Blue Ray DVD te huur bij de videotheek

Started by erwinh, July 4, 2007, 19:08:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Ik trof in Leiderdorp bij de "grootste videotheek keten van Nederland" een 5 tal BR schijfjes voor de verhuur!! (oudere films; "Black Hawk Down" en meer van dat) Sinds deze week doen ze daar een hééél voorzichtige poging om te zien of er klanten voor zijn. Geen HDDvd omdat er volgens de verhuurder nou eenmaal meer BR spelers in Nerderland zijn. Het liep volgens hem ook niet bepaald storm met de verhuur. Had ook niet de verwachting dat dat snel zou komen. Was meer om eens uit te proberen. Verhuurprijs was hetzelfde als gewone DVD's.
Nou ja, het eerste schaap (je) is over de dam zullen we maar zeggen  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Quote from: erwinh on July  4, 2007, 19:08:34
Ik trof in Leiderdorp bij de "grootste videotheek keten van Nederland" Down" en meer van dat) Sinds deze week doen ze daar een hééél
En dat is ??? Filmclub?

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Da's jammer, maar het is zoals je zegt een goed begin!

pch

kip of het ei....
Als ze nou eens gewoon met een groot aanbod komen, dan koop ik meteen een HD-speler! Maar zij draaien het om net als de FRS: afwachten wat de klant gaat doen en die wacht weer wat de FRS en videotheken gaan doen...En zo blijven we allemaal lekker wachten!

Gr. Paul.

PjotrrrNL

Wachten doe ik toch wel op aantrekkelijkere prijzen voor de spelers....

pch

Quote from: PjotrrrNL on July  7, 2007, 20:39:10
Wachten doe ik toch wel op aantrekkelijkere prijzen voor de spelers....

299,- voor de nieuwste Toshiba instapper is voor mij iig niet de reden om te wachten! Het is het aanbod in content dat nog vééééééél te schaars is...

Gr. Paul.

PjotrrrNL

Waar? Wordt alleen lastig Blu-Ray afspelen met de Toshiba en voor HD-DVD is het assortiment klein in de Lage Landen, HD-DVD gaat het ook niet redden denk ik....

erwinh

Volgens mij komt dat hele BR of HD gewoon niet van de grond. Voor "jan met de pet" gewoon niet interessant. Die is al blij met een gedownload DVD ripje.  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

Quote from: erwinh on July  8, 2007, 23:39:26
Volgens mij komt dat hele BR of HD gewoon niet van de grond. Voor "jan met de pet" gewoon niet interessant. Die is al blij met een gedownload DVD ripje.  ;)


Gaat imho pas aanslaan bij het grote publiek als het 'gewone tv kijken' over het algemeen beter/mooier wordt dan een dvd kijken. Hier is echter voor nodig dat alles of veel op tv uitgezonden gaat worden in hdtv kwaliteit en een zeer groot deel van de tv's ook hd-ready is. Pas dan ontstaat wellicht de behoefte van het grote publiek om de kwaliteit van dvd op te krikken, ergo over te schakelen op een nextgeneration dvd als BR of HDDVD

guitarman

als ze voor 7,50 bij de blokker liggen, doe ik ook mee.....(ik heb dan wel geen pet en heet ook geen Jan)
En ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Ik vind 30-40 euro (bijna 100piek) voor een filmpje een beetje overdreven...
en bovendien is de content hetzelfde....moet je dan een premium van meer dan 100% betalen voor de drager?
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Raphie

Quote from: guitarman on July 13, 2007, 09:43:21
en bovendien is de content hetzelfde....moet je dan een premium van meer dan 100% betalen voor de drager?


Ben je met je eens hoor, maar de content is niet hetzelfde: namelijk 1080p ipv 575i  ;D
JBL PRX Power!

erwinh

Quote from: Starred on July 13, 2007, 08:00:01

Gaat imho pas aanslaan bij het grote publiek als het 'gewone tv kijken' over het algemeen beter/mooier wordt dan een dvd kijken. Hier is echter voor nodig dat alles of veel op tv uitgezonden gaat worden in hdtv kwaliteit en een zeer groot deel van de tv's ook hd-ready is. Pas dan ontstaat wellicht de behoefte van het grote publiek om de kwaliteit van dvd op te krikken, ergo over te schakelen op een nextgeneration dvd als BR of HDDVD
Helemaal met je eens, dan hebben we het er nog niet eens over dat straks sommige BR of HD schijfjes kwalitatief niet veel beter zullen zijn als een fatsoenlijke DVD. Dat is nu ook al het geval. Sommige DVD's zijn gewoon slecht van beeld/geluidskwaliteit. Bij de wisseling van de LP naar de CD (dat was pas revolutie) bleek dat de meeste CD's de geluidskwaliteit van die goeie ouwe LP absoluut niet overtroffen. Wat hielp is dat een CD nou eenmaal handzamer en gebruiksvriendelijker is.
Ach dat hele BR/HD verhaal. Ik geloof er ook niet in. Misschien over een jaar of 10. Zolang heeft het ook geduurt voordat er een beetje fatsoenlijk in breedbeeld werd uitgezonden (pas sinds vorige maand!!) Voor TV in HD kwaliteit op grote schaal gaat het ook nog jaren duren. Casema heeft bijvoorbeeld na het WK voetbal geen bal  ;) meer met HD content gedaan. De decoders slaan ook niet echt aan. Las laatst een onderzoekje waaruit bleek dat welliswaar een miljoen huishoudens (gevraagd of ongevraagd) zo'n kastje hebben, maar bij de meeste huishoudens wordt ie niet gebruikt. Teveel gedoe en dubbele afstandsbedieningen en zo! Op een goede plasma heeft digitale tv zeker meerwaarde voor wat betreft de beeldkwaliteit. Voor de rest is een DVD'tje op een topspeler voorlopig meer dan uitstekend!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Koei

Quote from: guitarman on July 13, 2007, 09:43:21
als ze voor 7,50 bij de blokker liggen, doe ik ook mee.....(ik heb dan wel geen pet en heet ook geen Jan)
En ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Ik vind 30-40 euro (bijna 100piek) voor een filmpje een beetje overdreven...
en bovendien is de content hetzelfde....moet je dan een premium van meer dan 100% betalen voor de drager?


Beetje late reactie, maar wil hier toch op reageren. Ik heb HDDVD/Bluray schijfjes voor 15-25 euro bij de FRS zien liggen. Scheelt nogal met jou prijsindicatie ;).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Athome

Ook ik ben bang dat zowel BR als HD-DVD het niet gaat redden. Ik ben eigenlijk niet van plan om films te gaan kopen. Ik heb daar het geld niet meer voor over. Ik huur ze liever. Hier in Zwolle is er nog geen videotheek die HD verhuurt. Het zou veel te duur zijn.

Voordat Jan met de Pet zo ver is duurt het nog wel even als BR en HD-DVD dan niet een stille dood zijn gestorven. Volgens mij moet je het een beetje zien als Laserdisc destijds. Deze had ook zeker voordelen t.o.v. een videoband maar de gewone man had hier geen interesse in. Overstap van Video naar DVD had voor de gewone man veel meer duidelijk zichtbare voordelen.

Rhodanos

Je kunt hd-dvd en blu ray online huren bij keeno.

Athome

Ze hebben daar een redelijk assortiment maar in vergelijk met wat er werkelijk aan aanbod is, is het nog karig. Daarnaast zijn ze nog enigzins terughoudend met aanschaf van nieuwe films op HD hebben ze mij verteld.

Rhodanos

BD 40 stuks, en HD-dvds 22 stuks. Dat viel me niet tegen. Heb inmiddels mijn eerste blu ray besteld en ook ook weer teruggestuurd. Maar het blijft een kip en ei verhaal. Als ze maar goed worden gehuurd, dan komt er vanzelf aanbod.