Nieuwe Sony SXRD-Projektor VPL-VW60 (Black Pearl) in Cine4Home Preview

Started by REVV, August 16, 2007, 13:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

da's nieuw voor mij. Ik had niet verwacht dat het lonend zou zijn om deze beide in het product gamma te voeren. De nieuwtjes van de vw60 lijken voornamelijk verbeteringen van de vw50.

Joris1971

Quote from: borkaenjo@work on September 20, 2007, 13:54:42
Je hebt hem iets te vroeg besteld Joris.
Vanaf 1 oktober gratis een Playstation 3 erbij twv € 599,-.
Iemand interesse in PS3 nieuw in doos eind oktober voor € 450,-?

Nee dat wist ik al, alleen die heb ik ingeruild.

STUKA

Quote from: borkaenjo@work on September 20, 2007, 19:44:11
Vanaf 1 oktober op alle Bravia Full HD producten.

geld dit voor alle sony dealers? kan er namelijk niets over terug vinden
Herbert

borkaenjo@work


verhoekx

Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een full hd beamer, nou heb ik afgelopen weekend de jvc hd1 als demo gehad,
en was erg onder de indruk. :o  Heb ook de nieuwe panasonic full hd mogen aanschouwen maar die viel mij erg tegen.
Er komen nu allerlei merken uit met full hd beamers waaronder sony met de vpl-vw60, Heeft iemand deze beamer al mogen aanschouwen,
zoja wat zijn jullie bevindingen.
En hoe staat deze beamer tegenover de hd 1.
graag jullie reacties.
versterker     :  onkyo TX-NR906 
blu-ray speler:  pioneer BDP-LX-71  
plasma TV     :  Pioneer KRP-600M             speakers      :  Totem rainmaker

Joris1971

die vw60 kan ik straks ophalen, jammergenoeg de beugel nog niet om hem op te hangen.

verhoekx

nou dan mag jij de primeur geven over deze beamer ;D ben erg benieuwd hoe jouw reactie is.
versterker     :  onkyo TX-NR906 
blu-ray speler:  pioneer BDP-LX-71  
plasma TV     :  Pioneer KRP-600M             speakers      :  Totem rainmaker

Joris1971

Quote from: p.verhoekx on September 25, 2007, 21:48:00
nou dan mag jij de primeur geven over deze beamer ;D ben erg benieuwd hoe jouw reactie is.
zal dat dit weekend doen, dan hangt ie aan de beugel...wil hem binnenkort eerst laten calibreren

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

kermit

Cine4Home kwam dit nou weer tegen bij de Black Pearl.  ???



Hi guys,

As announced I checked 4 different VW60 today and tuned them. The results showed quite a deviation between units. The best machine actually reached a native contrast of 6500:1 (DI 31000:1), the worst machine only 3500:1 (11000:1). Note that these values are maximum native, not D65! + maximum zoom (biggest possible picture).

I checked for reasons for these deviations: Main reason are not perfect brightness settings in the service menu. I readjusted RGB-brightness levels and could raise native contrast to about 5000:1 for all machines. Also the DI-programming showed deviation which had to be corrected.

In other words: 3 out of the 4 machines needed some major readjustment in the service menu in order to get maximum performance. Black level could not be corrected by the normal brightness setting, service menu was obligatory.

I will report these results to Sony today.


Joris1971

Quote from: kermit on October  7, 2007, 11:41:20
Cine4Home kwam dit nou weer tegen bij de Black Pearl.  ???



Hi guys,

As announced I checked 4 different VW60 today and tuned them. The results showed quite a deviation between units. The best machine actually reached a native contrast of 6500:1 (DI 31000:1), the worst machine only 3500:1 (11000:1). Note that these values are maximum native, not D65! + maximum zoom (biggest possible picture).

I checked for reasons for these deviations: Main reason are not perfect brightness settings in the service menu. I readjusted RGB-brightness levels and could raise native contrast to about 5000:1 for all machines. Also the DI-programming showed deviation which had to be corrected.

In other words: 3 out of the 4 machines needed some major readjustment in the service menu in order to get maximum performance. Black level could not be corrected by the normal brightness setting, service menu was obligatory.

I will report these results to Sony today.



Da's minder leuk om te lezen  :o

maar is dit te verhelpen met een ISF calibratie?

Rob_Dingen

Hoi

Dit is te verhelpen door personen die calibreren en in het service menu de weg weten.

Rob

Joris1971

Quote from: Rob_Dingen on October  7, 2007, 13:36:48
Hoi

Dit is te verhelpen door personen die calibreren en in het service menu de weg weten.

Rob

Ik ga binnenkort een afspraak met je maken...

Corne H

Joris,

kun je al wat meer vertellen over de verschillen met je vorige PJ qua DVD weergave ? (mag ook in je eigen private HT topic) ?

Groeten,

Corné

bmateijsen

Hij zal hem echt moeten laten kalibreren voordat je over de performance echt iets kan vertellen.
Je kan overigens binnenkort een review verwachten, we hebben hem ook net binnen ;).

Quote from: Corne H on October  8, 2007, 16:34:26
Joris,

kun je al wat meer vertellen over de verschillen met je vorige PJ qua DVD weergave ? (mag ook in je eigen private HT topic) ?

Groeten,

Corné

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Corne H

Quote from: bmateijsen on October  8, 2007, 16:35:38
Hij zal hem echt moeten laten kalibreren voordat je over de performance echt iets kan vertellen.
Je kan overigens binnenkort een review verwachten, we hebben hem ook net binnen ;).


Mooi, ben erg benieuwd naar deze pj, zou een mooie vervanger voor mijn HS21 kunnen worden. Ik twijfel alleen of ik niet nog een 720p pj als tussenstap zal kopen omdat ik (voorlopig) nog steeds veel dvd kijk.

Groeten,

Corné

Mark C00len

Quote from: STUKA on September 22, 2007, 13:04:15
geld dit voor alle sony dealers? kan er namelijk niets over terug vinden

PLAYSTATION® 3 pakket cadeau of € 200,- retour
Bij aankoop van een Sony Full High Definition BRAVIA LCD-TV of Projector. Aankopen via internet uitgesloten


Bij aankoop van een BRAVIA Full High Definition LCD-TV of projector ontvangt u gratis een PLAYSTATION® 3 pakket ter waarde van €599 of €200 retour. De actie is geldig van 1-10-2007 tot en met 30-11-2007. Deze actie is uitsluitend geldig in de winkel! Internet verkoop is uitgesloten van deze actie !


Actievoorwaarden

Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 1 oktober t/m 30 november 2007
Deze actie is alleen geldig op producten die via de reguliere Nederlandse detailhandel zijn aangeschaft. Aankopen via internet zijn dus uitgesloten van actiedeelname
Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV's en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP.
De actie is uitsluitend van toepassing op in Nederland (NL-versies) aangekochte Sony producten
De originele coupon, de originele streepjescode (op de verpakking) van uw BRAVIA Full HD TV of projector en een kopie van de kassabon dienen vóór 15 december 2007 bij het handlingbureau te zijn
Inzendingen die na deze datum binnenkomen en onvolledige inzendingen worden niet in behandeling genomen. Wij verzoeken u van alle documenten kopieën te maken voordat u deze opstuurt
Bewijs van verzending wordt niet geaccepteerd als bewijs van ontvangst
Sony is niet verantwoordelijk voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen
Maximaal 1 inzending per naam/adres/rekeningnummer
Uw gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie
Verzendkosten zijn voor rekening van de koper
Als u heeft gekozen voor het PLAYSTATION® 3 Pakket dan machtigt u Sony om het bijbehorende bedrag van uw rekening af te schrijven
Wanneer u heeft gekozen voor de € 200,- retourmogelijkheid wordt het retourbedrag zo spoedig mogelijk overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer. Dit bedrag kan alleen overgemaakt worden naar een rekeningnummer in Nederland. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u bellen naar telefoonnummer 043-8800158.

bron: http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?articlesection=1&article=1189437939255&site=odw_nl_NL


riwi

@grindtegel
Kun je al een reviewtje geven van hoe de vw60 presteert ten opzichte van de h79 bij jou?

Grindtegel

Quote from: riwi on October 28, 2007, 10:02:40
@grindtegel
Kun je al een reviewtje geven van hoe de vw60 presteert ten opzichte van de h79 bij jou?

Ehhh review is een groot woord, daar ontbreekt me de technische kennis voor. Maar ik wil wel wat ervaringen neerpennen.

Nu ik de Black Pearl een kleine week in huis heb moet ik concluderen dat de beeldkwaliteit er in alle opzichten op vooruit is gegaan. Het meest opvallende is in 1e instantie de scherpte van het apparaat. 1920*1080p is toch wel wat anders dan 1280*720 (H79). Gevolg van de scherpte is dat kleine details nog beter zichtbaar worden, tijdens de film Memoirs of a Geisha heb ik echt zitten genieten van alle details in die film. De kleuren zijn ook erg mooi, diep en verzadigd zonder nep eruit te zien. Zwart detail kan bij mij nooit groot genoeg zijn maar de vw60 doet het erg goed. Het is nog wel experimenteren met de verschillende instellingen, ik weet nog steeds niet wat ik mooier vind: iris1/2/manual of off. Verschilt nogal per film moet ik zeggen. De werking van de iris is me nog niet echt opgevallen in de film, maar ik heb er ook nog  niet genoeg tijd voor gehad daar echt op te letten; feit is nog wel dat het me niet negatieg is opgevallen, als de iris slecht zou zijn was het me waarschijnlijk toch wel opgevallen lijkt me.

De Sony is iets stiller dan mijn H79 maar dat maakt niet zoveel uit. Wat dat betreft deed de Optoma het al erg goed.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar hd films bekeken, dus kan ik weinig zeggen over de beeldkwaliteit van een "normale" dvd. Ik heb bij BB&G wel de dvd Resident Evil gezien en dat zag er erg goed uit, dus neem ik aan dat dat goed zit. Ik denk echter wel dat de Sony genadeloos zal zijn met slechte kwaliteit dvd's.

De menustructuur van de Sony is erg uitgebreid, er zitten ontzettend veel verschillende instellingen op, veel meer dan mijn H79. Daar kan ik de komende weken(maanden?) nog wel lekker mee experimenteren, al ben ik nu al wel tevreden met het beeld.

Ik kan tot nu toe eigenlijk geen nadelen opnoemen, ik ben gewoon helemaal tevreden met de aankoop. Als er dan 1 ding is wat ik moet opnoemen dan is het dat deze pj zo scherp is dat ik bij sommige ts streams compressie fouten kan zien welke me bij de h79 nooit zijn opgevallen, maar dat is natuurlijk niet de pearl te verwijten maar de stream die niet goed genoeg is.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Bedankt, Leuk om te lezen.

In het materiaal zit veel verschil inderdaad. Ik vond eerst prisonbreak super kwa kwaliteit, maar met de Pearl merk je toch de beperking van 720p materiaal. Het kan dus veel beter nog, met echt 1080p of goed 1080i materiaal. Ik vind bv Torchwood (van BBC) echt bizar kwa scherpte  ;D

borkaenjo@work

Na enkele weken geleden de knoop doorgehakt te hebben, heb ik de VW 60 in Japan besteld.
Het prijsverschil met Nederland was me te groot.
Gisteren is die dan eindelijk binnengekomen en kwam er nog een klein bedrag bij voor de duane
en de belasting.
Totale kosten: € 2444,- + € 153,50.
De firma uit Japan had een waarde van 92000 Yen opgegeven.
Mijn vrouw was in eerste instantie geschokken vanwege de vrij grote doos, maar toen ze
de Pearl zag vond ze hem wel erg mooi (en das belangrijk heb ik hier ooit eens gelezen).
Omdat mijn beugel nog niet klaar is heb ik hem maar meteen tijdelijk opgesteld en eens geprobeerd.
Hiervoor had ik een optoma H78DC3, dus ik was erg benieuwd.
Een klein beetje kijken in het "Nederlandse" menu van de pearl en het feest kon beginnen.
Eerst Ghostrider BR. Wow... geweldig. Ik ben niet zo bekend met het vakjargon van het reviewen
maar het beeld spatte van het scherm. De vlammen, dat chroom, en het zwart... stilte... ik pink
een traantje weg van geluk.
Daarna Open Season BR. Zowaar nog mooier dan Ghostrider. Mijn vrouw kwam beneden nadat ze
ons zoontje op bed had gedaan, en viel met haar mond open van verbazing in de bank.
Zelfs zij kon overduidelijk het verschil zien met mijn oude optoma.
Ze zegt het niet snel, maar gisteren zei ze dat ik echt iets goeds had gekocht, terwijl het meestal
zoiets is van, "Is dat nou wel nodig?"
Ik hoop dat vandaag mijn beugel klaar is zodat ik hem zsm kan ophangen en verder kan genieten.

Mocht iemand nog twijfelen over de Pearl, ik kan hem van harte aanbevelen.

Joris1971

Quote from: borkaenjo@work on November 16, 2007, 05:56:15
Na enkele weken geleden de knoop doorgehakt te hebben, heb ik de VW 60 in Japan besteld.
Het prijsverschil met Nederland was me te groot.
Gisteren is die dan eindelijk binnengekomen en kwam er nog een klein bedrag bij voor de duane
en de belasting.
Totale kosten: € 2444,- + € 153,50.
g twijfelen over de Pearl, ik kan hem van harte aanbevelen.

Zo zie je maar weer eens hoe wij afgezet worden hier in Nederland, hier kost die projector 2x zoveel  >:(

bart_nl

Quote from: borkaenjo@work on November 16, 2007, 05:56:15
Gisteren is die dan eindelijk binnengekomen en kwam er nog een klein bedrag bij voor de duane
en de belasting.
Totale kosten: € 2444,- + € 153,50.
De firma uit Japan had een waarde van 92000 Yen opgegeven.
in feite belazer je de boel op deze manier. Normaliter zou er een 5x zo hoge waarde opgegeven moeten worden en betaal je daardoor 500,- euro meer aan invoerrechten. Ook dan is het qua prijs nog steeds een goede deal.
Daarnaast heb je nu echte grijze import en dat is bij reparatie / garantie wel een probleem.
Het is alles bij elkaar wel het overwegen waard maar enige nuance bij jou prijsberekening leek mij wel op zijn plaats.

borkaenjo@work

Het lijkt mij dat "ik" niks verkeerd doe.
Ik heb geen opdracht gegeven om een lagere waarde op te geven.
En wie wordt er belazerd???
Volgens mij de consument in Europa.
Reparatie / garantie is geen enkel probleem aangezien je fabrieksgarantie hebt
in Japan. Verder kun je natuurlijk eerst de PJ in Nederland bij elke goede audioboer
laten nakijken. Mochten de kosten te ver oplopen, stuur je hem naar Japan.
Sony Nederland en de dealers moeten maar eens om tafel gaan zitten
en gaan kijken wat ze aan die waanzinnig hoge prijzen hier kunnen doen.
In Japan kost ie tenslotte maar ongeveer € 2100,-.
Hoe ze het ook wenden of keren, 2x die prijs is niet te rechtvaardigen.