JS's huiskamer HT

Started by Jurgen79, July 29, 2007, 20:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurgen79

Hier de eerste paar (niet al te beste) foto's dan maar!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

denoontje

feli, goed dat het toch je geluid blijkt te zijn.

Mocht je nog nadenken over de 601's...

Wellicht heb ik nog interesse voor mijn ht als vervanger van een set ds6..

Pm maar tegen die tijd

Jurgen79

Ik laat het je nog wel even weten voor wat betreft de 601's, ik zag dat je zelf ook 604's uit de eerste serie hebt. Dat past er wel goed bij dus ;D

Nou, er zijn ondertussen al heel wat cd's afgespeeld en ik begin nu echt aan het nieuwe geluid te wennen. Er zit heel veel gelijkenis in het geluid van cd cdm-1se's en de n804's, maar de 804 lijkt alles met meer rust en controle weer te geven en is ook minder agressief in het hoog. Juist die rust en het extra laag moest ik aan wennen, als je jaren naar monitoren hebt geluisterd met een beperkte hoeveelheid laag dan klink dit in eerste instantie gewoon vreemd in de oren. Nu ik er aan begin te wennen wil ik in ieder geval niet meer terug 8)

En nog maar een paar extra foto's van de totaalsituatie, aan de stapel cd's op tafel is wel te zien dat er al veel geluisterd is  ;)

Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

denoontje

en nnog een paar 805-tjes voor achter >:D

Jurgen79

805'jes? Ik dacht meer aan 803's voor en de 804's naar achteren >:D

Nee, voorlopig is het gewoon goed zo. Wellicht nog wat kleine tweaks, maar de grote upgrades ben ik nu wel even klaar (hoewel, een leuke blu-ray speler is ook niet gek ::) ). De cdm1's achter maken trouwens ook een behoorlijk verschil met de 601's, ik hoor nu veel meer detail van achteren.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Rob Eric Blank

Mooie nieuwe speakers, met de SR-14 genoeg power om deze jongens aan te sturen.
geniet ervan!

denoontje

Quote from: denoontje on October 13, 2007, 09:52:37
feli, goed dat het toch je geluid blijkt te zijn.

Mocht je nog nadenken over de 601's...

Wellicht heb ik nog interesse voor mijn ht als vervanger van een set ds6..

Pm maar tegen die tijd
even tussen door
Hoe meer ik nadenk wordt het geen 601 achter, als ik ga wisselen worden het 604 of 603....

Jurgen79

Ok, geen probleem. 603's of 604's achter is een betere upgrade natuurlijk >:D

@Rob, Nu komt de SR14 inderdaad wat meer tot zijn recht. Ik heb niet het idee dat de receiver het moeilijk heeft, ondanks de dip van 3 ohm van de N804's
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Jurgen79

Ik zit trouwens nog wel een beetje met het stabiel plaatsen van de N804's. Ik heb in de woonkamer hoogpolig tapijt liggen en het is lastig om de luidsprekers daar echt super stabiel op te zetten. B&W geeft aan om de spikes door het tapijt te duwen en te koppelen met het beton er onder, nou lijkt me dat persoonlijk een erg slecht plan i.v.m. de onderburen ;D

Ik ben al bezig om via via een paar mooie granieten tegels te regelen om er onder te leggen (is 1,5 cm dik voldoende?). Maar moet er nog iets onder de tegel zelf om deze stabiel op het dikke tapijt te krijgen? En zo ja, wat is daarvoor te gebruiken?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Rob Eric Blank

Quote from: jslender on October 19, 2007, 11:25:35
Ik zit trouwens nog wel een beetje met het stabiel plaatsen van de N804's. Ik heb in de woonkamer hoogpolig tapijt liggen en het is lastig om de luidsprekers daar echt super stabiel op te zetten. B&W geeft aan om de spikes door het tapijt te duwen en te koppelen met het beton er onder, nou lijkt me dat persoonlijk een erg slecht plan i.v.m. de onderburen ;D

Ik ben al bezig om via via een paar mooie granieten tegels te regelen om er onder te leggen (is 1,5 cm dik voldoende?). Maar moet er nog iets onder de tegel zelf om deze stabiel op het dikke tapijt te krijgen? En zo ja, wat is daarvoor te gebruiken?
Het tappijt "wegscheren" en dan de tegel op de kale plek leggen. ;)

Problemen met de spikes? Ik heb mijn spikes wel op tappijt staan (niet hoogpolig), zonder enige overlast naar de beneden buren (of ze klagen gewoon NOOIT).

Jurgen79

Ah, gewoon een stuk uit het tapijt snijden en daar de tegel inleggen dus ;D

Ik moet zeggen dat het nu ook best aardig gaat, maar ik krijg de luidsprekers gewoon niet helemaal lekker stabiel geplaatst en ik hoop eigenlijk met een stuk ontkoppeling d.m.v een tegel ook het laag nog iets strakker te krijgen. Ik kan me alleen voorstellen dat de tegel zo op het tapijt leggen en daar de luidspreker opzetten juist de stabiliteit helemaal niet ten goede komt! Met Spikes onder de tegel wordt de luidspreker alsnog met het beton gekoppeld lijkt me? Dat schiet dus ook niet op. Hoe doen anderen dit?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Rob Eric Blank

Quote from: jslender on October 19, 2007, 15:21:19
Ah, gewoon een stuk uit het tapijt snijden en daar de tegel inleggen dus ;D

Ik moet zeggen dat het nu ook best aardig gaat, maar ik krijg de luidsprekers gewoon niet helemaal lekker stabiel geplaatst en ik hoop eigenlijk met een stuk ontkoppeling d.m.v een tegel ook het laag nog iets strakker te krijgen. Ik kan me alleen voorstellen dat de tegel zo op het tapijt leggen en daar de luidspreker opzetten juist de stabiliteit helemaal niet ten goede komt! Met Spikes onder de tegel wordt de luidspreker alsnog met het beton gekoppeld lijkt me? Dat schiet dus ook niet op. Hoe doen anderen dit?
Ik weet dat mensen de tegel weer ontkoppellen. Zelf heb ik ooit onder mijn vorige speakers Hepta dempers gehad en die maakte voor mij mijn geluid beter. Dan staat je speaker minder stabiel en is er zeker enige beweging in te krijgen. De ene vind dat beter klinken en de volgende wil liever gekoppelde speakers, zodat ze staan als een huis.
Een tegel op je tappijt zal je polen kosten en zorgt zeker voor een vlakke spot in het tappijt.


Rob Eric Blank

Quote from: [email protected] on October 19, 2007, 16:29:35
maar wel strak laag ::)
Zeker......Er zijn meerdere oplossingen, want de meeste mensen ontkoppellen de tegel weer van de vloer dmv. dempers.

Jurgen79

Goed, de N804'tjes staan er nu zo'n 2 weken en kan nu dus een wat beter oordeel geven over wat mij wel en niet bevalt. Ondertussen zijn er ook de nodige mensen op bezoek geweest en blijkbaar vallen deze luidsprekers toch meer op dan de vorige ;D. Eerste reactie is bij de Nautilussen natuurlijk altijd "wat is dat ding er bovenop, is dat een microfoon of zo?" om er dan vervolgens naartoe te lopen en een poging te doen het ding er af te trekken :o. Blijft opletten dus ;)

De meesten die ik wat heb laten horen waren in ieder geval erg onder de indruk. Kreeg van meerderen te horen dat ze het idee hadden dat de band recht voor ze stond te spelen, lijkt me een compliment van iemand die zich helemaal niet met audio bezig houdt (mijn moeder ::) ).

Maar goed, ik luister zelf een stuk kritischer en dan zijn er toch nog wel een paar puntjes die mij zo nu en dan storen. Zo is de plaatsing blijkbaar toch niet helemaal ideaal, aangezien er bij bepaalde cd's toch een lichte laagresonantie te horen is. NIet altijd storend, maar als je er op gaat letten dan wil je het gewoon weg hebben. Wellicht dat de granieten tegels die er binnenkort aankomen hier nog iets in gaan bijdragen. Verder heb ik blijkbaar nog steeds een akoestiek probleem in het midden/hoog (met name het stemmengebied), op de sweetspot kunnen de wat fellere cd's nogal hard overkomen. Daar had ik met de vorige luidsprekers ook al last van, zodra je uit de sweetspot loopt lijkt het weg te zijn. Wellicht toch maar eens proberen te meten waar de pieken liggen in de weergave, misschien dit ik ooit iemand zo gek krijg om te komen luisteren/meten? :P

Ander kritiekpunt dat niet direct als nadeel van de luidsprekers is toe te wijzen is dat de onderlinge verschillen tussen cd's van groot naar enorm zijn gegaan. Een goede cd klinkt nu echt 3d en vult de hele kamer, een mindere cd blijft echt plakken en klinkt soms echt te beroerd om helemaal te beluisteren.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Jurgen79

Maar weer eens een update!

Ik was al langer van plan een setje granieten tegels aan te schaffen om de luidsprekers te ontkoppelen van de ondervloer. Bij toeval kwam in een ontzettend mooie set tegels tegen die op maat gemaakt zijn voor B&W 804's en er dus exact onder passen! Ze foto's vertekenen waarschijnlijk een beetje, maar ze zijn echt donkergrijs/zwart en schitterend afgewerkt. De bovenkant is bijna een spiegel en ook de rest is gewoon top afgewerkt. Met de 804's erop blijft er rondom ongeveer een randje van 1 cm over.

Maar wat met vooral opviel (naast dat ik het fraai vind staan) is dat de geluidsweergave er enorm van opgeknapt is! Het lijkt wel of het laag nu veel strakker is, baslijnen zijn nu heel erg goed te volgen. Er lijkt wel iets minder punch in te zitten, maar dat zal komen doordat er minder resoneert neem ik aan? Het echte voordeel is dat het middengebied veel opener is geworden, het leek wel of het midlaag eerst overheerste waardoor ook het middengebied werd aangetast. Nu klink alles ongelooflijk los en open en dat was nou precies hetgene was mij tot nu toe tegenviel van de 804's, het klonk een beetje mat (bijna saai). Met een goede cd is het geluidsbeeld echt enorm, de tv is de afgelopen week in ieder geval niet veel aan geweest en de halve cd collectie heeft al zo'n beetje in de cd speler gelegen ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sr7000

Ziet er erg mooi uit: cool dat de tegels precies de juiste vorm hebben. Ik vind de hele kamer trouwens erg smaakvol ingericht. Erg mooie integratie van de apparatuur met de rest.

Magura

Mooi hoor!  Zulke tegels zou ik eigenlijk ook wel onder mijn n804's willen hebben... 8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Jurgen79

Ik heb ze gekocht via de duitse ebay. Ik had al vaker dergelijke graniet tegels te koop zien staan, maar dat waren meestal tegels voor de 803 of 802. Toen ik eindelijk de juiste voor de 804's tegenkwam ben ik gelijk aan het bieden gegaan natuurlijk ;D

Ik zag trouwens dat de verkoper vorige week nog een paar voor de 804 te koop had, maar die veiling is ondertussen alweer afgelopen. Het is een kwestie van even in de gaten houden dus, de naam van de verkoper daar is "www.granit-art.de".
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Magura

Bedankt voor de link, ik zal het in de gaten houden! 
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Jurgen79

En alweer iets nieuws: een Logitech Harmony 885  ;D

Zo een dus:


Ik heb nooit echt kunnen wennen aan de Marantz RC5000 AB van de SR14, ondanks dat alles er in stond geprogrammeerd gebruikte ik nog steeds vaak de originele AB voor de tv en soms ook andere apparaten. Ik mis bij een touchscreen AB gewoon het blind kunnen bedienen, je kunt nooit op gevoel even een knop indrukken maar moet altijd even snel op het scherm kijken.

De Harmony 885 ziet er leuk uit en ligt erg prettig in de hand. In eerste instantie vond ik de harde knopjes nogal goedkoop aandoen (meestal worden er rubber toetsen gebruikt), maar ik moet zeggen dat na een avondje gebruik het toch eigenlijk wel prettig werkt. Binnen een uurtje staan alle apparaten er in en na een beetje finetunen werkt het bijzonder prettig. De adviesprijs zou ik er overigens nooit voor betalen, zo'n bedrag is het mij gewoon niet waard en zo duur en degelijk doet de Harmony naar mijn mening ook niet aan. Maar voor een leuke aanbiedingsprijs is het zeker een aanrader!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

GPO

zie ik daar een sr9600 in je sig staan... hoe bevalt ie? En vooral: wat is het verschil met je SR14?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Atmoz


Mooie foto's en mooie tegels :o
En natuurlijk super speakers!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jurgen79

De SR-14 heeft inderdaad plaatsgemaakt voor een SR9600 ;) Hij staat nu alweer bijna een weekje te spelen. Ik heb bewust even gewacht met het hier melden omdat ik weet dat een aantal mensen erg benieuwd zijn hoe de 9600 presteerd t.o.v. de erg gewaardeerde SR-14. Ik heb nu in ieder geval voldoende kunnen testen om een oordeel te kunnen geven, ik zal straks wel even een stukje erover schrijven.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED