Ik wil een complete nieuwe HT aanschaffen. ~ Alles besteld, nu nog wachten...

Started by Sol, August 27, 2007, 17:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII


Sol

Hey Vincent,

Hartstikke mooi joh, dat je de 4308 en 3808 mag lenen ;D
En dan ook nog meteen een nieuwe serie B&W serie speakers erbij.
Alsof het niet beter kan ;)
Heb je trouwens ook Klipsch speakers staan? Want ik zou toch heel graag een vergelijking maken tussen verschillende speakers en receivers. Maar zoals je inderdaad al zegt, bij Denon heb je tal van mogelijkheden om met je speakers e.a. te 'spelen', en dat is nou eenmaal iets wat ik graag doe.

Maar goed, dan bel ik je binnenkort wel even voor een afspraak. Het zal heel waarschijnlijk een woensdag worden, omdat dat de enige dag is dat ik vrij ben.

Alvast bedankt voor het regelen van de Denon's :)

Grtz

Sven
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ghosty J

maar ben je van plan om veel films te kijken of veel muziek dvd\cd's ed te gaan luisteren ?
bij films misschien voor een svs gaan (heb ik zelf nooit gehoort)
maar voor muziek zal ik je zeker aanraden om voor een velodyne te gaan !
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Sol

Quote from: GhostyJ on August 29, 2007, 20:34:19
maar ben je van plan om veel films te kijken of veel muziek dvd\cd's ed te gaan luisteren ?
bij films misschien voor een svs gaan (heb ik zelf nooit gehoort)
maar voor muziek zal ik je zeker aanraden om voor een velodyne te gaan !

Dat is het hem nou juist. Ik kijk ongeveer net zo vaak een film als dat ik naar een CD'tje (of radio) luister. En geld om twee gescheiden systemen aan te schaffen, heb ik helaas nou ook weer niet. En als ik veel mensen mag geloven, schijnt Denon een goede 'tussenweg' te zijn, die goed presteert op zowel stereo- als surroundgebied. Arcam en Rotel zijn ook wel goede kanshebbers. Ben zelf niet zo weg van Marantz en Onkyo.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ghosty J

ik kijk en luister ook 50 om 50 dus heb maar voor een velodyne gekozen omdat deze heel mooi op je speakers kan afstellen met 1 druk op de knop :D
kweet niet waar je woont maar je mag wel een keertje langs komen om de velodyne te komen beluisteren ism de nieuwe serie van B&W :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Sol

Quote from: GhostyJ on August 29, 2007, 22:59:34
ik kijk en luister ook 50 om 50 dus heb maar voor een velodyne gekozen omdat deze heel mooi op je speakers kan afstellen met 1 druk op de knop :D
kweet niet waar je woont maar je mag wel een keertje langs komen om de velodyne te komen beluisteren ism de nieuwe serie van B&W :)

Ik zou graag willen. Maar nadeel is dan natuurlijk dat het in jouw woonkamer is. Vergelijken is dan heel moeilijk. Daarom vergelijk ik gewoon liever in een zaak of iets dergelijks. Of als er de mogelijkheid toe is, laat ik natuurlijk iemand langskomen met de receivers / speakers waarin ik ben geinteresseerd, en vergelijk deze in mijn eigen woonkamer. Wel zo handig, namelijk 8) Weet je meteen hoe ze in je eigen huis klinken ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

PjotrrrNL

HT aanschaffen van 10 mille? In een ander  door jou geopend topic heb je blijkbaar niet eens geld voor een spoedcursus autorijbewijs en hoop je dat van je pa te kunnen lenen...

Gizz

Als ie zo doorgaat word ie steeds minder serieus genomen  ^-^

donaldk

Even goed lezen. Er komt spaargeld vrij. Dat staat blijkbaar nu nog vast, klinkt als een jeugdspaarrekening, of vaste termijn rekening.

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PjotrrrNL

Quote from: donaldk on August 31, 2007, 02:25:33
Even goed lezen. Er komt spaargeld vrij. Dat staat blijkbaar nu nog vast, klinkt als een jeugdspaarrekening, of vaste termijn rekening.

Da's mooi, maar ook dan vind ik het vreemd dat dit geld niet in de opleiding/carriereplannen wordt geinvesteerd?
Maar die keuze zal ik dan verder maar bij Sol laten...

Kingpin

Quote from: Gizz on August 31, 2007, 00:51:40
Als ie zo doorgaat word ie steeds minder serieus genomen  ^-^

Deden we dat dan na de beruchte thread ;D
Denk persoonlijk dat ie het geld beter kan investeren in een goede opleiding en daarna een HT aanschaffen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sol

Och mensen, zeur toch niet zo :P

Laat mij lekker de dingen doen die ik zelf wel. Ik snap ook wel dat het hier en daar goed bedoeld is, wat jullie zeggen. Maar wat ik jullie nog niet heb verteld, is dat mijn vader mijn studie volledig bekostigd. Ik hoef hier zelf dus totaal geen cent voor uit te trekken. Was dit niet het geval geweest, dan had ik uiteraard zelf mooi mijn studie bekostigd met die centjes. Zo dom ben ik nou ook weer niet.

Maar goed, ik snap eigenlijk niet waarom ik dan niet meer serieus genomen zou kunnen worden? Ik snap ook wel dat het jullie enorm als vermakelijke kost in de oren klonk, maar voor mij was het serieuze koek. Enfin, genoeg daarover. Jullie wilden mij niet serieus nemen (i.m.o.) en maakten me in ruil daarvoor ronduit belachelijk. Ik hoop dat dat gedoe nu voorbij is, want ik snap het nut ook niet waarom jullie er eeuwig over door zouden moeten blijven zeiken?

Back on topic nu dan maar weer.
Hebben jullie nog adviezen voor mij? Want ik ben inmiddels een beetje verdwaald in HT land. Ik kijk hier en daar wel wat rond, maar ik word er niet veel wijs uit.
Wat is volgens jullie een goede combi met de Denon qua speakers? Want ik wil toch voor dat merk gaan, omdat ik het gewoon goeie degelijke apparaten vind, met veel instelbare mogelijkheden en een mooi geluidje. Zelf ben ik helemaal weg van de Klipsch-en (qua looks dan :P). Heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren. Wat denken jullie?

Grtz

Sven
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Kingpin

Heb je in die tussentijd al eens zelf rondgekeken en een aantal luidspeakers cq sets gehoord?
Zo ja welke en wat vond je ervan?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sol

Nee, heb helaas nog niks beluisterd. Heb hier helaas nog niet echt uitgebreid de tijd voor gehad. Ik weet wel dat ik Denon en Elac een redelijke combi vind (mijn vader heeft dit namelijk staan). Over het algemeen vind het gewoon een mooi, neutraal geluid en tegelijkertijd ook lekker 'vol'. Alles is er (hoog, laag, midden).

Ik heb al wel iets gepland voor over 3 weken. Vincent is namelijk zo vriendelijk geweest de 4308 naar zijn winkel te halen (zul je ook al wel meegekregen hebben). En zodra deze in zijn winkel staat, maak ik met hem meteen een afspraak om het een en ander te kunenn vergelijken.

Ik ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld Totem, Final, KEF, Elac en B&W klinken op de Denon. Andere versterkers heb ik nog niet overwogen, omdat ik helemaal weg ben van Denon (gewoon het hele plaatje spreekt me aan). Maar aan de andere kant ben ik toch eigenlijk ook wel benieuwd naar Arcam en Harman / Kardon. Over die laatste vind ik trouwens niet veel op dit forum. Betekent dat dat HK niet zo geweldig is, of juist wel? ???

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Harman Kardon is niet slecht maar vind het nogal een hoog plastic fantastic gehalte hebben. Qua versterking niks mis mee. Gezien je bedrag lijkt me nogal wat mogelijk.

Ik zou alleen het iets hoger op zoeken dan Denon, Yamaha, Harman, Marantz Range lijn. En zou gaan kijken naar Arcam, Rotel, eventueel Primare (zelf erg gecharmeerd van) etc.

Qua speakers ben jij diegeen die dat kan bepalen. Elk speaker merk heeft zijn voor en nadelen en ieder interpreteert dat weer anders. Je bent in die zin de beste die kan vertellen wat jij mooi vind. Overigens is het het doel om met dit bedrag alles te kopen inclusief tv? of is het puur audio? Of ben je ook bereid om het in delen te kopen.

Want in delen kan je natuurlijk nog wat stapjes hoger gaan.

In je signature staat een tv die nog niet leverbaar is, maar met zo'n bedrag wel eens gedacht aan een plasma tv maatje 42"

Sol

Quote from: WickedGame on August 31, 2007, 17:40:16
Harman Kardon is niet slecht maar vind het nogal een hoog plastic fantastic gehalte hebben. Qua versterking niks mis mee. Gezien je bedrag lijkt me nogal wat mogelijk.

Ik zou alleen het iets hoger op zoeken dan Denon, Yamaha, Harman, Marantz Range lijn. En zou gaan kijken naar Arcam, Rotel, eventueel Primare (zelf erg gecharmeerd van) etc.

Qua speakers ben jij diegeen die dat kan bepalen. Elk speaker merk heeft zijn voor en nadelen en ieder interpreteert dat weer anders. Je bent in die zin de beste die kan vertellen wat jij mooi vind. Overigens is het het doel om met dit bedrag alles te kopen inclusief tv? of is het puur audio? Of ben je ook bereid om het in delen te kopen.

Want in delen kan je natuurlijk nog wat stapjes hoger gaan.

In je signature staat een tv die nog niet leverbaar is, maar met zo'n bedrag wel eens gedacht aan een plasma tv maatje 42"

HK is inderdaad qua afwerking een beetje de underdog. Het ziet er wel leuk uit, maar zoals je al zegt is het grootste deel plastic waar je tegenaan zit te staren.

Primare vind ik zelf inderdaad ook wel mooi, maar heb dit ook nog nooit gehoord. Ik ben natuurlijk altijd bereid verschillende merken versterkers te beluisteren, maar dat wordt dan wel een heel uitgebreid dagje luisteren :P
Achja, gelukkig is dat 'the fun part' van 'audiofiel' zijn. ;D

Het is eigenlijk de bedoeling alles in een keer te kopen. Want het is natuurlijk een beetje frappant om een uitgebreid audio gedeelte te hebben, maar toch nog met een jaaaaarenoude Philips 25" (ofzo) CRT te zitten. De TV die ik eigenlijk wil is inderdaad nog niet leverbaar. Hoogstwaarschijnlijk komt hij sowieso niet naar Europa. Maar dan maar kijken naar een ander scherm (liefst 50" +), of kijken wat ik kan regelen bij de electronicazaak waar ik werk(importeren - zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis!) of misschien vanuit de VS laten shippen (?).

Wat dat allemaal betreft heb ik nog een hele hoop uit te zoeken! ::)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on August 31, 2007, 18:14:23
HK is inderdaad qua afwerking een beetje de underdog. Het ziet er wel leuk uit, maar zoals je al zegt is het grootste deel plastic waar je tegenaan zit te staren.

Primare vind ik zelf inderdaad ook wel mooi, maar heb dit ook nog nooit gehoord. Ik ben natuurlijk altijd bereid verschillende merken versterkers te beluisteren, maar dat wordt dan wel een heel uitgebreid dagje luisteren :P
Achja, gelukkig is dat 'the fun part' van 'audiofiel' zijn. ;D

Het is eigenlijk de bedoeling alles in een keer te kopen. Want het is natuurlijk een beetje frappant om een uitgebreid audio gedeelte te hebben, maar toch nog met een jaaaaarenoude Philips 25" (ofzo) CRT te zitten. De TV die ik eigenlijk wil is inderdaad nog niet leverbaar. Hoogstwaarschijnlijk komt hij sowieso niet naar Europa. Maar dan maar kijken naar een ander scherm (liefst 50" +), of kijken wat ik kan regelen bij de electronicazaak waar ik werk(importeren - zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis!) of misschien vanuit de VS laten shippen (?).

Wat dat allemaal betreft heb ik nog een hele hoop uit te zoeken! ::)


Tja ach mijn audio is redelijk op orde maar ik kijk maar naar een 23" LCD tv. Dus in die zin is dat ook niet optimaal. Maar 50" is wel weer een ander uiterste.

Sol

Ja, ik vind dat als je eenmaal bioscoop-geluid hebt, je eigenlijk ook wel bioscoop-beeld zou moeten hebben. Want wat is nou een echt HT-gevoel zonder een lekker lomp scherm? 8) En hoe groter, hoe beter vind ik (zolang de PQ er natuurlijk niet onder lijdt ::)).
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Heb inmiddels een 'budget' inelkaar geflanst:

TV:              2.500,-
Receiver:      2.500,-
DVD:               950,- (PS3 voorlopig, tot er een fatsoenlijke BR-player uitkomt. En een 'simpel' DVD-spelertje)

Fronts:         2.000,-
Centre:           800,-
Rears:          1.500,-
Sub:            1.500,-

Kabels:         1.000,-

Totaal:       12.750,- (ietsjes hoger dan voorspeld, maar dat mag ook wel... ;D)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Hanky Panky

Quote from: Sol on August 31, 2007, 18:38:21
Heb inmiddels een 'budget' inelkaar geflanst:

TV:              2.500,-
Receiver:      2.500,-
DVD:               950,- (PS3 voorlopig, tot er een fatsoenlijke BR-player uitkomt. En een 'simpel' DVD-spelertje)

Fronts:         2.000,-
Centre:           800,-
Rears:          1.500,-
Sub:            1.500,-

Totaal:       11.750,- (ietsjes hoger dan voorspeld, maar dat mag ook wel... ;D)

Op zo'n set mag je ook wel minimaal 750 euro voor kabels reserveren of zit dat al bij deze prijs in ??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

blue-eyes

Voor de bekabeling hanteert men vaak de vuistregel van 10%, dus 1175 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Quote from: Hanky Panky on August 31, 2007, 18:49:19
Op zo'n set mag je ook wel minimaal 750 euro voor kabels reserveren of zit dat al bij deze prijs in ??

Goed dat je het zegt. Vergeten op te schrijven. Ik had zo'n 1000 euro in mijn hoofd voor de bekabeling.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

donaldk

Zou toch eens naar een 50" plasma kijken kun je toch 500-1000 euro omlaag richting je oorspronkelijke budget.