijk wel in een andere prijsrange. Pioneer heeft een ontzettend
goede scaler in de LX modellen gelepeld en daar zit ook een groot deel van het prijsverschil in.

aMUSEd

Gisteren eens uitgebreid naar een (niet helemaa ingespeelde) Panasonic 42PV70 gekeken icm sateliet, dvd, blueray en PS3 games.
Voor het geld lijkt me dit scherm een no-brainer. Ok, de Pioneer 428 is duidelijk weer een stap beter maar deze is ook ruim 2x zo duur.
De enige minpunten voor mij waren geen geweldige zwartweergave/detaillering en judder icm blueray.. beide niet hinderlijk overigens.
Mocht de tv er binnenkort toch echt mee ophouden (problemen lijken nu weer weg  :-X) dan denk ik erover om de 42PV70 te kopen en te upgraden zodra er 'compromis-arme' (50"/full-hd/correcte weergave van 24fps/laag energieverbruik/goed doordacht ontwerp) en betaalbare schermen op de markt komen ( mogelijk nieuwe serie van Panasonic ;D).

wasbeer2006

Ik heb zelf de samsung le46 lcd die je noemt, prima LCD. De rest heb ik nooit goed gezien dus daar kan ik geen ordeel over geven.
Je praat allleen of 100hz en dat is ie niet. Het 100Hz verschil zag ik alleen bij hel donkere zwarte films bv batman, bij normale kleuren zag ik geen verschil en het was me de meerprijs van € 700 niet waard.

Wat ik vooral erg fijn vind is dat je per bron het beeld kan instellen (wellicht hebben de andere dat ook)

Ik zit op 4m40 en zou zeker geen 50" willen.
Bij normale TV vind ik het echt te groot!Bij een film om het even.

TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

ajbeefde

Quote from: aMUSEd on October 28, 2007, 22:53:41
Gevonden! Op de site van panasonic staat:
Energieverbruik = 569 Watt
Normaal energieverbruik (verondersteld bij normaal kijkgedrag) = 425 Watt
Een stuk minder maar nog steeds behoorlijk wat(t).

Ik liep vandaag bij de Praxis, hadden ze zo'n fiets om thuis te trainen in de aanbieding, dynamo er op, scherm aansluiten en je bent klaar  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

aMUSEd

#70
Quote from: wasbeer2006 on November  4, 2007, 17:33:45
Ik zit op 4m40 en zou zeker geen 50" willen.
Bij normale TV vind ik het echt te groot!Bij een film om het even.
Ik ben er nog niet uit wat het formaat moet zijn.. 42" verliest z'n 'magie' na een uur, maar mogelijk is het nieuws op 50" een beetje overkill ;D

Quote from: ajbalmere on November  4, 2007, 17:37:33
Ik liep vandaag bij de Praxis, hadden ze zo'n fiets om thuis te trainen in de aanbieding, dynamo er op, scherm aansluiten en je bent klaar  ;D
Als jij komt trappen zie ik niet veel problemen met het idee ;)

Robbert54

denk dat je snel spijt krijgt van een 42" hoor. zeker op uw afstand. doe anders eens wat de meesten hier doen. maak van karton een maquette van een 42" en van een 50" hang die op. ga zitten en kijk of u het "beeld" al dan niet te groot of te klein vind :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Quote from: cip54 on November  5, 2007, 01:37:44
denk dat je snel spijt krijgt van een 42" hoor. zeker op uw afstand. doe anders eens wat de meesten hier doen. maak van karton een maquette van een 42" en van een 50" hang die op. ga zitten en kijk of u het "beeld" al dan niet te groot of te klein vind :D
dat is helemaal geen gek idee, thx!

mariolino

Ik zit nu op 3,20 meter en ben overgeschakeld van een 42PV70 naar een 50PZ70 en dat bevalt me zeer goed.
De matte glasplaat ben je snel gewoon, het kijkt iets rustiger terwijl de beeldkwaleiteit zeker niet minder is.


wasbeer2006

een 50" op 3,20. Hallo he! zo breed(beeld) zijn mijnogen niet eens. Heb jij geen pijn in je nek na het kijken van een potje tennis ;)

Nou ja ieder zijn smaak natuurlijk, maar ze hebben mij wel eens verteld dat je minimaal 3 x de beelddiogonaal ervan moet zitten voor een goed beeld en juiste kleuren.

Wel mooi bij een film 50"!
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear