Re: VAD Show 2007

Started by kippekop, August 20, 2007, 16:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Midcall

#250
Quote from: garmtz on October 23, 2007, 11:15:28

Ook erg mooi vond ik de Sonore speakers. En niet ONDANKS de vM versterkers, want zo slecht zijn die echt niet. Een line-driver weet altijd de problemen in een kamer goed te omzeilen en dat was

Ik was er denk ten onrechte vanuit gegaan dat ze de vM klasse D versterking hadden neergezet, maar die klinken echt helemaal nergens naar volgens mijn bescheiden mening (vandaar ook mijn verbazing), maar wellicht was dit een van hun klasse A ontwerpen, die klinken klaarblijkelijk aanzienlijk beter  ;D
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

kippekop

Quote from: Rock Solid on October 25, 2007, 23:22:46
De set van zelfbouw luidsprekers met bandtweeters (aan het eind van een gang) met kleine versterkers, klonk ook verdraaid goed.

Dat was dus MMaudio... erg goed. Weet alleen niet hoe ik dit in een surround set moet combineren (actief namelijk)

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Ichi

De VAD show door de ogen van een exposant. Een subjectief en onevenwichtig verslag dus:

http://www.crafty.nl/nieuws/VADshow2007intro.php

Groet
Roland
Crafty luidsprekers

tiptop

De Crafty (Yarland) versterkers vond ik erg fijn om te horen. Goed prijs/kwaliteit. ;)

En idd was ik mij ook meteen aan het afvragen wat er goed mee kon combineren. (mischien over en half jaartje een leuke slaapkamerset samenstellen.)

Leuk voor elkaar Roland. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

#254
Quote from: Roland bios on October 28, 2007, 00:52:13
De VAD show door de ogen van een exposant. Een subjectief en onevenwichtig verslag dus:

http://www.crafty.nl/nieuws/VADshow2007intro.php

Groet
Roland
Crafty luidsprekers
Hoi Ronald,

Ik heb je verslag in 1 adem uitgelezen :D.

Leuk om óók een keer een verhaal van de andere kant te lezen.
Dat je mooie spullen hebt met een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben we begin dit jaar op de club al kunnen horen!
(en die keer niet vanuit een deurpost)


Met vriendelijke groet,

Jan
Audioclub Oost Brabant!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

qinq

Ik zag dat de Jamo's 909 ook aanwezig waren (ja die dipool dingen), wat vonden jullie van de Jamo's?

Marc Heijligers

Quote from: qinq on October 28, 2007, 21:21:02
Ik zag dat de Jamo's 909 ook aanwezig waren (ja die dipool dingen), wat vonden jullie van de Jamo's?

Ik vond dat er ergens een vervelende resonantie in zat, en dat ze niet homogeen klonken. Een goede dipool kan heel levendig klinken, maar ik vond ze wat mat.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Gydotron

Ik heb de Jamo's onder betere condities beluisterd en ik was zeker gecharmeerd. Misschien iets te bass-heavy, maar ik vond net dat ze erg homogeen klonken. Op de Vad vond ik het maar niks, helemaal uit balans. Ik denk dat een dipool gevoeliger is qua plaatsing in de ruimte.

Grtn  Guido

Tube-freak

Ik zag op de site van Yarland zelf dat ze ook en Ipod versterker hebben.  Lijkt me een intressant ding en goede concurrent van de Fatman ipod versterkers.
Ik vond de Crafty demo best wel oke voor het geld hoor.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Midcall

Quote from: Tube-freak on October 29, 2007, 11:41:24
Ik zag op de site van Yarland zelf dat ze ook en Ipod versterker hebben.  Lijkt me een intressant ding en goede concurrent van de Fatman ipod versterkers.
Ik vond de Crafty demo best wel oke voor het geld hoor.


De Chinezen zijn daar toch al fan van, Shanling heeft ook al zo'n fraai I-pod ding
http://www.pacificaudio.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.view_images&product_id=126&image_id=218&Itemid=26
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Audiofiel

#260
Nou ja, fraai...  :-X Misschien voor Chinezen? ;D


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on October 29, 2007, 15:42:03
Nou ja, fraai...  :-X Misschien voor Chinezen? ;D




Lampjes he ;).
Ik vind het er persoonlijk niet lelijk uitzien.
Maar goed ieder zijn meug ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rgiorgi

Altijd fijn om meningen en impressies van anderen te lezen over de VAD 2007.  ;D

Heeft één van jullie ook de speakers van Davis gehoord met en zonder die UPS (CleanUPS????) die ze daar hadden staan? De beste man gaf een demo met en zonder die UPS en ik had het idee dat dat ik een flink verschil hoorde.

dazzdax

Dus ik begrijp dat die MBL Radialstrahler "Ipods from Mars" dingetjes veel bekijks hebben gehad? En nog belangrijker: ze hebben schijnbaar ook veel indruk gemaakt bij de luisteraars?? Of niet?? Hoe is het mogelijk... :)
PS: Wat heeft MBL eigenlijk met Metallica? Zijn ze getrouwd met elkaar ofzo?

Chris

garmtz

Quote from: dazzdax on October 29, 2007, 16:47:25
Dus ik begrijp dat die MBL Radialstrahler "Ipods from Mars" dingetjes veel bekijks hebben gehad? En nog belangrijker: ze hebben schijnbaar ook veel indruk gemaakt bij de luisteraars?? Of niet?? Hoe is het mogelijk... :)
PS: Wat heeft MBL eigenlijk met Metallica? Zijn ze getrouwd met elkaar ofzo?

Chris

Was inderdaad mooi Chris... Heb jij ze wel eens gehoord? Ze zien er heel metalig uit, dus denk ik dat ze daarom metal muziek mooi weergeven... ;D

tiptop

Quote from: Audiofiel on October 29, 2007, 15:42:03
Nou ja, fraai...  :-X Misschien voor Chinezen? ;D




In mijn ogen idd een mooi apparaat. goed afgewerkt etc... :)
En wat betreft de lichtjes..het is er maar 1 in de lader. Houd ik normaal ook niet van, maar hier ziet het er nog aardig uit. Chinezen houden trouwens meer van goudkleurige objecten ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dazzdax

Quote from: garmtz on October 29, 2007, 16:57:27
Was inderdaad mooi Chris... Heb jij ze wel eens gehoord? Ze zien er heel metalig uit, dus denk ik dat ze daarom metal muziek mooi weergeven... ;D

Ja, het zijn ribbons, heh, dus erg metalig (qua uiterlijk hoor, niet qua geluid). Toch eenbeetje vreemde associatie (die tussen MBL Radialstrahler en Metallica). Ik weet wel dat de eigenaar van MBL nogal een metalfan is (dacht ik althans).
PS: Ik heb ze helaas nog nooit gehoord sinds hun introductie in 1988 dacht ik. Dus ik wilde graag naar VAD gaan, maar helaas iets kwam er tussen. Als die Ipods from Mars voorlopig nog niet naar hun thuisplaneet terugreizen dan zal er wel weer een gelegenheid komen ze te beluisteren. Dan vergeet ik niet om Metallica mee te nemen  :)
Wat vinden de hardcore (nee, geen metallica) aanhangers van breedbandige single driver speakers en flea powered single ended triodes eigenlijk van deze MBL's?  :)

Chris

Joep

Quote from: dazzdax on October 29, 2007, 19:49:30
Wat vinden de hardcore (nee, geen metallica) aanhangers van breedbandige single driver speakers en flea powered single ended triodes eigenlijk van deze MBL's?  :)

Chris

Niks. ;D
Ik heb ze helaas ook niet kunnen beluisteren op de VAD. Wilde net als jij ook gaan, maar had ook andere dingen te doen. :-[
De meningen lopen heel erg uiteen, maar als deze set emotie kan weergeven, zoals sommige mensen hier zeggen, is dat een waardevolle (en moeilijk verkrijgbare) eigenschap! :D

denoontje

toen ik die \MBL's zag...
oef dat is niet waf/maf...en dan met name: hoe krijg je al dat stof eruit dat zich hoe dan ook ophoopt op ieder apparaat.

Heb ze maar even horen spelen...was mij te druk daar

GPO

#269
Quote from: dazzdax on October 29, 2007, 16:47:25
...
PS: Wat heeft MBL eigenlijk met Metallica? Zijn ze getrouwd met elkaar ofzo?
...

Niks, alleen heb ik een CD van Metallica meegebracht en laten horen op die MBL tijdens de VAD show, tot zover de relatie tussen beide. Of heb ik iets gemist ???

Quote from: dazzdax on October 29, 2007, 19:49:30
...
Wat vinden de hardcore (nee, geen metallica) aanhangers van breedbandige single driver speakers en flea powered single ended triodes eigenlijk van deze MBL's?  :)
...

Je bedoelt "hardcore" als in "hardcore-metal"? Zoals bv een Biohazard of Madball?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Tube-freak

Biohazard, Madball, Agnostic Front, Sick of it All, Type o Negative, Life of Agony.

New York Hardcore Rulez... 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joep

Quote from: GPO on October 30, 2007, 08:44:17
Je bedoelt "hardcore" als in "hardcore-metal"? Zoals bv een Biohazard of Madball?

GPO

Ik denk dat hij het bedoelt zoals hij het schrijft:

Quote from: Dazzdax
Wat vinden de hardcore (nee, geen metallica) aanhangers van breedbandige single driver speakers en flea powered single ended triodes eigenlijk van deze MBL's?  :)

Chris

Aanhangers van breedband-speakers en superlichte buizenversterkers dus. ;)

Umberto.

#272
Even hier de vraag, omdat ik het nergens anders terug kan vinden.
Wat kosten die speakers van MBL eigenlijk? :-[

gr.
Hubert
Disturbing the peace sinds 1975

GPO

Quote from: Proprius on October 30, 2007, 09:18:54
Ik denk dat hij het bedoelt zoals hij het schrijft:

Aanhangers van breedband-speakers en superlichte buizenversterkers dus. ;)

oh ja, natuurlijk. Ben nog niet wakker blijkbaar.....  :-[
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Tube-freak

Quote from: dazzdax on October 29, 2007, 19:49:30

Wat vinden de hardcore (nee, geen metallica) aanhangers van breedbandige single driver speakers en flea powered single ended triodes eigenlijk van deze MBL's?  :)

Chris

Misschien dat ik ook niet wakker ben maar je bedoelt toch niet Flea van de Red Hot Chilli Peppers??

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai