Vista SP1 via Windows update....

Started by Raphie, October 13, 2007, 09:25:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

#25
Quote from: Erik on October 27, 2007, 15:16:05
Vertel dat zou ik ook wel willen.
Volgens mij is bescherming van je zakelijke hd niet mogelijk omdat er altijd een verbinding is met je zakelijke schijf als de pc aanstaat. Ook al boot je met je rommel schijf. De enige manier is de zakelijke schijf uitzetten als je met de rommel schijf in de weer gaat. Een boot manager klinkt leuk, maar een beetje virus zou hier toch hier dwars doorheen moeten schrijven.
Als jij een andere manier weet, dus zonder fysiek schijven uit te zetten, wat nogal lastig is in de praktijk, hoor ik het graag.

Je heb gelijk, ik zal het zo duideijk mogelijk opschrijven hoe ik het heb gedaan.
Ik had 2 opstartschijven 1 zakelijk en 1 voor mijn "rotzooi" omgeving (testen, games etc je weet wel).
Zakelijk starte ik op van SCSI (extern), die ik fysiek "aan" moest zetten. Ik had 3 externe SCSI schijven en een DLT voor backup.
Als de SCSI "uit" staat starte ik op van SATA waarbij mijn zakelijke omgeving niet geinfecteer kan raken, duidelijk?
Dus een volledig gescheiden systeem op 1 computer.

Een ander middel zou kunnen zijn als je geen SCSI heb maar alleen bv 2 sata drives, door 1 schijf te gebruiken als "zakelijk" en de andere als "rotzooi".
Als je nu dus als "rotzooi" opstart zou je de "zakelijke" schijf in je Disk Management "uit" kunnen zetten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

riwi

Quote from: Kingpin on October 27, 2007, 14:55:32
Standaard XP of met SP2? zit nogal verschil in. Ik draai hier ook alles in Sata/raid .. geen probleem onder Vista.

Ik heb een gewone XP pro CD zonder SP geslipstreamed met SP2 en daarmee heb ik nu geinstalleerd, dat ging prima, maar had wel de AHCI Intel ICR9R drivers nodig op een diskette.

Voor mij is vista voorlopig afgelopen. 't is nu weg en het blijft ook weg, die 100 euro ben ik zo weer vergeten.
Als ik met OS installatie wil spelen heb ik nog wel een PC, maar dan speel ik liever met linux versies. Ik zie MS als noodzakelijk kwaad waar je jammer genoeg niet zonder kan.

Raphie

Ik heb écht 0,0 problemen met Vista (Ultimate x86 & x64) ik draai het hier in huis op 4 verschillende systemen. waarvan 2 met AHCI (gewoon de drivers gedurende de installatie mee installeren) soms heb ik het gevoel dat mensen het zichzelf gewoon te moeilijk maken met allerlei creatieve install scenario's. Gewoon niks geks doen, dan werkt het prima. En bij Vista vooral GEEN TWEAKS of OPTIMIZERS gebruiken. Die helpen het systeem vaak regelrecht om zeep.
JBL PRX Power!

Erik

Wat ik me eigenlijk afvraag. Vista zou alleen drivers toestaan die 100% door MS zijn goedgekeurd. Dus geen beta's in tegenstelling tot XP. Je kan ook gene vinkje aanstippen van doe toch maar op eigen risico.

Dus in theorie kunnen er geen problemen zijn met Vista.
Waar zit hier dan de angel?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Vista laat prima beta drivers installeren en niet WHQL drivers. je krijgt dan zo'n mooi rood scherm, waarop je op continue klikt en dan gaat ie gewoon verder. ?!?
JBL PRX Power!

Erik

Oh dat was nou juist de kracht, geen halfbakken drivers toestaan ook al wil de gebruiker dat. Dat was ooit in ieder geval de bedoeling, niet slim van MS.
Ja dan verbaast het me niet dat de helft niet werkt. XP kennen we wel, maar Vista is zo nieuw en lastig, daar schrijf je niet even een 100% goede driver voor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dmeerpa

Ik heb tot nu toe nog maar één probleemke met Vista, en dat is dat mijn Wifi niet meer werkt wanneer de PC uit slaapstand komt. Ik moet dan gewoon even herconnecteren en dan is het opgelost. Ik installeer wel telkens alle laatste drivers van mijn hardware. Ik heb wel een maand of 10 terug alle hardware vervangen om Vista deftig te kunnen draaien en omdat mijn werkgever mij voor 1000€ sponserde ::)

Ik haal dan ook een mooie 5,3 systeem rating in Vista.  :P

Alle Games die ik heb geprobeerd werken ook Fifa 2007, Fifa 2008, Football Manager 2007, MotoGP, MS Fightsimulator X, Falcon 4 Allied Force...

Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup