RvD zijn setje (Titan frontstage en Trinnov)

Started by RvD, July 24, 2007, 20:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Mooie stappen...,goed bezig Ruud  :worship:

Ook ik heb interesse voor de Zappiti Reference...maar wacht eerst de reviews af, met mijn Dune HD Max Vision zit ik voorlopig nog niet op de bekende schopstoel.
Als de standaard Zappiti Ref al beter zou presteren dan de Dune welke ik nu in huis heb dan denk ik dat ik een Reference aanschaf en er dan ook gelijk een CM sausje over laat gieten. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Hier ook de cinemike netsnoeren op proef...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Graag gedaan Rudy!  8)

Mooi dat je gelijk een nieuw blok krijgt en verder is het dan gewoon 1:1 over zetten. Zappiti daar is sprake van een mod dat klopt. Ook vanuit de Duitse kant best veel interesse en voor hun een reden om door te pakken. We wachten het gewoon keurig af.  :thumbs-up:

Quote from: RvD on October 19, 2021, 17:32:54
In de afgelopen tijd mijn gewenste kabel upgrades door gevoerd om de puntjes op de i te zetten.

Alle XLR kabels zijn vervangen voor de M-Way 3DW Reference hiervoor gebruikte ik de John van Gent Magic Link in vergelijk ervaar ik vooral een nog mooier middengebied. Enkele kabels waren te kort met het nieuwe meubel dus dit was een goed excuus om er direct een upgrade van te maken.

De volgende stap was om alle stroomkabels te vervangen, om het helemaal op elkaar af te stemmen heb ik alle huismerk varianten om het zomaar te noemen van CineMike zelf genomen. Deze bestaan uit de Preamp versie en 5 stuks poweramp en nog een kabel laten maken voor de powerplant. Vik was gisteren hier om de stroomkabels af te leveren en alles op fase controleren en op mijn verzoek heeft die direct alles gemarkeerd. Alles verliep goed tot de vierde eindversterker toen kreeg hij opeens geen stroom meer. Na maar liefst 2 uur van alles proberen blijkt er toch een probleem in het MFE stekkerblok te zitten meerdere sockets blijken niet te werken. Ik gebruikte er eerst maar drie en wilde er nu vijf gaan gebruiken en zodoende kwam ik er nu achter dat er iets niet goed is aan het blok. Maar deze wordt netjes omgeruild voor een nieuwe, voor nu zit er een bouwmarkt blok tussen voor de eindversterkers. Ondanks dat is er al duidelijk een verschil toegenomen, Vik noemde het vooral een toename in transparantie. Als het een beetje mee zit heb ik voor het weekend nog het nieuwe blok zodat het echt klaar is.

De Silent Angel Roon server bevalt me ook uitstekend, ik had nog nooit met Roon gewerkt maar dit functioneert erg prettig in samenwerking met de Trinnov dit is een blijvertje. Daarvoor heb ik nog een betere voeding gebruikt gekocht een Keces P3 en zal binnenkort nog betere DC kabels van M-Way bestellen om het af te maken.

Voor de rest volg ik de ontwikkelingen van de nieuwe Zappiti mediaspelers, vooral nu er ook een CM mod voor gaat komen die ik uiteindelijk ook zou willen. Hopelijk kan ik dit jaar nog een Reference model (origineel) krijgen want ik las dat de eerste batch al was uitverkocht aan preorders.

Vik ook via deze weg nog bedankt voor gisteren en voor de leveringen van de kabels.  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

veranderingen in de set, verbeteringen in het geluidsbeeld..............dat schreeuwt om nieuwe M&G  :coffee: :popcorn:.

RvD

Gaan we zeker doen Anton op een goed uitgepakte upgrade moet  :coffee: worden maar dan een ander soort glas.  ;D
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RvD

Zappiti Reference aan de set toegevoegd, het is toch gelukt er eentje te krijgen zonder preorder. Gewoon bij een forumsponsor (Home at the movies) wat een geluk want de Reference is het meest gewild en overal direct uitverkocht. Ik switch van een oude 4K HDR model naar deze. De beeld en vooral audio kwaliteit zijn er wel op vooruit gegaan. Het nieuwe Theme Aurora ziet er ook goed uit alleen de database opbouwen duurde wel een tijdje vond ik maar dat is alleen de eerste keer.

Nu is het wel mooi geweest voor dit jaar.  :angel: Plannen zijn er nog genoeg voor 2022 bij wie niet op het forum. ;D

Nog een paar foto's voor een indruk:


Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Hey Ruud...Mooi stapeltje  8)

Ik vind de Zappiti nog steeds wat stroperig door de moviewall scrollen ,op de show bij Cinedream werd er juist gezegd door de fransman van Zappiti (Raphael) dat dit nu verbeterd was tov van de oude reeks..
Het zal wellicht wel iets sneller zijn geworden maar als ik ff de laatste Dune bij de horens neem dan is deze machine hier 'veel' sneller mee.
Ivind de Aurora niet veel spannender dan de "Zilver" template die ik heb...alleen de kleur is anders volgens mij voor de rest krijg je niets extra's erbij tov van de standaard en de zilveren uitvoering.
Ik had hiervoor de Zap Pro en deze vond ik al het beste beeld geven tov van de 'concurrenten'...ook ik beleef dat het geluid beter is tov de oude reeks.

We hebben gisteren toevallig de film No Time to Die 4k/Atmos gekeken deze film hadden wij ook al eerder in een Dolby theater/bioscoop gezien en daar vond ik het beeld er 'belabberd' uitzien het geluid vond ik dan wel top.
Nu NTTD gekeken in onze eigen hometheater en daar vond ik het beeld Top! en de Atmos track gewoon WAANZINNIG!!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Quote from: papaleo on December 17, 2021, 11:52:34
Hey Ruud...Mooi stapeltje  8)

Ik vind de Zappiti nog steeds wat stroperig door de moviewall scrollen ,op de show bij Cinedream werd er juist gezegd door de fransman van Zappiti (Raphael) dat dit nu verbeterd was tov van de oude reeks..
Het zal wellicht wel iets sneller zijn geworden maar als ik ff de laatste Dune bij de horens neem dan is deze machine hier 'veel' sneller mee.
Ivind de Aurora niet veel spannender dan de "Zilver" template die ik heb...alleen de kleur is anders volgens mij voor de rest krijg je niets extra's erbij tov van de standaard en de zilveren uitvoering.
Ik had hiervoor de Zap Pro en deze vond ik al het beste beeld geven tov van de 'concurrenten'...ook ik beleef dat het geluid beter is tov de oude reeks.

We hebben gisteren toevallig de film No Time to Die 4k/Atmos gekeken deze film hadden wij ook al eerder in een Dolby theater/bioscoop gezien en daar vond ik het beeld er 'belabberd' uitzien het geluid vond ik dan wel top.
Nu NTTD gekeken in onze eigen hometheater en daar vond ik het beeld Top! en de Atmos track gewoon WAANZINNIG!!

Maar de film zelf blijf hier natuurlijk wel het zwakke punt  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RvD

Kleine upgrade gedaan de Apple TV 4K gen 2 omgewisseld voor een occasion Apple TV 4K maar dan met CineMike modificatie. Het verschil is duidelijk met Netflix is de surround bubble nog mooier en detailrijker.

Met mijn kabel upgrade bevielen de CineMike netkabels zo goed dat ik de markt eens in de gaten gehouden heb voor een paar HDMI kabels van CineMike. Ik wilde er graag eentje voor op de Sony UHD speler maar ik kwam in de gelegenheid om er twee te kopen, dat maar meteen gedaan en de Apple TV ook van zo'n kabeltje voorzien. Met de test op de Sony speler tegenover de oude Inakustik referenz klinkt dit weer iets beter.

Kan ik de Apple TV weer afvinken van het lijstje.  :)



Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Zijn dat die 2 'pre-serie' die laatst op eBay opdoken?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Quote from: PascalP on January 11, 2022, 19:15:22
Zijn dat die 2 'pre-serie' die laatst op eBay opdoken?

Ja zijn van Ebay heb zelf ooit lang gelden al zo'n CM hdmi gehad in combinatie met mijn Oppo BDP-93 CM toen der tijd. Maar voor deze kabels is er toen een upgrade geweest andere connector voor 4K, daar zijn deze ook van voorzien.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Nice! Ben ook al maanden op zoek naar de 'laatste' versie
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Gelukkig maar dat jij druk was anders heb ik ze weer misgelopen.  :P Het was een goede deal ook nog beide samen.  :angel:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#365
Jammer Rudy voor iets meer (en dit terwijl je de 2021 ATV in je bezit had) had je een forse stap kunnen maken met de 2021 CM versie. Dat is een behoorlijke stap t.o.v versie die je nu hebt.  :)

Anyway veel plezier met de AppleTV uiteraard.  :pompom:

De hdmi kabel zegt mij zo niets maar het zou kunnen dat dat dit een test fase is geweest. De laatste serie hdmi kabels bestaan uit Litze en waren niet meer leverbaar en geldt ook voor de pluggen.

Quote from: RvD on January 11, 2022, 18:37:24
Kleine upgrade gedaan de Apple TV 4K gen 2 omgewisseld voor een occasion Apple TV 4K maar dan met CineMike modificatie. Het verschil is duidelijk met Netflix is de surround bubble nog mooier en detailrijker.

Met mijn kabel upgrade bevielen de CineMike netkabels zo goed dat ik de markt eens in de gaten gehouden heb voor een paar HDMI kabels van CineMike. Ik wilde er graag eentje voor op de Sony UHD speler maar ik kwam in de gelegenheid om er twee te kopen, dat maar meteen gedaan en de Apple TV ook van zo'n kabeltje voorzien. Met de test op de Sony speler tegenover de oude Inakustik referenz klinkt dit weer iets beter.

Kan ik de Apple TV weer afvinken van het lijstje.  :)




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Er zijn wat ontwikkelingen ondertussen.  :angel:

De tv upgraden dat stond toch ook al even op het to do lijstje, hier heb ik veel verschillende gedachtes over gehad. Wilde eigenlijk zeker een stap groter en het plan was om dan maar meteen een 83 inch te nemen de Sony 83A90J komt zeer vaak scherp voorbij. Maar dit werd me toch afgeraden de hoogte groeit uiteraard ook mee en dit zou dan te hoog kunnen worden dat het onprettig kijkt. Dan maar de nieuwste Sony QD oled in 65 inch in preorder gezet half Maart al en wordt nu alweer uitgesteld tot waarschijnlijk eind Juli. Het formaat zat me eigenlijk nog niet lekker want dit was geen upgrade in formaat onder tussen doken de eerste reviews op van de LG G2 serie. Dit schijnt een mooie tv te zijn die ze nog mooier vinden dan de A90J van Sony en deze is wel beschikbaar in 77 inch wat een mooie tussen maat is. Wat ik ook een extra bonus vond dat ze dit jaar ook in NL op de G serie 5 jaar paneel garantie geven dan hoef ik me minder zorgen te maken om burn in bij normaal tv gebruik. Contact opgenomen met de winkel waar mijn preorder stond voor de Sony en al symbolisch een bedrag aanbetaald was, er werd me een goed aanbod gedaan voor de LG waar ik geen nee tegen kon zeggen (25% korting op de adviesprijs en nog 200 euro cashback van LG). Dealer zit in de buurt binnen een straal van 25km en werd dus ook persoonlijk gebracht. Het enige puntje de voet is nog niet leverbaar en is verwacht in de tweede week van Juni. Nog eventjes geduld dus voor ik hem kan uitpakken.

Ook de afgelopen tijd de markt in de gaten gehouden als ik eens een Oppo UDP-203 kon scoren voor een normale prijs. Toevallig kwam ik er eentje tegen via marktplaats en met de verkoper tot een deal kunnen komen. De Sony met CM tuning mocht nu de set verlaten en wordt vervangen door de Oppo hier laat ik een stufe 2 tuning op aan brengen.

De Zappiti Reference staat hier al een aantal maanden en ben er zeer tevreden over. Nu er een CM tuning beschikbaar is heb ik me daar meteen voor aangemeld dat dit geregeld moest worden. Vandaag ben ik naar CM afgereisd om beide spelers af te leveren, daar heb ik ook een paar demo's gehoord van de Zappiti Neo met CM tuning aangesloten op een Keces voeding met CM tuning dit klonk veel belovend. De Oppo met CM ultimate tuning blijft uiteraard het beste en dit verschil hoorde je ook wel terug maar dat mag ook wel. Voor een streamer klonk het echt goed en ben benieuwd hoe het gaat uitpakken hier in de set.

Vooral gevraagd om Atmos fragmenten te laten horen want daar ligt ook de focus voor de volgende stap. Kleine Mike (de professor zoals Anton zou zeggen) ;) verzorgde de demo's en ook met hem even gesproken over de keuze welke Atmos speakers. Als je net zo hard als hun wilt spelen is de Phase 9 de beste keuze meer pegelfestigkeit. Ze spelen bij hun overigens ook niet full range mee. Voor in een woonkamer is de Chromium meer dan goed genoeg en zal goed samen werken met de Aurums.

De enige tegenvaller van vandaag de eigen ontworpen CM sub klinkt toch ook erg goed met de Aurum 9 serie. Had hem al ervaren bij Anton met 8 serie frontstage en was daar al onder de indruk. Wie weet komt deze nog ooit op het to do lijstje.  :inlove:

Houd jullie op de hoogte hoe het gaat uitpakken allemaal.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

anton

Druk baasje is die Rudy  :headbanging: :headbanging:. Denk dat je die 77 inch LG helemaal te gek gaat vinden, heb hem pas een keer mogen bewonderen en werkelijk....WOW !!
Wist dat je de zappiti en de oppo naar CM wilde brengen en weet geen 100 maar 200 % zeker dat deze upgrades samen met de Chromium Atmos en de LG een totaal nieuwe kijk en luister ervaring gaat geven  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Als alles klaar is hoor ik het graag  :pompom:, komen Pascal en ik graag wat demo,s draaien  :coffee: :coffee:.

Jean Sibelius

Klinkt goed Rudy. Weer lekkere bezig (je houdt er goed de vaart). Succes straks met 'unboxing' de LG. Gaaf ding! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Quote from: anton on May 25, 2022, 20:05:52
Als alles klaar is hoor ik het graag  :pompom:, komen Pascal en ik graag wat demo,s draaien  :coffee: :coffee:.

Als er bier koud staat sluit ik graag aan :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

.......ben ik nog niet zo bang voor  8) 8)...... :headbanging:

RvD

Bedankt mannen.

Quote from: PascalP on May 25, 2022, 20:50:19
Als er bier koud staat sluit ik graag aan :D

Denk dat dit in orde gaat komen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RvD

We zijn enige tijd verder en het staat er zo voor.

Laten we met het tegenvallende beginnen de voet van de tv is er nog steeds niet,  :o dit door de lockdown in Shanghai dus de nieuwe tv staat nog in de doos te wachten. Hopelijk gaat hier op dat wachten beloond wordt maar hoop dat het niet al te lang meer gaat duren.  :)

Ondertussen is Vik langs geweest met de Oppo en Zappiti retour en voorzien van de CM mods. De Oppo is weer een stap voorwaarts tegenover de Sony CM speler wat straks ook een gemak gaat zijn in combinatie met de nieuwe tv, dat dolby vision automatisch gaat en je niet handmatig hoeft te switchen. Het gebruiksgemak voelt vertrouwd want ook ooit de BDP-93 gehad.

De Zappiti met tuning is een enorme stap iets minder klinkt die dan de Oppo 203 stufe 2 maar wel een streepje voor op de Sony CM naar mijn idee. Normaal valt het beeld me niet zo snel op in verbetering maar het lijkt nu net iets meer pop te hebben (of hoe moet ik het omschrijven). De audio weergave daar had ik niets anders van verwacht dat voelt gewoon vertrouwt en de bekende CM sound. Meer detail een betere surround bubble en mooiere laagweergave.

Er kwam tussendoor nog een Apple TV 2021 CM voorbij en de keuze gemaakt om te switchen. Het was overigens de vorige keer een bewuste keuze om de vorige generatie te nemen omdat het 2021 model last had van audio dropouts in combinatie met de Trinnov. Sinds de laatste TvOs update is dit verholpen had ik gelezen op AVS forum. Hier heb ik toen ook zelf contact over gehad met Antoine van Trinnov en dat probleem lag echt bij Apple uiteindelijk is het gelukkig opgelost. Alleen de personen met het laatste hdmi board met 8 inputs hadden hier last van mochten er nog Trinnov liefhebbers meelezen. Het verschil tussen oud en nieuwe generatie valt mij vooral op dat het dialoog nog net iets verfijnder klinkt.

Je kijkt wel af en toe wat rond op internet en daar komt weer een interessant CM product voorbij.  :) Hun beste hdmi kabel een Audioquest Dragon 48 met een mod op het DBS systeem, met de gedachten dit is een eindstation en een andere speler verwacht ik toch nooit meer voor schijfjes een deal gemaakt. Dit is de kers op de taart op audiovlak in plaats van een stufe 2 op de Oppo heb ik nu een stufe 2.5 om het zo te zeggen. Elke verbetering komt nu nog meer naar voren vooral elk klein detail hoor je.

Mijn Atmos plannen kan ik voorlopig even vergeten want 1 voor en 1 tegen hier, zonder klinkt het ook al goed natuurlijk maar daar viel nog wat te winnen uiteraard. Nog wel de overweging om evengoed de Phase 9 te kopen en achter de hand te hebben zodat ik een complete set heb voor later een keer.

Hier nog wat foto's:



Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Lekker bezig weer Rudy!
Maar dacht dat je al de 'oude' CM HDMI's had? Of gebruik je die nu voor de Zappiti en ATV en de nieuwe Dragon op de Oppo?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

De Dragon zit op de Oppo en gaat ook stuk verder mag ook wel met zijn adviesprijs van €2199,- tegenwoordig.  :o

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus