TIPS EN TRUCS (verbetering beeld en geluid)

Started by Snowmaster, September 13, 2007, 23:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Hier nog een verbetering voor w.b.t. het geluid: ... Plaatsing van speakers ... een echt onderschat item.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fico

#26
Weet er iemand waarom er eigenlijk geen ferrietkernen op die Monster 400 HDMI kabel staan?
Dat zou je toch verwachten bij zo een dure kabel?

Of is het gebruik van ferrietkernen misschien overbodig bij HDMI kabels?
Andere merken, zoals AudioQuest, passen dat toch wel toe op hun duurdere modellen?

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

blue-eyes

Ieder merk heeft een bepaalde werkwijze om in hun filosofie tot het ultieme te komen. Dat merk A daarvoor product X gebruikt wil niet zeggen dat merk B product X ook daarvoor nodig heeft.

Gelukkig niet, dat geeft te weinig diversiteit en smaakkeuzes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

#28
Quote from: patrick_vdb on September 14, 2007, 06:23:41

Maar wat veranderd bv een verhoogde revisie smartcard bijvoorbeeld aan de kleurweergave? Waardoor wordt bijvoorbeeld de saturatie verbeterd en welk neveneffect heeft het verder?

De enige denkbare reden hiervoor is nieuwe software op de chip.  Ik ben in bezit van
5 smartcards en de nieuwste versie (ik heb er 2) is duidelijk beter in beeld en geluid dan de oudste.
In de computerwereld haalt men regelmatig de nieuwste drivers op. @Home voorziet decoders van nieuwe firmware en zal ook zijn smartcards daarop aanpassen.
Het is niets meer en niet minder.

Beste Patrick, verder verbaast mij de ondertoon in je reactie. Als je mijn intro leest, dan heb ik niet het idee over te komen als iemand die voodoo nastreeft.
Van een administrator verwacht ik zelfs dat hij de meeste verbeteringen direct zal herkennen. Ik zou het leuk vinden als je ook een constructieve bijdrage zou kunnen leveren.  Elke thuissituatie is anders en met jou ervaring kun je ook anderen van dienst zijn.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Fico on September 14, 2007, 03:47:06
Er is nogal wat te doen geweest over het al dan niet kunnen "zien" van het verschil tussen een cheapo HDMI of een dure kwaliteitskabel.

Klopt helemaal.

Maar veel HDMI kabels geven geen ongestoord signaal meer bij langere lengtes.
Er zijn fabrikanten die de maximale lengte voor bv. 1080p op de verpakking zetten.
Hiermee geven ze ook zelf al aan dat de kwaliteit afneemt bij langere lengtes.
Je moet ook met gezond verstand een kabel kopen. Bij korte lengtes van 1 meter is  kwaliteit iets minder belangrijk. Ook de verhouding tot je apparatuur moet je meewegen. Daarom altijd mijn advies : leen gewoon 3 kabels en probeer het uit.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

#30
Quote from: hannibal on September 14, 2007, 11:26:09
dit is duidelijk maar ik heb upc deoder dus bepaalde dingen vallen af
maar je zegt buiten kabel rechtstreeks aansluiten op de decoder kabel maar dan heb ik boven geen tv
is dat op te lossen door goede versterker met 3 uitgangen of is dat niks
zou niet weten hoe ik dat anders moet oplossen
heel iets anders is een decoder met hdmi aansluiting beter dan scart decoder

Ik weet niet of door upc bepaalde dingen afvallen. Krijg je firmware updates van upc?

In veel huizen liggen erg veel meters antennekabel met splitters en contactdozen.
In mijn geval kwam de kabel onder de grond bij de voordeur naar binnen en ging naar de meterkast. Vanaf hier ging 10 meter kabel door de muur naar een contactdoos.
Vanaf daar had ik Hirschmann 799 antennekabel (weer 10 meter) met Hirschmann connectors naar de decoder lopen. Dit bleek toch signaalverlies te geven.

Ik heb 2 gaten geboord in de vloer en ben via kruipruimte naar mijn decoder gegaan met een 120db antennekabel. Nu was er nog maar 8 meter nodig. (120 db wil zeggen dat hij beter is afgeschermd en minder gevoelig is voor storing van buitenaf).

Probeer je kabel eens rechtstreeks aan te sluiten en kijk hoeveel dat verbetert.
Overweeg dan of je een 120db antennekabel met goede connectoren neemt, want dit scheelt waarschijnlijk weer iets in de kwaliteit.  De keuze of je wel of geen versterker koopt wordt daarna misschien eenvoudiger omdat het signaal waarschijnlijk al beter is geworden. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Joris1971 on September 14, 2007, 11:56:27
Sorry, maar geloof niet dat je met een duur netsnoer+stekkerdoos een beter beeld krijgt, dat zit echt tussen je oren.
Stroom is stroom en de netspanning beinvloedt niet het beeld.

Stroom is inderdaad stroom. Helaas wordt onze stroom meestal verstoord door allerlei invloeden van buitenaf.  In Griekenland valt hij soms totaal uit en dan snapt iedereen de storing.  Maar in ons land verstoren dimmers, koelkasten, mobieltjes maar ook je eigen audioapparatuur de rust op het lichtnet in ons huis.
Een (iets zwaardere) receiver snakt naar voldoende stroomaanvoer, ook op gewoon luisterniveau.  Een Pioneer leeft zelfs iets op als er minder verstoring is op het lichtnet doordat hij aangesloten wordt op een netsnoer van Inakustik.

Jij gelooft het misschien niet, maar een fabrikant als Inakustik belooft dit ook daadwerkelijk op hun website.  Uitvoerige gesprekken die ik heb gehad met een ingenieur bij Inakustik maakten mij duidelijk waarom hun kabels van erg goede kwaliteit waren.  Leen er eens eentje.  ;)   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: westham on September 14, 2007, 12:20:34
een nieuwe smartcard is toch alleen te verkrijgen icm een nieuwe decoder? of heb ik dat mis

Nee hoor, dat is het leuke bij @home. Als je een nieuwe smartcard haalt, dan kun je 2 weken lang alle zenders, ook de HD-, film- en sportkanalen kijken.
Leuk voor met kerstmis !  :D 

Als je een oude card ( 2jaar of ouder) hebt en wel een goede plasma/lcd kan een nieuwe card met nieuwere software geen kwaad. In ieder geval heb je 2 weken kijkplezier.  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Peerless Monster on September 14, 2007, 17:28:09
Je mertk het ook pas op in een goed systeem Joris ;D ;D ;D

Ik kon een grijns niet onderdrukken.

Maar soms zit er ongemerkt iets fout in een systeem en dan helpt een stroomkabeltje niks. Als je systeem niet in fase staat dan wordt het nog lastiger om het te horen.

Ik heb ook bekende merken geprobeerd maar hoorde en zag nauwelijks of geen verbetering. Furutech werd mij te duur en daarom heb ik een tijd met Supra gespeeld.
Mijn huidige kabels lieten plasma, DVD speler en receiver ietsje opleven.
Ietsje meer dynamiek en ietsje meer lucht en ruimte.   
Daarom aan de kritische lezers : leen gewoon eens een paar netsnoeren en probeer ze.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

Quote from: snowmaster on September 14, 2007, 22:32:37
... Jij gelooft het misschien niet, maar een fabrikant als Inakustik belooft dit ook daadwerkelijk op hun website.  Uitvoerige gesprekken die ik heb gehad met een ingenieur bij Inakustik maakten mij duidelijk waarom hun kabels van erg goede kwaliteit waren.  Leen er eens eentje.  ;)   

Probeer zelf eens een goede stroomkabel te maken, zowel shielded als non-shielded, zul je nog versteld staan wat een non-shielded versie een betere dynamiek neerzet dan de shielded versies.
Dit heeft voornamelijk te maken dat de meeste woonkamers (waar over het algemeen de HT/stereo set staan) geen echte randaarde hebben.
Juist doordat deze kamers geen aarde hebben en toch gebruik makend van shielded netsnoeren gaat meestal de kwaliteit erop achteruit.
Daarom bevreemd het me dan ook dat mensen zeer dure kabels kopen die allemaal shielded zijn  ::) zonder na te gaan of ze uberhaupt wel echte aarde hebben op hun HT/stereo set.

Ontopic maar weer, anders wordt dit een kabel discussie, die kunnen we betere ergens anders houden  ;), maar het is wel eens een mooie optie om het zelf eens te proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raimond

heeft iemand een Panasonic decoder gehad ,en een Samsung HD decoder aangeschaft,ik ben benieuwt of mensen verschil merken,dit omdat de Panasonic al van goede kwaliteit is,maar wel via scart werkt.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Staaled

Ik kan de meeste punten van Snowmaster inderdaad bevestigen.

Wil er nog aan toevoegen dat een netfilter ook een verbetering kan opleveren.
Verder zou ik stekkers van het netsnoer ook aandacht geven.

Ikzelf heb ook een aanzienlijke verbetering middels deze http://www.quantumqrt.com/symph.htm
verkregen.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Quote from: Raimond on September 14, 2007, 22:57:25
heeft iemand een Panasonic decoder gehad ,en een Samsung HD decoder aangeschaft,ik ben benieuwt of mensen verschil merken,dit omdat de Panasonic al van goede kwaliteit is,maar wel via scart werkt.

De Samsung 9401 (?) is de gewone SD decoder en ook van goede kwaliteit.
De HD decoder is echter beter omdat het signaal digitaal via HDMI verloopt.

Waarschijnlijk zal hetzelfde voor de Panasonic gelden, maar er reageert vast nog wel iemand die deze ervaring al heeft.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

Quote from: Hipster on September 14, 2007, 23:01:59
Wil er nog aan toevoegen dat een netfilter ook een verbetering kan opleveren....Salut,Hipster.

Kan, maar dan wel 1 die aparte filters heeft (video, signaal en vermogen), deze worden apart gefilterd.
Het kan anders je geluidsbeeld wel erg veranderen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Stefan S.

Quote from: Hipster on September 14, 2007, 23:01:59
Ikzelf heb ook een aanzienlijke verbetering middels deze http://www.quantumqrt.com/symph.htm
verkregen.
Salut,Hipster.

Wat zou zoiets mogen kosten?

swordfishtrombone

Quote from: Hipster on September 14, 2007, 23:01:59
Ikzelf heb ook een aanzienlijke verbetering middels deze http://www.quantumqrt.com/symph.htm
verkregen.

Intrigerend ding wel. Zo ziet de pro-versie er van binnen uit:


En hier is daar een review van te vinden.
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

Robbert54

en wat is nou "in fase zetten"?? ik weet echt niet wat dat is. kan er ook niks over vinden..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Quote from: snowmaster on September 14, 2007, 22:32:37
Jij gelooft het misschien niet, maar een fabrikant als Inakustik belooft dit ook daadwerkelijk op hun website.  Uitvoerige gesprekken die ik heb gehad met een ingenieur bij Inakustik maakten mij duidelijk waarom hun kabels van erg goede kwaliteit waren.  Leen er eens eentje.  ;)   

Snowmaster, zo een Inakustik netsnoer is toch niet voorzien van een netfilter en overspanningsbeveiliging zoals in een bijvoorbeeld in een Monster PowerCenter HTS1000?
Kan je dat dan echt wel vergelijken? Of moet je ze allebei gebruiken (PowerCenter+Inakustik netsnoer)?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

blue-eyes

Quote from: cip54 on September 15, 2007, 02:03:55
en wat is nou "in fase zetten"?? ik weet echt niet wat dat is. kan er ook niks over vinden..

Lees dit Topic over polariteit eens ;)


Even de echt praktische uitleg:

1. Haal alle signaalkabels uit het apparaat
2. Zet de multimeter op wisselspaning
3. Meet het spanningsverschil tussen de buitenkant van een van de RCA ingangen/uitgangen van je apparaat en aarde (gebruik jezelf als aarde bijvoorbeeld)


Denk eraan dat het apparaat niet op een geaarde wandcontactdoos mag zijn aangesloten bij de meting. Je zou een "varkensneus" kunnen kopen om het apparaat van aarde af te houden.

In principe is de laagste waarde die je meet de juiste, maar een andere theorie zegt dat je de spanningsVERSCHILLEN tussen de apparaten moet minimaliseren: schrijf alle gemeten waardes op van al je apparaten en kies voor alle apparaten de stand waarbij de spanningen het dichtst bij elkaar liggen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chulin

#44
Hallo:
Ik heb meerdere keer contact met snowmaster gehad. Ik ben al bekend met een paar van zijn trucjes. Hier mijn ervaringen tot nu toe:

Digitale HD decoder Samsung 360 
Ik heb deze decoder een paar geleden gekocht. Ik heb zowel de Samsung 9401r als de Humax IR-Fox-C gebruikt voor SD uitzendingen. Via HDMI aangesloten geeft deze decoder duidelijk beter beeld dan de andere 2 SD decoders. Via Scart vind ik een tegenvaller, maar ja dit gebruik ik niet. Ik vind de €200 zeker waard.

HDMI kabel
Ik heb Monster 400 HDMI kabel. Deze kabel heb ik altijd gebruikt tussen mijn Denon 1930 en mijn Pioneer plasma. Ik heb een HDMI kabel van de LIDL een tijd geleden gekocht maar nog nooit gebruikt. Nu gebruik ik het monster kabel met de decoder en de andere met de DVD speler.
LET OP!!!! Ik ga niet zeggen dat het kabeltje van de LIDL ruis, of verkeerde kleuren geeft maar het verschil is zeker aanwezig. Mijn vriendin zag gelijk het verschil en zij wist het niet dat ik de kabels had verwisseld. Ik mis een beetje diepte in het beeld en de kleuren zijn iets zachter.
Ik ga zeer zeker andere HDMI kabel kopen.

Vervangen van zekering in decoder door een AHP zekering
Deze is al besteld. Ik hou jullie op de hoogte

Directe aansluiting op buitenkabel
Ik heb zelf al kunnen testen met een goedkope antennekabel. Rechtstreeks aansluiten levert zeker winst in de beeldkwaliteit. Met goede connectoren en een afschermde kabel zal het verschil nog groter zijn volgens mij.

120 db antennekabel met hoogwaardige connectoren
staat in mijn verlanglijstje.

Ik ben tot nu toe heel blij met de tips.Bedankt voor je input snowmaster  ;D ;D
KEEP UP THE GOOD WORK!!!!!!

Groetjes José

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Quote from: cip54 on September 15, 2007, 02:03:55
en wat is nou "in fase zetten"?? ik weet echt niet wat dat is. kan er ook niks over vinden..

Ik zal je dit morgen/overmorgen eenvoudig proberen uit te leggen. Het vraagt wel wat inzet van je als je dit wilt doen voor je hele installatie.
Heb helaas wening tijd op dit moment (2 verjaardagen en familiedag  :P )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Fico on September 15, 2007, 07:57:19
Snowmaster, zo een Inakustik netsnoer is toch niet voorzien van een netfilter en overspanningsbeveiliging zoals in een bijvoorbeeld in een Monster PowerCenter HTS1000?
Kan je dat dan echt wel vergelijken? Of moet je ze allebei gebruiken (PowerCenter+Inakustik netsnoer)?

De powercenter kun je het beste gebruiken als je (nog) niet overgaat op vervangen van alle voedingskabels.  Hij filtert iets van de storingen weg.
Kies je voor netkabels dan zorg je vanaf de meterkast voor een ontstoorde voeding. Dit kost duidelijk meer geld en moeite.
De powercenter kan door zijn filter (a.d. audiokant) een stukje dynamiek van de receiver weghalen. Dit hangt af van de gebruikte receiver.  Een Denon 1804 had geen last, de 4306 en een Marantz 8001 wel.

Je moet Inakustik niet gaan mengen met Monster bij de voeding. Eigenschappen van zowel netsnoer als powercenter gaan hiermee verloren. Dat is zonde.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

#47
Quote from: snowmaster on September 15, 2007, 14:14:58
Ik zal je dit morgen/overmorgen eenvoudig proberen uit te leggen. Het vraagt wel wat inzet van je als je dit wilt doen voor je hele installatie.
Heb helaas wening tijd op dit moment (2 verjaardagen en familiedag  :P )

Kijk eens 2 postings boven je..............


;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hoi,

@erwinh,

Quote from: erwinh on September 14, 2007, 17:23:12
Laten we voor dit topic gewoon afspreken dat iedereen die niet ziet in het tweaken van zijn set, lekker achter zijn plasma kruipt en van dit topic wegblijft. Ik wordt echt erg moe van die betweters die menen dat dat tweaken allemaal onzin is. Deze discussie is echt passé hoor. Op veel andere Forums verlopen dit soort topics in oeverloos geouwehoer over bits en bites

Ik ga niets afspreken maar reageer gewoon wanneer ik wil reageren. Ik zeg eigenlijk ook nergens in mijn eerdere reactie dat 'tweaken' allemaal onzin zou zijn noch doe ik een poging tot bashing.

@snowmaster,

QuoteBeste Patrick, verder verbaast mij de ondertoon in je reactie. Als je mijn intro leest, dan heb ik niet het idee over te komen als iemand die voodoo nastreeft.

Die ondertoon wordt gevoed door de algemene sterke stijging in populariteit voor wat betreft voodoo-gerelateerde zaken binnen beeldweergave. Volgens mij wijt ik dit verder niet aan jouw adres en doet het dus verder ook geen afbreuk aan de verder goede bedoeling van deze topic?

Deze topic gaat over het geven van tips and tricks voor een verbetering van beeld en geluidsweergave en in plaats van een ja-en-amen opeenvolging van tot feiten gebombardeerde meningen te gaan volgen stel ik een serieuze vraag welke enerzijds al een tweetal essentiele zaken aankaart die van belang zijn voor een goede beeldweergave en anderzijds een kadering probeert vast te stellen voor objectieve en subjectieve zaken. Dat dit verder niet wordt gezien als een constructieve bijdrage maar wordt aangegrepen om preventief bv een technische insteek of relatieverend woord binnen deze topic te voorkomen, vind ik persoonlijk wel jammer.

Over het gehele forum zijn al een flink aantal reacties te lezen die betrekking hebben op de verbetering van beeld en geluidsweergave. Het gaat mij iets te ver om al die reacties in deze topic te gaan samenvatten binnen een reply. Een tip die ik echter wil meegeven en welke voor zowel beeld als geluidsweergave geldt is: Zorg in eerste instantie ervoor dat de fundering waarop de set uitgebouwd goed in orde is! Een goed uitgangspunt is al meer dan het halve werk voor een uiteindelijk goede beeld en geluidsweergave binnen de mogelijkheden die men tot zijn/haar beschikking heeft. Die fundering wordt gevormd door een aantal essentiele zaken, zijn deze zaken niet op orde dan zijn eigenlijk alle uitspraken over verbeteringen in het traject welke daarna volgt niet goed op waarde inschatbaar. Het kan zelfs zo zijn dat de vermeende verbeteringen zelfs voor een verslechtering zorgen wanneer in het voortraject al aan de essentiele randvoorwaardes was voldaan! Voor beeldweergave zijn, naast technisch correct werkende producten, bijvoorbeeld een ISF-calibratie en optimalisatie van de kijkomgeving onontbeerlijk voor een goede beeldweergave en de juiste perceptie daarvan. Wordt aan deze randvoorwaardes niet voldaan, op welke wijze willen we dan een juiste inschatting maken voor wat betreft verbeteringen in bv kleurweergave na een bepaalde tweak of willen we uberhaupt praten over een goede, in objectieve zin, beeldweergave?

mvrg

Patrick

westham

#49
Quote120 db antennekabel met hoogwaardige connectoren
staat in mijn verlanglijstje


ik heb inmiddels al een goede kabel besteld.
de VIABLUE 120db antennekabel