Mijn audioset

Started by Rowdy, August 8, 2013, 14:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Quote from: mmuetst on November 19, 2023, 16:18:17Denk je dat ze verder wil met zingen? Heb wat uitzending bekeken en je dochter heeft zeker talent.
Ze gaat door met zingen. Ze zit sinds dit schooljaar op een middelbare school in Oss in een schoolband.

Xander32

Zit jullie dochtet toevallig ook bij een Tom E. in een musicalgroep? Hij heeft al een paar keer een uitvoering in het theater De Lievekamp in Oss gegeven met een musicalgroep.

Quote from: Rowdy on October 21, 2023, 10:37:24Mijn dochter houdt van dansen en zingen.
Op de basisschool groep 8 had ze de hoofdrol in het eindejaarsmusical. Een moeder zei dat ze kippenvel kreeg toen mijn dochter solo moest zingen.
Op de middelbare school zit ze nu ook op musical. 3, 4 En 5 november moet ze optreden. Verder zit ze sinds kort in het schoolband.
Afgelopen zomervakantie was ze op teencamp in een kasteel in Heemskerk. Daar heeft ze ook gezongen, sommige kinderen kregen kippenvel en waren tot tranen geroerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Bij Tom Elbers zit ze in de musicalgroep.

chansig

Toevallig een zoon van Wim Elbers ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Zoon van vrienden, klein wereldje ☺️

Quote from: Rowdy on November 19, 2023, 17:36:01Bij Tom Elbers zit ze in de musicalgroep.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Echt wel. Gisteren met Graaffie. Hij was de buurman van mijn zwager en nu dit.
Ben van oorsprong een Groninger, maar woon nu bijna 24 jaar in Oss.

Rowdy

Quote from: chansig on November 19, 2023, 17:39:39Toevallig een zoon van Wim Elbers ?

Gr Hans
Dat weet ik niet.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Quote from: Rowdy on November 19, 2023, 18:11:04Echt wel. Gisteren met Graaffie. Hij was de buurman van mijn zwager en nu dit.
Ben van oorsprong een Groninger, maar woon nu bijna 24 jaar in Oss.

Ieder mens maakt fouten..... ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Rowdy

Heb zelfs nog dicht bij jou in de buurt gewoond. Ben in 1992 verhuisd van Stadskanaal naar Hoogezand.

FS249

Quote from: Rowdy on November 19, 2023, 19:50:44Heb zelfs nog dicht bij jou in de buurt gewoond. Ben in 1992 verhuisd van Stadskanaal naar Hoogezand.

Ik ben er geboren en woon er nog steeds. Volgend jaar 40 jaar op het zelfde stekkie aan de Hoofdstraat.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Rowdy

Heb in Hoeklaan gewoond. Piet van Radio D&V zat met zijn wit- / bruingoed winkel aan de Hoofdstraat. 

FS249

Is hier vlakbij. Wij hebben nog 2 jaar aan de Parallelweg gewoond in het blokje van 3 nieuwe geschakelde woningen aan het eind van de Hoeklaan. Mijn zoon heeft nog kort bij Piet gewerkt. Had ik een heel goed contact mee. Aardige kerel. Helaas veel te vroeg overleden.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Rowdy

#288
Heb Piet ook weleens geholpen in zijn winkel. Ken alleen Jan, Henk en John als zijn medewerkers.
Dat Piet is overleden wist ik niet.

Heb bij Piet mijn Myryad M-serie audioset gekocht en mijn Tannoy D300 luidsprekers.

FS249

Time flies.... Onze TV's kwamen bij hem vandaan en de stofzuigers. En hij heeft een keer zitten zweten op mijn Marantz 4300 destijds. Hij had altijd leuk spul in de winkel. Ook inruilers. Dat soort winkels zie je niet meer. Helaas...
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Rowdy

#290
Heb ook vele apparatuur bij hem gekocht, o.a. breedbeeld televisie, CDi, DCC.

Rowdy

Het jaar is bijna ten einde. Dit jaar heb ik o.a. het volgende aangeschaft voor de audioset:

Een Meze Audio 99 Classics hoofdtelefoon.
Was al aan het kijken naar een hoofdtelefoon van het gesloten type, omdat mijn dochter veelal in de woonkamer leert. Navraag bij de importeur van Rega leert dat de minimale impedantie van de hoofdtelefoon uitgang van de Rega Brio 32 ohm is. Mijn keuze is gevallen op de Meze Audio 99 Classics. Ik gebruik hem om CD's en via de iPad naar YouTube livestreams van Alpha Audio en Spotify te beluisteren.

Een nieuwe meterkast met een aparte groep voor audio.
Een aparte audiogroep was al een lange tijd een wens van mij. Moest toch een keer de meterkast vervangen, heb gelijk maar gezorgd voor een aparte audiogroep. De zekeringhouder is een Siemens geworden, deze heb ik tweedehands kunnen aanschaffen. De kabel naar de audio is een 3 x 4 mm2 YMvK geworden. Later heb ik de standaard Siemens zekering en nullijn staafje vervangen door een Hifi-Tuning Suprème 3 zekering en een nullijn buisje met koolstof erin. Dit is allemaal stap voor stap gedaan. Verder zijn de afgeschermde Belden 19364 netsnoeren vervangen door SIHF Siliconenkabel van 3 x 2,5 mm2.

Een SBooster BTOW 16 vac voeding voor de platenspeler.
Had al een zelfbouw voeding gemaakt voor de platenspeler, maar de Pro-Ject SpeedBox werd steeds na een poosje heet als ik LP's afspeel. Heb daarom de SBooster BTOW 16 vac voeding aangeschaft, maar het euvel bleef. Heb de Pro-Ject SpeedBox ontkoppeld en de SBooster direct aangesloten op de Pro-Ject Perspective platenspeler. De motor maakt nu wel wat meer geluid, maar dat hoor je alleen als je bij de platenspeler staat. Het toerental is nu ongeveer 33,42 volgens de RPM app.

Bi-wire luidsprekerkabel van 4 x 4 mm2.
Heb VanDamme 4 x 4 mm2 bi-wire luidsprekerkabel met locking banaanstekker gekocht ter vervanging van de Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabel. Bij de Praxis heb ik kabelbinders aangeschaft om de luidsprekerkabels van de vloer te houden.

chansig

Tsja, die groep. Die moet hier ook nog ooit. Jij in ieder geval bedankt voor het opsturen van de zekeringhouder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Quote from: chansig on December 23, 2023, 16:42:37Jij in ieder geval bedankt voor het opsturen van de zekeringhouder.
Graag gedaan.

brt

Quote from: Rowdy on December 23, 2023, 16:40:24Het jaar is bijna ten einde. Dit jaar heb ik o.a. het volgende aangeschaft voor de audioset:

Een Meze Audio 99 Classics hoofdtelefoon.
Was al aan het kijken naar een hoofdtelefoon van het gesloten type, omdat mijn dochter veelal in de woonkamer leert. Navraag bij de importeur van Rega leert dat de minimale impedantie van de hoofdtelefoon uitgang van de Rega Brio 32 ohm is. Mijn keuze is gevallen op de Meze Audio 99 Classics. Ik gebruik hem om CD's en via de iPad naar YouTube livestreams van Alpha Audio en Spotify te beluisteren.

Een nieuwe meterkast met een aparte groep voor audio.
Een aparte audiogroep was al een lange tijd een wens van mij. Moest toch een keer de meterkast vervangen, heb gelijk maar gezorgd voor een aparte audiogroep. De zekeringhouder is een Siemens geworden, deze heb ik tweedehands kunnen aanschaffen. De kabel naar de audio is een 3 x 4 mm2 YMvK geworden. Later heb ik de standaard Siemens zekering en nullijn staafje vervangen door een Hifi-Tuning Suprème 3 zekering en een nullijn buisje met koolstof erin. Dit is allemaal stap voor stap gedaan. Verder zijn de afgeschermde Belden 19364 netsnoeren vervangen door SIHF Siliconenkabel van 3 x 2,5 mm2.

Een SBooster BTOW 16 vac voeding voor de platenspeler.
Had al een zelfbouw voeding gemaakt voor de platenspeler, maar de Pro-Ject SpeedBox werd steeds na een poosje heet als ik LP's afspeel. Heb daarom de SBooster BTOW 16 vac voeding aangeschaft, maar het euvel bleef. Heb de Pro-Ject SpeedBox ontkoppeld en de SBooster direct aangesloten op de Pro-Ject Perspective platenspeler. De motor maakt nu wel wat meer geluid, maar dat hoor je alleen als je bij de platenspeler staat. Het toerental is nu ongeveer 33,42 volgens de RPM app.

Bi-wire luidsprekerkabel van 4 x 4 mm2.
Heb VanDamme 4 x 4 mm2 bi-wire luidsprekerkabel met locking banaanstekker gekocht ter vervanging van de Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabel. Bij de Praxis heb ik kabelbinders aangeschaft om de luidsprekerkabels van de vloer te houden.

hoi, ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de meterkast. Deed het wat? En wat waren de verschillen tussen de zekeringen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rowdy

#295
De aparte audiogroep geeft meer rust.
De Hifi-Tuning Supréme 3 zekering geeft het geluid net wat warmer weer dan de standaard Siemens zekering. De zekeringen zijn wel richtingsgevoelig.
Heb gewoon YMvK kabel gebruikt, geen grondkabel, maar zeker geen dure exotische kabels.