Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Of even doorsparen ;)

De TS heeft al even niet meer gereageerd merk ik. Ben je er nog?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danemans24

Daar ben ik weer. Ik kreeg net hele leuke post: Ik krijg 170 euro bonus! Best wel chill. Nu kan ik alweer een prijsklasse(tje) hoger. Wat denken jullie van de  Panasonic PT-AE500e? Die staat ook op marktplaats te koop, voor 400 euro, en dat lijkt me wel een relaxede beamer.

danemans24

Op xboxworld zeggen ze dat ik snel een deal moet maken. Hij heeft ook pas 370 uur op de teller.

tiptop

Als ik lees dat ie 1500 nieuw was en tot 720p kan, heb je volgens mij wel een goeie voor de prijs :)
Als je 'm nog kan laten callibreren, dan krijg je echt een mooi beeld. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danemans24

#104
Hmm ik had 235 euro geboden op een hitachi pj tx 100 op ebay. De verkoper heet Wendy Koutstaal, woont in Barendrecht in Nederland staat haar profiel. Nu was ik de hoogste bieder en had het product gewonnen. Nou krijg ik een mailtje, blijkt het een of ander bedrijf te zijn met de website www.favorclients688.com  die het mij voor 235 euro + 30 euro verzendkosten wil verkopen. Het bedrijf zit in Bejing, China en de contactpersoon (denk ik dat het is met wie ik mail) heet Guang Hua Zhang. Hij zegt dat ik eerst de helft mag overmaken en wanneer ik het ontvangen heb de andere helft. En hij garandeerd dat al hun producten nieuw en ongebruikt zijn.

Ik heb gezegd dat ik het niet koop tenzij ik het volle bedrag mag betalen aan de deur als ik gechecked hebt of het ook echt het goede product is. Onder rembours dus. Ik wacht nog even een mailtje af. Waarin ik ook vraag waarom op zijn ebay account staat dat hij Wendy Koutstaal heet en dat hij in Barendrecht, Nederland woont.

Maar in principe hoef ik toch niet te betalen ook al staat er op ebay dat het een bindend contract is als je een bod plaatst? Omdat hij/zij niet kloppende gegevens heeft opgegeven.

EDIT: En 235 euro nieuw, dat kan toch bijna niet? Ook al is het dan in china? En ik moet zeker dikke imporstrechten betalen niet?

EDIT2: Nou ze verkopen niets aan mij hebben ze medegedeeld in gebrekkig engels. Ik stelde blijkbaar teveel lastige vragen waar hij zich niet uit kon lullen. Laat hem maar iemand anders oplichten.





Ik concentreer me weer mooi op de pana! Ik wacht geduldig op zijn email. Hoewel ik toch wel al iets had verwacht. Enne, waar moet ik op letten wanneer ik hem op ga halen? Want ik heb namelijk 0 ervaring met beamers en ik ben een beetje bang dat ik iets stoms koop. Is er niet toevallig iemand hier van het forum die in zwolle woont (waar die beamer dus te koop staat), die even een half uurtje wil vrij maken om even met mij mee te kijken?  ::) Ik ben nog maar een newbie  ;D

tiptop

De gegevens moeten idd correct zijn, anders is de koop niet bindend. Sowieso al niet te vertrouwen als ze opgeven iemand anders te zijn asl dat ze echt zijn. zeker niet doen en ook melden aan ebay!!! Dan kunnen ze diegene een ban geven.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjors

Precies !, niet Doen.. ruikt erg naar oplichterij  ::)



Groet, Sjors

sj0er-D


tiptop

Wat is dat dan?

Een malafide site? Mijn frans is niet goed genoeg om precies te begrijpen wat ze bedoelen, maar het gaat dus om een waarschuwing tegen vooral chinese sites die goedkope electronica aanbieden?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

sj0er-D

Quote from: tiptop on December  7, 2007, 22:53:57
Wat is dat dan?

Een malafide site? Mijn frans is niet goed genoeg om precies te begrijpen wat ze bedoelen, maar het gaat dus om een waarschuwing tegen vooral chinese sites die goedkope electronica aanbieden?!

gaat om een antifraude site. er is een lijst met oa chinese sites opgesteld waar je volgens mij geen zaken mee moet doen.

Frolic

Ziet er allemaal super uit!

Ga zo door!

Atmoz

QuoteIk heb gezegd dat ik het niet koop tenzij ik het volle bedrag mag betalen aan de deur als ik gechecked hebt of het ook echt het goede product is. Onder rembours dus.

Dat mag onder rembours ook niet.
Je mag je pakketje pas openen NADAT je betaald hebt....
En de postbode zal zorgen dat hij dan al WEG is (om trammelant te voorkomen)

Heb je dus vrij weinig aan als je daarna merkt dat er een steen in zit.
Dure steen hahaha ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

danemans24

Blij dat ik die beamer niet gekocht heb  :D

Maarre, als je het pakketje niet kan controleren, wat heeft rembours dan voor zin? Behalve dat je dan in ieder geval weet dat je die steen ook echt krijgt.

SpeedyAndré

Er was best wel veel mis met die Ebay aanbieding :)
Verkoper met 0 feedback en aangemeld op 4 nov 07  ::)
Biedt 2 identieke projectors aan en wist niet echt 'Nederlands' over te komen met de Engelse advertentie.
Ook heb je geen enkele kopersbescherming vanuit Ebay en als je geld overmaakt dan ben je het gewoon kwijt.
Hoewel ook niet 100% safe zoek ik verkopers met meer dan 1000x positieve feedback en het liefst 100%.
Als het niet 100% is dan kijk ik waar de negatieve feedback voor was en vaak zie je dan zoiets als niet geleverd of een object dat niet aan de omschrijving voldoet.
Je kan dus beter eerst wat onderzoek doen voor je gaat bieden en dat geldt ook voor Marktplaats.
Kijk of de verkoper nog 10 dezelfde projectors aanbiedt voor te weinig geld en kies vervolgens maar een andere ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Corne H

Hoi,

Ik denk er over om mijn pj te verkopen, een Sony VPL-HS20, maar zit qua prijs eigenlijk iets over de 500 euro (wel inclusief multikabel van 10 m met component, s-vhs en composiet aansluiting). Mocht je hierin intresse hebben, kun je me altijd even PM'en misschien kan ik met de prijs nog iets doen om een beginnende forummer op weg te helpen. Je mag ook altijd even komen kijken, ik woon in Tilburg, niet al te ver van je vandaan volgens mij.

Groeten,

Corné

danemans24

Ik wacht nog even af, want er zijn weer dure tijden aan het komen en 500 euro is me dan iets te veel. Maar het klinkt goed!

Rielplayer

daan,

ik weet niet in hoeverre je je budget kunt oprekken maar die benq 8700 van teejoo die nu te koop staat, is echt wel een mooi ding en 720p.

Groeten maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Ghosty J

Quote from: danemans24 on December  6, 2007, 18:52:13
Hmm ik had 235 euro geboden op een hitachi pj tx 100 op ebay. De verkoper heet Wendy Koutstaal, woont in Barendrecht in Nederland staat haar profiel. Nu was ik de hoogste bieder en had het product gewonnen. Nou krijg ik een mailtje, blijkt het een of ander bedrijf te zijn met de website www.favorclients688.com  die het mij voor 235 euro + 30 euro verzendkosten wil verkopen. Het bedrijf zit in Bejing, China en de contactpersoon (denk ik dat het is met wie ik mail) heet Guang Hua Zhang. Hij zegt dat ik eerst de helft mag overmaken en wanneer ik het ontvangen heb de andere helft. En hij garandeerd dat al hun producten nieuw en ongebruikt zijn.

Ik heb gezegd dat ik het niet koop tenzij ik het volle bedrag mag betalen aan de deur als ik gechecked hebt of het ook echt het goede product is. Onder rembours dus. Ik wacht nog even een mailtje af. Waarin ik ook vraag waarom op zijn ebay account staat dat hij Wendy Koutstaal heet en dat hij in Barendrecht, Nederland woont.

Maar in principe hoef ik toch niet te betalen ook al staat er op ebay dat het een bindend contract is als je een bod plaatst? Omdat hij/zij niet kloppende gegevens heeft opgegeven.

EDIT: En 235 euro nieuw, dat kan toch bijna niet? Ook al is het dan in china? En ik moet zeker dikke imporstrechten betalen niet?

EDIT2: Nou ze verkopen niets aan mij hebben ze medegedeeld in gebrekkig engels. Ik stelde blijkbaar teveel lastige vragen waar hij zich niet uit kon lullen. Laat hem maar iemand anders oplichten.





Ik concentreer me weer mooi op de pana! Ik wacht geduldig op zijn email. Hoewel ik toch wel al iets had verwacht. Enne, waar moet ik op letten wanneer ik hem op ga halen? Want ik heb namelijk 0 ervaring met beamers en ik ben een beetje bang dat ik iets stoms koop. Is er niet toevallig iemand hier van het forum die in zwolle woont (waar die beamer dus te koop staat), die even een half uurtje wil vrij maken om even met mij mee te kijken?  ::) Ik ben nog maar een newbie  ;D

ik woon wel in de buurt van zwolle maar ik heb er ook niet zoveel verstand van :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Quote from: danemans24 on December  9, 2007, 22:23:47
Blij dat ik die beamer niet gekocht heb  :D

Maarre, als je het pakketje niet kan controleren, wat heeft rembours dan voor zin? Behalve dat je dan in ieder geval weet dat je die steen ook echt krijgt.
rembours is bv makkelijk omdat als een bedrijf om 1 of andere reden kapot/failliet gaat dan ben je iig niet je geld kwijt!
wat je anders wel bent als het overmaakt.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

danemans24

pfff de kriebels beginnen weer te komen. ik heb nu zo'n 500 euro, want ik heb in de tussentijd nog wat uitgaven gedaan. Ik ben namelijk zoiemand die vind dat geld moet rollen :P Ik heb een iPod Touch gekocht en nog wat snowboardspullen. En nog wat xbox 360 spellen. Maar 500 euro dat begint al aardig in de buurt te komen van een 2e hands beamer hier op het forum. Ik heb er een zien staan van 475, een benq. Maar dan nog een rolscherm. Jullie horen het wel. Iig geen materiele update.

PjotrrrNL

Bij Camcosystems.nl zeer betaalbare elektrische rolschermen, bevalt hier prima......
Verder even doorsparen voor een 720p beamer van tweedehands 600-700 euro?

danemans24

Volgens mij is dit wel een goede beamer niet? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68266.0. Het is de BenQ PE 8700 met een HD2+ chip. Ik mag hem van Teejoo voor een mooi prijsje overnemen. Ik vroeg me af of ik niet te gehaast ge-pm'd heb. Is dit een mooie pj voor een beginner met geen groot budget?

Marsh

Jup, ik twijfelde ook om die over te nemen, maar ik heb toch voor de TW700 gekozen.
Maar het is zeker een goede aanrader.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


danemans24

ah ok dan zal het wel goed zijn. Als HT legende moet je toch te vertrouwen zijn  ;D

Marsh

Ik heb m vorige week mogen aanschouwen voordat ik de TW700 ging halen, en ik moet zeggen hij gaf een érg mooi plaatje.
Mijn begin beamer was de TW10 van Epson, dan is dit zéker een leuke beginner die ook al HD Ready is.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema