TIPS EN TRUCS (verbetering beeld en geluid)

Started by Snowmaster, September 13, 2007, 23:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

#50
Quote from: Stefan S. on September 15, 2007, 00:06:30
Wat zou zoiets mogen kosten?
Uit mijn hoofd € 260 incl. douanerechten en BTW.

Ach ja ,de rest is bij mij al op orde (op de ISF na dan).
Het was een long shot dat opmerkelijk doel trof. :D

In beeld zie ik ook verbetering door gebruik van de Furutech RD-2 en de Nespa Pro.
Maar da's meer aan een speler dan  een scherm gerelateerd.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chulin

Quote from: westham on September 15, 2007, 19:10:48

ik heb inmiddels al een goede kabel besteld.
de VIABLUE 120db antennekabel




Hé, ziet het goed uit.
Heb je de kabel al getest?
En als ik vragen mag, hoeveel het kost en waar komt ie vandaan? MAG HET VIA PM  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

erwinh

Quote from: patrick_vdb on September 15, 2007, 19:05:59
Hoi,

@erwinh,

Ik ga niets afspreken maar reageer gewoon wanneer ik wil reageren. Ik zeg eigenlijk ook nergens in mijn eerdere reactie dat 'tweaken' allemaal onzin zou zijn noch doe ik een poging tot bashing.


Nee, Patrick dat suggereer ik ook niet. Het is meer een reactie naar aanleiding van andere topics waarin de hele discussie al heel snel verzand in een welles, nietes onzin of tweaken wel of niet zin heeft. Jou reactie na een vijftal reacties deed mij vermoeden dat de Tweak discussie al snel deze kant op zou gaan. Dat zou ik uitermate jammer vinden van het initiatief van Snowmaster. Blijf dus vooral inhoudelijk relevante zaken posten naar aanleiding van dit thema ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frank V.

Even een andere vraag. Kan iemand mij vertellen op welke resolutie ik het beste mijn DVD-speler (Marantz dv9500) kan instellen (576p of 720p) en idem voor mijn HD-decoder (Samsung DCB H360R)? TV is een pio 508XD. Klopt het dat bij lagere resolutie de TV automatisch upscaled?

ajbeefde

Quote from: erwinh on September 14, 2007, 17:23:12
Jij bent vast ook nog een newby voor wat betreft de beinvloedding van kabels op de kwaliteit van beeld en geluid  ^-^
Laten we voor dit topic gewoon afspreken dat iedereen die niet ziet in het tweaken van zijn set, lekker achter zijn plasma kruipt en van dit topic wegblijft. Ik wordt echt erg moe van die betweters die menen dat dat tweaken allemaal onzin is. Deze discussie is echt passé hoor. Op veel andere Als je het niets lijkt blijf je gewoon weg! ;D


Patrick een newby?  Leuk gevonden van iemand die in vergelijk net komt kijken op dit forum....  :)

Als het je niets lijkt blijf je juist niet weg maar geef je de feiten weer zodat de mede forummers alsnog de correcte informatie krijgen, hetgeen dit forum voor bedoeld is.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Ramius

Quote from: frank V. on September 16, 2007, 11:52:20
Even een andere vraag. Kan iemand mij vertellen op welke resolutie ik het beste mijn DVD-speler (Marantz dv9500) kan instellen (576p of 720p) en idem voor mijn HD-decoder (Samsung DCB H360R)? TV is een pio 508XD. Klopt het dat bij lagere resolutie de TV automatisch upscaled?

Ik had ook de DV9500 op een PDP-507XD en als ik het mij goed herinner stond ie op 720p. De PDP-508XD heeft betere scalers aan boord dus kan dat bij jouw anders liggen. Maar het scherm moet altijd nog scalen omdat geen van beide (576p of 720p) de native resolutie van je scherm is, dus dubbele scaling kan je niet vermijden. Maar je moet het zelf testen en wat jij het mooiste plaatje vind die instelling moet je dan gebruiken. ;)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

erwinh

Quote from: ajbalmere on September 16, 2007, 12:06:14
Patrick een newby?  Leuk gevonden van iemand die in vergelijk net komt kijken op dit forum....  :)

Als het je niets lijkt blijf je juist niet weg maar geef je de feiten weer zodat de mede forummers alsnog de correcte informatie krijgen, hetgeen dit forum voor bedoeld is.
Wat zijn de feiten en wat is correct?? Bij Snowmaster hebben de aanpassingen een verbetering van zijn beeld opgeleverd. Niets meer en ook niets minder. Doe er je voordeel mee of blijf weg. Vermoeiende discussie.
Maar weer on topic, niet??? ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

blue-eyes

Quote from: erwinh on September 16, 2007, 15:58:42
Wat zijn de feiten en wat is correct?? Bij Snowmaster hebben de aanpassingen een verbetering van zijn beeld opgeleverd. Niets meer en ook niets minder. Doe er je voordeel mee of blijf weg. Vermoeiende discussie.
Maar weer on topic, niet??? ;)

Dan kan ik er nog één............ Die feiten waar jij op doelt zijn feiten voor Snowmaster ;) Niet voor mij of anderen.


Maar goed, das flauw. On topic, interessant om te volgen!



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

frank V.

QuoteCitaat van: frank V. op Vandaag om 11:52:20
Even een andere vraag. Kan iemand mij vertellen op welke resolutie ik het beste mijn DVD-speler (Marantz dv9500) kan instellen (576p of 720p) en idem voor mijn HD-decoder (Samsung DCB H360R)? TV is een pio 508XD. Klopt het dat bij lagere resolutie de TV automatisch upscaled?


Ik had ook de DV9500 op een PDP-507XD en als ik het mij goed herinner stond ie op 720p. De PDP-508XD heeft betere scalers aan boord dus kan dat bij jouw anders liggen. Maar het scherm moet altijd nog scalen omdat geen van beide (576p of 720p) de native resolutie van je scherm is, dus dubbele scaling kan je niet vermijden. Maar je moet het zelf testen en wat jij het mooiste plaatje vind die instelling moet je dan gebruiken.

Grtz
Ramius

Thanks! Je zou dan verwachten dat de scaler van de pio in ieder geval beter werkt dan die van de Samsung-ontvanger. Ga nog eens wat verder experimenteren hiermee. Ik vind het overigens moeilijk vergelijken omdat beeld even verdwijnt bij nieuwe instellingen.

swordfishtrombone

#59
Quote from: frank V. on September 16, 2007, 11:52:20
Even een andere vraag. Kan iemand mij vertellen op welke resolutie ik het beste mijn DVD-speler (Marantz dv9500) kan instellen (576p of 720p) en idem voor mijn HD-decoder (Samsung DCB H360R)? TV is een pio 508XD. Klopt het dat bij lagere resolutie de TV automatisch upscaled?
Die vraag kan je beter in de 8G thread stellen. Vergeet naast de eerdere adviezen vooral niet 576i te testen over HDMI als je speler dat aan kan, want de 8G's hebben ook een heel goede deinterlacer aan boord.... met 576 hoef je maar een keer te scalen.
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

Ramius

Quote from: swordfishtrombone on September 16, 2007, 21:13:05
Die vraag kan je beter in de 8G thread stellen. Vergeet naast de eerdere adviezen vooral niet 576i te testen over HDMI als je speler dat aan kan, want de 8G's hebben ook een heel goede deinterlacer aan boord.... met 576 hoef je maar een keer te scalen.

Dat is misschien ook wel een goede optie, maar de DV9500 is wel een hele goede top-speler. Zelf heb ik nooit veel verschil kunnen merken tussen de de scaler van de 507XD en deze van de DV9500, waren behoorlijk aan mekaar gewaagd. ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Robbert54

Quote from: Blue-Eyes on September 15, 2007, 10:45:48
Lees dit Topic over polariteit eens ;)


Even de echt praktische uitleg:

1. Haal alle signaalkabels uit het apparaat
2. Zet de multimeter op wisselspaning
3. Meet het spanningsverschil tussen de buitenkant van een van de RCA ingangen/uitgangen van je apparaat en aarde (gebruik jezelf als aarde bijvoorbeeld)


Denk eraan dat het apparaat niet op een geaarde wandcontactdoos mag zijn aangesloten bij de meting. Je zou een "varkensneus" kunnen kopen om het apparaat van aarde af te houden.

In principe is de laagste waarde die je meet de juiste, maar een andere theorie zegt dat je de spanningsVERSCHILLEN tussen de apparaten moet minimaliseren: schrijf alle gemeten waardes op van al je apparaten en kies voor alle apparaten de stand waarbij de spanningen het dichtst bij elkaar liggen.

dus als ik het goed begrijp dan maakt t dus nog uit hoe je de stekker in het stopcontact stopt?? en je moet je een ongeaarde stekkerdoos gebruiken en die ook aansluiten op een ongeaarde aansluiting?? en als je dan goed luister dan kun je horen of je de stekker goed hebt zitten??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Quote from: cip54 on September 17, 2007, 00:35:59
dus als ik het goed begrijp dan maakt t dus nog uit hoe je de stekker in het stopcontact stopt?? en je moet je een ongeaarde stekkerdoos gebruiken en die ook aansluiten op een ongeaarde aansluiting?? en als je dan goed luister dan kun je horen of je de stekker goed hebt zitten??

Deze tip heb ik van snowmaster gekregen via pm:

In fase zetten betekent dat de + van de stroom op de goede manier door de stekkers gaat.
Meet met spanningszoeker op welk gat van de wandcontactdoos stroom staat. Stop de stekker van de Pioneer in de wandcontactdoos.  Trek vervolgens de stekker achter uit de Pio en dan moet op het linker gat stroom staan als je de schuine zijdes van de stekker onder hebt.  Dit geldt voor elke apparaat. 

Als je bij de Pio de fase goed hebt, moet je wel zorgen dat hij ook goed komt bij de decoder. Je kunt het ook zien en horen door de stekker om te draaien. In fase is het beeld ietsje beter en geluid ietsje helderder.
Als Pio en decoder in fase staan moet je de + kant van de stekkers even merken met nagellak.
Je moet dit even leren zien. Als meerdere apparaten op een stekkerblok zitten, dan hebben ze negatieve invloed op elkaar als ze niet in fase staan.
Je kunt dan ook af en toe een stroompje voelen als je bv. DVD speler aanraakt.  Dit betekent dat er stroom van het ene apparaat naar het andere lekt. Dat gaat via de interlinks en dus wordt beeld en geluid ietsje minder.
Succes met stekkerdraaien
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Raimond

Quote from: chulin on September 17, 2007, 08:23:01
Deze tip heb ik van snowmaster gekregen via pm:

In fase zetten betekent dat de + van de stroom op de goede manier door de stekkers gaat.
Meet met spanningszoeker op welk gat van de wandcontactdoos stroom staat. Stop de stekker van de Pioneer in de wandcontactdoos.  Trek vervolgens de stekker achter uit de Pio en dan moet op het linker gat stroom staan als je de schuine zijdes van de stekker onder hebt.  Dit geldt voor elke apparaat. 

Als je bij de Pio de fase goed hebt, moet je wel zorgen dat hij ook goed komt bij de decoder. Je kunt het ook zien en horen door de stekker om te draaien. In fase is het beeld ietsje beter en geluid ietsje helderder.
Als Pio en decoder in fase staan moet je de + kant van de stekkers even merken met nagellak.
Je moet dit even leren zien. Als meerdere apparaten op een stekkerblok zitten, dan hebben ze negatieve invloed op elkaar als ze niet in fase staan.
Je kunt dan ook af en toe een stroompje voelen als je bv. DVD speler aanraakt.  Dit betekent dat er stroom van het ene apparaat naar het andere lekt. Dat gaat via de interlinks en dus wordt beeld en geluid ietsje minder.
Succes met stekkerdraaien

Waar zijn die voltmetertje te koop,ik bedoel dan die versies in een soort pen formaat,ik kan die van mij niet weer vinden
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

chulin

Quote from: Raimond on September 17, 2007, 12:31:26
Waar zijn die voltmetertje te koop,ik bedoel dan die versies in een soort pen formaat,ik kan die van mij niet weer vinden
Volgens mij zijn het in alle bouwmarkten te vinden
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Raimond

ik heb die van mij weer gevonden ;),bedankt in ieder geval.Ik zal eens kijken of alles in fase staat
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Kingpin

Quote from: Raimond on September 17, 2007, 12:31:26
Waar zijn die voltmetertje te koop,ik bedoel dan die versies in een soort pen formaat,ik kan die van mij niet weer vinden

Conrad

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raimond

#67
bedankt Kingpin :) ,is niet meer nodig dus,


Wat betreft de decoder,dat is wat lastiger om die fase te  zetten,ik zie weinig verschil als ik de stekkers omdraai :o.

Met cd spelers en dvd spelers is het toch zo,dat je spanning op de uitgang moet checken toch(de buitenkant van de uitgang) en dat is de laagste waarde,de beste toch?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

blue-eyes

@chulin en cip54: er is wel iets meer gaande, lees het genoemde topic eerst even door ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chulin

Quote from: Blue-Eyes on September 17, 2007, 17:49:41
@chulin en cip54: er is wel iets meer gaande, lees het genoemde topic eerst even door ;)
Bedankt Blue-Eyes.
Ik zal het topic lezen. Ik hoop dat ook bedoel is voor iemand met 2 linker handen en een technische achtergrond van 0,0  :-\
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

#71
Quote from: Raimond on September 17, 2007, 13:38:50

Wat betreft de decoder,dat is wat lastiger om die fase te  zetten,ik zie weinig verschil als ik de stekkers omdraai :o.

Het is inderdaad te meten, maar ik zal het deksel eens van de decoder halen, want volgens mij is fase binnenin snel zichtbaar.(mits de fabrikant consequent is bij de schakelaar)

Dit maakt het voor velen eenvoudiger.

wordt vervolgd.   (ik moet vanavond mijn neefje van 8 helpen met een weigerende computer  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

even een vraag: een parallel filter zoals Kemp die maakt, daarvan weet ik ondertussen dat er ook goedkopere versies bestaan van rond de 25 euro p/st. (wenw had ze ooit) waar kan ik die hier in NL krijgen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on September 17, 2007, 19:39:34
even een vraag: een parallel filter zoals Kemp die maakt, daarvan weet ik ondertussen dat er ook goedkopere versies bestaan van rond de 25 euro p/st. (wenw had ze ooit) waar kan ik die hier in NL krijgen?

Koop toch een powerplant joh ;).
Moet je wel 100 keer 25 euro neertellen voor een leuke tweedehandse... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Oke rens, ik denk dat het niet nodig is hier in huis. Maar ik verwacht en heb al mogen ervaren (helaas) dat de nieuwe eindversterker die komt gevoeliger is voor pompen, koelkasten e.d. dan mijn huidige Marsh. Dus zo'n parallel filter kan er goed voor zorgen dat de EV niet even gaat brommen zoals ik laatst een keer even meemaakte. De verwarming sprong aan, dus de pomp ging werken. Nu zit mijn aparte audiogroep met de aarde op dezelfde aarde als de rest van alles wat hier in huis stroom heeft......
Dit zou de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing zijn vlgs Karel. Overigens heeft hij wel zo'n powerplant maar hij raadde het mij af, het zou wel wat verschil maken maar niet erg veel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren