Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sjors

Quote from: Walter_PPK on August 21, 2007, 00:44:55
Ik zag ook altijd constant regenbogen bij dlp pj's. Laatst had een maat van me een Optoma hd70 gekocht en ik kon niks geen regenboog waarnemen.  Er zijn dus wel dlp pj's te koop die er minder (tot geen) last van hebben.


Ik heb er bij mijn HD70 ook geen last van  ;)



Groet, Sjors

danemans24

#26
Waarschijnlijk zal ik over een half jaar een Barco 500 kopen. Ik heb nu een deal hier op het forum, alleen het is een beetje een speciale. Aangezien mijn moeder nu een beetje pissig word als ik het over kopen heb zal ik nog maar even een half jaartje wachten met een beamer kopen. Nu was ik bij een vriend van mij waarvan de vader gek is op apparatuur. Die wilde wel de Barco kopen en helemaal nakijken en als mijn moeder dan een beetje bijgedraaid is mag ik hem voor hetzelfde bedrag overkopen.

Als beamerscherm wil ik denk ik een 2,5 meter breed vast scherm wat ik precies hetzelfde ga ophangen als deze poster:



Alleen gaat de poster dan natuurlijk naar een andere plek. Bovenaan het spanschem maak ik dan scharnieren zodat ik hem recht kan hangen. En aan de onderkant maak ik 2 of 3 haakjes die ik kan draaien. Dan moet het scherm met 10 cm tussenruimte maximaal over mijn tv heen draaien, want anders komt hij te hoog te hangen denk ik.

Sjors

Ik heb gelukkig nooit zo'n "last" van mijn moeder gehad toen ik jou leeftijd was.. ik sleepte van alles mijn kamer in... dat was 'mijn' gebied, als het ook daadwerkelijk daar binnen bleef  ;D was het geen enkel probleem  :) maar ik mocht niet lukraak dingen ophangen secu gaten boren enz.. daar had ik wel toestemming voor nodig en mijn Pa deed het dan.

Leuke deal dat je dat zo voor elkaar hebt gekregen met die Barco !





Groet, Sjors

danemans24

Nou het maakt mijn moeder ook niet echt uit wat ik met mijn kamer doe, het gaat haar ook vooral om mijn schoolprestaties en ook wel het geld. En ze wil liever niet dat ik ergens anders in huis aan een bureau ga zitten om mijn huiswerk te doen, ze wil niet dat mijn bureau de deur uit gaat. Maar daar heb ik wel wat op gevonden met dat vast scherm met scharnieren.

Ik vroeg me zo af, om de kosten van het scherm zo laag mogelijk te houden:

Wat voor verf kun je het beste gebruiken als je gewoon een grote houten (geen echt hout natuurlijk, maar multiplex of mdf oid) plaat wilt verven om daarop te projecteren? En hoe kan je het beste de zwarte rand daarop maken?

PjotrrrNL

#29
Er bestaat speciale verf (camcosystems.nl : 69 euro)
Ook kun je bij GT Design doek aan de meter kopen en daarmee een spanscherm maken.
GT Design heeft ook zwart plakvilt voor het kader.

spotmatic

Wat een zeur is die moeder van jou. Studeer en werk je hard, en betaal je alles zelf, dan zou ik mijn kinderen zeker niet gaan beknotten. Wat heeft ze eigenlijk liever, dat je nog een hijs neemt van je joint en gillend van de paddo's in de goot belandt? Of is zij zo'n figuur die jou elke avond in de trapkast opsluit 'om je te beschermen voor duivelse invloeden'?  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marsh

Quote from: spotmatic on September 11, 2007, 18:19:43
Wat een zeur is die moeder van jou. Studeer en werk je hard, en betaal je alles zelf, dan zou ik mijn kinderen zeker niet gaan beknotten. Wat heeft ze eigenlijk liever, dat je nog een hijs neemt van je joint en gillend van de paddo's in de goot belandt? Of is zij zo'n figuur die jou elke avond in de trapkast opsluit 'om je te beschermen voor duivelse invloeden'?  ;D

Ik wist dat jij daarop zou reageren  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Dergert

Quote from: spotmatic on September 11, 2007, 18:19:43
Wat een zeur is die moeder van jou. Studeer en werk je hard, en betaal je alles zelf, dan zou ik mijn kinderen zeker niet gaan beknotten. Wat heeft ze eigenlijk liever, dat je nog een hijs neemt van je joint en gillend van de paddo's in de goot belandt? Of is zij zo'n figuur die jou elke avond in de trapkast opsluit 'om je te beschermen voor duivelse invloeden'?  ;D

;D >:D

donaldk

Quote from: Sjors on September  6, 2007, 18:56:15

Ik heb er bij mijn HD70 ook geen last van  ;)



Groet, Sjors

Maandag nog even bij een HD 8K gekeken, maar geen regenboog te zien hoor  ::).

danemans24

#34
Niks tegen mijn moeder hoor. Maar ik doe eigenlijk geen zak voor school, omdat ik het zo nu en dan (lees: 99% van de tijd) niet echt/ echt niet zoek. Dus daar kan ik wel inkomen. Ze is echt geen zeur. Alleen bezorgd denk ik. Ik zit namelijk in 5 gymnasium en wilde graag over gaan en mijn examen in 1 keer halen. Ik leef gewoon in een heel normaal degelijk gezin.

spotmatic

Ik deed ook geen zak voor school, maar ik deed het tenminste niet opvallend.

Succes met het overhalen! Dat moet vast wel lukken gezien de grootte van de 500 (die is nog maar klein vergeleken bij mijn 909)  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Gompy

Haha Daantje. Leuk om dit te zien hoor! Maar jij hebt je TV toch ook nog niet zo erg lang en je wilt nu al een beamer? Wil zelf ook dolgraag een beamer, maar er gaat een hoop geld doorheen bij mij zeg... Eerst een nieuwe PC denk ik. Zelf zoek ik nog steeds 2 Atacama Nexus 5 stands en een B&W LCR600. Ik ben zelf ook 16 en het is allemaal erg duur zeg... Als ik dat heb vind ik het voorlopig wel best en ga ik ook geld apart zetten voor mijn beamer  :) Ik ga dit volgen!

Groet, Gompy (XBW)
Samsung LE32R71B - Marantz SR5001 - Marantz DV6600 - B&W DM602 s3 - B&W DM601 s3 - SVS PB10-ISD

donaldk

Er zijn de laatste tijd nog wel een een paar low cost oplossingen geweest, als je het vervoer kon regelen. Zelfs een progressive 1030 voor 50 euro.

danemans24

#38
Heej gompy leuk dat je er bent  ;D En mijn tv heb ik inderdaad nog niet zo lang. Sinds begin/half juli heb ik hem. Ik vind het een erg goede tv, maar zo'n beamer lijkt me toch helemaal geweldig. Op het moment dat ik die tv kocht leek me dat wat minder ideaal.

En @donaldk:

Verklaar je nader. Wat bedoel je nou eigenlijk? Kznapnie  :)

Maarre ik heb eens even met sketchup zitten kloten. En mijn vader en moeder zijn in 1 keer veel positiever nu ik dat verhaal van die vader van mijn vriend heb verteld en mijn sketchup heb laten zien. Het is niet een erg goede sketchup maar niet slecht voor een eerst keer.



BTW: Waar upload je zo'n filetje? Zodat jullie het kunnen downloaden en in sketchup zelf kunnen bekijken. Dan ziet het er wat mooier uit.

spotmatic

Leuke tekening, maar de Barco staat wat te laag (of het scherm hangt te hoog). Heel ruw gezegd zou je kunnen stellen dat de onderkant van het scherm gelijk is aan de onderkant van de barco, althans bij 16:9 projectie.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

danemans24

#40
Tis ook maar een tekening he. Dan zet ik de barco gewoon op een verhoging. Maar het scherm komt best hoog te hangen. Toch wel zeker 1m20 of iets in die richting. Maar zoals jullie misschien al wel weten ben ik niet geweldig in op schaal tekenen. Ik moet ook nog steeds mijn kamer opmeten. Maar dit klopt wel aardig, maar nog niet helemaal.

Trouwens is het zo beter met de barco?


donaldk

"Ik ben zelf ook 16 en het is allemaal erg duur zeg... Als ik dat heb vind ik het voorlopig wel best en ga ik ook geld apart zetten voor mijn beamer   Ik ga dit volgen!

Groet, Gompy (XBW)"

De leuke low cost aanbiedinkjes zijn niet altijd naast de deur, maar als je de ruimte hebt dan zijn er de laatste maanden diverse crt mogelijkheden geweest voor 50-150 euro. Nog wel te doen voor een beamer.

Marsh

Quote from: danemans24 on September 11, 2007, 20:29:41
Niks tegen mijn moeder hoor. Maar ik doe eigenlijk geen zak voor school, omdat ik het zo nu en dan (lees: 99% van de tijd) niet echt/ echt niet zoek. Dus daar kan ik wel inkomen. Ze is echt geen zeur. Alleen bezorgd denk ik. Ik zit namelijk in 5 gymnasium en wilde graag over gaan en mijn examen in 1 keer halen. Ik leef gewoon in een heel normaal degelijk gezin.

Je bent 16, en je zit in 5 Gymnasium?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


donaldk

Ik had in de eerste klas ook een paar mensen die nog maar 11 waren, dus dus vier jaar later...

danemans24

Ik ben gewoon nooit blijven zitten of een klas overgeslagen. Wel behoor ik tot de jonge leerlingen. En @gompy: Ben jij 16?! Dan heb je het ook al superluxe zeg.  :o B&W is niet niks.

danemans24

Ik heb net heel mijn kamer opgemeten en ik ga nu beginnen alles op schaal na te maken. Ik heb alleen nog de afmetingen van de barco 500 nodig, hoe hoog hij moet staan voor een beeld waarvan de onderkant op 1,20m zit, en hoe ver hij moet staan voor een beeld van 2m breed. En ik moet ook weten hoe hoog een beeld van 2m breed is in de 16 : 9 verhouding.

danemans24

#46
Mijn kamer op schaal (hoe hij moet worden), mijn kamer is op de vloer trouwens 2,95 bij 6,40:






Gompy

Quote from: danemans24 on September 12, 2007, 17:13:17
Ik ben gewoon nooit blijven zitten of een klas overgeslagen. Wel behoor ik tot de jonge leerlingen. En @gompy: Ben jij 16?! Dan heb je het ook al superluxe zeg.  :o B&W is niet niks.
Arbeit loont
Samsung LE32R71B - Marantz SR5001 - Marantz DV6600 - B&W DM602 s3 - B&W DM601 s3 - SVS PB10-ISD

danemans24

Dat is dan wel heeel veel arbeid. Een zo'n box kost toch al gauw 600 euro niet?

spotmatic

Quote from: danemans24 on September 14, 2007, 16:01:41
Dat is dan wel heeel veel arbeid. Een zo'n box kost toch al gauw 600 euro niet?

De Elite (HDMI uitvoering) misschien wel maar de normale zeker niet. Een Xbox 360 heb je al vanaf 299 euro...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909