pronto 940

Started by blackball147, February 22, 2003, 11:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hoera, hoera, mijn eerste aankoop voor mijn overweldigende HT is binnen!!!!!!! nu kan ik jullie daarover met vragen bestoken!!!!

even kort het verhaal:

een vriend van mij had de marantz 5000. er trad een probleem op met de achtergrondverlichting ( binnen garantie), hop naar de dealer, en........ die hufters laten de remote tegen de straatstenen vallen.
gevolg: achtergrondverlichting werkte nog niet ;D , en de rest zo eigenlijk ook niet.......
met de nodige excuses en schaamrood wordt hem een nieuwe remote aangeboden, enkel de marantz konden ze nergens meer vinden, dus de philips pronto 2MB ( grijs) dan maar.
in de tussentijd had mijn vriend een pronto uit USA via kennissen laten komen, zodat hij er nu twee had, en hij houdt niet van grijs.....zodoende veranderde de pronto voor de luttele prijs van 280 euro van eigenaar ( inclusief factuur en garantie DD 22-01-2003).

nu ben ik natuurlijk volop aan het experimenteren, en heb zowat alles met een afstandsbediening op de pronto gezet ( inclusief een speelgoedje van mijn dochter ::) )

en nu komt het: een paar vraagjes ( vermoedelijk zullen die wel aan eens aan de orde geweest zijn)
- hoe reinig je het scherm gemakkelijk zonder krassen of zo?
- ik heb een aantal CCF's binnengehaald uit een oudere tread hier, en er zijn wel een paar mooie bij. als ik probeer mijn eigen ccf samen te stellen, en upload naar het toestel, ben ik dan mijn eigen instellingen kwijt, en moet ik dan alles opnieuw ingeven?
-ik moet het programma nog onder de knie krijgen, maar zijn er eventueel beginnerstips die heel handig kunnen zijn?


eduard

#1
voor veel info en configs moet je eens op www.remotecentral.com gaan kijken

Scarp

Haal eerst de ccf van de Pronto (met je eigen instellingen) af van de Pronto in ProntoEdit. Dan kan je aan deze ccf de ccf's van die anderen in zetten. Het resultaat kan je dan uiteindelijk weer uploaden naar je pronto.

Overigens, je hebt nu dus een Amerikaans model? Werkt dat met het nederlandse lichtnet? Of heb je geen oplader?

blackball147

een klein misverstand: ik heb de gewone nederlandse versie ( de nieuw gekregen versie ) de amerikaanse is bij de vriend gebleven.
ik weet het eigenlijk niet hoe het zit met het nederlandse lichtnet, kan het hem wel eens vragen als je dat wil..

blackball147

niemand nog wijze raad van tante Kaat voor nonkel Bob?

;D

J.A.F._Doorhof

als het gaat om de 110V vs 220V voor een Pronto is dat geen echt probleem.
Je gebruikt gewoon een omvormer (klein kastje) dat van 220V 110V maakt, aangezien je dit maar af en toe nodig hebt (voor het opladen) is dat makkelijk te gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blackball147

ik heb geen oplader, dus daar zijn geen problemen.

iemand een idee over het reinigen van het scherm?

iemand een paar beginnerstips icm prontoedit?

Scarp

#7
Voor schoonmaken had ik een ccf waarbij ik als ik op macro knop drukte een scherm kreeg, waarin de pronto in Mouse Mode kon worden gebracht. Dus dan vervolgens nog een knopje drukken en dan zit ie in mousemode, waardoor drukken op het scherm geen nut meer heeft. Op die manier kan je 'm schoonmaken zonder dat ie wat doet. Dan met het backlight knopje gaat ie weer terug. Werkte prima.

Trouwens, gewoon schoonmaken met een zacht schoon doekje.

Oplader/dockingstation is wel handig, want volgens mij zuipt ie batterijen :)

Ik kan je die ccf wel opsturen (met alleen die screenclean code erin). Mail me maar ff: [email protected]

Pierre

Kan ik misschien ook die ccf krijgen, heb zelf een Pronto RU940 en ben er dik tevreden over.


Scarp

#9
Staat in het topic met gepostte ccf's ... daar heb ik 'm kort geleden nog ingezet.

Hier dus