Re: VAD Show 2007

Started by kippekop, August 20, 2007, 16:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Linked Events

Tube-freak

'S ochtends vertrokken richting de A12 waar helaas al 3 autos tegen de vangrail geparkeerd stonden.  Dus met lichte vertraging mijn Denon afgeleverd bij penhold voor reparatie en vervolgend meteen door naar de VAD.  Het was een mooie dag.  Heerlijk zonnige mooie herfstdag.  Eenmaal aangekomen bij de VAD stonden er overal mannetjes met oranje pakjes te wijzen waar je je auto neer kon zetten.  Best wel goed geregeld.

Ik was er rond een uurtje of half twaalf geloof ik en er stond geen rij bij de kassa.  Dus ook dat was in mijn geval een goede binnenkomer.  De volgende goede binnenkomer was dat ik gelijk het eerste kamertje links naar de JVC demo kon kijken waar de JVC HD-100 stond te spelen.  De blu ray van Pirates of the Caribean stond aan.  Helaas ging het geluid echt helemaal nergens over maar het beeld was erg mooi.  Denk dat de JVC toch wel het mooiste plaatje kon toveren wat HD-projectie betreft.  Mitshubishi had ook een demo en pakte het qua beeld professioneel aan door de kamer echt geheel donker te maken en alle deuren dicht te doen.  Het beeld zag er natuurlijk niet zo mooi uit als bij de JVC maar de Mitshubishi 6000 was zeker van hoge kwaliteit.

Ik weet niet meer hoe ik precies gelopen ben want ik heb echt totaal geen richtings gevoel maar ik meen me te herinneren dat ik daarna naar de Infocus HD82 heb gekeken.  De man bij infocus stond af en toe wat uit te leggen terwijl het volume boven 100db stond dus dat ook lekker veel nut voor iedereen die meer dan een meter van de man af stond....  Wat ik er een soort van uit heb begrepen was de HD82 een Full HD beamer was die je gewoon met het licht aan kan bekijken volgens man van Infocus (die waarschijnlijk nog niet zo lang ervaring met een beamer heeft >:D).  Het geluid van de film klonk nog niet optimaal maar was in elk geval al een aardige verbetering ten op zichte van wat ik bij JVC en Mitshubishi hoorde.   

Ondanks dat je rustig een boek kon gaan lezen in de ruimte(zo licht was het) kon je toch het beeld wel aardig goed zien.  Ik had het idee dat het er heel strak uitzag
Het was de film Apocalypto in HD.  Het was erg jammer van infocus dat het veel te licht was.  Ik zou deze projector nog wel een keer willen zien in een goede donkere ruimte.

Zo ergens tussen de bezoeken door had ik eindelijk de ruimte van Epson gevonden waar de TW-2000 stond.  Ik weet niet wat er gebeurt was maar iets in mijn gedachte vertelde mij dat die TW-2000 niet helemaal goed was afgesteld.  Hij was schijnbaar wel gecalibreert enzo maar er klopte toch iets niet helemaal.  Ik gooi het er maar op dat er iemand is langsgeweest die nergens met ze handjes van af kan blijven ofzo.  Helaas liepen er her en der van die vreemde mannetjes rond die echt nergens van af konden blijven en werkelijk overal met hun tengels aan moesten zitten.  Zoiets zal er wel gebeurt zijn ofzo.   Het beeld was in elk geval niet optimaal en gelukkig merkte een gozer die voor mij zat het ook al op dat er iets niet in orde was. 

Ik ben niet in alle ruimtes geweest soms omdat het er veel te druk was maar ook kwam het wel eens voor dat de demo zo belabbert was van kwaliteit dat ik maar gillend ben weggerend.  Gelukkig was ik dit jaar aangenaam verrast dat er nu wel enkele importeurs waren die WEL goed geluid uit hun set konden krijgen.  Enkele jaren geleden toen ik er was en toen was het toch een stuk slechter dan nu naar mijn idee.

Enkele dingen die mij blij maakte waren:
- Crafty
Er stond een 10 watt buizen versterkertje van 299 euro de sterren van de hemel te spelen, terwijl ik even daarvoor nog gillend was weggerent bij een demo van een hele dure set die echt nergens naar klonk. 

- Joenit:  Rega en Totem demo.  Het was zo te zien een instap set wat er speelde maar was zeker niet onverdienstelijk.  Ben al vaker bij Joenit demoś geweest en die mannen weten waar ze mee bezig zijn. 

- Naim was ook goed bezig.  Ze speelde met een relatief bescheiden set.  Naim cd5i  en paar kleine Neat speakers.  Weet even niet welke versterker er aan stond maar ik kan je verzekeren dat ook deze mannen hun huiswerk hebben gedaan en het klonk echt heel mooi. (Ik denk dat er een paar importeurs rondliepen met een veeeeeeeel duurdere set die daar ontzettend van baalde...  >:D )

- Linn  een van de twee Linn ruimtes had ook een mooi demo.  Dat ene nummer van Nils Lofgren stond op (Keith dont go) en het klonk erg mooi.  vergeef me dat ik even de type nummers niet heb onthouden van de aparatuur.  Het was er ook best vol en druk enzo.

-Bij importeur HEA stond een set te spelen met Triangel speakers en Cayin buizen versterkers en buizen cd speler.  Zonder meer ook weer een erg fraai geluid.  Denk dat deze aparatuur aan de prijslijst te zien een heel erg mooie prijs prestatie verhouding heeft.

- Bij beta Audio stond ook weer wat fraais te spelen.  Een berg met Manley buizen versterkers en de speakers die er op zaten ben ik de naam even van kwijt.  Ze liepen wel met allerlei schakel kastjes te klooien geloof ik maar desondanks klonk het geluid erg fraai.  Vond aleen bij sommige liedjes dat het geluid net even te hard stond.  Ik bedoel ik ben wel wat hards gewend ofzo maar dit ging zo hard dat het echt niet meer lekker luisteren was en ik stond nog helemaal achteraan.  Ik denk dat degene die vooraan zat op dit moment zijn broekspijpen uit de kreukels aan het strijken is..  Ik denk dat een fractie van het volume terug draaien nog een verbetering had op kunnen leveren van het geluid.

- JVC.  Als je een goede sound wil kan je beter niet langs gaan maar de HD-projectie van JVC is werkelijk subliem. 

Dat waren zo een beetje de hoogtepunten wat ik me nog kan herinneren in elk geval.  Ook heb ik nog een paar leuke cd's gekocht.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Quote from: Tube-freak on October 20, 2007, 19:56:31
Zo ergens tussen de bezoeken door had ik eindelijk de ruimte van Epson gevonden waar de TW-2000 stond.  Ik weet niet wat er gebeurt was maar iets in mijn gedachte vertelde mij dat die TW-2000 niet helemaal goed was afgesteld.  Hij was schijnbaar wel gecalibreert enzo maar er klopte toch iets niet helemaal.  Ik gooi het er maar op dat er iemand is langsgeweest die nergens met ze handjes van af kan blijven ofzo.  Helaas liepen er her en der van die vreemde mannetjes rond die echt nergens van af konden blijven en werkelijk overal met hun tengels aan moesten zitten.  Zoiets zal er wel gebeurt zijn ofzo.   Het beeld was in elk geval niet optimaal en gelukkig merkte een gozer die voor mij zat het ook al op dat er iets niet in orde was. 

De TW2000 is door Garmt gisteren gekalibreerd en toen ik aan het einde van de dag keek met de Blu-Ray disc, was het nog goed.
Maar ik hoorde wel tussendoor dat inderdaad mensen aan de projector hadden gezeten. Wat vond je er minder aan dan?

DickVD

Quote from: bmateijsen on October 20, 2007, 20:19:36
De TW2000 is door Garmt gisteren gekalibreerd en toen ik aan het einde van de dag keek met de Blu-Ray disc, was het nog goed.
Maar ik hoorde wel tussendoor dat inderdaad mensen aan de projector hadden gezeten. Wat vond je er minder aan dan?

Ik heb de TW2000 ook gezien op de VAD en wil ook even reageren.
Ik zat wel wat verder achterin maar scherpte vh beeld was prima, maar lichtopbrengst viel wat tegen, ook omdat de film veel donkere scenes had.
Nu stond de projectorlamp volgens mij in spaarstand, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vond eigenlijk de HC6000 meer licht geven in de spaarstand, terwijl die op papier maar 1000lumen max kan geven ??? ::)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

garmtz

Ook de HD100 was overigens door mij afgesteld (was best wel nodig, is een pre-productie exemplaar).

De HD100 is inderdaad spectaculair mooi ja.

Ook de Epson WAS mooi, zal daar morgen eens langsgaan en de settings checken.

garmtz

Geloof overigens niet wat een projector 'op papier' kan leveren, klopt meestal totaal niet met de realiteit.

tiptop

Zo kunnen we elkaar en het hele audofiele nederland helpen via het forum :D

Leuk verslagje Tubefreak.

Ik ga morgen. Mij benieuwen.

Crafty lijkt mij ook interessant. Wat moet ik verwachten van zo'n relatief goedkope buizenbakje? Daar wil ik wel achterkomen. :)

@Bjorn

Ik hoop dat ik je morgen tegenkom, want dan betaal ik je meteen contant als je dat goed vind. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

De Epson zag er qua kleuren best wel goed uit maar ik had het idee dat het beeld soms heel soft of onscherp was ofzo.  Maar ja misschien dat het in de film zit ofzo.  En aangezien iemand anders dezelfde gedachte had als mij zal het wel niet aan mij liggen.  Er was iemand aanwezig die het nodig vond om die TW2000 a 3500 euro op te pakken en hem aan alle kanten te bekijken terwijl hij aanstond en vervolgens ging hij aan alle connectors en andere dingetjes aan de achterkant lopen frunikken.  Kan aan mij liggen maar vond dat een beetje vreemde actie.

Ik wist wel dat hij gecalibreert was want dat zei de Epson man ook (en jullie hadden een subtiel kaartje achtergelaten.. ;D).  Maar goed ik vond het beeld toch wat vreemd overkomen maar kon er niet echt mijn vinger opleggen wat het nu precies was.  De beschrijving die er het dichts bij komt is een beetje Soft beeld.

Misschien was het iets simpels wat later rechtgezet is ofzo toen ik weg was.





16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Iemand heeft waarschijnlijk aan de focus gezeten. Je bent de tweede die het zegt. ongelooflijk dat er gasten met hun klauwen aan die projector moeten zitten!

tiptop

Sommige denken dat alles wat op de beurs staat publiekseigendom is :P Of kunnen alleen kijken met hun handen :-X :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

Crafty is gewoon een ontzettend goed geluid voor een versterker van 299 euro.  Ga maar luisteren het klinkt gewoon heel erg leuk voor het geld.  heeeel erg leuk.

Ga trouwens ook even langs Fatman.  Die hebben geen demo maar wel paar voorbeeld exemplaren staan en folders van hun iPod buizen versrterkers met docking station.  Ik zit al een tijdje te denken om zoiets te kopen sinds ik een soort dergelijk buizen-ipod ding zag in Italie bij de media markt. Toch grappig voor in de slaapkamer ofzo.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Ik ben er einde van de dag...

Quote from: tiptop on October 20, 2007, 20:33:03
@Bjorn

Ik hoop dat ik je morgen tegenkom, want dan betaal ik je meteen contant als je dat goed vind. ;)

bmateijsen

tube-Freak maak anders even een afspraak om volgende week langs te komen, dan hebben we de TW2000 als het goed is weer staan.

Groet,

Bjorn

Quote from: Tube-freak on October 20, 2007, 20:45:50
De Epson zag er qua kleuren best wel goed uit maar ik had het idee dat het beeld soms heel soft of onscherp was ofzo.  Maar ja misschien dat het in de film zit ofzo.  En aangezien iemand anders dezelfde gedachte had als mij zal het wel niet aan mij liggen.  Er was iemand aanwezig die het nodig vond om die TW2000 a 3500 euro op te pakken en hem aan alle kanten te bekijken terwijl hij aanstond en vervolgens ging hij aan alle connectors en andere dingetjes aan de achterkant lopen frunikken.  Kan aan mij liggen maar vond dat een beetje vreemde actie.

Ik wist wel dat hij gecalibreert was want dat zei de Epson man ook (en jullie hadden een subtiel kaartje achtergelaten.. ;D).  Maar goed ik vond het beeld toch wat vreemd overkomen maar kon er niet echt mijn vinger opleggen wat het nu precies was.  De beschrijving die er het dichts bij komt is een beetje Soft beeld.

Misschien was het iets simpels wat later rechtgezet is ofzo toen ik weg was.







Tube-freak

Oke Bjorn ik mail je er nog over.    Ik ga nu denk echt even slapen want ben al 28 uur wakker ofzo.  Ik mail je er morgen over.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Geen probleem en geen haast! Ik zie het vanzelf tegemoet!

Groet,

Bjorn

Quote from: Tube-freak on October 20, 2007, 21:15:46
Oke Bjorn ik mail je er nog over.    Ik ga nu denk echt even slapen want ben al 28 uur wakker ofzo.  Ik mail je er morgen over.

advr


vandaag geweest, het was allemaal gewoontjes, weinig buis en weinig platenspelers gehoord.  :o

wat dit keer opviel was het enorme herrie overal. andere jaren is het ook druk maar nu werd er gewoon ook zeer hard gepraat ook tijdens demo's, blijbaar een heel ander publiek :P

mij viel B.S.A. op en vooral JK Acoustics met hun mega boxen. normaal klinken die niet in de kleine kamertjes maar ik vond het zeer indrukwekkend en zeer mooi ;D

voor de rest lekker rondgehangen en geconstateerd dat de lp's dit jaar ook uitzonderlijk duur waren. daar werd echt een slaatje uit geslagen :-[

de demo's van Linn vond ik, dit in tegenstelling van Tube-freak, bedroevend slecht! de uileg was bijna niet te verstaan en het klonk eigenlijk nergens naar. muziekstukken waren veeeeeeeeeeeeeel te kort en de herhaling betrof steeds niet hetzelfde stukje. vergelijk was zo niet te doen. ook hier weer het hinderlijke harde geklets van de "liefhebbers". >:D

maar goed, ik ga er zelf elk jaar weer naar toe en vind er toch weer ontverwachte demo's van hoge kwaliteit. ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Ik spring dadelijk op de fiets ;). Ondertussen al gezien dat er vandaag een hoop HT-forummers gaan, dus dat wordt weer gezellig! ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Quote from: Tube-freak on October 20, 2007, 20:45:50
(en jullie hadden een subtiel kaartje achtergelaten.. ;D).

lol


ps die jvc zou ook gecalibeerd zijn.

Wel weer leuk om met wat vrienden er een keer weer overheen gelopen te zijn, maar de echte HT is en lijft wel erg onderbelicht...jammer...
Ben het eens met de naimset en de demo van joenit...

Wat mij opvalt was dat vele sets zoveel bass produceerde...het werd zo bombastisch dat wij vele kamers zo weer uit liepen.

bmateijsen

Klopt, ook de JVC HD100 is door ons onder handen genomen en ingesteld.
Maar dat zijn dan ook de enige 2 projectoren.

Quote from: denoontje on October 21, 2007, 09:26:38
lol


ps die jvc zou ook gecalibeerd zijn.

Wel weer leuk om met wat vrienden er een keer weer overheen gelopen te zijn, maar de echte HT is en lijft wel erg onderbelicht...jammer...
Ben het eens met de naimset en de demo van joenit...

Wat mij opvalt was dat vele sets zoveel bass produceerde...het werd zo bombastisch dat wij vele kamers zo weer uit liepen.


Tube-freak

#93
Quote from: advr on October 20, 2007, 23:12:24
vandaag geweest, het was allemaal gewoontjes, weinig buis en weinig platenspelers gehoord.  :o

wat dit keer opviel was het enorme herrie overal. andere jaren is het ook druk maar nu werd er gewoon ook zeer hard gepraat ook tijdens demo's, blijbaar een heel ander publiek :P

mij viel B.S.A. op en vooral JK Acoustics met hun mega boxen. normaal klinken die niet in de kleine kamertjes maar ik vond het zeer indrukwekkend en zeer mooi ;D

voor de rest lekker rondgehangen en geconstateerd dat de lp's dit jaar ook uitzonderlijk duur waren. daar werd echt een slaatje uit geslagen :-[

de demo's van Linn vond ik, dit in tegenstelling van Tube-freak, bedroevend slecht! de uileg was bijna niet te verstaan en het klonk eigenlijk nergens naar. muziekstukken waren veeeeeeeeeeeeeel te kort en de herhaling betrof steeds niet hetzelfde stukje. vergelijk was zo niet te doen. ook hier weer het hinderlijke harde geklets van de "liefhebbers". >:D

maar goed, ik ga er zelf elk jaar weer naar toe en vind er toch weer ontverwachte demo's van hoge kwaliteit. ;D

Ad.


Bij Linn ben ik niet zo lang gebleven hoor aleen maar 1 liedje geluisterd en weer verder.  Ik moest luisteren met mijn hoofd om de deurpost heengebogen terwijl ik in de gang stond vanwege de drukte.  Tenminste ik dacht dat het Linn was maar nu maak je me aan het twijfelen... (misschien was het de kamer ernaast).

Ik vond trouwens dat er nog best wat buizen te horen waren. her en der.  Jammer dat Analogue audio  er niet was die geven toch altijd wel goede demos maar ik denk dat Wim het wel een beetje gehad heeft met die grootschalige beurzen.  Soms zie je hem wel is op een kleinschalig evenement ofzo zoals bij de Cafe Engels elk jaar.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

molle

Ga er niet raken vandaag :'( Moet met de vrouw weg :P ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Quote from: molle on October 21, 2007, 11:53:52
Ga er niet raken vandaag :'( Moet met de vrouw weg :P ;D
Tsja audiofiel zijn en getrouwd zijn , dat is conflicterende situatie  ;)

Mariusz

Ben net terug en was niet erg blij met de enorme drukte overal. De lokatie is gewoon niet toereikend voor deze aantallen mensen. Los daarvan veel gehoord. Toppers waren voor mij de Volent Paragon (schitterende imaging/plaatsing en een mooi gedefinieerd laag), de Dynaudio Sapphire (eindelijk eens een speaker die mijn gehoor niet irriteerd met een agressieve en schelle weergave) en de MBL rondomstralers (waanzinnig 'echt' geluid afgezien van de nare laagresonantie in de demokamer). Tegenvallers waren de Nautilus 803D, die erg opdringerig/schel klonk bij het gedemonstreerde klassieke nummer, de KEF Ref 207 miste in mijn gevoel diepte en echtheid en bij Focal was het laag wat overdreven en de presentatie (wederom) aan de felle kant.
Al met al een aardig dagje uit.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Tube-freak

Ik denk zelf dat de zondag drukker is dan de zaterdag.  Ik kon nog wel redelijk goed door de gangen lopen op zaterdag.  Ook al had je natuurlijk wel veel demos waar de ruimte al veel te vol was.

Ik vind zelf de meer kleinschalige demos altijd leuker om heen te gaan.  Zoals bv een dealer die een importeur uitnodigt of misschien verschillende importeurs zoals elk jaar in cafe engels in rotterdam.  Je merkt dan dat de kwaliteit van de demos erg hoog is.  Maar ja de VAD heeft ook wel wat als je graag wil orienteren op iets nieuws ofzo en je weet nog niet wat je wil.  Gelukkig zijn er altijd wel verassend goede demos te vinden op de VAD dat maakt het nog enigzins de moeite waard, plus van die mooie glimmende folders overal....  Er zijn nog genoeg importeurs die NIET op de VAD verschijnen.  Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze slechte producten maken maar ik denk dat ze het gevoel hebben dat hun demos niet tot hun recht komen in zo een grootschalig geheel.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FFF

Ik ben ook weer terug.

Vond het jammer dat het eigenlijk wat te druk was, de leukere zalen kon je niet in, en mensen met een goede plaats blijven natuurlijk altijd staan tot de demo voorbij is.

De vriendin was er bij dus heb er geen hele lange dag van gemaakt.

Jammer dat er bij WBT niemand was om wat aan te vragen, bij B&W waren er mensen genoeg maar die leken niet erg geinteresseerd in de potentiele klanten maar meer in elkaar. 600 serie klonkt niet onaardig, maar het uiterlijk vind ik minder als de vorige serie. Crafty had idd een leuke betaalbare setup en dat was ook het idee van meerdere aanbieders. De hotel kamer zijn erg klein wat erg jammer is voor zo'n evenement. Heel veel kamer waren ook onlogisch en route loos ingericht, zodat er maar een paar mensen binnen konden of dat je heel lastig folders kon pakken.

Stonden ook een paar sets bij waar ik snel weg wilde omdat ze gewoon niet klonken, jammer.

Toch vind ik op een beurs geluid beoordelen altijd moeilijk, omdat de gebruikte muziek veelal niet mijn smaak is en je de nummers niet kent.

lix

Heeft er iemand de pl100 van monitor audio uit de nieuwe platinum series gehoord?
Ik ben heel benieuwd naar deze luidspreker.
Ik zou misschien upgraden van b&w805 naar deze.