Aleko's Appartement

Started by Aleko, September 7, 2007, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinus_

leuk appartement, welke kleur zit er op je muur bij je tv?  ???
Rebuilding my HT

JeKa


Aleko

#77
Quote from: Tinus_ on December  2, 2008, 16:16:56
leuk appartement, welke kleur zit er op je muur bij je tv?  ???
Officieel is het de kleur 'koffie'. Maar het is lichter van kleur dan koffie, vind ik. Mijn ouders hebben dezelfde verf op een bakstenen muur, maar daar is de kleur meer grijs. De ondergrond bepaalt dus min of meer de kleur... Ik heb het gekocht bij de Formido.

Quote from: JeKa on December  2, 2008, 16:18:44
Inderdaad! :(
Nu doen ze het! :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

mmengede

Hertog jan liefhebber zie ik  :P

en verder ziet het er zeer netjes uit!
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

MLCinema

Dat heb je mooi voor mekaar zo! Veel plezier ervan ;), dat zal wel lukken. Bij mij begint het ook altijd te jeuken als ik dit zo zie. Maja, toch nog maar even wachten. Hotel Mama is zo slecht nog niet;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Aleko

Quote from: Marc.Visser on December  2, 2008, 17:00:40
Dat heb je mooi voor mekaar zo! Veel plezier ervan ;), dat zal wel lukken. Bij mij begint het ook altijd te jeuken als ik dit zo zie. Maja, toch nog maar even wachten. Hotel Mama is zo slecht nog niet;)
Hotel Mama is inderdaad nog niet zo slecht, maar soms heb je er wel eens genoeg van... ;)

Heb ook heel veel geluk gehad hoor, echt op zoek was ik niet. Stond nog niet eens een half jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Toevallig kwam er een appartementje vrij met voorrang voor iemand jonger dan 23 jaar. Op het laatste moment reageerde ik en tot mijn verbazing kreeg ik hem toegewezen! Waarschijnlijk was ik dan de enige die jonger was dan 23 jaar... Het werd alleen maar beter toen ik hoorde wat er allemaal ging gebeuren: nieuwe/grotere badkamer, dubbelglas rondom, geaarde stopcontacten overal, de tuin wordt onkruidvrij gemaakt, nieuwe betegeling in de keuken en een muurtje wat gesloopt mocht worden!  De huur valt ook alleszins mee, ik kom in aanmerking voor huursubsidie waardoor het goedkoper is dan op kamers gaan in bv Groningen waar ik nog studeer :D Het enige wat nog een beetje onzeker is is de maandelijkse gas/water/stroom rekening. Maar dat moet wel goed komen. Volgende week dinsdag heb ik een intern sollicitatiegesprek waardoor, als het goed gaat, er maandelijks iets meer geld binnen komt ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Ziet er goed uit, kerel!
Met woningbouwverenigingen e.d. moet je inderdaad ontzettend veel geluk hebben, ik weet er alles van. ;)
Maar je hebt zo te zien alles goed voor mekaar, komt dik in orde. :D

Quote from: Aleko on December  2, 2008, 17:23:25
Maar dat moet wel goed komen. Volgende week dinsdag heb ik een intern sollicitatiegesprek waardoor, als het goed gaat, er maandelijks iets meer geld binnen komt ;)

Succes!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Atmoz


Ziet er goed uit!!
Mooie apparatuur en mooie foto's O0 O0 O0

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Aleko

#83
Quote from: atmoz on December  2, 2008, 21:30:45
Ziet er goed uit!!
Mooie apparatuur en mooie foto's O0 O0 O0

Mvg,

Atmoz
Dank je!
De apparatuur is niet echt 'top of the bill' in vergelijking met andere setjes maar ik red me er mee. :) Wie weet wat ik met de winstuitkering, welke ik komende maand met open armen ontvang, kan doen ;) Dan zou ik als eerste de receiver vervangen door eentje met ondersteuning van de nieuwe audio stromen en HDMI switching. Alleen probeer je huidige receiver maar eens voor een redelijk bedrag te verkopen!
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Atmoz

Quote from: Aleko on December  2, 2008, 21:59:59
Dank je!
De apparatuur is niet echt 'top of the bill' in vergelijking met andere setjes maar ik red me er mee. :) Wie weet wat ik met de winstuitkering, welke ik komende maand met open armen ontvang, kan doen ;) Dan zou ik als eerste de receiver vervangen door eentje met ondersteuning van de nieuwe audio stromen en HDMI switching. Alleen probeer je huidige receiver maar eens voor een redelijk bedrag te verkopen!

Aha, een extra zakcentje...
Da's altijd handig. Had ik dat maar ;D

Persoonlijk kan ik je de Marantz SR8002 aanraden aangezien ik die zelf heb en zéér tevreden over ben.
Deze beschikt ook over de nieuwe audioformaten ;)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sonic Circle

Aleko, wat een ontzettend gaaf appartement zeg. Ondanks dat je nog student bent heb je het netjes voor elkaar zo.
Over die energielasten: nu je dubbel glas hebt gekregen moet dat ook wel goedkomen.

Heel veel plezier in je nieuwe woning!


Aleko

#86
Tijd voor een update! :D

De verhuizing is achter de rug. De winstuitkering dit jaar was zeer positief en mijn oude receiver is bijna verkocht, dus ik zit nu een beetje naar een andere receiver te kijken.  :P
De eisen:
- True-HD en DTS-HD ondersteuning (de nieuwe audiostandaarden)
- 7.1 LPCM ondersteuning (tbv PS3)
- 1080p pass-through (upscaling hoeft niet perse)
- Minstens 2 HDMI (liefst 3) inputs
- component/HDMI switching (zodat component input omgezet wordt in hdmioutput, liefst ook andersom zodat ik de tv via component kan aansluiten en de beamer met HMDI, maar volgens mij doet geen enkele receiver het omzetten van hmdi naar component?)
- 2 optische ingangen (hangt af van aantal HMDI input waardoor ook audio verzonden kan worden)
- 2 coaxiale ingangen (idem)
- futureproof. (Vandaar ook de TrueHD/DTS hd onderstuening, hoewel de PS3 alleen LPCM via HDMI kan sturen...)
- blauwig display (oranje zoals Yamaha vind ik spuug lelijk!  ::))
- Kleur; grijs

Al met al moet het volgende erop aangesloten worden:
-PS3 (HMDI)
-Xbox360 (optisch/component)
-digitale tv(ziggo) (optisch/scart)
-Computer (coax)
-dvd-recorder (coax/component)
-tv (component/HDMI)
-beamer (component/HDMI)

Budget ongeveer €450

In mijn 'vooronderzoek' ben ik tot de volgende kandidaten gekomen (op volgorde van voorkeur)
Denon 1909 (Veel mogelijkheden en 'de beste' van de drie, maar iets boven mijn budget)
Onkyo 606 (Minste uiterlijk van de drie, maar wel alle eisen aan boord en goedkoopst)
HK 255 (zeer mooi uiterlijk, maar zijn nogal wat problemen mee...)

Op dit moment neig ik naar de Onkyo, maar de Denon zit hem op de hielen! Hebben jullie nog advies over bepaalde aspecten waar ik nog niet aan gedacht heb?

Ohja, de speakers komen uit een 5.1 Infinity HSC setje, niets speciaal maar voldoen eerst nog wel even.  :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Persoonlijk zou ik voor de Denon gaan. Over het algemeen gewoon goede klank, en er valt heel veel in te regelen in de menu's.
Bovendien nog mooi ook, paar extra centen wel waard denk ik. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Quote from: Sol on December 18, 2008, 17:39:15
Persoonlijk zou ik voor de Denon gaan. Over het algemeen gewoon goede klank, en er valt heel veel in te regelen in de menu's.
Bovendien nog mooi ook, paar extra centen wel waard denk ik. ;)
Die paar centen zijn er wel gelijk 200.000!!! (~200 euro) Dat is een beetje het probleem... 100 euro is nog een keer te overwegen, maar 200...
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Even op de zure appel bijten, en wachten met upgraden is natuurlijk ook een optie.
Gun jezelf so wie so genoeg tijd om alle apparaten grondig te bestuderen en beluisteren.
Jouw oren moeten immers alles aanhoren straks. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Het wachten is maximaal komend weekend geworden! Mijn Pioneer receiver is zojuist verkocht. Ik denk dat ik morgen of zaterdag maar even een luistersessie ga doen en kijken of ik in de oude sok nog wat oud geld kan vinden. :D Het bestuderen ben ik al vergevorderd. Ik keek altijd al een beetje met een schuin oog naar de nieuwe receivers. Ook heb ik alle handleiding al doorgenomen en weet nu (bijna) alles. ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Tinus_

Quote from: Aleko on December 18, 2008, 17:42:34
Die paar centen zijn er wel gelijk 200.000!!! (~200 euro) Dat is een beetje het probleem... 100 euro is nog een keer te overwegen, maar 200...

Verkoop je toch gewoon die Soes, dat is zo wie zo toch al het verkeerde merk.  :tounge:

Ik zou in die prijsklasse ook voor een Denon of Marantz gaan. (dus gewoon nog even door sparen)
Rebuilding my HT

Aleko

Haha, nee die houd ik wel. Op het moment gebruik ik hem niet, maar in de zomer zeker wel! In de winter HT, in de zomer lekker sturen ;)

Vanavond ga ik trouwens kijken/luisteren naar de Onkyo, Denon en Harman Kardon. Ik neig toch steeds meer naar de 1909, dan wordt het alleen op een houtje bijten deze kerst :P. Nee gekheid, gewoon een extra dagje werken komende vakantie.  ::) Dan weet je in ieder geval waar je voor werkt! Ik denk dat de Denon inderdaad wat meer futureproof is, wat de meerprijs wel waard is denk ik... Ben benieuwd! :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Ben benieuwd naar je bevindingen na de luistersessie!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Aleko

Oke, vrijdagavond ben ik wezen luisteren naar de Denon, Onkyo en de HK.

Ik heb ze geluisterd in combinatie met andere infinity speakers dan ik zelf heb, want die hadden ze niet staan. Daarom dus gekozen voor een ander setje vergelijkbare Infinity speakers zodat in elk geval het merk hetzelfde is.

Hoewel ik geen audiofiel ben kon ik het verschil tussen de Denon en Onkyo wel horen. De Onkyo was wat voller, doffer. Beetje moeilijk onder woorden te brengen... Toen de Denon, deze had een wat scheller, scherper geluid. De hoge tonen werden beter uitgelicht naar mijn mening. Toen heb ik even geluisterd met andere speakers uit een hoger segment omdat ik dat voor de toekomst toch wel in gedachten heb. Hier klonk de Denon wederom een tikkeltje mooier naar mijn mening. De HK zat overal een beetje tussenin, zoals die overal een beetje tussen in zit; prijs, uitrusting etc en valt een beetje buiten de boot...
Toen nog een beetje lopen spelen met het menu e.d. van de Denon en Onkyo omdat daar toch de voorkeur naar uit ging. De Denon kon je zoveel instellen! Niet normaal, daar ben ik wel even mee bezig mocht ik hem helemaal naar wens gaan instellen... De Onkyo was wat minder kwa mogelijkheden had ik het idee, hoewel het menu wel mooier was vormgegeven. En, niet geheel onbelangrijk, toen ze naast elkaar stonden vond ik de Denon duidelijk mooier dan de Onkyo. De Onkyo vind ik eigenlijk steeds minder mooi worden...:P

Al met al dus een nuttige luistersessie geweest.

Toen heb ik er nog even een nachtje over geslapen en alles op een rijtje gezet om het volgende besluit te nemen: Het wordt de Denon :D
Waarom? Allereerst het geluid, ten opzichte van de Onkyo vond ik het geluid wat mooier, feller, en vooral de hoge tonen sprongen er wat meer uit. Ook met de andere speakers uit het hogere segment sprong de Denon er iets meer uit. Dan de mogelijkheden; ik denk dat de Denon wat meer futureproof is, ook omdat deze beter omgaat met Stereo weergave, wat in de toekomst misschien ooit nog wel komt. Dus de mogelijkheden van de Denon gaven de doorslag om de iets hogere prijs te verantwoorden.

Al met al had de Denon dus steeds een puntje voor op de Onkyo en heb dus besloten om mijn hand over het hart te strijken en de duurdere Denon aan te schaffen! :hehe:



Heb net de automatische instelling achter de rug en het klinkt gelijk al redelijk goed en mooi op elkaar afgestemd. Ook thuis klinkt het goed! Wat me opviel is dat hij de afstanden van de speakers tot de zitpositie precies goed had berekend! Knap dat hij dat zelf heeft berekend.

Ik ga weer verder spelen  :tongue2:
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Sol

Wow, gefeliciteerd!
Veel plezier ermee... :D

Nu nog even inspelen, het geluid wordt er alleen maar mooier op, af en toe even een paar dingetjes uitproberen. Dan gaat het helemaal goed komen! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ghosty J

leuke review nu alleen nog je bijschrift bijwerken ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Aleko

#97
Quote from: Ghosty J on December 23, 2008, 16:35:00
leuke review nu alleen nog je bijschrift bijwerken ;D
haha, ja dat klopt. Scherp! Zal het straks even doen ;D

Heb nu een paar dagen kunnen spelen met de Denon en hij bevalt steeds beter! Het geluid is echt mooier dan met de Pioneer. De automatische afstelling doet zijn werk goed! De subwoofer is niet meer zo aanwezig, behalve als hij aanwezig moet zijn. Dan hoor (voel) je hem des te meer!
Ook de afstandsbediening is erg handig. De knoppen welke je niet zo vaak gebruikt zitten aan de achterkant van de afstandsbediening achter een klepje. Zodra ja ze nodig hebt, draai je hem om, opent het klepje en hoppa, alles tot je beschikking ;D Daar is over nagedacht! Het enige waar ik nog wel aan moet wennen zijn de twee schuifjes waarmee je instelt wat je wil aanpassen (DVD/HDP/Tuner etc) dat vergeet ik nog wel eens en dan doet hij andere dingen dan dat ik zou willen... Ook de gevoeligheid van de afstandsbediening valt tegen. Je moet hem soms echt goed richten wil de receiver reageren... Maar op den duur wordt hij toch vervangen door de Harmony 525 welke een stuk beter werkt dan standaard afstandsbedieningen voor wat betreft het richten.
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

THX-UltraII

had je topic nog nooit gezien maar WOW, dit ziet er supergoed uit hoor!

Aleko

Het begint weer een beetje te kriebelen! Op het moment ben ik bezig om te inventariseren of ik mijn Samsung LCD kwijt kan raken voor een redelijk bedrag zodat ik een groter FullHD scherm kan aanschaffen!  ;D

De Samsung is toch een 'beetje' te klein om relaxed tv te kunnen kijken vanaf de bank. Als ik kijk naar de huidige prijzen van LCD's/Plasma's en ik kan hem verkopen voor een redelijk bedrag dan wil ik toch proberen om te upgraden.

Alleen welke zal er dan moeten komen?!?! Ik heb al een beetje gekeken en voornamelijk de Sony 40W4500 komt toch bijna overal erg goed uit de bus! Alleen dit is een LCD en ik wil ook een beetje de plasma's van tegenwoordig bekijken. Bij de plasma's komen vooral de panasonics goed uit de tests, bv TH-42PZ85.
Mijn budget ligt rond de 1000 euro en eigenlijk het enige wat er echt toe doet is dat hij FullHD is en 24p weer kan geven. Hoewel ik nog niet zo into 24p ben, wordt het toch aanbevolen om dit te hebben. Uiteraard moet er ook HDMI op zitten, maar dat zit er wel standaard op. Zaken als DLNA, USB, SD kaarten zijn mooi meegenomen, maar zijn geen vereiste. Voor foto's/ muziek weergave gebruik ik, als ik het ooit wil doen, de xbox of playstation wel voor...

Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn en ik over het hoofd zie? Of andere tips met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe tv? :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--