TIPS EN TRUCS (verbetering beeld en geluid)

Started by Snowmaster, September 13, 2007, 23:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Ter informatie :

Op zoek naar het best mogelijke TV beeld voor mijn Pioneer 427 kwam ik een groot aantal verbetermogelijkheden tegen.
Omdat ik altijd alles met eigen ogen eerst wil zien, heb ik veel mogelijkheden en componenten geprobeerd en getest.
Belangrijk was voor mij altijd de prijs/kwaliteitverhouding.
Naast beeldverbetering was ik ook op zoek naar geluidsverbetering en in de praktijk gaan deze zaken vaak hand in hand.


Door dit "modificeren en tweaken" van de aansluitingen is het beeld van mijn Pioneer 427 beter geworden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.
Ook is het geluid van mijn hele HT set erop vooruit gegaan.

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer mogelijkheden voor verbeteren van beeld en geluid en daarom staat deze topic voor alle goed onderbouwde tips open.
Zoveel mogelijk duidelijk taalgebruik, houdt het ook voor newbies makkelijk leesbaar  :D


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

#1
Onderstaande verbetermogelijkheden zijn door mij (uitgebreid) getest en bleken ook zonder A/B vergelijking een verbetering voor het beeld van een Pioneer 427 op een signaal van @Home. 

-De beeldverbetering is bij elke stap aanwezig.
-Verwacht geen grote veranderingen, maar telkens een klein stapje.
-Er was geen verbetering bij die duidelijk veel groter was dan de andere.
-Elke keer was er winst op het vlak van kleur, detail, diepte en geluid.
-Vertrekpunt was een goed afgestelde plasma op een digitale decoder met
scartaansluiting.


1.   Digitale HD decoder Samsung 360  (ca. €250)
2.   HDMI kabel (ca. €100)
3.   Vervangen van zekering in decoder door een AHP zekering (ca.€10)
4.   Directe aansluiting op verdeeldoos bij buitenkabel (minder meters, geen overige
      contactdozen en splitters)  (gratis  :) )
5.   120 db antennekabel met hoogwaardige connectoren (ca. €30)
6.   Aparte groep in meterkast (ca.€100) 
7.   Aparte netkabel naar aparte wandcontactdoos (ca.€175)
8.   Hoogwaardige stekkerdoos (ca. €250)
9.   Hoogwaardig netsnoer  (ca. €100)
10. Alles in fase zetten (gratis  :) )
11. Smartcard versie 5.3 (i.pv. 4.1) (€15,-)
12. Modificatie decoder (volgt nog)
13. Calibratie ISF (volgt nog t.z.t. door ITC)


De gebruikte zekeringen zijn van AHP en de netkabels en antennekabels van Inakustik (Black&White).  Keuze voor deze merken lag in een beter resultaat of in de prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn ongetwijfeld meer merken die voor goed resultaat kunnen zorgen, maar je kunt niet alles proberen of testen.


De lijst zal indien nodig worden aangepast
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

voor mij wordt de eerste stap denk ik toch maar eens een digitale decoder. welk merk hdmi kabel gebruik je?? welke merken worden geadviseerd?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

#3
Hey Snowmaster, dit topic ga ik op de voet volgen  ;)

Heb al meteen een opmerking over deze stap:

Quote from: snowmaster on September 13, 2007, 23:10:32
10. Alles in fase zetten (gratis  :) )

Wij kunnen hier in België onze geaarde stekkers niet omdraaien omdat wij hier stekkers gebruiken met pinaarde en niet met randaarde zoals bij jullie  :-\
Tenzij we de stekkers eraf knippen en er andere opzetten natuurlijk  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

westham

#4
Quotevoor mij wordt de eerste stap denk ik toch maar eens een digitale decoder. welk merk hdmi kabel gebruik je?? welke merken worden geadviseerd?



neem dan wel de samsung 360 hd decoder.
ik gebruik deze icm met een ixos 458 hdmi kabel, dit is wel een dure kabel maar ook een van de beste.





ik ga binnenkort punt 3 en 5 en 11 maar eens uitvoeren! bedankt voor de tips snowmaster

Snowmaster

Quote from: cip54 on September 13, 2007, 23:49:51
voor mij wordt de eerste stap denk ik toch maar eens een digitale decoder. welk merk hdmi kabel gebruik je?? welke merken worden geadviseerd?


Hierboven staat al een goede suggestie. Er is niet direct een bepaald merk dat het beste is. Belangrijker is dat de kabel goed is afgeschermd en dat vind je meestal bij de duurdere kabels .  Een cheopo kabeltje van €10,- is duidelijk minder.
Uit eigen ervaring weet ik dat een Monster 400 ook een goed plaatje geeft.  Advies : kies een zaak met meerdere kabels en vraag of je mag proberen.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

das een kabel van 700 euro ofzo? is voor mij ongeveer 7x teveel.. nog iets in een goedkopere categorie??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Quote from: Fico on September 13, 2007, 23:58:52
Hey Snowmaster, dit topic ga ik op de voet volgen  ;)

Heb al meteen een opmerking over deze stap:

Wij kunnen hier in België onze geaarde stekkers niet omdraaien omdat wij hier stekkers gebruiken met pinaarde en niet met randaarde zoals bij jullie  :-\
Tenzij we de stekkers eraf knippen en er andere opzetten natuurlijk  ;D

Je kunt toch de polen in je stekkers veranderen?  Als er in Belgie geen omdraaimogelijkheid is, heb je misschien het geluk dat er vaste afspraken over de "fase" zijn. Dit zou betekenen dat je altijd de stekkers goed hebt zitten.
Maar hier komt vast nog wel een reactie op van iemand
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

ik gebruik momenteel een hdmi kabel van oehlbach. is dat ook goed genoeg??


en wat houd stap 10 precies in? in begrijpelijke taal
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Quote from: cip54 on September 14, 2007, 00:17:01
ik gebruik momenteel een hdmi kabel van oehlbach. is dat ook goed genoeg??


en wat houd stap 10 precies in? in begrijpelijke taal


Oehlbach levert goede kabels. Ook hier geldt dat het hogere prijssegment iets beter resultaat geeft. Als je graag wilt weten of je goed zit : probeer een veel duurdere Oehlbach eens uit.

De fase kom ik morgen op terug. Ik ga nu eerst.....ZZZZZ slapen   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Fico

Quote from: snowmaster on September 14, 2007, 00:07:00
Er is niet direct een bepaald merk dat het beste is. Belangrijker is dat de kabel goed is afgeschermd en dat vind je meestal bij de duurdere kabels .  Een cheopo kabeltje van €10,- is duidelijk minder.
Uit eigen ervaring weet ik dat een Monster 400 ook een goed plaatje geeft.  Advies : kies een zaak met meerdere kabels en vraag of je mag proberen.

Er is nogal wat te doen geweest over het al dan niet kunnen "zien" van het verschil tussen een cheapo HDMI of een dure kwaliteitskabel.

Ik kwam toevallig deze post van Chulin tegen in de thread "Kwaliteit HDMI kabels maakt het uit??" met een interessante link naar een ander forum:
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3&thread.id=828972
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

patrick_vdb

Hoi Snowmaster,

Quote from: snowmaster on September 13, 2007, 23:10:32
-Vertrekpunt was een goed afgestelde plasma op een digitale decoder met
scartaansluiting

Quote13. Calibratie (volgt nog)

Volgt de investering van de calibratie nog of moet de calibratie anzich nog uitgevoerd worden? Indien de calibratie nog uitgevoerd moet worden, wat was dan het daadwerkelijke vertrekpunt...wat is er gedaan om tot een goed afgestelde plasma te komen en in hoeverre zijn de omgevingscondities aan de doelstelling beeldweergave aangepast om daadwerkelijk tot een goede beeldweergave te komen?

Een degelijke stroomvoorziening waardoor uiteindelijk interferenties in het beeld minder worden, is vrij duidelijk. Een lapmiddel voor een brakke situatie en niet zozeer een tweak welke onder elke omstandigheid een evengroot effect zal hebben. Maar wat veranderd bv een verhoogde revisie smartcard bijvoorbeeld aan de kleurweergave? Waardoor wordt bijvoorbeeld de saturatie verbeterd en welk neveneffect heeft het verder?

Met alle respect, het is geenszin mijn bedoeling om te gaan bashen maar de laatste tijd lijkt het voovoo-fetishisme ook op het gebied van beeldweergave sterk aan populariteit te hebben gewonnen. Dat het op audiovlak zo succesvol is, komt voornamelijk door de grote subjectieve vrijheid welke daar geldt maar binnen beeldweergave is daar toch een stuk minder ruimte voor. Zijn de waargenomen verbeteringen objectief of behelst het voornamelijk een subjectieve beleving? Naast begrijpelijke taal zodat ook newbies deze topic gemakkelijk kunnen volgen, lijkt mij dit geen overdadige informatie zodat ook newbies deze zaken beter kunnen relativeren en naar waarde kunnen schatten;)

mvrg

Patrick


turtlespeed

11. Smartcard versie 5.3 (i.pv. 4.1) (€15,-)


Hi,

Graag meer info hierover aangezien ik niet snap dat een andere kaart voor beeldverbetering kan zorgen  ???

Greetz,

Turtle
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Fico

Quote from: turtlespeed on September 14, 2007, 08:01:39
Graag meer info hierover aangezien ik niet snap dat een andere kaart voor beeldverbetering kan zorgen  ???

Ik weet niet hoe dat zit met Smartcard updates, maar ik kan je wel zeggen dat de beeldkwaliteit van mijn HDTV satellietontvanger is verbeterd met de firmware update 1.00.03 -> 1.00.07  :D

Onlangs heeft TV Vlaanderen ook een update uitgebracht van hun CAM-modules, maar daar zie ik dan weer geen verbetering van de beeldkwaliteit. Wel een verbetering in de zapsnelheid en het opstarten 8) ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Quote from: Fico on September 13, 2007, 23:58:52
Wij kunnen hier in België onze geaarde stekkers niet omdraaien omdat wij hier stekkers gebruiken met pinaarde en niet met randaarde zoals bij jullie  :-\
Tenzij we de stekkers eraf knippen en er andere opzetten natuurlijk  ;D

Voor de stroomvoorziening van mijn audio en video apparatuur gebruik ik alleen stopcontacten en verdeelblokken/lijsten met randaarde, een stuk gemakkelijker om alles in fase te zetten en zeker even goed als onze Belgische aardpin.

Wat ook handig is wanneer je het apparaat hebt uitgemeten even de stekker te merken welke de "hete" pool is. Als je dan je set voor één of andere reden even wil veranderen kan je alles weer makelijk in fase zetten zonder alles weer uit te meten.

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

hannibal

Quote from: snowmaster on September 13, 2007, 23:10:32
Onderstaande verbetermogelijkheden zijn door mij (uitgebreid) getest en bleken ook zonder A/B vergelijking een verbetering voor het beeld van een Pioneer 427 op een signaal van @Home. 

-De beeldverbetering is bij elke stap aanwezig.
-Verwacht geen grote veranderingen, maar telkens een klein stapje.
-Er was geen verbetering bij die duidelijk veel groter was dan de andere.
-Elke keer was er winst op het vlak van kleur, detail, diepte en geluid.
-Vertrekpunt was een goed afgestelde plasma op een digitale decoder met
scartaansluiting.


1.   Digitale HD decoder Samsung 360  (ca. €250)
2.   HDMI kabel (ca. €100)
3.   Vervangen van zekering in decoder door een AHP zekering (ca.€10)
4.   Directe aansluiting op buitenkabel (minder meters, geen contactdozen en
      splitters)  (gratis  :) )
5.   120 db antennekabel met hoogwaardige connectoren (ca. €30)
6.   Aparte groep in meterkast (ca.€100) 
7.   Aparte netkabel naar aparte wandcontactdoos (ca.€175)
8.   Hoogwaardige stekkerdoos (ca. €250)
9.   Hoogwaardig netsnoer  (ca. €100)
10. Alles in fase zetten (gratis  :) )
11. Smartcard versie 5.3 (i.pv. 4.1) (€15,-)
12. Modificatie decoder (volgt nog)
13. Calibratie (volgt nog)


De gebruikte zekeringen zijn van AHP en de netkabels en antennekabels van Inakustik (Black&White).  Keuze voor deze merken lag in een beter resultaat of in de prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn ongetwijfeld meer merken die voor goed resultaat kunnen zorgen, maar je kunt niet alles proberen of testen.


De lijst zal indien nodig worden aangepast
dit is duidelijk maar ik heb upc deoder dus bepaalde dingen vallen af
maar je zegt buiten kabel rechtstreeks aansluiten op de decoder kabel maar dan heb ik boven geen tv
is dat op te lossen door goede versterker met 3 uitgangen of is dat niks
zou niet weten hoe ik dat anders moet oplossen
heel iets anders is een decoder met hdmi aansluiting beter dan scart decoder

Joris1971

Quote from: snowmaster on September 13, 2007, 23:10:32
Onderstaande verbetermogelijkheden zijn door mij (uitgebreid) getest en bleken ook zonder A/B vergelijking een verbetering voor het beeld van een Pioneer 427 op een signaal van @Home. 
8.   Hoogwaardige stekkerdoos (ca. €250)
9.   Hoogwaardig netsnoer  (ca. €100)


Sorry, maar geloof niet dat je met een duur netsnoer+stekkerdoos een beter beeld krijgt, dat zit echt tussen je oren.
Stroom is stroom en de netspanning beinvloedt niet het beeld.

westham

Quote11. Smartcard versie 5.3 (i.pv. 4.1) (€15,-)

een nieuwe smartcard is toch alleen te verkrijgen icm een nieuwe decoder? of heb ik dat mis

erwinh

Top dit Tips en Trucs topic. Staat vanaf nu bovenaan mijn Favorieten. Dank je wel Snowmaster ;D ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Quote from: patrick_vdb on September 14, 2007, 06:23:41
Hoi Snowmaster,

Volgt de investering van de calibratie nog of moet de calibratie anzich nog uitgevoerd worden? Indien de calibratie nog uitgevoerd moet worden, wat was dan het daadwerkelijke vertrekpunt...wat is er gedaan om tot een goed afgestelde plasma te komen en in hoeverre zijn de omgevingscondities aan de doelstelling beeldweergave aangepast om daadwerkelijk tot een goede beeldweergave te komen?

Een degelijke stroomvoorziening waardoor uiteindelijk interferenties in het beeld minder worden, is vrij duidelijk. Een lapmiddel voor een brakke situatie en niet zozeer een tweak welke onder elke omstandigheid een evengroot effect zal hebben. Maar wat veranderd bv een verhoogde revisie smartcard bijvoorbeeld aan de kleurweergave? Waardoor wordt bijvoorbeeld de saturatie verbeterd en welk neveneffect heeft het verder?

Met alle respect, het is geenszin mijn bedoeling om te gaan bashen maar de laatste tijd lijkt het voovoo-fetishisme ook op het gebied van beeldweergave sterk aan populariteit te hebben gewonnen. Dat het op audiovlak zo succesvol is, komt voornamelijk door de grote subjectieve vrijheid welke daar geldt maar binnen beeldweergave is daar toch een stuk minder ruimte voor. Zijn de waargenomen verbeteringen objectief of behelst het voornamelijk een subjectieve beleving? Naast begrijpelijke taal zodat ook newbies deze topic gemakkelijk kunnen volgen, lijkt mij dit geen overdadige informatie zodat ook newbies deze zaken beter kunnen relativeren en naar waarde kunnen schatten;)

mvrg

Patrick


Jij bent vast ook nog een newby voor wat betreft de beinvloedding van kabels op de kwaliteit van beeld en geluid  ^-^
Laten we voor dit topic gewoon afspreken dat iedereen die niet ziet in het tweaken van zijn set, lekker achter zijn plasma kruipt en van dit topic wegblijft. Ik wordt echt erg moe van die betweters die menen dat dat tweaken allemaal onzin is. Deze discussie is echt passé hoor. Op veel andere Forums verlopen dit soort topics in oeverloos geouwehoer over bits en bites.
Snowmaster heeft dit topic opgestart omdat er veel reacties op zijn meldingen over tweaks kwamen, en hij zijn positieve ervaringen met ons wil delen :D
Als je het wat lijkt probeer je het uit en meld je hier je ervaringen, goed of slecht.
Als je het niets lijkt blijf je gewoon weg! ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Peerless Monster

Quote from: Joris1971 on September 14, 2007, 11:56:27
Sorry, maar geloof niet dat je met een duur netsnoer+stekkerdoos een beter beeld krijgt, dat zit echt tussen je oren.
Stroom is stroom en de netspanning beinvloedt niet het beeld.

Je mertk het ook pas op in een goed systeem Joris ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Staaled

Quote from: Joris1971 on September 14, 2007, 11:56:27
Sorry, maar geloof niet dat je met een duur netsnoer+stekkerdoos een beter beeld krijgt, dat zit echt tussen je oren.
Stroom is stroom en de netspanning beinvloedt niet het beeld.
In dit specifieke topic is "achter je ogen" meer op zijn plaats. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fico

#22
Quote from: erwinh on September 14, 2007, 17:23:12
Laten we voor dit topic gewoon afspreken dat iedereen die niet ziet in het tweaken van zijn set, lekker achter zijn plasma kruipt en van dit topic wegblijft. Ik wordt echt erg moe van die betweters die menen dat dat tweaken allemaal onzin is. Deze discussie is echt passé hoor. Op veel andere Forums verlopen dit soort topics in oeverloos geouwehoer over bits en bites.
Snowmaster heeft dit topic opgestart omdat er veel reacties op zijn meldingen over tweaks kwamen, en hij zijn positieve ervaringen met ons wil delen :D
Als je het wat lijkt probeer je het uit en meld je hier je ervaringen, goed of slecht.
Als je het niets lijkt blijf je gewoon weg! ;D

Helemaal mee eens Erwinh. Ik ben voorlopig ook nog een "unbeliever" in dit soort zaken, maar zou wel graag een "believer" willen worden en op de hoogte willen blijven van Snowmaster zijn ervaringen. Ik wil te weten komen of bijvoorbeeld een stekkerdoos met netfilter of een > €100,- duur HDMI kabeltje van nog geen 2 meter echt wel een verbetering zouden geven. Binnenkort ga ik mij zo een kabel kopen en dit eens uitvoerig testen en vergelijken met mijn huidige cheapo HDMI kabeltje.

Nogmaals, dit is inderdaad niet de plaats om te beginnen bashen ;)

Keep up the good work Snowmaster :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

blue-eyes

#23
Quote from: erwinh on September 14, 2007, 17:23:12
Jij bent vast ook nog een newby voor wat betreft de beinvloedding van kabels op de kwaliteit van beeld en geluid  ^-^
Laten we voor dit topic gewoon afspreken dat iedereen die niet ziet in het tweaken van zijn set, lekker achter zijn plasma kruipt en van dit topic wegblijft. Ik wordt echt erg moe van die betweters die menen dat dat tweaken allemaal onzin is. Deze discussie is echt passé hoor. Op veel andere Forums verlopen dit soort topics in oeverloos geouwehoer over bits en bites.
Snowmaster heeft dit topic opgestart omdat er veel reacties op zijn meldingen over tweaks kwamen, en hij zijn positieve ervaringen met ons wil delen :D
Als je het wat lijkt probeer je het uit en meld je hier je ervaringen, goed of slecht.
Als je het niets lijkt blijf je gewoon weg! ;D


Je weet duidelijk niet wie Patrick is en waar hij verstand van heeft. Laat staan wat hij gedaan heeft of waarin hij wel of niet geloofd...........


Afgezien van het feit dat je Patrick verkeerd hebt ingeschat is het wel een goed punt van je. Geen bashing, alleen constructieve bijdrages. Alleen believers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ramius

Liefst geen eindeloze dicussies tussen believers en non-believers. Voor de rest zijn alle constructieve weetjes en ervaringen meer dan welkom.  :D

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|