Vista SP1 via Windows update....

Started by Raphie, October 13, 2007, 09:25:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

De beta is nu voor iedereen beschikbaar.  ;D

http://itsvista.com/2007/10/how-to-hack-windows-update-to-download-vista-sp1-beta/

Plak het volgende in een batchfile (run als admn) en run Windows Update
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@echo off
reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /v Beta1 /t REG_SZ /d

a2c3c14a-9586-4d37-9aaa-79fbd64069d2 /f
reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /v Beta1 /t

REG_SZ /d a2c3c14a-9586-4d37-9aaa-79fbd64069d2 /f
echo Vista SP1 registry key has been set. Please check for updates in Windows Update.
pause
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

Of even Vista SP1 Pack Beta uit de nieuwsgroepen downloaden...

Raphie

Ja, maar dan drai je nog steeds niet mee in het programma voor verdere updates ;)
JBL PRX Power!

Erik

Als je een legale versie hebt lijtk me sowieso niet slim om een beta uit een nieuwsgroep te halen. In het ergste geval haal je meer binnen dan een update
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

riwi

Wat krijg je dan met deze SP1? Is dit een service pack waarin dingen zitten die je niet via normale updates krijgt? Of kan ik beter wachten op de officiele release van dit SP1 pakket?

Ik heb sinds 2 weken een officiele vista premium draaien op een nieuwe PC en als ik de tevredenheid moet omschrijven kom ik niet veel verder dan hardgrondig vloeken. Ik denk zelfs dat ik er maar een illegale XP naast ga draaien via multiboot oid.

Aero ziet er wel grappig uit, maar vrijwel alle andere features vind ik zeer irritant en heb ik al zo veel mogelijk uit gezet (defender, UAC). Vrijwel geen enkel spel doet het op vista, echt te triest voor woorden. Heb voor meerdere honderden euros aan legale spellen waarvan alleen doom3 het nog doet. Als ik de licentie zou kunnen downgraden naar een XP licentie zou ik het onmiddellijk doen.

Erik

Goed vooronderzoek is dan ook altijd belangrijk, niet zomaar wat kopen omdat het nieuw is en de maker zegt dat je niet zonder kan ;)

Sterkte in ieder geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Inmiddels geinstalleerd....(Vistax86/32bits)
Hoop dat er hiermee een eind komt aan het regelmatig vastlopen van Windows Explorer (en soms het hele systeem).
Ook het vastlopen van geluid in videobestanden is een grote ergernis.

Erik

Oh en ik maar denken dat vista altijd al stabiel was ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Vista heeft zo zijn voor en nadelen...
Ik ben er nog niet uit of ik terug ga naar Xp of niet,

peterrr

Ik draai nu een maandje op vista, En ja de eerste week " heb ik de Heere vaak aan geroepen"  ;)

Maar na een algehele reset naar nul.. en daarna alles weer stapje voor stapje geinstalleerd.
Loopt het hier lekker en snel. (lijkt wel of het programma leert)
En als "vista" riep : Installeren met aanpassingen.... Heb ik geluisterd.
Ik heb veel aan de onderstaande site gehad en heb veel B.S uitgezet.

http://www.websonic.nl/pctips/pctips_windowsvista.php

Als ik nu op de computer van de kids met Xp zit ....wil ik Vista  ::)

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

riwi

Quote from: PjotrrrNL on October 13, 2007, 19:36:33
Vista heeft zo zijn voor en nadelen...

Noem eens een voordeel? Ik ben er nog geen tegengekomen.
Ik dacht dat je met vista altijd volledig 4G (of meer) kon aanspreken, maar dat is alleen met de 64bits versie. Ook dacht ik in mijn 'te vlotte' voorstudie dat de incompatibiliteit met games alleen op de 64bits versie van toepassing was, maar die is ook voor vista 32 bits.
Toevallig zag ik vanmiddag bij de MM dat Sega Rally wel voor vista is, en dat er zelfs games zijn die 'vista vereist' op de verpakking hebben staan. Misschien komt het nog goed  ;)

riwi

Ik ben gisteravond terug van vista naar XP gegaan. Jammer van die 100 euro voor vista. Er werkt best veel best goed in vista, maar de compatibiliteit kwa software is bedroevend.
Allerlei tools, programma's en spellen draaien gewoon niet en dat kan ik niet accepteren. Dus terug naar vertrouwd XP voor mij. Ik houd mijn hart vast als ze op het werk in januari met de uitrol van vista op de laptops beginnen...

Robbo

#12
Ik zit er ook sterk over te denken.   Maar ik heb de de aanschaf van Vista Ultimate ook alles (MB,CPU, videokaart, mem, case, voeding etc.)  nieuw aangeschaft en opzich werk het allemaal prima (HD-DVD/Blu-Ray, H264).

Ik wordt alleen zeer nijdig van die lange startup tijden (opstarten vanuit hibernate gaat vaak fout) en het constant rattelen van die harddisk.   En nu sinds kort heb ik het probleem dat ik Verkenner met hetzelfde path (bijv. E:\Download) niet 2x kan openen. Tenminste niet zolang er een Verkenner nog in hetzelfde path geopend staat.  Zucht.

Daarbij maakt mijn moederboard een hoogfrequente piep (al sinds het begin) wat redelijk irritant is.  Dus als ik die wil vervangen moet ik weer Microsoft bellen voor een nieuwe Vista key.  Wat ik al een keer eerder heb gedaan aangezien mijn eerste moederboard defect is gegaan.   Dus of ik uberhaupt een nieuwe key krijg is ook nog maar de vraag ?   

Iemand ervaring mee ?




Kingpin

Dat ligt niet aan Vista maar eerder aan de drivers die fabrikanten van hard/software niet op orde hebben  ::)

Hoe vaak ik wel geen personen tegenkom die Vista bagger vinden dat blijkt dat ze niet ff het config filetje van Microsoft hebben gedraaid om daadwerkelijk te kijken of hun machine wel Vista compatible is = 0 (zero).
Bij voorhand gewoon goede processor kopen en minimaal 2 gig met beetje videokaart dan draait Vista echt as een tierelier.

Ik draai hier ook Vista 64bit notabene, en alle programma's met uitzondering van een 50 euro kostende Mustek scannertje en Dock van SonyEricsson (worden geen Vista drivers meer voor geschreven) draait alles perfect (ja al een jaar !).
Ook games als DOD-Source, of Battlefield 2 draaien gewoon perfect.
[HINT]Bij games moet je ook gewoon als admin draaien (ivm UAC control etc) anders werkt het inderdaad meestal niet.[/HINT]
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

SisterOfMercy

Quote from: riwi on October 13, 2007, 14:58:27
Ik heb sinds 2 weken een officiele vista premium draaien op een nieuwe PC en als ik de tevredenheid moet omschrijven kom ik niet veel verder dan hardgrondig vloeken. Ik denk zelfs dat ik er maar een illegale XP naast ga draaien via multiboot oid.

Je hebt toch een vista licentie? Dan mag je gewoon legaal win XP draaien, net zoals je met een win XP licentie win 2k mag draaien.
The kissing and the colour come crashing down

Kingpin

Quote from: SisterOfMercy on October 26, 2007, 14:22:54
Je hebt toch een vista licentie? Dan mag je gewoon legaal win XP draaien, net zoals je met een win XP licentie win 2k mag draaien.

Wel in goede volgorde installeren !!! omdat ze geen zelfde boot hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

riwi

#16
Ik had ook nieuw spul aangeschaft a 1600 euro. C2D E6750, 4GB DDR2-800 geheugen, 8600gts kaart, 3x samsung sata2 500G, gigabyte p35-ds4, dure fans, voeding, kast en zalman koeler. Vista performance index 5.8 oid.
Op de doos van het moederbord staat dat ie 100% vista compatible is en volgens mij zijn de andere onderdelen ook vrij ruim gedimensioneerd.

Ik heb gewoon geformateerd, ik geloof niet in upgrade van een OS. Hoe kan je dan je vista home premium licentie ombuigen tot een WinXP pro ?

issues die ik had :
-oude gekocht games doen het niet : quake3, quake4, unreal tournament 2004, Colin mcRae etc. etc. etc. alleen doom3 deed het.
- vista blockt (via defender of UAC) de installatie van bepaalde essentiele moederbord drivers zodat kopieren via het gbit netwerk corrupte files opleverde (dit heb ik wel gefixed door defender en uac te killen)
- Defender blockt moederbord monitoring tools (temp, fan etc.)
- OutlookXP kan niet de user+password van m'n mailbak onthouden zodat je telkens opnieuw je psw moet invoeren.
- allerlei rip tools doen het niet of klagen.
- daemontools doet het niet
- ProntoEditNG doet het niet dus ik kan de Pronto niet meer beheren/bijwerken
- Snazio server software doet het niet
- scanner (HP) doet het niet
- lelijke grote iconen op de destop die niet kleiner te maken zijn. En Aero stelt niets voor : beetje seethrough balkjes verder niks.
- na een bios update kon ik gelijk weer microsoft bellen omdat de flutsoftware mij onmiddelijk beticht van oneigenlijk en illegaal gebruik.
De man van microsoft zei overigens dat het geen probleem was om vaker een code te vragen (omdat ik aangaf dat ik de volgende week wel weer aan de lijn zou hangen voor een nieuwe code tgv weer een nieuwe bios of andere hardware).

Lange opstart tijden had ik geen last van. Eigenlijk was vista al terug uit sleep mode als het LCD scherm was opgelicht. Ook in explorer ben ik wel 2x tegelijk in dezelfde folder geweest hoewel ik vrijwel nooit explorer gebruik maar altijd totalcommander voor filemanagement.

De installatie van XP ging ook niet helemaal vlekkeloos omdat ik natuurlijk voor AHCI+SATA drivers een diskette moest maken en er geen floppystation in de nieuwe PC zit  :D

De doorslag was toen een collega me vroeg : wat levert het nou eigenlijk op dat vista? Nou helemaal niets, alleen ellende eigenlijk. Voorlopig hou ik het bij XP.

SisterOfMercy

Quote from: riwi on October 26, 2007, 16:49:19
Ik heb gewoon geformateerd, ik geloof niet in upgrade van een OS. Hoe kan je dan je vista home premium licentie ombuigen tot een WinXP pro ?
Tsjonge, nou gewoon, vista er af.. winXP er op.. klaar..

Quote from: Kingpin on October 26, 2007, 15:42:46
Wel in goede volgorde installeren !!! omdat ze geen zelfde boot hebben.
Wie gaat er dan ook multibooten?  ::)
The kissing and the colour come crashing down

riwi

Quote from: SisterOfMercy on October 26, 2007, 16:56:00
Tsjonge, nou gewoon, vista er af.. winXP er op.. klaar..

Maar kan je dan je vista licentie code gebruiken om winxp pro te activeren? Dat zou wel handig zijn want dan heb ik toch nog iets aan die 109 euro die vista home premium kostte.

SisterOfMercy

Misschien, anders ergens een andere license key vandaan halen. Als je die één keer gebruikt en je vista versie met licentie netjes in de kast laat liggen zal 't allemaal wel loslopen. Of even microkrak bellen als je't helemaal officieel wilt doen.
The kissing and the colour come crashing down

Kingpin

#20
Quote from: SisterOfMercy on October 26, 2007, 16:56:00
Wie gaat er dan ook multibooten?  ::)

Ik !

1 voor zakelijk en 1 voor "normaal/games" gebruik.
In XP had ik dualboot, volledig onafhankelijk van elkaar (2 disks) ivm virussen (kan ik niet gebruiken in mijn zakelijke deel).
Dus alles "test"proggies deed ik op de andere boot, wel zo handig als er iets fout gaat  ;)

Nu in Vista gebruik ik User Accounts, waarbij het gedeelte "zakelijk" door admin permissions is afgesloten.
Het is een optie, alleen niet zo mooi als dualboot vindt ik.
En XP/Vista wil wel, maar kreeg ik niet voor elkaar. Eerst Vista geinstalleerd, dan XP ... ging niet, dus ook maar eens andersom gedaan en daar zag ie de dualboot ook al niet.
Ook niet met een bootmanager. Denk persoonlijk dat het door de 64bit versie icm met XP niet gaat.
Google maar eens om te zien hoeveel mensen daar problemen mee hebben.
Het duurde mij te lang om dit uit te zoeken ivm klanten voor mijn zaak, dus moest alles weer draaiende hebben binnen een bepaalde tijd  ::)

@Riwi: Met zoveel problemen als jij denk ik dat je pertinent iets niet goed doet.
En Sata drivers installeren bij install hoeft in de meeste gevallen niet, dit is afhankelijk van je mobo en gebruikte chipset! (daarom ga ik ook altijd voor Asus).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

riwi

Quote from: Kingpin on October 27, 2007, 11:15:08
@Riwi: Met zoveel problemen als jij denk ik dat je pertinent iets niet goed doet.
En Sata drivers installeren bij install hoeft in de meeste gevallen niet, dit is afhankelijk van je mobo en gebruikte chipset! (daarom ga ik ook altijd voor Asus).

Voor multi boot is het nodig (denk ik) dat je een bootmanager gebruikt die de XP partitie verstop voor de vista installatie en andersom. Dus echt gescheiden partities, met evt een gezamelijke data drive.

kwa niet goed doen ??? Vista draaide dus wel uiteindelijk, maar het is de compatibliteit met alles wat ik nodig heb waar op op stuk liep. En Vista blokt wel degelijk delen van het setup programma van het moeder bord (Gigabyte en Asus zijn gelijkwaardig volgens mij, echter dit was mijn eerste Gigabyte na een stuk of 10 Asus moederborden)

Als je goede sata performance wilt hebben (met alle features als command queueing en raid etc. ) moet je in de bios de Intel AHCI mode kiezen. Deze wordt door XP niet herkend (vista deed dat wel) standaard. Maar na het maken van een floppy en F6 drukken op het juiste moment liep XP weer als een tiet. Dit typ ik nu ook weer op de vertrouwde XP omgeving :) en hoef me niet meer voortdurend te ergeren aan de bemoeizuchtige microsoft zooi van vista.

Als je zakelijk en prive goed wilt scheiden moet je gewoon 2 PCs nemen. Mijn werk laptop (win2000  :D ) doe ik vrijwel niets non-work-related mee.

Robbo

Riwi,

Ik heb hetzelfde MB, met E4300, NVidia 7950GT, Samsung HDD en 2Gb DDR2800 maar heb de meeste van jou problemen niet.

Daemontools werkt prima;  ProntoEdit (de Marantz versie van 4 jaar oud) ook; Outlook (2007) geen problemen met wachtwoorden; temperatuur doe ik via CoreTemp en NVidia software.  Games speel ik niet veel, maar die ik geprobeerd heb (C&C, diverse TrackMania) doen het goed.

Met software is het wel zeer belangrijk dat je de laatste versies gebruikt!!  Wat je ook nog kunt proberen is een programma wat niet correct werkt de compabiliteits te wijzigen naar XP(programma icon-> eigenschappen/compatibiliteit -> compatibiliteitsmodus XPSp2)

Verder zet UAC uit.

Kingpin

Quote from: riwi on October 27, 2007, 12:30:31
Voor multi boot is het nodig (denk ik) dat je een bootmanager gebruikt die de XP partitie verstop voor de vista installatie en andersom. Dus echt gescheiden partities, met evt een gezamelijke data drive.

Een jaar geleden heb ik het geprobeert met diverse bootmanagers maar geen suc6, wegens tijdgebrek alleen Vista geinstalleerd welke tot nu toe nog steeds goed werkt.
Ik gebruik inderdaad gescheiden partities. Daarnaast backup ik elke week m'n werkdata op een aparte drive (vroeger DLT).
Het meeste waar mensen op Vista afgeven ligt toch niet echt aan Vista zelf, maar meer aan de drivers van fabrikanten.
Op dit moment zou dat toch haast geen issue meer zijn. Ik heb hier een dikke grafische plotter staan die werkt gewoon onder Vista, gewoon ff naar de site en de laatste Vista drivers downloaden.
Zo heb ik 8 USB devices aan mijn pc hangen die allemaal werken op 2 na (oud scannertje en de dock van SonyEricsson, maar goed dat weet ik dat daar geen Visa drivers meer voor worden geschreven, dus dat gaat niet werken, is dus geen fout van Vista!).

Quote
kwa niet goed doen ??? Vista draaide dus wel uiteindelijk, maar het is de compatibliteit met alles wat ik nodig heb waar op op stuk liep. En Vista blokt wel degelijk delen van het setup programma van het moeder bord

Zoals Robbo ook zegt, de UAC wil wel eens wat blokken. Hoewel ik dit alleen maar merk met grote bestanden.
Standaard staat deze wegens beveiliging bij mij altijd aan en heb werkelijk geen problemen.
Met games zou ik je aanraden om gewoon als admin te spelen omdat GameSpy e.d. standaard wordt geweigerd behalve bij admin, dit is waarschijnlijk ook jou probleem.
Bij mij werkt DOD-Source wel gewoon onder een ander account, maar Battlefield2 niet, deze moet ik runnen als admin en dan gaat het wel goed.

Quote
(Gigabyte en Asus zijn gelijkwaardig volgens mij, echter dit was mijn eerste Gigabyte na een stuk of 10 Asus moederborden)

Gigabyte is zeker niet slecht, maar persoonlijk blijf ik bij Asus, drivers altijd mooi up-2-date, goed degelijk ontwerp, weinig uitval.

Quote
Als je goede sata performance wilt hebben (met alle features als command queueing en raid etc. ) moet je in de bios de Intel AHCI mode kiezen. Deze wordt door XP niet herkend (vista deed dat wel) standaard. Maar na het maken van een floppy en F6 drukken op het juiste moment liep XP weer als een tiet. Dit typ ik nu ook weer op de vertrouwde XP omgeving :) en hoef me niet meer voortdurend te ergeren aan de bemoeizuchtige microsoft zooi van vista.

Standaard XP of met SP2? zit nogal verschil in. Ik draai hier ook alles in Sata/raid .. geen probleem onder Vista.

Quote
Als je zakelijk en prive goed wilt scheiden moet je gewoon 2 PCs nemen. Mijn werk laptop (win2000  :D ) doe ik vrijwel niets non-work-related mee.

Als reclamebureau moet ik wel met de tijd mee. websites bv kunnen onder ie6 en ie7 bv verschillend uitzien wanneer je niet goed programmeerd, om maar een voorbeeld te noemen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

#24
Quote from: Kingpin on October 27, 2007, 11:15:08
Ik !

1 voor zakelijk en 1 voor "normaal/games" gebruik.
In XP had ik dualboot, volledig onafhankelijk van elkaar (2 disks) ivm virussen (kan ik niet gebruiken in mijn zakelijke deel).
Dus alles "test"proggies deed ik op de andere boot, wel zo handig als er iets fout gaat  ;)
Vertel dat zou ik ook wel willen.
Volgens mij is bescherming van je zakelijke hd niet mogelijk omdat er altijd een verbinding is met je zakelijke schijf als de pc aanstaat. Ook al boot je met je rommel schijf. De enige manier is de zakelijke schijf uitzetten als je met de rommel schijf in de weer gaat. Een boot manager klinkt leuk, maar een beetje virus zou hier toch hier dwars doorheen moeten schrijven.
Als jij een andere manier weet, dus zonder fysiek schijven uit te zetten, wat nogal lastig is in de praktijk, hoor ik het graag.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill